Weer aan de slag na een hernia

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:11

Ben benieuwd, heb zomaar het gevoel dat ik maandag weer onverrichter zake naar huis gestuurd word. Iets net kluitjes en riet :\

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:29

Gem schreef:
Ben benieuwd, heb zomaar het gevoel dat ik maandag weer onverrichter zake naar huis gestuurd word. Iets net kluitjes en riet :


Is dat in Keulen? Of NL?
Bij dr simons wordt je echt niet zomaar weggestuurd namelijk.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:05

De intake is wel gewoon in Nederland in Echt bij Meditta, maar ik neem aan dat hij (of iemand van zijn kliniek) er is om de intake af te nemen.

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:14

Gem schreef:
De intake is wel gewoon in Nederland in Echt bij Meditta, maar ik neem aan dat hij (of iemand van zijn kliniek) er is om de intake af te nemen.


Ja dat lijkt me wel. Ik had de intake niet bij dr simons zelf maar ben toen op maandag voor de intake geweest en dinsdag geopereerd. Alhoewel dat nu met corona allemaal wel wat anders zal lopen. Toch wordt je er sneller en (naar mijn mening) beter geholpen dan in NL.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:26

Kan het zó snel gaan?? :oo
Mocht je dezelfde dag naar huis, of een nacht blijven?

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Weer aan de slag na een hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:46

Ja bij mij toen wel. Maart 2019 was dat. 1 nachtje moeten blijven. Maar goed eten dus niks te klagen! En ik kreeg zelfs een usb stick met beelden van de operatie :')

Akshay
Berichten: 2070
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:10

Gem schreef:
Kan het zó snel gaan?? :oo
Mocht je dezelfde dag naar huis, of een nacht blijven?

Ik was in Duitsland toen mijn acute hernia erin knalde.. ze wilden me daar dezelfde avond de MRI in krijgen want dan kon ik de week erop geopereerd..

Had ik maar ;)
Ik wilde naar huis, en kon in Nederland nog 5,5 maand met verlamming door voordat de MRI een optie werd..

Ik had spijt ;)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:28

Akshay schreef:
Ik was in Duitsland toen mijn acute hernia erin knalde.. ze wilden me daar dezelfde avond de MRI in krijgen want dan kon ik de week erop geopereerd..

Had ik maar ;)
Ik wilde naar huis, en kon in Nederland nog 5,5 maand met verlamming door voordat de MRI een optie werd..

Ik had spijt ;)

Kan ik me goed voorstellen. Maar het komt dan ook wel heel rauw op je dak vallen. Ik ben er nu na ruim 5 weken wel klaar mee. De hele dag onder de Tramadol denk je dat het wel beter begint te gaan. Vanmiddag dus maar een keer overgeslagen, maar wist een uur of drie later weer waar die minuscule pilletjes ook alweer goed voor waren :?

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Weer aan de slag na een hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:09

Hier geen hernia maar neuropathie door een trauma in mijn onderrug, ter hoogte van L1 t/m 5 voor de beeldvorming.
Tips die ik kan en wil meegeven:
Investeer in goede fysio maar wees ook niet bang eens wat alternatiefs uit te proberen. Ik heb oprecht veel baat gehad bij triggerpoint therapie en chiropractie om mijn klachten een stuk te verminderen.
Medicatie is leuk maar heeft ook bijwerkingen en invloed op je organen, veel reguliere pijnmedicatie doet niet perse heel veel bij zenuwpijn. Amitriptyline, lyrica en gabareptine (voor een medisch onderlegd persoon ben ik vrij slecht in medicatie namen maar jullie snappen t vast) doen vaak meer dan diclofenac of morfine. Wees niet bang om dit aan je arts te vragen. Veel artsen (zeker huisartsen) hebben een kennistekort als het gaat om dit soort medicatie. Dit bedoel ik niet als verwijt maar is mijn ervaring naar jarenlang knooien.
Laat een goede neuroloog meekijken, die kijken zo anders naar aandoeningen, heeft hier echt enorm geholpen.

Het doel hier is nooit pijnvrij zijn geweest, dat is niet haalbaar maar met bovenstaande tips is de pijn wel enorm afgenomen en dat is een hoop waard.
Bedenk je ook dat je één lijf hebt en voornamelijk een rug, doe het rustig aan met opbouwen en investeer in veranderingen in je toekomst als dat nodig is. Heel veel sterkte aan iedereen met rug/hernia klachten, het is echt vreselijk naar.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:27

Vandaag de intake met de arts gehad. Hij vond het een juweeltje van een hernia, want deze behoort tot de 10% uitzonderingsgevallen waarbij de bel niet recht naar achteren naar buiten komt, maar opzij. Ik hoefde niet uit te leggen hoeveel last ik heb (gehad), want hij legde met modellen uit waarom het de 'misselijkste' vorm van hernia's is die je kunt krijgen.
Hij stelde dat er wrs al een zwakte op die plek zat, waardoor de hernia er 'scheef' uit kwam. Dat klopt, want ik heb daar een paar jaar geleden rugletsel gehad toen ik mijnvorige, 300 kilo zware koets op dacht te kunnen vangen toen die ongecontroleerd uit de trailer kwam denderen.

Woensdag moet ik naar Keulen voor een tweede intake met het ZH-personeel en de coronatest en dan weer naar huis. Donderdagochtend nuchter melden, dan operatie en vrijdag mag ik pijnvrij naar huis *\o/* .
De arts zat 'medisch gezien' te genieten van het vooruitzicht zijn mooie, zelfontwikkelde operatie-instrumentje weer eens te mogen gebruiken :D .

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Weer aan de slag na een hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:36

Wat fijn Gem! Je bent daar in goede handen. En het verschil met hoe je het ziekenhuis in komt en hoe je er weer uit wandelt is echt waanzinnig.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:45

Ik kijk er ontzettend naar uit... <3

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Weer aan de slag na een hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:48

Kan ik me voorstellen. Hopelijk blijft het daarna ook weg alle ellende. Ik heb wat dat betreft veel pech gehad :+ Ik mag 2 december weer naar Krefeld voor röntgen en gesprek met de arts. Wou in augustus al maar mocht hele lange tijd niet i.v.m. corona. Had vandaag eindelijk bericht dat het weer mogelijk was een afspraak te maken

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Weer aan de slag na een hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:33

Gem hoe is je operatie gegaan? Hoe voel je je?

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:44

Goed! Ik ben zelfs alweer thuis :D. Er kwam een hernia van twee cm uit, geen idee of dat groot of klein is, maar hij kan er maar uit zijn!
Het is net een stadshotel, kamers met zitjes, grote raampartijen, uitzicht op de Dom, heel vriendelijk personeel waarbij niets teveel gevraagd is. Dat lekkere eten heb ik helaas moeten missen, ik werd pas om 13.00 geholpen dus met een rammelende maag (nuchter vanaf 20.00 uur vorige avond) rook ik heerlijke etensluchtjes :D _O- .
Ik had een erg leuke buurvrouw, dus we hebben die dag (voor en na de operatie) helemaal volgekletst. Dan voel je je ook helemaal niet ziek, zielig of moe meer :):) . Bijna een feestje :)) .
Nu ff lekker liggen op de bank, zometeen een rondje van 10 minuten wandelen.

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Weer aan de slag na een hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 13:57

Wat fijn Gem! En inderdaad, het is bijna een feestje om daar te liggen :') Ik zou eens moeten kijken hoe groot ie bij mij was, heb geen idee meer.
Nu lekker herstellen en op naar een pijnvrij toekomst *\o/*

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:33

@gem: ik ben partner van jinte hierboven... En zeg eens eerlijk hij kan zo aan de slag in grey's anatomy toch? :))

Ik heb dat tegen hem gezegd... volgens mij heb ik zelfs mcdreamy gezegd :')

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:12

Uhmmm ... wie?
(Ik ben echt totaal niet van deze wereld w.b. films of series :x )

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:42

Gem schreef:
Uhmmm ... wie?
(Ik ben echt totaal niet van deze wereld w.b. films of series :x )


Grey's anatomy is een ziekenhuisserie met praktisch alleen maar knappe dokters, de neurochirurg in de serie heeft als bijnaam mcdreamy omdat hij zo knap is. Ik geloof dat ik iets gezegd heb dat het net was alsof hij uit grey's anatomy kwam. :+

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:02

Haha!

Maritelisab
Berichten: 1107
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Weer aan de slag na een hernia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 00:03

Lange tijd heb ik niks gepost!

Fijn om te lezen dat het topic nog steeds gebruikt word.


Hoe gaat het met iedereen?

@Ben, fijn om te lezen dat de operatie geslaagd is. Die hernia kan er maar beter uit zijn! Hoe voel je je nu?

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:38

Hoi TS,

Ik ben 2,5 week geleden geopereerd en begin morgen met fysiotherapie. Vandaag voor het eerst baantjes gezwommen (rugcrawl), dus eindelijk weer wat fysieke uitdaging. Ben een slechte patiënt, ga veel te vaak over mijn grenzen volgens de huisarts.

Ik heb ontzettend veel zin om weer te kunnen hardlopen, dus de fysio moet me zowel helpen met alles weer evenwichtig in balans brengen en sterker maken, als afremmen wanneer ik het hardlopen te vroeg oppak omdat ik denk dat het wel weer gaat.
Maar ik word niet goed van dat 'niks mogen' en veel van mijn kinderen moeten vragen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:13

Jinte schreef:
Kan ik me voorstellen. Hopelijk blijft het daarna ook weg alle ellende. Ik heb wat dat betreft veel pech gehad :+ Ik mag 2 december weer naar Krefeld voor röntgen en gesprek met de arts. Wou in augustus al maar mocht hele lange tijd niet i.v.m. corona. Had vandaag eindelijk bericht dat het weer mogelijk was een afspraak te maken

Hey Jinte, teruglezend kwam ik dit berichtje ook weer tegen. Hoe is het gegaan?

Ik mag nog weer een keer terug naar 'McDreamy' :\.

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:32

Gem schreef:
Jinte schreef:
Kan ik me voorstellen. Hopelijk blijft het daarna ook weg alle ellende. Ik heb wat dat betreft veel pech gehad :+ Ik mag 2 december weer naar Krefeld voor röntgen en gesprek met de arts. Wou in augustus al maar mocht hele lange tijd niet i.v.m. corona. Had vandaag eindelijk bericht dat het weer mogelijk was een afspraak te maken

Hey Jinte, teruglezend kwam ik dit berichtje ook weer tegen. Hoe is het gegaan?

Ik mag nog weer een keer terug naar 'McDreamy' :.


Oh nee, hoe zo? %)

De rontgen is niks uit gekomen, maar dat ik nog zoveel last en pijn heb is dan weer niet normaal. Dus heb in januari ct scan en dan direct de uitslag, om te kijken wat de pijn veroorzaakt. Lastig allemaal, maar in Duitsland is de wachttijd wel veel minder lang dan NL, en je krijgt na zo'n scan direct de uitslag.
Kans is aanwezig dat het door de schroeven wordt veroorzaakt, dan moeten die eruit zodra het allemaal goed vast is gegroeid. En anders is het kijken wat het veroorzaakt. Ben een beetje bang voor een slechte uitslag, omdat het keer op keer drama is met mn rug.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:24

Jinte schreef:
Gem schreef:
Hey Jinte, teruglezend kwam ik dit berichtje ook weer tegen. Hoe is het gegaan?

Ik mag nog weer een keer terug naar 'McDreamy' :.


Oh nee, hoe zo? %)

De rontgen is niks uit gekomen, maar dat ik nog zoveel last en pijn heb is dan weer niet normaal. Dus heb in januari ct scan en dan direct de uitslag, om te kijken wat de pijn veroorzaakt. Lastig allemaal, maar in Duitsland is de wachttijd wel veel minder lang dan NL, en je krijgt na zo'n scan direct de uitslag.
Kans is aanwezig dat het door de schroeven wordt veroorzaakt, dan moeten die eruit zodra het allemaal goed vast is gegroeid. En anders is het kijken wat het veroorzaakt. Ben een beetje bang voor een slechte uitslag, omdat het keer op keer drama is met mn rug.

Ik hoop voor je dat er iets uit die CT - scan komt. Het lijkt me verschrikkelijk als je wel heel veel pijn en last heb, maar geen oorzaak voor te vinden.

Ik kreeg de eerste week na de operatie een zwelling ter hoogte van de operatiewond. Huisarts drukte er flink op (auw!!) en zei dat het vanzelf wel weg zou trekken. Niet dus, hij is na drie weken nog een stuk groter geworden. De fysio wil echter niet starten met krachthonk tot er duidelijkheid is over die zwelling, dus heb een mail gestuurd naar Simons met een foto van de halve pingpongbal. Kreeg al snel een mail terug: "kom maar even naar Keulen, dan prikken we dat blaartje even door" :oo %) . Getverderrie ... ik heb een heel hoge pijngrens, maar tegelijkertijd heel kleinzerig als ik pijn verwácht!