Gezichtsverzorgingsrituelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:17

Mijn huid heeft echt goede en slechte tijden..
Ene keer ben ik goed tevreden, de andere keer baal ik als een stekker hoe het er uitziet..:\

Soms denk ik, ik kap met alle middeltjes en dan zie ik het wel.
Maar mijn huid is zo droog, dat het eigenlijk echt wel hydratatie nodig heeft..

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:47

Hey guys, heeft iemand een dag/nachtcreme zonder alcohol en siliconen? Mijn huid trekt zelfs crèmes 'voor de overgevoelige huid' niet en ben een beetje ten einde raad. Ook klaar met veel geld uit geven aan producten waar ik alsnog puistjes van krijg.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 00:36

Castilja schreef:
Hey guys, heeft iemand een dag/nachtcreme zonder alcohol en siliconen? Mijn huid trekt zelfs crèmes 'voor de overgevoelige huid' niet en ben een beetje ten einde raad. Ook klaar met veel geld uit geven aan producten waar ik alsnog puistjes van krijg.

Makkelijkste en schoonste is Squalan, maar die hydrateerde voor mij niet voldoende. Dus daar gebruik ik nu liquid gold (stratia) voor. Ik heb een extreem gevoelige, gedehydrateerde en puistjes gevoelige huid. Met deze combi gaat het super. 2 nadelen: van de liquid gold krijgt mijn huid een gele gloed en van de Squalan ga ik glimmen :+ maar kan je deze combi echt aanraden (als je de deur niet uit hoeft :') )

Overigens zijn niet alle alcoholen slecht. Wel slecht: alcohol denat. Maar bv cetyl alcohol niet.

SjakieXX
Berichten: 689
Geregistreerd: 30-05-09

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 08:13

Extra crème (dode zee) van de H&B, geweldig spul! Ze hebben van dode zee ook een dag/nacht crème, maar weet nog niet wat ik daar van vind. De extra crème is erg fijn, niet te dik en ook niet vettig. Goede alcoholen zitten er in, geen uitdrogende

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 08:16

Ik ben fan van Yves Rocher wat huidverzorging betreft. Ik heb meerdere lijnen van hun. De favorieten zijn Elixer Jeunesse anti pollution serum en de Serum vegetal sensitive.
Krijg hier geen puistjes van en ben er echt heel blij mee.

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 08:49

Dank voor de tips! Ga er ASAP even naar kijken :)

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:53

En welke ik ook fijn vind is Jacob Hooy Super Collagen Serum (bij Holland&Barrett)

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:33

Matheno schreef:
xxxmh schreef:
Ik heb vandaag het mini setje van paula's choice binnen gekregen en dan heb ik de clear serie. Als ik dit dus wel fijne producten vind en het in groot verpakking wil bestellen ben ik over de 100 euro kwijt. Schrok daar wel van, dus nu mijn vraag: zijn de producten van paula's choice zuinig in gebruik?


Ja, heel zuinig. De grote set is echt zijn geld waard. Daar doe je ontzettend lang mee.

De mini set heb ik ook best een poos mee gedaan. De exfoliant doe ik trouwens op mijn vingers en smeer het dan uit. Dan is het veel zuiniger in gebruik dan op een wattenschijfje. Van de dagcreme heb je ook maar een heel klein beetje nodig. Die smeert ontzettend goed uit.
Uiteindelijk heb ik wel een andere wasgel gekocht. Had het idee dat dat niet heel veel verschil maakte.


Hoelang doe je ongeveer met een grote set?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:36

xxxmh schreef:
Matheno schreef:


Ja, heel zuinig. De grote set is echt zijn geld waard. Daar doe je ontzettend lang mee.

De mini set heb ik ook best een poos mee gedaan. De exfoliant doe ik trouwens op mijn vingers en smeer het dan uit. Dan is het veel zuiniger in gebruik dan op een wattenschijfje. Van de dagcreme heb je ook maar een heel klein beetje nodig. Die smeert ontzettend goed uit.
Uiteindelijk heb ik wel een andere wasgel gekocht. Had het idee dat dat niet heel veel verschil maakte.


Hoelang doe je ongeveer met een grote set?


Ik ongeveer een half jaar

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:59

Okee dat is fijn want dan vallen de kosten nog mee haha

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:11

Hi dames! Hebben jullie een suggestie voor een vochtarme vette huid? Ik zoek een fijne voedende crème.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:37

emr schreef:
Hi dames! Hebben jullie een suggestie voor een vochtarme vette huid? Ik zoek een fijne voedende crème.


Ook een gevoelige huid? Rode plekjes?

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:33

Vette huid komt doordat hij vochtarm is. Mooie uitleg van Stratia:
Citaat:
Your skin’s moisture barrier (the stratum corneum, or outermost layer of the epidermis) has a bricks-and-mortar structure. The bricks are flat, dead skin cells called corneocytes, and the mortar is a fatty mixture made up of ceramides, cholesterol, and fatty acids. This mixture keeps your skin healthy, clear, and resilient. If it’s compromised, it can lead to skin that’s simultaneously dry and oily, extremely sensitive, or acne-prone.

En daar is de Liquid Gold dan erg fijn voor.
En nog van een ander merk:
Citaat:
Juist een vette huid heeft een goede moisturizer nodig, want onzuiverheden ontstaan mede door een vochtarme huidconditie’

Ook een fijn serum is "Jacob Hooy Super Collagen Serum" bij Holland&Barrett

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 18:02

Matheno schreef:
emr schreef:
Hi dames! Hebben jullie een suggestie voor een vochtarme vette huid? Ik zoek een fijne voedende crème.


Ook een gevoelige huid? Rode plekjes?

Dat inderdaad ook, ook op het moment veel onderhuidse onzuiverheden. Maar mijn ervaring is dat dat ook stress gerelateerd is.

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 16:03

Ik heb momenteel de 'Amandel verzachtende gezichtscrème light' van Weleda. Krijg supersnel onzuiverheden van welke crème dan ook, maar deze maakt mijn huid echt beter. :)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 16:41

@EMR; klopt. Hier ga ik volgende maand toch maar poging doen tot een proefsetje van Paula's Choice te nemen. Ben echt zooo klaar met m'n huid! :(

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:59

Gebruik nu paula's choice 3 weken en merk wel echt verschil. Helaas vandaag zwarte piet gespeeld dus mijn huid voelt echt heel droog en strak aan want mocht geen nacht en dagcrème gebruiken en schmink is ook niet echt goed haha

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:00

Castilja schreef:
Ik heb momenteel de 'Amandel verzachtende gezichtscrème light' van Weleda. Krijg supersnel onzuiverheden van welke crème dan ook, maar deze maakt mijn huid echt beter. :)


Mag ik vragen wat jij voor soort huid hebt?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:54

xxxmh schreef:
Gebruik nu paula's choice 3 weken en merk wel echt verschil. Helaas vandaag zwarte piet gespeeld dus mijn huid voelt echt heel droog en strak aan want mocht geen nacht en dagcrème gebruiken en schmink is ook niet echt goed haha



En welke gebruikte je precies als ik vragen mag? Mij werd de Clear ezyra streght ofzo iets aangeraden!

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:04

ItsMe2 schreef:
Castilja schreef:
Ik heb momenteel de 'Amandel verzachtende gezichtscrème light' van Weleda. Krijg supersnel onzuiverheden van welke crème dan ook, maar deze maakt mijn huid echt beter. :)


Mag ik vragen wat jij voor soort huid hebt?


Extreem gevoelig. Constant rode wangen (al heeft dat niet per se iets met gevoeligheid te maken gok ik), maar wel echt direct een mega onzuivere huid als ik er iets op smeer wat te heftig is. Zelfs met crèmes die geschikt zouden zijn voor de overgevoelige huid :') Huid is ook gemengd; vet rond de T-zone maar ook droge wangen.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:11

Castilja: dat klinkt mij allemaal bekend in de oren. Dus misschien is die crème het proberen voor mij ook waard.
Reinig je verder je gezicht nog? Of alleen met water?

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:21

Banyu schreef:
xxxmh schreef:
Gebruik nu paula's choice 3 weken en merk wel echt verschil. Helaas vandaag zwarte piet gespeeld dus mijn huid voelt echt heel droog en strak aan want mocht geen nacht en dagcrème gebruiken en schmink is ook niet echt goed haha



En welke gebruikte je precies als ik vragen mag? Mij werd de Clear ezyra streght ofzo iets aangeraden!


De clear serie. Heb eerst het mini setje besteld en toen de grote set. Ik heb een gemengde huid met wat puistjes. T zone is vetter dan de rest.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 00:01

Ik doe altijd hetzelfde.

Tijdens het douchen: facegel voor de vette huid van Biodermal;
Eventueel restjes make up nog weg halen met micellair water van Garnier (met olie, de beste) op een reinigingsdoekjes met kokos van de Hema ;
Gezicht schoonmaken met tonic van Clinique (3);
Mattifying dagcreme van de Hema (met SPF15 en kost geen drol!) en voor de nacht Garnier Hydrabomb

Normaal gesproken gebruik ik na de tonic ook nog The Ordinary serum, maar die was heel lang uitverkocht dus dat moet ik weer opnieuw aanschaffen. Dat is echt geweldig spul.

Daarnaast de volgende producten wekelijks:
- Exfoliate van Paula’s Choice
- Peeling solution van The Ordinary
- Garnier scrub met houtskool

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 10:00

ItsMe2 schreef:
Castilja: dat klinkt mij allemaal bekend in de oren. Dus misschien is die crème het proberen voor mij ook waard.
Reinig je verder je gezicht nog? Of alleen met water?


Nee heb echt een routine om te reinigen! Ik wissel af tussen 'sleepy face' van Lush (aanrader!) en een cleanser van Dermalogica, maar dat is een fullsize verpakking die ik ooit eens gekregen heb bij een abonnement en enorm duur is. Werkt (helaas) super goed maar kan een nieuwe verpakking niet echt betalen :')

Ik merk als ik mijn huid met de juiste producten verzorgd de onzuiverheden echt uit blijven, zou de crème van Weleda zeker eens proberen!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:09

Castilja schreef:
ItsMe2 schreef:
Castilja: dat klinkt mij allemaal bekend in de oren. Dus misschien is die crème het proberen voor mij ook waard.
Reinig je verder je gezicht nog? Of alleen met water?


Nee heb echt een routine om te reinigen! Ik wissel af tussen 'sleepy face' van Lush (aanrader!) en een cleanser van Dermalogica, maar dat is een fullsize verpakking die ik ooit eens gekregen heb bij een abonnement en enorm duur is. Werkt (helaas) super goed maar kan een nieuwe verpakking niet echt betalen :')

Ik merk als ik mijn huid met de juiste producten verzorgd de onzuiverheden echt uit blijven, zou de crème van Weleda zeker eens proberen!


Mag ik vragen welke cleanser van Dermologica?