Gezichtsverzorgingsrituelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:11

Ik hoor net van iemand dat het ook ‘koortslip’ kan zijn.
Heb nu een plek net op de rand van mijn lip en een op de iets verder van de lip af..
Als ik hier op Google, lijkt het er wel heel erg veel op..

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:25

Ga je dood van de pijn als je eraan zit? Dan zou het inderdaad een koortslip kunnen zijn. :')
De meest verschrikkelijke ondingen die er bestaan. Ik heb er standaard twee per jaar bij de wisselingen van de seizoenen. Feessie. *\o/*

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 18:11

Ja ze zijn behoorlijk pijnlijk als ik er per ongeluk aan kom.

Ik ben zojuist even naar de da drogist geweest en het blijken inderdaad koorts blaren te zijn :/
Heb nu een gel daar gekocht om ze in te drogen.

Nooit geweten dat die dingen ook gewoon op de kin kunnen voor komen..
Hopen dat dit wat helpt en even zien dat ik weer goed aan mijn weerstand denk

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:23

Ik ben toch aan het overwegen om over te stappen naar de Paula's Choice producten!
Mijn huid is laatste tijd zo erg, onderhuidse puistjes, vooral voorhoofd, neus en kin vet.

Maar vind het lastig om te zien welke huidtype ik nu heb. Volgens Rituals die ik eerst gebruikte, had ik een gevoelige huid, en gebruikte ik de sensitive lijn. Maar de nachtcreme was hier te vet van, en daar kon ik niet tegen! :(

2x genruikt, met spatel, nu op MP gezet, maar denk dat dat niet heel goed verkoopt, wat ik snap hoor.. :(

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:27

Ik heb hetzelfde Banyu! Heb nu de nachtcrime van Dermolin voor de ultra sensitieve huid, maar ik blijf maar puistjes krijgen. Snap er niets meer van. De huid op mijn wangen/neus ziet er stukken beter uit maar mijn kin wordt almaar slechter :')

Orthos
Berichten: 380
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:41

Vandaag groen licht gekregen voor roaccutane *\o/*
Wel wat spannend. Morgen maar een grote pot vaseline voor mijn lippen gaan kopen, en creme voor mijn mogelijke droge huid..

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:02

Banyu schreef:
Ik ben toch aan het overwegen om over te stappen naar de Paula's Choice producten!
Mijn huid is laatste tijd zo erg, onderhuidse puistjes, vooral voorhoofd, neus en kin vet.

Maar vind het lastig om te zien welke huidtype ik nu heb. Volgens Rituals die ik eerst gebruikte, had ik een gevoelige huid, en gebruikte ik de sensitive lijn. Maar de nachtcreme was hier te vet van, en daar kon ik niet tegen! :(

2x genruikt, met spatel, nu op MP gezet, maar denk dat dat niet heel goed verkoopt, wat ik snap hoor.. :(


Je kan online een test doen bij Paulas Choice. Misschien word je daar wat wijzer van.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:06

Matheno schreef:
Banyu schreef:
Ik ben toch aan het overwegen om over te stappen naar de Paula's Choice producten!
Mijn huid is laatste tijd zo erg, onderhuidse puistjes, vooral voorhoofd, neus en kin vet.

Maar vind het lastig om te zien welke huidtype ik nu heb. Volgens Rituals die ik eerst gebruikte, had ik een gevoelige huid, en gebruikte ik de sensitive lijn. Maar de nachtcreme was hier te vet van, en daar kon ik niet tegen! :(

2x genruikt, met spatel, nu op MP gezet, maar denk dat dat niet heel goed verkoopt, wat ik snap hoor.. :(


Je kan online een test doen bij Paulas Choice. Misschien word je daar wat wijzer van.


Ik had daar inderdaad al na gekeken, maar dan kom ik op de gecombineerde/vette huid uit als vette huid.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:09

Banyu schreef:
Matheno schreef:


Je kan online een test doen bij Paulas Choice. Misschien word je daar wat wijzer van.


Ik had daar inderdaad al na gekeken, maar dan kom ik op de gecombineerde/vette huid uit als vette huid.


Dat kan best hoor. Mijn huid is ook erg vet, maar ook heel erg gevoelig. De producten van Paulas choice zijn erg lichtgewicht en mild.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:26

Ik gebruik ook aantal Paula’s choice producten. Heb zelf ook een vette, maar tegelijkertijd droge huid. Als ik het behandel als droge huid, heeft dat meer effect dan behandelen als vette huid. Dus ene sluit het andere niet uit!

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 23:26

Orthos schreef:
Vandaag groen licht gekregen voor roaccutane *\o/*
Wel wat spannend. Morgen maar een grote pot vaseline voor mijn lippen gaan kopen, en creme voor mijn mogelijke droge huid..


Spannend! Ik ben bijna klaar, alleen deze maand nog! En dan januari kijken met de dermatoloog voor behandeling littekentjes. Als je vragen hebt kan je altijd pb’en!

Tip: sla genoeg lipbalsem in (altijd eentje bij hebben en vaker smeren dan je denkt nodig te hebben: je wil echt voorkomen dat je een keer te weinig smeert! Iets met lippen die open splijten als je lacht of praat :') ). Burts bees is fijn en die van eucerin (met spf) hydrateert goed. Verder helpt aquaphor goed bij wondjes en smeer ik m’n lippen voor t slapengaan in met bepanthen. Schoonmaken met iets heeeeel zachtjes zoals micellair water.
Qua crème kan ik La Roche Posay Hydreane Riche aanraden! En om littekentjes/wondjes beter te laten genezen kan je La Roche Posay Cicaplast Gel B5 halen. Bij de benu apotheken kan je een stempelkaart voor La Roche Posay krijgen, dan krijg je het 10e product gratis. Dat haal je wel haha.

En positieve bijwerking: je haar wordt minder snel vet! Afgelopen week bij wijze van experiment uitgeprobeerd: ik kan 2,5 week zonder haren wassen zonder dat het er ook maar enigszins vies uitziet/stinkt/vettig is!

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 00:10

Ikzelf heb ook een vochtarme, vette huid. Je huid gaat meer talg aanmaken om te proberen vocht in te sluiten, wat niet werkt (want er is geen vocht), en daardoor wordt de huid te vet. Communicatie probleempje zeg maar :D
Ik gooi mijn vraag gewoon hier in het diepe: wie met een acné, gist puistjes en een gevoelige huid heeft een product gevonden dat die 2 niet triggerd? Esse is voor beide niet fijn.
Ik heb 3 weken geen Esse gebruikt ivm huid probleem, nu net weer geïntroduceerd en direct puistjes helaas.
Ik heb in die 3 weken stratia liquid gold gebruikt en Squalan, mijn huid is super rustig. Helaas wordt mijn huid gelig door liquid gold en gaat glimmen door Squalan waardoor ik het liever niet blijf gebruiken.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:00

Ik ben ook erg aan het zoeken naar producten voor mijn huid. Zat gisteren te kijken naar Paula's choice te kijken maar vindt die eigenlijk net even te duur..

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 11:07

Je kan beter 1x een goed product kopen dan 2x het verkeerde... Als ik ga kijken hoeveel euro's aan gezichtsverzorging ik heb weg gegooid nu al... :=

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 11:10

Ik heb ooit de fullsize cleanser van Dermalogica gekregen bij het afsluiten van een abonnement, en dat spul werkt enorm goed. Is wel net als Paula's Choice behoorlijk aan de prijs. Ik twijfel of ik ga sparen om meer producten te kopen, maar ik kan gewoon niet geloven dat er geen budgetproof producten zijn die ook goed werken. :')
Laatst bijgewerkt door Castilja op 23-10-19 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 11:12

xSCWx schreef:
Je kan beter 1x een goed product kopen dan 2x het verkeerde... Als ik ga kijken hoeveel euro's aan gezichtsverzorging ik heb weg gegooid nu al... :=


Als ik op die site kijk en die test en welke producten zij mij aanraden ben ik 120 euro kwijt.. vindt dat wel heftig.

Ik gebruik nu the ordinary met een dag/nacht creme aloe Vera van de tuinen. En remover aloe Vera van de tuinen. Huid is wel wat beter dan eerst maar kan altijd nog beter.

MenteamJoey

Berichten: 105
Geregistreerd: 25-09-17

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 11:32

Ik gebruik de producten van Image Skincare. Heb last van acne en veel dingen al geprobeerd.. En dit lijkt echt te werken, is wel redelijk prijzig, maar je doet lang met een flesje..

Orthos
Berichten: 380
Geregistreerd: 25-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:03

IMANDRA schreef:
Orthos schreef:
Vandaag groen licht gekregen voor roaccutane *\o/*
Wel wat spannend. Morgen maar een grote pot vaseline voor mijn lippen gaan kopen, en creme voor mijn mogelijke droge huid..


Spannend! Ik ben bijna klaar, alleen deze maand nog! En dan januari kijken met de dermatoloog voor behandeling littekentjes. Als je vragen hebt kan je altijd pb’en!

Tip: sla genoeg lipbalsem in (altijd eentje bij hebben en vaker smeren dan je denkt nodig te hebben: je wil echt voorkomen dat je een keer te weinig smeert! Iets met lippen die open splijten als je lacht of praat :') ). Burts bees is fijn en die van eucerin (met spf) hydrateert goed. Verder helpt aquaphor goed bij wondjes en smeer ik m’n lippen voor t slapengaan in met bepanthen. Schoonmaken met iets heeeeel zachtjes zoals micellair water.
Qua crème kan ik La Roche Posay Hydreane Riche aanraden! En om littekentjes/wondjes beter te laten genezen kan je La Roche Posay Cicaplast Gel B5 halen. Bij de benu apotheken kan je een stempelkaart voor La Roche Posay krijgen, dan krijg je het 10e product gratis. Dat haal je wel haha.

En positieve bijwerking: je haar wordt minder snel vet! Afgelopen week bij wijze van experiment uitgeprobeerd: ik kan 2,5 week zonder haren wassen zonder dat het er ook maar enigszins vies uitziet/stinkt/vettig is!


Hoelang ben je bezig geweest met de behandeling? Volgens mijn huidarts moet ik een jaar slikken...
Ik heb net een voorraad vaseline ingeslagen :P ... thanks voor de tips!
Dat niet-vettige haar klinkt wel ideaal ! Zo snel last van... :p

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:32

Orthos schreef:
IMANDRA schreef:
Spannend! Ik ben bijna klaar, alleen deze maand nog! En dan januari kijken met de dermatoloog voor behandeling littekentjes. Als je vragen hebt kan je altijd pb’en!

Tip: sla genoeg lipbalsem in (altijd eentje bij hebben en vaker smeren dan je denkt nodig te hebben: je wil echt voorkomen dat je een keer te weinig smeert! Iets met lippen die open splijten als je lacht of praat :') ). Burts bees is fijn en die van eucerin (met spf) hydrateert goed. Verder helpt aquaphor goed bij wondjes en smeer ik m’n lippen voor t slapengaan in met bepanthen. Schoonmaken met iets heeeeel zachtjes zoals micellair water.
Qua crème kan ik La Roche Posay Hydreane Riche aanraden! En om littekentjes/wondjes beter te laten genezen kan je La Roche Posay Cicaplast Gel B5 halen. Bij de benu apotheken kan je een stempelkaart voor La Roche Posay krijgen, dan krijg je het 10e product gratis. Dat haal je wel haha.

En positieve bijwerking: je haar wordt minder snel vet! Afgelopen week bij wijze van experiment uitgeprobeerd: ik kan 2,5 week zonder haren wassen zonder dat het er ook maar enigszins vies uitziet/stinkt/vettig is!


Hoelang ben je bezig geweest met de behandeling? Volgens mijn huidarts moet ik een jaar slikken...
Ik heb net een voorraad vaseline ingeslagen :P ... thanks voor de tips!
Dat niet-vettige haar klinkt wel ideaal ! Zo snel last van... :p

Half jaar! Aldus mijn dermatoloog zijn het altijd kuren van een half jaar, wat gek dat het bij jou dan anders is? Als het bij mij nu nog niet weg was geweest dan had ik nog een kuur van een half jaar gekregen, maar is niet nodig waarschijnlijk.
Vaseline heb ik eigenlijk niet gebruikt afgelopen halfjaar, maar is misschien vergelijkbaar met m'n Aquaphor.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:38

Het is inderdaad best prijzig, dit had ik ook bij Neoderma als Decaar, en uiteindelijk weinig tot geen verschil. ik heb gewoon echt een probleemhuid denk ik! :( Baal daar zo van!

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:31

Iemand tips voor mij?

Ik denk dat ik een gecombineerde huid heb met het en der een klein pukkeltje (wit kopje en soms wat rood). Ik gebruik nu producten van de tuinen uit de lijn met aloe Vera en de the ordinary niacinamide 10% + zing 1%. Toen ik in augustus begon met die zag ik echt verbetering maar nu eigenlijk niet meer.

Ik wil alleen niet al te dure producten kopen.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 00:07

Ik heb vandaag het mini setje van paula's choice binnen gekregen en dan heb ik de clear serie. Als ik dit dus wel fijne producten vind en het in groot verpakking wil bestellen ben ik over de 100 euro kwijt. Schrok daar wel van, dus nu mijn vraag: zijn de producten van paula's choice zuinig in gebruik?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:22

xxxmh schreef:
Ik heb vandaag het mini setje van paula's choice binnen gekregen en dan heb ik de clear serie. Als ik dit dus wel fijne producten vind en het in groot verpakking wil bestellen ben ik over de 100 euro kwijt. Schrok daar wel van, dus nu mijn vraag: zijn de producten van paula's choice zuinig in gebruik?


Ja, heel zuinig. De grote set is echt zijn geld waard. Daar doe je ontzettend lang mee.

De mini set heb ik ook best een poos mee gedaan. De exfoliant doe ik trouwens op mijn vingers en smeer het dan uit. Dan is het veel zuiniger in gebruik dan op een wattenschijfje. Van de dagcreme heb je ook maar een heel klein beetje nodig. Die smeert ontzettend goed uit.
Uiteindelijk heb ik wel een andere wasgel gekocht. Had het idee dat dat niet heel veel verschil maakte.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 17:44

Ik vind sowieso wel dat de duurdere producten erg zuinig zijn. Ik doe ruim een half jaar met een potje van 50 ML. Dus maar eens per jaar hoef ik dag- en nachtcreme te kopen. Trouwens, een gezonde mooie huid zou me veel meer waard zijn. Ik heb lang met een acne huid gelopen en dat werkt echt negatief op je zelfvertrouwen. Een mooie huid laat je echt stralen.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:59

Voor de mensen die liquide gold gebruiken, gebruiken jullie daarna nog een dagcreme?