Gezichtsverzorgingsrituelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:24

Is hier toevallig iemand die ook altijd last heeft van rode wangen en een fijne crème heeft die dat ietwat camoufleert? Ik vind die van Biodermal heel fijn maar die is aardig prijzig, ik zoek altijd nieuwe producten om te testen :)

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:26

Bij mij doet L'oréal C'est Magique het werk. Tis heel apart spul maar het zit als een huis.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:32

Eucerin anti redness lees ik altijd veel goeds over!

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:35

Geryon schreef:
Eucerin anti redness lees ik altijd veel goeds over!


Haha die heb ik al gehad! :D Vond hem alleen minder dan die van Biodermal, was net iets te vet ook voor m'n gezicht. Maar alsnog dank voor de tip!

xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:03

Zeer interessant, bedankt IMANDRA voor de link! Ik ben er daardoor ook achter gekomen dat ik een extra oog crème moet gaan gebruiken. Welke vinden jullie fijn? (Graag zo min mogelijk rotzooi, ik heb een erg gevoelige huid).

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:18

Ik zoek een nieuwe cleansing foam/oil voor onder de douche, maar er is zo ontzettend veel dat ik het ook niet meer weet. :')

Gebruik momenteel Kiehls Midnight Recovery cleansing oil maar vind die vrij onzuinig in gebruik. Het gebruik van een olie vind ik wel heel fijn. Wel belangrijk vind ik dat de makeup er echt goed afgaat, niet dat ik ga het douchen alsnog met make-up remover moet doen.

Iemand tips?

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:19

Misschien heeft hier iemand een goede tip voor me :) heb hier echt geen verstand van.

Ik heb een tijdje de Detoxer (met kool geloof ik? Zwarte vloeistof) van Sephora gebruikt en die werkte als een tiet. Mooi, egaal gekleurde huid zonder oneffenheden. Maargoed, dies op en ga het niet bestellen want dat zal wel heel duur uitpakken. Opnieuw gezocht naar een Detox reiniging maar kreeg eigenlijk niet echt het gewenste gevonden. Zal zo eens kijken welke ik nu heb.
Iemand hier een tip voor?

Ik krijg snel een vette huid en zweet snel in m'n gezicht. Soms wat oneffenheden door rode plekjes of soms juist wel gelig. Ik was m'n gezicht goed, gebruik alleen dagcrème als ik make-up op doe (zelden) omdat het anders nog vetter wordt. Wel elke dag even met een make-up remover doekje en paar keer per week scrubben.

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:21

Shaggy, ken je de producten van Lush? Ik gebruik sinds een paar weken de 'sleepy face' cleanser die je ook als voedende verzorging kunt gebruiken. Is wel net iets anders dan gewone olie dus weet niet dit precies is wat je zoekt, maar het verwijdert make-up heel goed en mijn huid is zichtbaar verbeterd.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:00

Shaggy09 schreef:
Ik zoek een nieuwe cleansing foam/oil voor onder de douche, maar er is zo ontzettend veel dat ik het ook niet meer weet. :')

Gebruik momenteel Kiehls Midnight Recovery cleansing oil maar vind die vrij onzuinig in gebruik. Het gebruik van een olie vind ik wel heel fijn. Wel belangrijk vind ik dat de makeup er echt goed afgaat, niet dat ik ga het douchen alsnog met make-up remover moet doen.

Iemand tips?


FAB cleanser! Als je echt olie wil kan je misschien pure olie gaan gebruiken (jojoba, argan, zonnebloem, kokos; even kijken wat je huid het beste trekt) en daarna die cleanser :j

xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:31

Shaggy09 schreef:
Ik zoek een nieuwe cleansing foam/oil voor onder de douche, maar er is zo ontzettend veel dat ik het ook niet meer weet. :')

Gebruik momenteel Kiehls Midnight Recovery cleansing oil maar vind die vrij onzuinig in gebruik. Het gebruik van een olie vind ik wel heel fijn. Wel belangrijk vind ik dat de makeup er echt goed afgaat, niet dat ik ga het douchen alsnog met make-up remover moet doen.

Iemand tips?

Op Squalaan olie gebaseerd gebruik ik die van (surprise surprise) squalan.nl , ik vind hem fijn. Ik kan ongeveer 130x mijn gezicht wassen met 100ML (€49)

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:08

Ik ben enorm zoekende naar een goede (betaalbare!) skincare routine. Ik heb heel snel last van acne, zeker bij stress of hormoonschommelingen, en altijd puistjes tussen mijn wenkbrauwen als ik mijn bril draag :\

Momenteel maak ik mijn gezicht 's ochtends schoon met micellairwater, dan een dagcrème van kruidvat (skin science daily defense citystem), dan daar concealer, poeder en mascara bij.' s Avonds gebruik ik make-up doekjes van de AH voor een gevoelige huid en dan micellairwater of de care organic gezichtsreinigende lotion 3 in 1 van de AH. Deze ochtend heb ik die cleanser dan ook gebruikt, maar op een andere manier, ipv een wattenschijfje met water en cleanser heb ik de cleanser op een droge huid ingemasseerd met mijn (gewassen!) handen, daarna met wat water aan mijn handen de cleanser er weer "uit" gemasseerd. Mijn huid ziet er direct al minder geïrriteerd uit.

Mijn huid is zowel vettig (voorhoofd) als heel droog (rest van mijn huid), ook heb ik dan dus last van acne en zeer donkere kringen onder mijn ogen. Ik weet niet hoe ik deze dingen kan oplossen in een skincare routine, iemand tips?

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:36

StableDoor, ik zou die make-up doekjes per direct de vuilnisbak in mieteren. Ik denk dat je veel beter af bent met een investering in een fijne tonic of andere olie/lotion. Ik baseer dit een beetje op mijn persoonlijke ervaring met die doekjes; na drie dagen gebruik heb ik een hele rode en onrustige huid. :') Mijn huid wordt er ook echt vetter van en dat las ik in jouw bericht ook, vandaar.
Je hebt producten voor de gemengde huid dus ik zou dat aan houden als je opzoek bent naar crèmes. Ik ben zelf een beetje aan het overschakelen naar producten waar zo min mogelijk chemisch toegevoegd spul in zit, de LUSH producten zijn te gek voor mijn huid en ik gebruik zelf eigenlijk liever niets anders meer.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:26

Jeetje.. Ik zie door dit topic al helemaal door de bomen het bos niet meer, haha.

Ik heb een gemengde huid, deels droog (voorhoofd), deels vettig en veel puistjes/bultjes, met name rond mijn mond/kin, bij mijn slapen en wangen. In mijn decolleté vaak last van gistpuistjes. Tot nu toe heb ik nog niet iets gevonden wat voor mij echt goed werkt.

Wat ik gebruik:
- 's ochtends alleen water en daarna Botanical Kinetics Intense Hydrating Soft Gezichtscrème van Aveda
- Als ik foundation of poeder aanbreng (doe ik niet elke dag) gebruik ik als moisturizer My Clarins Re-Boost Refreshing Hydrating Cream.

- 's avonds reinig ik mijn gezicht met Clarins Gelée Fondante Démaquillante
- Daarna gebruik ik ofwel opnieuw de Aveda creme, ofwel de Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant van Paula's choice, ofwel Huile Orchidée Bleue van Clarins als mijn huid erg droog en trekkerig aanvoelt

Heeft iemand enig idee of dit oké is en wat ik wellicht beter kan doen? En iemand tips voor de gistpuistjes?

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:40

Ik lees ook graag tips om gistpuistjes tegen te gaan en producten die dit niet verergeren

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:07

Castilja schreef:
StableDoor, ik zou die make-up doekjes per direct de vuilnisbak in mieteren. Ik denk dat je veel beter af bent met een investering in een fijne tonic of andere olie/lotion. Ik baseer dit een beetje op mijn persoonlijke ervaring met die doekjes; na drie dagen gebruik heb ik een hele rode en onrustige huid. :') Mijn huid wordt er ook echt vetter van en dat las ik in jouw bericht ook, vandaar.
Je hebt producten voor de gemengde huid dus ik zou dat aan houden als je opzoek bent naar crèmes. Ik ben zelf een beetje aan het overschakelen naar producten waar zo min mogelijk chemisch toegevoegd spul in zit, de LUSH producten zijn te gek voor mijn huid en ik gebruik zelf eigenlijk liever niets anders meer.


Thanks! Ik krijg ook irritatie van die make-up doekjes, maar ze zijn zo makkelijk :') Die inderdaad maar weglaten voortaan. Krijg je waterproof mascara ook weg met tonics/lotions?

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:45

StableDoor schreef:
Castilja schreef:
StableDoor, ik zou die make-up doekjes per direct de vuilnisbak in mieteren. Ik denk dat je veel beter af bent met een investering in een fijne tonic of andere olie/lotion. Ik baseer dit een beetje op mijn persoonlijke ervaring met die doekjes; na drie dagen gebruik heb ik een hele rode en onrustige huid. :') Mijn huid wordt er ook echt vetter van en dat las ik in jouw bericht ook, vandaar.
Je hebt producten voor de gemengde huid dus ik zou dat aan houden als je opzoek bent naar crèmes. Ik ben zelf een beetje aan het overschakelen naar producten waar zo min mogelijk chemisch toegevoegd spul in zit, de LUSH producten zijn te gek voor mijn huid en ik gebruik zelf eigenlijk liever niets anders meer.


Thanks! Ik krijg ook irritatie van die make-up doekjes, maar ze zijn zo makkelijk :') Die inderdaad maar weglaten voortaan. Krijg je waterproof mascara ook weg met tonics/lotions?


Zelfs met pure olie :j.

xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 19:07

Als eerste tip wil ik geven: gebruik als cleaner een face wash i.p.v. micelair water, doekjes etc. Er blijft dan namelijk toch een beetje viezigheid achter. Ik heb ook een gemengde huid (snel acne) en dat komt voor uit een vochtarme huid.
Mijn routine:
- Cleanser (Squalan cleaner (olie basis) of Esse sensitieve cleaner)
- lotion Esse sensitive
- Esse serum (alleen ‘s avonds af en toe)
- Esse moisurizer (‘s avonds vettere dan overdag)

Deze producten zijn oké met mijn acne, alleen voor gist puistjes niet helemaal want daar heb ik er nog wat van op mijn voorhoofd (maar wel al verminderd)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 16:23

Inderdaad beter iets wat je eraf moet spoelen of in ieder geval met een nat doekje de resten micellair water er af halen (dat is wat ik doe).

Hier helaas toch ineens drie puisten erbij op plekken waar ik ze nooit heb -O- lijkt irritatie. Ook een rood droog plekje. Nu hoop ik dat het toch de zonnebrandcreme is. Ondanks spanje, toch maar even helemaal niks smeren..

Echt dan doe je zo je best.. := ik heb meteen geen hoop meer dat ik iets ga vinden, zeker een spf :+

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:28


Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:10

Geryon schreef:
Inderdaad beter iets wat je eraf moet spoelen of in ieder geval met een nat doekje de resten micellair water er af halen (dat is wat ik doe).

Hier helaas toch ineens drie puisten erbij op plekken waar ik ze nooit heb -O- lijkt irritatie. Ook een rood droog plekje. Nu hoop ik dat het toch de zonnebrandcreme is. Ondanks spanje, toch maar even helemaal niks smeren..

Echt dan doe je zo je best.. := ik heb meteen geen hoop meer dat ik iets ga vinden, zeker een spf :+


Heb je de gezichtscreme van Rituals al eens geprobeerd? Die van de Karma lijn.
https://www.rituals.com/nl-nl/the-ritua ... 03948.html

Hydrateert goed zonder vet te worden, en is onwijs mild voor je gezicht.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:35

Bedankt voor de tip! Ik zie alleen wat geurende ingredienten staan die ik niet aan durf :(

De rode plekken werden alleen maar erger op mijn gezicht ondanks niets smeren dus toch maar op die plekjes wat van de cerave lotion gesmeerd en na twee nachten is het al bijna weg :oo
Nu nog over de rest van m'n gezicht durven smeren :=

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:26

Heeft iemand ervaring met het merk Zarqa? Ik wil de anti-redness eens proberen maar hij is bij onze Etos heel snel uit het assortiment gehaald dus ik weet het even niet :')

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:44

Iemand toevallig ervaring met Paula's choice, voor probleemhuid?

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:26

Banyu schreef:
Iemand toevallig ervaring met Paula's choice, voor probleemhuid?


Jazeker. De exfoliant is écht een droom!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:54

Matheno schreef:
Banyu schreef:
Iemand toevallig ervaring met Paula's choice, voor probleemhuid?


Jazeker. De exfoliant is écht een droom!


Welke precies, die zwarte die ik ineens zooovaak voorbij zie komen?