Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 6 [ 128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Weer aan de slag na een hernia

 
Profiel   

Hoe ik het doe... ja eerlijk gezegd is het bijna niet te doen, ik heb morfinepleisters, tramadol, diclofenac, de hele reutemeteut om het vol te houden. Ik doe elke dag oefeningen en ga 1 of 2 keer in de week naar yoga, daar had ik meer profijt van dan van de fysio en het is goedkoper :D . Ik heb de thoracale klachten als sinds mijn jeugd, alle hernia's zijn waarschijnlijk gevolg van scoliose. Ergens weet ik dus ook niet beter maar leuk is het niet.
Ik ben erg benieiuwd naar het resultaat van jouw injecties, waar laat je dat doen? Wil je me op de hoogte houden? Mijn neurochirurg durft het nog niet maar ga het ook weer aankaarten bij de controle van de nekhernia-operatie.
Mijn lumbale ellende kan ik aardig onder controle houden nog, operatie weet ik niet of veel zin heeft want mijn kreupele been en de pijn daarin schijnt helaas waarschijnlijk uit de thoracale te komen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 22:40 



 
Profiel   

Karina schreef
Hoe ik het doe... ja eerlijk gezegd is het bijna niet te doen, ik heb morfinepleisters, tramadol, diclofenac, de hele reutemeteut om het vol te houden. Ik doe elke dag oefeningen en ga 1 of 2 keer in de week naar yoga, daar had ik meer profijt van dan van de fysio en het is goedkoper :D . Ik heb de thoracale klachten als sinds mijn jeugd, alle hernia's zijn waarschijnlijk gevolg van scoliose. Ergens weet ik dus ook niet beter maar leuk is het niet.
Ik ben erg benieiuwd naar het resultaat van jouw injecties, waar laat je dat doen? Wil je me op de hoogte houden? Mijn neurochirurg durft het nog niet maar ga het ook weer aankaarten bij de controle van de nekhernia-operatie.
Mijn lumbale ellende kan ik aardig onder controle houden nog, operatie weet ik niet of veel zin heeft want mijn kreupele been en de pijn daarin schijnt helaas waarschijnlijk uit de thoracale te komen.


Ja, daar kan ik mij iets bij voorstellen. Ik heb zelf tramadol en die kan de scherpe randen er af halen. Als ik een keer langer rechtop moeten zitten, kan ik beter meteen tramadol en twee paracetamol innemen. Anders verkrampt alles vanuit die bovenrug en moet ik plat. Zuurstof binnen krijgen is anders bijna niet meer te doen.

Ik laat de injecties in het ziekenhuis zetten. Volgens de verzekering ben ik in het Catharinaziekenhuis in Eindhoven in goede handen, dus ik waag het er maar op. Ben wel heel benieuwd hoe ze er bij gaan komen, het zit aan de borstkaskant dus ze moeten best ver en om een bochtje zeg maar. Ik zal je volgende week een verslag geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 20:01 



 
Profiel   

Sterkte alvast! Ik hoor het graag. Ik heb eerst injecties gehad in mijn nek en daarna bij operatie zijn twee cervical cages geplaats, gaat allemaal via de voorkant. De spuiten vond ik redelijk traumatische toestand bij volle bewustzijn, operatie onder narcose. Maar alles moet aan de kant, je slokdarm, luchtpijp etc. Heel veel slikklachten gehad achteraf. En vooralsnog nog niet heel succesvol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 22:31 



 
Profiel   

Karina schreef
Sterkte alvast! Ik hoor het graag. Ik heb eerst injecties gehad in mijn nek en daarna bij operatie zijn twee cervical cages geplaats, gaat allemaal via de voorkant. De spuiten vond ik redelijk traumatische toestand bij volle bewustzijn, operatie onder narcose. Maar alles moet aan de kant, je slokdarm, luchtpijp etc. Heel veel slikklachten gehad achteraf. En vooralsnog nog niet heel succesvol.


Vandaag een gesprek gehad bij de anesthesioloog. Afgesproken dat we in 1 sessie de borstwervelhernia en de rughernia gaan behandelen. Beide middels in een spuit in de geïrriteerde zenuw. Deze zijn via de rugzijde te behandelen. Dat geeft mij wel rust, want ik was wel serieus geschrokken van jouw verhaal. 2 september krijg ik de injecties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 20:39 



 
Profiel   

Dank voor je update. Bij mij vandaag controlefoto's gemaakt voor de neurochirurg of de cervical cages nog op hun plek zitten, morgen uitslag maar hij verwacht eigenlijk dat dat niet het probleem is en dat ik gewoon veel te lang met de nekhernia's heb gelopen en de zenuw erg zwaar heeft gehad, kan ook onherstelbaar beschadigd zijn.
Ik zit toevallig een dag na jouw ingreep weer bij de neuroloog en dan zal ik eens met hem overleggen of hij niet eens wil informeren bij het Catharina Eindhoven of ik voor de thoracale hernia's ook kandidaat zou zijn voor die injectie. Van de rugzijde vind ik ook prettiger klinken, maar hier zeggen ze dat je dan aan de kant van de zenuw zit dus meer risico. Dat was in ieder geval zo voor de nek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 20:50 



 
Profiel   

Kom ook even binnen vallen. Fijn om te lezen dat mensen na een operatie weer vanalles kunnen doen. Woendag 4 sept wordt ik geopereerd. Vindt het wel spannend.
Heb al vanaf februari maart last van tintelingen. Geen gevoel meer in mijn voet, niet meer lang kunnen lopen. Ik heb fysio gehad en oefeningen. Nou uiteindelijk 8 aug een mri gehad. Gelijk de uitslag en 2 hernia's onderin mijn rug. 1 kleinere en een grote. Doorgestuurd naar de neurochirurg. Bleek dat er een wachttijd was tot okt/nov. Gelukkig had de chirurg de mri bekeken en mij doorgestuurd naar een privékliniek. Daar had ik dinsdag 27 aug een gesprek en 4 sept is de operatie. Ben blij dat dit zo snel kon en dat het ziekenhuis mij door gestuurd heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 15:22 



 
Profiel   

Karina schreef
Dank voor je update. Bij mij vandaag controlefoto's gemaakt voor de neurochirurg of de cervical cages nog op hun plek zitten, morgen uitslag maar hij verwacht eigenlijk dat dat niet het probleem is en dat ik gewoon veel te lang met de nekhernia's heb gelopen en de zenuw erg zwaar heeft gehad, kan ook onherstelbaar beschadigd zijn.
Ik zit toevallig een dag na jouw ingreep weer bij de neuroloog en dan zal ik eens met hem overleggen of hij niet eens wil informeren bij het Catharina Eindhoven of ik voor de thoracale hernia's ook kandidaat zou zijn voor die injectie. Van de rugzijde vind ik ook prettiger klinken, maar hier zeggen ze dat je dan aan de kant van de zenuw zit dus meer risico. Dat was in ieder geval zo voor de nek.


Vorige week maandag, 2 sept, de injecties gehad. Mijn onderrug was even vervelend, maar zo gepiept. Mijn bovenrug een drama. Doordat de arts nu beide spuiten in een behamdeling wilde doen had hij er niet bij nagedacht om mij van positie te veranderen. Ik lag met mijn onderbuik op een kussen vanwege de spuit in mijn onderrug. Hierdoor lag ik als het ware hol in mijn bovenrug. 4 verdovingen en 4 pogingen om in het zenuwgebied te komen later, opperde ik zelf of ik niet beter met een bolle rug kon gaan liggen. Foutje, dat was zeker beter en toen lukte het wel in een keer. Dat viel alles mee, maar dat gewroet ervoor was vreselijk omdanks de verdovingen. Nadien ook veel last van mijn bovenrug. Eerste 2, 3 dagen helemaal beurs, ik denk van het gewroet. Daarna is de ijn erger geworden. Alles wat voorheen een trigger was, triggert nu heftiger. Ik ben nu bijna een week verder en kan nog steeds weinig. Zelfs zitten en liggen doet mer zeer, dus bijtanken is lastig. Het zou 10 dagen kunnen duren voor de medicatie werkt, dus ik heb nog hoop. 25 oktober moet ik weer naar de arts om een en ander te evalueren. Hij heeft natuurlijk zijn excuses aangeboden, dus dat is nu wel klaar. Ik hoop alleen niet dat het blijft zoals het nu is. Dat zou een flinke achteruitgang zijn. Fingers crossed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-19 20:30 



 
Profiel   

Ik wilde net eens gaan vragen hoe het gegaan was, nadat ik me realiseerde dat ik totaal vergeten was jouw behandeling aan te kaarten bij mijn neuroloog. Nog niet echt een meevaller dus. Hoop dat het nog een heel eind bij gaat trekken en je er profijt van hebt. Dan is het voor mij wellicht ook een optie. Ik vond de spuiten in mijn nekhernia's veel vervelender dan de eigenlijke operatie die later volgde, heel naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 19:33 



 
Profiel   

Akke_sSpring schreef
Vorige week maandag, 2 sept, de injecties gehad. Mijn onderrug was even vervelend, maar zo gepiept. Mijn bovenrug een drama. Doordat de arts nu beide spuiten in een behamdeling wilde doen had hij er niet bij nagedacht om mij van positie te veranderen. Ik lag met mijn onderbuik op een kussen vanwege de spuit in mijn onderrug. Hierdoor lag ik als het ware hol in mijn bovenrug. 4 verdovingen en 4 pogingen om in het zenuwgebied te komen later, opperde ik zelf of ik niet beter met een bolle rug kon gaan liggen. Foutje, dat was zeker beter en toen lukte het wel in een keer. Dat viel alles mee, maar dat gewroet ervoor was vreselijk omdanks de verdovingen. Nadien ook veel last van mijn bovenrug. Eerste 2, 3 dagen helemaal beurs, ik denk van het gewroet. Daarna is de ijn erger geworden. Alles wat voorheen een trigger was, triggert nu heftiger. Ik ben nu bijna een week verder en kan nog steeds weinig. Zelfs zitten en liggen doet mer zeer, dus bijtanken is lastig. Het zou 10 dagen kunnen duren voor de medicatie werkt, dus ik heb nog hoop. 25 oktober moet ik weer naar de arts om een en ander te evalueren. Hij heeft natuurlijk zijn excuses aangeboden, dus dat is nu wel klaar. Ik hoop alleen niet dat het blijft zoals het nu is. Dat zou een flinke achteruitgang zijn. Fingers crossed!


Drie weken verder nu, hoe gaat het inmiddels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 21:58 



 
Profiel   

Karina schreef
Akke_sSpring schreef
Vorige week maandag, 2 sept, de injecties gehad. Mijn onderrug was even vervelend, maar zo gepiept. Mijn bovenrug een drama. Doordat de arts nu beide spuiten in een behamdeling wilde doen had hij er niet bij nagedacht om mij van positie te veranderen. Ik lag met mijn onderbuik op een kussen vanwege de spuit in mijn onderrug. Hierdoor lag ik als het ware hol in mijn bovenrug. 4 verdovingen en 4 pogingen om in het zenuwgebied te komen later, opperde ik zelf of ik niet beter met een bolle rug kon gaan liggen. Foutje, dat was zeker beter en toen lukte het wel in een keer. Dat viel alles mee, maar dat gewroet ervoor was vreselijk omdanks de verdovingen. Nadien ook veel last van mijn bovenrug. Eerste 2, 3 dagen helemaal beurs, ik denk van het gewroet. Daarna is de ijn erger geworden. Alles wat voorheen een trigger was, triggert nu heftiger. Ik ben nu bijna een week verder en kan nog steeds weinig. Zelfs zitten en liggen doet mer zeer, dus bijtanken is lastig. Het zou 10 dagen kunnen duren voor de medicatie werkt, dus ik heb nog hoop. 25 oktober moet ik weer naar de arts om een en ander te evalueren. Hij heeft natuurlijk zijn excuses aangeboden, dus dat is nu wel klaar. Ik hoop alleen niet dat het blijft zoals het nu is. Dat zou een flinke achteruitgang zijn. Fingers crossed!


Drie weken verder nu, hoe gaat het inmiddels?


Drie weken verder was er helaas nog geen verbetering. Nu 5 weken verder gelukkig wel. De pijn is met vlagen aanwezig, maar soms ook gewoon weg. Heel erg fijn!! Ik hoop op een verdere vooruitgang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 14:43 



 
Profiel   

Dat klinkt hoopgevend, fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 23:45 



 
Profiel   

Gistermorgen nogmaals een injectie in mijn bovenrug gehad omdat de pijn nog niet weg was. Ook nu kon de arts niet direct goed prikken en moest er een tweede naald gezet worden. Die was heel misselijk en het had ook niet langer moeten duren of ik was weggeweest. Inmiddels voel ik wel het verschil met de vorige keer. Toen was ik echt flink beurs, dit beaamde de arts ook. Omdat hij de vorige keer 4 of 5 keer moest prikken en daarbij ook bot had geraakt, zou er sprake zijn geweest van een botkneuzing - en dat verklaarde meteen waarom het 4 weken pijnlijker was geweest.

Nu zou het dus beter moeten gaan. Hij kwam er de eerste keer niet door, maar dat was niet zo pijnlijk. Dus ik heb wederom goede hoop.

Vanmorgen meteen even bij de fysio geweest en die was zeer tevreden over de souplesse in mijn wervels. Niet dat hij aan mijn bovenrug heeft gezeten, daar zat nog teveel vocht. Maar mijn onderrug was nu goed soepel en daar had immers ook een hernia gezeten.

Toevallig heeft mijn paard een pijnlijke plek op haar rug ter hoogte van waar mijn onderrug hernia heeft gezeten. Normaliter krijg ik die soepel door te rijden, maar dat lukte nu ook niet. Volgende week komt de osteo tot die tijd gaan we rustig longeren en de boel op die manier proberen te stretchen. Daarna zijn we allebei weer soepel en pakken we de training en wedstrijden weer op :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 11:25 



 
Profiel   

xxElviraxx hoe is jouw operatie verlopen? Heb je effect?

Akke_sSpring, aii het klinkt toch niet als een prettige procedure en je aanvankelijke verbetering was dus niet voldoende begrijp ik. Hopelijke nu beter. Waar heb jij nu het meeste last van, echt op de plek zelf pijn of ook uitstralingsklachten?
Operatie aan mijn dubbele nekhernia waarbij de cervical cages zijn geplaatst is nu ruim 4 maanden geleden en heb eindelijk wat effect, pijn in mijn arm is eindelijk minder, maar ik heb wel laatste twee maanden toch maar eens geprobeerd wat meer van het zware werk door kan schuiven, dus dat zal ook schelen. Van mijn nek op zich heb ik meer last dan ik had, maar denk dat dat ook nog spieren zijn die er aan moeten wennen dat nek weer stukje langer is.
Mijn thoracale hernia's zijn nog steeds erg irritant en ga er ook vanuit dat mijn slechte rechterbeen daarvandaan komt, dat dacht het VU in ieder geval wel. Nou gingen die er helaas niet mee verder omdat ik daar voor second opinion voor andere neurologische klachten zat, en ik ben het door die toestanden ook vergeten laatste keer bij mijn eigen neuroloog eens aan te kaarten de behandeling van het Catharina bij jou, maar ga ik volgende keer toch eens doen. Al klinkt het niet erg aanlokkelijk :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 09:32 



 
Profiel   

Karina schreef
Akke_sSpring, aii het klinkt toch niet als een prettige procedure en je aanvankelijke verbetering was dus niet voldoende begrijp ik. Hopelijke nu beter. Waar heb jij nu het meeste last van, echt op de plek zelf pijn of ook uitstralingsklachten?
Operatie aan mijn dubbele nekhernia waarbij de cervical cages zijn geplaatst is nu ruim 4 maanden geleden en heb eindelijk wat effect, pijn in mijn arm is eindelijk minder, maar ik heb wel laatste twee maanden toch maar eens geprobeerd wat meer van het zware werk door kan schuiven, dus dat zal ook schelen. Van mijn nek op zich heb ik meer last dan ik had, maar denk dat dat ook nog spieren zijn die er aan moeten wennen dat nek weer stukje langer is.
Mijn thoracale hernia's zijn nog steeds erg irritant en ga er ook vanuit dat mijn slechte rechterbeen daarvandaan komt, dat dacht het VU in ieder geval wel. Nou gingen die er helaas niet mee verder omdat ik daar voor second opinion voor andere neurologische klachten zat, en ik ben het door die toestanden ook vergeten laatste keer bij mijn eigen neuroloog eens aan te kaarten de behandeling van het Catharina bij jou, maar ga ik volgende keer toch eens doen. Al klinkt het niet erg aanlokkelijk :


@Karina, wat fijn om te lezen dat de operatie aan je dubbele nekhernia eindelijk zn vruchten afwerpt! Je spieren zullen zeker moeten wennen, maar beter dan zenuwpijn lijkt me zo ;). Heb je nog iets van een kraag moeten dragen ter ondersteuning? En zijn ze via de achterkant of voorkant van je nek gegaan?

Ik had weinig verschil uiteindelijk, voor en na de behandeling was vrijwel gelijk. Daarom nog één poging. De arts verklaarde nu de langdurige en pijn van na de behandeling. Door het veelvuldig prikken heeft hij de wervel gekneusd, en dat verklaart direct een hoop. Nu heeft de arts twee keer geprikt en de uitwerking is anders dan de vorige keer. Het kan er nu ineens inschieten, dat beneemt de adem. Maar als ik mijn armen iets te vaak optil of beweeg bij het lopen, dan krijg ik ook last van mijn rug. De plek zelf en uitstralingspijn tm mijn armen aan toe. Heel vermoeiend en vervelend.

Ik ben de dag na de behandeling naar de fysio geweest en hij beaamde dat de bovenrug een rotplek is voor hernia's. Aan de ene kant is de bovenrug vrij stijf en kun je moeilijker oefeningen doen, maar aan de andere kant is het ook een plek die je moeilijk rust kunt geven. Bij alles beweegt je bovenrug. Ademhalen, bewegen van je armen, handelingen. Het is bijna niet te organiseren om de rug helemaal stil te houden. Dat verklaart iig waarom die pijn dus zolang aanwezig is en niet vanzelf oplost. Nouja, voor nu hoop ik dat ik snel mijn armen weer normaal kan gebruiken en ga ik mij beraden op wat ik hierna zou willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 17:14 



 
Profiel   

Nee, geen kraag gehad. De operatie is via de voorzijde gedaan, je moet er even niet te had bij nadenken hoor dat je slokdarm en luchtpijp etc. er voor aan de kant geduwd moeten, en zeker slokdarm heel veel last van gehad achteraf. Helaas veel te lang mee gelopen en de zenuw was dusdanig beschadigd dat het niet te zeggen was of geheel herstel überhaupt mogelijk was, maargoed het scheelt wel ietsje. Afgezet tegen de heftige procedure waar je door moet hoop ik wel dat het nog wat beter wordt dan nu, mis nog steeds veel gevoel in 1 hand en dat maakt op moment mennen ofzo nog wel een wat spannende aangelegenheid.
Mijn borstwervels waren op mijn 14e ofzo al heel slecht en hoe lang de hernia's er daardoor al zitten weet ik niet eens. Ik vindt het wel de meest misselijkmakende pijn die je kunt hebben en zo moeilijk te ontlasten inderdaad. Jammer dat het jou ook nog niet brengt wat gehoopt. Ik heb er echt liever nog een paar bij onderin, die kan ik met oefeningen veel beter wat meer ruimte geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 23:16 



 
Profiel   

Karina schreef
Nee, geen kraag gehad. De operatie is via de voorzijde gedaan, je moet er even niet te had bij nadenken hoor dat je slokdarm en luchtpijp etc. er voor aan de kant geduwd moeten, en zeker slokdarm heel veel last van gehad achteraf. Helaas veel te lang mee gelopen en de zenuw was dusdanig beschadigd dat het niet te zeggen was of geheel herstel überhaupt mogelijk was, maargoed het scheelt wel ietsje. Afgezet tegen de heftige procedure waar je door moet hoop ik wel dat het nog wat beter wordt dan nu, mis nog steeds veel gevoel in 1 hand en dat maakt op moment mennen ofzo nog wel een wat spannende aangelegenheid.
Mijn borstwervels waren op mijn 14e ofzo al heel slecht en hoe lang de hernia's er daardoor al zitten weet ik niet eens. Ik vindt het wel de meest misselijkmakende pijn die je kunt hebben en zo moeilijk te ontlasten inderdaad. Jammer dat het jou ook nog niet brengt wat gehoopt. Ik heb er echt liever nog een paar bij onderin, die kan ik met oefeningen veel beter wat meer ruimte geven.


Poeh die operatie klinkt toch ook vreselijk... dat is de vrees die ik heb voor een operatie aan de borstwervel. Volgens mij moeten ze dan ook een rib doorzagen en langs je organen. Schijnt ook vervelende bijwerkingen te kunnen hebben. Dan weet ik niet wat ik liever heb. Of een aangepast leven met pijn of een operatie waarvan je niet weet hoe het uitpakt en je mogelijk meer klachten overhoudt.

De hernia in mijn onderrug voel ik ook niet meer. Wat je zegt, met oefeningen gaat dat hartstikke goed. Die bovenrug is echt een drama. Op dit moment is zelfs mijn haren wassen al een belasting die extra pijn oplevert. Dat was voor de behandeling niet zo. Dan was vooral het licht bukken een ding. Ik ga er vanuit dat de arts met de behandeling mijn wervel weer wat gekneusd heeft door er in te poeren en dat die kneuzing over een week of 3/4 weer beter gaat. Dan ben ik benieuwd wat er over blijft. Ik verwacht hetzelfde als voor de behandelingen.

Mijn voornemen is om iedere maand naar de fysio te gaan straks zodat hij mijn spieren bij kan houden. Misschien wordt dat wel de oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 09:37 



 
Profiel   

Jemig ik zit vol verbazing te lezen.. Ik hoop zo dat er iets te vinden is zodat jullie ook pijnvrij kunnen zijn!

Hoe gaat het nu met iedereen?

Ik ben nu 7 maanden na mijn operatie en het gaat eigenlijk wel weer oké. De pijn is zo goed als weg, alleen af en toe nog stijve rug. (Is dat herkenbaar voor degene met een operatie?)
Enkel het gevoel in mijn rechtervoet is nooit meer 100% geworden. Vooral als ik veel gedaan heb, is een stuk gevoelloos. Ook voelt het soms of mijn tenen over elkaar zitten.

Ben heel benieuwd naar hoe het met jullie gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 23:22 



 
Profiel   

Karina schreef
xxElviraxx hoe is jouw operatie verlopen? Heb je effect?


Ja heel goed, ik moest 2 uur na de operatie lopen en dat ging gelijk super goed. Ik liep recht en zonder al te veel pijn. Ik sta nog wel elke dag op met een wat stijvere rug en echt heel lang zitten gaat nog niet. Maar yogha is echt super om je rug op een rustige manier los te werken. Ik heb vorige week voor het eerst paardgereden en dat voelde gooeeedddd. Maar opletten is het zeker nog wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 22:51 



 
Profiel   

xxelviraxx schreef
Karina schreef
xxElviraxx hoe is jouw operatie verlopen? Heb je effect?


Ja heel goed, ik moest 2 uur na de operatie lopen en dat ging gelijk super goed. Ik liep recht en zonder al te veel pijn. Ik sta nog wel elke dag op met een wat stijvere rug en echt heel lang zitten gaat nog niet. Maar yogha is echt super om je rug op een rustige manier los te werken. Ik heb vorige week voor het eerst paardgereden en dat voelde gooeeedddd. Maar opletten is het zeker nog wel.


Stijve rug herken ik heel goed! Heb ik in het begin ook steeds gehad in de ochtend. Inmiddels heb ik dat in de ochtend niet meer. Maar merk het wel dat ik het met sommige ding voel.

Als ik lang in bed lig (overdag) of even op de bank een serie ga kijken, sta ik altijd op met een stijve rug. Lang zitten op verkeerde stoelen lukt niet. Dan voel ik het helaas ook nog.

Heb je verder nog pijn gehad? Tintelingen zijn helemaal weg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 12:21 



 
Profiel   

Ja dat ken ik inderdaad ook, dan moet ik altijd even lopen oid. Maar ik heb alleen pijn gehad van de operatiewond logisch natuurlijk. Tintelingen heb ik niet meer gehad. En ik had echt mega veel uitval in mijn rechterbeen. Dus was er wel bang voor maar gelukkig niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 18:28 



 
Profiel   

Wat fijn om te lezen dat jullie vooruit zijn gegaan dankzij de operatie.

Ik heb steeds meer pijn en wijt dit aan de behandelingen. Ik heb nu twee behandelingen gehad waarbij de arts ontstekingsremmers heeft ingespoten. Helaas was de exacte plaats moeilijk te vinden dus heeft hij de eerste keer 4 keer mis geprikt en bij de tweede behandeling ook nog eens misgeprikt voor de naald op de goede plaats zat. De laatste behandeling is nu een week of 6 geleden en de wervel is nog gezwollen. Ik ben inmiddels weer onder behandeling van de fysio en die verbaasde zich over de zwelling en de pijn rondom de wervel. De uitstralingspijn is zo veel erger dan het was. Links en rechts onder de borst. Alsof er messen in gezet worden. Dinsdag heb ik een telefonisch consult met de arts. Ik wil graag opnieuw een MRI om de huidige situatie te bekijken. In mijn beleving is het duidelijk dat er weinig ervaring is met dit soort hernia's en dat maakt mijn beslissing of ik het zou willen laten opereren nog moelijker. Als het plaatsen van een naald al lastig is, dan durf ik ze niet door mijn borstkas te laten gaan.

Hmmm niet zo optimistisch dus helaas. Maar ik ben er dan ook al wel redelijk klaar mee. Vanavond nog een wedstrijd staan. Ik hoop met behulp van een handje pijnstillers mijn laatste punt in de B te halen. Daarna nemen we even pauze. Alhoewel paardrijden een van de weinige activiteiten is waar ik geen pijn van krijg...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 10:23 



 
Profiel   

Even een schopje omhoog omdat er inmiddels bijna een jaar verder weer een hoop gebeurd is.

Ik las dat ik mijn vorige bericht op 20 december 2019 schreef een dag voor een wedstrijd. Deze wedstrijd heb ik kunnen rijden en omdat dit in de avonduren was besloot ik om de dag erna mijn spullen op te gaan ruimen. Bij het opscheppen van de mest in de trailer ging het helaas mis en verkrampte mijn rug mijn de minuut. Ik heb aansluitend weer een aantal weken plat gelegen, medicijnen geslikt en heel veel pijn gehad. In februari kon ik terecht voor een MRI en volgens de neuroloog zag die er goed uit. De hernia in mijn onderrug die er in augustus nog had gezeten was weg dus waar die pijn dan vandaan was gekomen....? We hielden het maar op een spierscheur en verder was er geen enkel teken dat het niet goed zou gaan met mijn rug. Goed nieuws dus .... dus langzaamaan met hulp van de fysio krabbelde ik weer op. In mei 2020 kreeg ik weer een stijf gevoel in mijn onderrug. Ondanks alle wandelingen die ik maakte, oefeningen deed tot in den treure en rust nam indien nodig, ging het op 11 juli 2020 weer mis. Ik nieste en ik hoorde het knakken in mijn rug. Dagen en nachten wakker geweest, pijnstillers die niets deden, waanzinnige krampen in mijn rechterbeen en voet en ga zo maar door. De huisarts liet het mij zelf allemaal uitzoeken en wilde mij eerst zien voor ik een verwijzing kreeg. Ik kon nauwelijks lopen laat staan fietsen of autorijden, maar ik kwam ... op krukken. Uiteindelijk hier en daar nog wat spoed afspraken en een vervangende neuroloog gekregen. Een injectie in mijn rug na twee weken zorgde voor nog veel meer pijn. Huilend en gillend naar het toilet waar ik nauwelijks op kon zitten. In 3 weken tijd 4 kg afgevallen, waar ik normaal nauwelijks af kan vallen lukte dit nu angstvallig snel. Afijn, een versnelde MRI omdat het echt niet meer ging en die zag er hetzelfde uit als die in februari, niks geks te zien. Echter meldde de vervangende neurolog dat hij een vernauwing zag aan het wervelkanaal ter hoogte van waar mijn hernia had gezeten, en daarnaast nog een stapeltje tussenwervelschijven van slechte kwaliteit. Ik zou hier altijd in meer of mindere mate last van houden tenzij ik mij zou laten opereren.

Een gesprek met de chirurg volgde, weken wachten op de operatie, corona zorgde nog voor wat extra uitstel maar uiteindelijk ben ik dan onlangs geopereerd. Zo bang als ik was voor na de operatie zo blij als nu al ben met het resultaat. De chirurg heeft 2 vernauwingen en een hernia weggehaald. Het is nu bijna 2 weken geleden en ik had al direct geen zenuwpijn meer. Ik sta weer rechtop, loop al verder dan voor de operatie én zonder pijn. Het enige wat nog spannend is, is hoe de zenuw in mijn kuit en voet gaat ontwikkelen. Sinds die enorme krampen lijkt de spier in mijn kuit stugger en is de aanhechting pijnlijker tijdens het lopen. Door toch te blijven lopen hoop ik met de doorbloeding de boel toch weer op orde te krijgen. Mijn voet tintelt en slaapt nog steeds en als ik wat langer heb gelopen kunnen daar ook felle pijnscheuten doorheen trekken.

Mijn rug zelf gaat echt goed. Ik heb gereden tot de dag van de operatie. Stap, draf en galop en ik hoop zo snel mogelijk weer in het zadel te kunnen om met die beweging (beginnen in stap) mijn rugspieren weer soepel en sterk te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 17:30 



 
Profiel   

Hier ook een met een hernia. Vijf weken geleden ging ik door mijn rug, bij het opstaan van de bank met de telefoon aan mijn oor. Beetje ongecontroleerde beweging dus. Daarna twee weken heftige rugpijn, vooral 'snachts. De eerste week nog elke dag voorzichtig, mijn rug recht houdend, een rondje van drie km gewandeld met het hondje (en zelfs nog vijf passen 'gehuppeld' om te kijken of ik er rennend ook last van had. Wie weet viel het mee en kon ik na een paar dagen best weer hardlopen _O- )

Op een ochtend werd ik wakker en was de rugpijn zo goed als weg. Ik dacht nog dat wonderen dus toch bestaan .... :wow:
Helaas, wilde opstaan en viel bijna door mijn rechterbeen heen. Gevoelloos van buiten, heftige zenuwpijnen van binnen. Dacht even dat ik een beroerte had gehad, dus ff checken of alles het verder nog deed. Ja dus.

Maar daarna kon ik twee weken echt nauwelijks lopen. Eén keer per dag naar boven en beneden slepen en verder schuifelen tussen bank, toilet en keuken. Bureaustoel als rollator of rolstoel gebruikend.
Een MRI gehad en inderdaad: hernia.
A.s. maandag heb ik een intake en als corona het toelaat word ik in Keulen geopereerd.

Hoop dat ik na de operatie meteen alweer gedoseerd mag opbouwen en weer op de koets mag klimmen. Misschien voor de zekerheid een fysio bezoeken, want vrees nu wel wat scheef belast te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 18:56 



 
Profiel   

Gem schreef
Hier ook een met een hernia. Vijf weken geleden ging ik door mijn rug, bij het opstaan van de bank met de telefoon aan mijn oor. Beetje ongecontroleerde beweging dus. Daarna twee weken heftige rugpijn, vooral 'snachts. De eerste week nog elke dag voorzichtig, mijn rug recht houdend, een rondje van drie km gewandeld met het hondje (en zelfs nog vijf passen 'gehuppeld' om te kijken of ik er rennend ook last van had. Wie weet viel het mee en kon ik na een paar dagen best weer hardlopen _O- )

Op een ochtend werd ik wakker en was de rugpijn zo goed als weg. Ik dacht nog dat wonderen dus toch bestaan .... :wow:
Helaas, wilde opstaan en viel bijna door mijn rechterbeen heen. Gevoelloos van buiten, heftige zenuwpijnen van binnen. Dacht even dat ik een beroerte had gehad, dus ff checken of alles het verder nog deed. Ja dus.

Maar daarna kon ik twee weken echt nauwelijks lopen. Eén keer per dag naar boven en beneden slepen en verder schuifelen tussen bank, toilet en keuken. Bureaustoel als rollator of rolstoel gebruikend.
Een MRI gehad en inderdaad: hernia.
A.s. maandag heb ik een intake en als corona het toelaat word ik in Keulen geopereerd.

Hoop dat ik na de operatie meteen alweer gedoseerd mag opbouwen en weer op de koets mag klimmen. Misschien voor de zekerheid een fysio bezoeken, want vrees nu wel wat scheef belast te zijn.


Jeetje Gem, wat kan het toch gauw misgaan he?! Ik begrijp dat jij wel (relatief) vrij vlot geholpen gaat worden en dat is in ieder geval hoopvol. Ik hoop ook voor je dat het met de uitval na de operatie mee gaat vallen en dat je ook snel weer op de koets zit. Ik roep hier ook al dat ik wel weer in het zadel kan, maar mijn verstand zet daar nog wat vraagtekens bij. Wil ook niks verpesten natuurlijk.... Nouja de tijd gaat het uitwijzen. Ik hoop dat je snel geopereerd wordt en weer vooruit kunt, heel veel beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 13:19 



 
Profiel   

Gem, verstandig om naar Keulen te gaan. Top arts! Ben er ook geopereerd en ook toen het daarna niet goed ging (kon de arts niks aan doen!!) Goed en fijn geholpen. En ook altijd zeer snel. Die snappen ten minste hoe het moet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 17:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 6 [ 128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen