Gezichtsverzorgingsrituelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:52


viphorse

Berichten: 1506
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 17:06

MyWishMax schreef:
Wat heb je staan dan viphorse? De meeste dingen zijn ook niet geschikt om als enige huidverzorging te gebruiken, maar als uitbreiding voor een basis verzorging.



Ik heb alleen om te proberen hyaluronic acid 2% +B5 serum. Ik had dat over mijn vitamine c serum van Dermalogica gedaan en huid trok flink. Nu is mijn huid ook denk ik verwent door veel producten maar zou graag iets goedkopers willen hebben als de dure merken .

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 17:15

Had je er geen dagcrème over dan?

Ik gebruik het ook, onder dagcrème en nog nooit meegemaakt dat het trok, ook nog nooit gelezen bij reviews eigenlijk. Maar dan is het wel gebruikt als serum onder een moisturizer, zoals het eigenlijk hoort.

viphorse

Berichten: 1506
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 17:27

Uiteraard gebruik ik een goede moisturizer dagcreme

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 21:52

Kent iemand het merk: Neutrogena en is het iets?

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 22:32

Banyu schreef:
Kent iemand het merk: Neutrogena en is het iets?

Ik gebruik het nu een paar weken als test :D
Testen of goedkoop net zo goed is.

Ik denk niet zo goed dan mijn dure Dermalogica producten.
Maar gezien de prijs/kwaliteit verhouding toch heel erg fijn.
Prima resultaat en geen gevoeligheden/reactie.

Ik heb deze 3 gekocht voor de winter.
Facewash. Gevoel: Fris gezicht en exfoliant

Hydro boost serum trekt direct in. Voelt fijn aan.

Landurige moisturizer met spf 25.
Heel fijn.
Niet vettig, mooie glow en doet wat het belooft

Afbeelding

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:16

Neutrogena lees ik vaak veel goeds over! Vooral over de gel creme.

Ik gebruik sinds kort rejuvi. De cleanser en healing gel. Super tevreden over!

Na het een en ander uit geprobeerd te hebben met andere dingen, heb ik wat comedones gekregen en op sommige plekken wat structuur ipv een glad huidje. Gok dat het ook met het drogere weer te maken heeft.

Ik probeer nu alleen producten te gebruiken die geen malasezia (gist) voeden omdat ik soms last van sebborisch eczeem heb. Mega veel producten vallen er door af :+

Ik wil nog een fijn serum voor hydratatie.
Vichy mineral een aantal keer gebruikt. Toen kreeg ik 3 puistjes dus even pauze en nu weer gebruiken en kijken of dat de oorzaak was. Altijd wel eng :o

Zit ook te kijken voor het niacinamide serum van the ordinary.

En voor de plumping gel van hada labo ipv de urea die erin zit!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 08:51

Ik heb een tijdje de Weleda amandel-gezichtscrème light gebruikt. Helaas met dit gure weer doet het niet voldoende voor mijn huid.
Nu sinds 3-4 dagen weer de producten van IK Skin Perfection aan het gebruiken en dit gaat goed. Ik kan er altijd alleen zo van balen dat dat spul zo prijzig is :(
Maar ik denk dat ik dat maar gewoon accepteren moet O:)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 00:06

Vanmiddag die weleda light creme gekocht. Ben benieuwd of ie iets gaat helpen!

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:28

Kruidvat heeft woensdag 11 dec 50% korting op gezichtsverzorging bij hun koopavond.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:38

Ik ben sinds kort aan het zwemmen. Daar wordt je huid ook niet blij van... eens zoeken naar een wat vettere creme voor wanneer ik uit het bad kom.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:30

Op advies mini setke van PC de clear extra streght besteld. Ben heeeeeel benieuwd. Nog steeds aan het klungelen! :(

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 00:14

Ik gebruik sinds kort de face gel van Biodermal. Ik heb van mezelf acne en een vette huid na een tijdje, maar als ik uit de douche kom voelt het heel strak aan. Tussendoor heb ik momenten dat het echt heel droog is, zelfs schilvers etc. (komt omdat ik tretinoine gebruik en dat soms niet goed reageert). Heb alleen nog geen goede creme gevonden omdat het zo erg wisselt af en toe. Wil dat het wel goed gehydrateerd blijft maar mijn huid niet vettig maakt. Iemand ideeën?

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 00:49

TheNovelist schreef:
Ik gebruik sinds kort de face gel van Biodermal. Ik heb van mezelf acne en een vette huid na een tijdje, maar als ik uit de douche kom voelt het heel strak aan. Tussendoor heb ik momenten dat het echt heel droog is, zelfs schilvers etc. (komt omdat ik tretinoine gebruik en dat soms niet goed reageert). Heb alleen nog geen goede creme gevonden omdat het zo erg wisselt af en toe. Wil dat het wel goed gehydrateerd blijft maar mijn huid niet vettig maakt. Iemand ideeën?

Kan het zijn dat je misschien te warm water gebruikt? Ik gebruik deze ook (geen acne, wel een vette huid). In het begin trekkerig/jeuken inderdaad, maar nu niet meer. Soms is het ook even doorbijten is mijn ervaring. Je huid moet ook wennen aan een nieuw product.

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 01:08

Ik geef toe dat ik het, vooral in de winter, wel lekker vind om (te) warm te douchen ja :o maar heb het ook als ik alleen mijn gezicht was met lauw water in de ochtend.
Had hetzelfde toen ik de facewash van Simple gebruikte iig

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:07

TheNovelist schreef:
Ik geef toe dat ik het, vooral in de winter, wel lekker vind om (te) warm te douchen ja :o maar heb het ook als ik alleen mijn gezicht was met lauw water in de ochtend.
Had hetzelfde toen ik de facewash van Simple gebruikte iig

Het kan zijn dat je huid niet goed reageert op een van je verzorgingsmiddelen. Je huid zal door de tretoïne namelijk gevoeliger en kwetsbaarder zijn. Ik heb net in November mijn laatste maand van isotretoïne afgerond en gebruik op aanraden van de dermatoloog alleen nog micellair water om schoon te maken en La Roche Posay hydraeane voor hydratatie (‘s ochtends als ik opsta en ‘s avonds voordat ik ga slapen). In ieder geval tot deze medicatie is uitgewerkt. Biodermal zitten extra stoffen in die je huid kunnen irriteren, aldus mijn dermatoloog. LRP is anti-allergeen en dus heel zacht :). Er was ook een ander merk wat ze aanraadde (iets met een c) maar kom er ff niet op.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 15:46

Banyu schreef:
Op advies mini setke van PC de clear extra streght besteld. Ben heeeeeel benieuwd. Nog steeds aan het klungelen! :(


Succes! Goed blijven moisturizen want een bha exfoliant kan erg uitdrogen.

Je herkent een uitgedroogde huid doordat het allemaal kleine fijne lijntjes laat zien als je het beweegt met je vinger. Alsof er een soort van strak laagje huid op zit dat glimt.

Als dat gebeurt, kan het zijn dat je het tegenovergestelde effect krijgt omdat het talg door dat uitgedroogde laagje niet meer naar buiten kan komen.

Ik had dat met de regular strenght. Mijn huid reageert beter op enzymen blijkbaar! Maar bha helpt echt heel veel mensen van hun acne af! Het kan wel eerst even erger worden.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:08

IMANDRA schreef:
TheNovelist schreef:
Ik geef toe dat ik het, vooral in de winter, wel lekker vind om (te) warm te douchen ja :o maar heb het ook als ik alleen mijn gezicht was met lauw water in de ochtend.
Had hetzelfde toen ik de facewash van Simple gebruikte iig

Het kan zijn dat je huid niet goed reageert op een van je verzorgingsmiddelen. Je huid zal door de tretoïne namelijk gevoeliger en kwetsbaarder zijn. Ik heb net in November mijn laatste maand van isotretoïne afgerond en gebruik op aanraden van de dermatoloog alleen nog micellair water om schoon te maken en La Roche Posay hydraeane voor hydratatie (‘s ochtends als ik opsta en ‘s avonds voordat ik ga slapen). In ieder geval tot deze medicatie is uitgewerkt. Biodermal zitten extra stoffen in die je huid kunnen irriteren, aldus mijn dermatoloog. LRP is anti-allergeen en dus heel zacht :). Er was ook een ander merk wat ze aanraadde (iets met een c) maar kom er ff niet op.


Mee eens!

Thenovelist, jij hebt 'dehydrated skin' of oily dehydrated. Google eens er staat heel veel op internet hierover. Meestal komt het door verkeerde producten. Of in sommige gevallen een huid die gevoelig is voor eczeem.

Belangrijk is om geen schuimende cleanser gebruiken in ieder geval!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:56

Ben nu sinds 2 dagen mn proefsetje van PC aan het gebruiken. En ga het even nog goed aankijken, of mn huid is in een goede bui, of het spul is super. Nu ook op fullsize pakket 20%korting. Scheelt toch bijna 25€, wil het dan zeker een kans geven!

xxxmh

Berichten: 3483
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 02:05

Ik gebruik sinds november de producten van paula's choice. Merk wel dat mijn huid er beter uit ziet, nog wel last van puistjes en onzuiverheden. Nu is mijn exfoliant en nacht creme bijna op (reiniger en dagcrème zitten nog best vol) en moet eigenlijk nieuwe bestellen maar iets houdt me wel weer tegen want ze zijn zo duur en dacht er toch wel wat langer mee te doen dan nu.. heb verder wel op internet andere producten gezocht die wat goedkoper zijn maar kom er niet echt uit of ik een goedkoper alternatief kan vinden.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:24

xxxmh: wat alternatieven betreft kan ik je helaas niet helpen. Maar ik merk dat ik ook gauw veel te veel product gebruik. Ik houd er van om een flinke hoeveelheid te pakken van de cleanser die ik gebruik. Maar ik kan echt met een heel klein beetje mijn hele gezicht reinigen. Dit geldt ook voor het serum en crème die ik gebruik.

Ik moet er ook echt weer routine in krijgen. Ik heb soms echt van die ‘cystische acne’ bulten op mijn kin. Vaak blijft het er bij 1 of 2, maar ze doen écht pijn. Ik heb hier wel wat informatie over in gewonnen en het advies was:
- ‘S ochtends alleen afspoelen met lauw water en daarna een goede moisturizer gebruiken.
- ‘S avonds reinigen met een milde reinigingsmelk en weer een goede moisturizer gebruiken.

Maar ook de producten die ik gebruik (zijn van IK Skin Perfection) zijn ook vrij prijzig.. en dat vind ik dan wel weer jammer.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:31

Iemand bekend met MayBeauty?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 02:31

Ik lees mee, want ik ben wat zoekende.

Ben 45+ en eigenlijk altijd te makkelijk. Douche te warm, was mn gezicht mee met het badschuim en smeer amper ooit creme.
Heb nu wel day en night van de nature lijn van kruidvat, maar vind het niet lekker ruiken.

Ik gebruikte wel al heel lang de oog make up reiniger met kamille van de body shop omdat ik nergens goed tegen kan. Ik heb alleen geen body shop dichtbij. Gebruik ook de mascara van body shop en heb er weleens de vit E creme van gehad, maar meestal is het vies voor ik het ooit leeg krijg en gooi ik het weg.

Door de medicijnen is mijn huid wel evel slechter. Leeftijd en mijn ritueel zal ook niet helpen.

Maak nu mijn ogen schoon met de 2 fases van de nature lijn van kruidvat, maar ben er niet weg van. Ik vind het wel fijn dat het iets minder uitdrogend is dan die van de body shop.

Ik las dat voor rond je ogen iets vettigs juist heel goed is tegen veroudering, dus keek naar iets van een serum om na het schoonmaken te smeren. Maar las daarna ook dat schoonmaken met olie restjes kan achterlaten in het oog wat irriterend kan zijn.Dat ervaar ik nu wel ietsjes.

Ik zoek een goede, milde face wash voor onder de douche. Meer wil wel graag bewuste producten gebruiken en niet vol parfum etc.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:18

Superpony: De Silk+ van IK Skin Perfection is een zeer milde reinigingsmelk die ook geschikt is voor het verwijderen van (oog) make-up. Misschien is dat iets voor je?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:36

ItsMe2 schreef:
Superpony: De Silk+ van IK Skin Perfection is een zeer milde reinigingsmelk die ook geschikt is voor het verwijderen van (oog) make-up. Misschien is dat iets voor je?


Ziet er goed uit, maar best pittige prijs en ook niet overal te koop. Dan kan ik ook van body shop weer bestellen.
Als ik zoiets in de badkamer neerzet, heeft mijn man dat in 2 weken leeg geknepen.