Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 18 [ 445 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gezichtsverzorgingsrituelen

 
Profiel   

Is dat een woord? :D

Ik was benieuwd wat voor rituelen jullie gebruiken bij het verzorgen/schoonmaken van je gezicht. *D
Zowel in de ochtend als in de avond.

Ik doe altijd maar wat en dat zie je ook wel enigzins, heb een droge huid op mijn voorhoofd en neus, vettig rondom de neus en kin. Regelmatig puistjes. :z

Maar wat zijn nu echt goede (betaalbare, goed voor het milieu)-producten? :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 08:29 



 
Profiel   

Ik smeer mijn gezicht na het douchen in met dagcreme van het huismerk van de supermarkt, als ik het niet vergeet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 08:32 



 
Profiel   

Als ik er tijd voor heb haal ik eerst mijn Make up er goed vanaf met een balm van Clinique / Estee Lauder. Daarna reinig ik mijn gezicht met een foam cleanser van Clinique of Clarins bijvoorbeeld, daarna gebruik ik een Exfoliator van Clinique. Als laatste gebruik en een oog en gezicht crème van Clinique ook. Vaak wissel ik af met bijvoorbeeld een keer een maskertje of gezichtsolie etc. Ik merk echt wel verschil als ik dit wel of niet doe! Maar soms schiet het er even tussen :P :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 08:45 



 
Profiel   

Ik maak mijn huid goed schoon met babydoekjes voor de gevoelige huid (precies hetzelfde als gezichtsverzorgingsdoekjes maar veel goedkoper!) en smeer het in met q10 dagcreme van de aldi. Ik had altijd dure creme van de tuinen van decubal. Fijn spul hoor maar die van de aldi is even goed en veel goedkoper. Als het swinters een periode heel koud en droog is doe ik een serum onder de creme.

Simpel, goedkoop en effectief!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 09:05 



 
Profiel   

Ik heb een micelair water en dag en nacht creme van rituals maar ik vergeet het altijd :+

Ik kan er voor mezelf heb ritueel van maken haha :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 09:05 



 
Profiel   

Ik heb een heel erg gevoelige huid en snel last van puistjes. Ik reining mijn gezicht twee keer op een dag.
Dan gebruik in de volgende peoducten:
Oog make-up reiniger van Etos eigen merk
Amandel reinigingsmelk van weleda
Dermalotion weleda
Amandel dagcrème light weleda

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 09:08 



 
Profiel   

Ik was mijn snoet met water en smeer 's morgens dagcreme van Weleda.
Als ik eraan denk tenminste :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 09:10 



 
Profiel   

Ik gebruik reiniginsmelk van de Etos. Lotion van de Lidl. En de Q10 dag en nacht creme van de Lidl. Inclusief de oogserum.
Fijn spul en niet duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 09:18 



 
Profiel   

Ik heb jaren een probleemhuid gehad, van alles geprobeerd zonder succes. Sinds vorig jaar heb ik de beste beslissing gemaakt: niets meer gebruiken. Alleen nog op de ochtend en avond goed wassen met lauwwarm water en indien het wat droog aanvoelt een beetje arganolie aanbrengen. Sinds dien is mijn gezicht gewoon mooi en goed.

Bij ziekte en stress niet helemaal maar dat blijf je houden.

Als ik een keer make-up gebruik dan haal ik dat met arganolie er ook eerst af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 09:19 



 
Profiel   

Van de Hema gebruikt ik de oogmake up remover. Verder gebruik ik sinds kort de producten van Loveli. Daar ben ik heel tevreden over. Zuinig in gebruik, natuurlijke basis en een eenvoudig ‘ritueel’,

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 09:25 



 

's morgens onder de douche eerst een makeupremoverhanddoekje (3 x woordwaarde, diagonaal :+ ) dan een watje met micellair water van Etos. Dan een dagcrème én een primerwater van Etos. Daar gaat mijn makeup op.
's avonds of het magische handdoekje weer (ik heb ze van primark, wonderdingen!) of een removerdoekje of niets. En 1 keer in de week gemiddeld een peeloffmasker.
Ik gebruik veel Etos eigen merk, goedkoop, niet geparfumeerd en mijn huid doet het er super op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 09:27 



 
Profiel   

Avond
- Make up eraf met Rituals oogmakeup remover
- Toner van Jetske Ultee
- Om de dag/2 dagen exfoliant Jetske Ultee
- Crème van Jetske Ultee

Ochtend
- Cleanser van Rituals
- Crème of zonnebrand van Jetske Ultee

Zoiets meestal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 09:28 



 
Profiel   

Ik plens 's ochtends koud water in m'n gezicht en daarna smeer ik er dagcreme op. Op 'n potlootlijntje na gebruik ik geen make-up. Douchen ook zonder zeep en wederom een cremepje voor ik ga slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 09:30 



 
Profiel   

Ochtend:
- wassen met water
- toner van Rituals
- serum van Rituals
- dagcreme van Esse
- spf van biodermal

Avond:
- reinigingsmelk van Esse of cleanser van Rituals, afhankelijk van of ik onder de douche sta of niet
- micellair water van Garnier
- toner Rituals
- serum Rituals
- nachtcrème La roche posay

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 09:33 



 
Profiel   

‘s Ochtends:
-Cleanser van Squalan
-Squalan Pure (huid olie)

Na ‘t werk:
-hypoallergene face wash van dr. Van der Hoog
-Squalan Pure

‘s Avonds:
-Cleanser van Squalan
-Moisturizer van Squalan
-Oogserum van Squalan
-Inmasseren met face roller (ontspannend)

1 of 2x per week gebruik ik dan ook nog een klei masker of scrub. Ik heb een gevoelige gecombineerde huid en deze producten zijn allemaal voor een (extreem) gevoelige huid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 09:40 



 
Profiel   

Ik heb een gevoelige en gecombineerde huid. Snel puistjes van producten, voeding en aanrakingen. Licht vettige huid op neus en kin, de rest is normaal tot droog. Heb geen groot budget, dus het is goedkoop of z'n geld goed waard :o

Ochtendritueel is altijd hetzelfde hier: ogen schoonmaken met oogmake-up remover, een tonic voor m'n gezicht. Als ik naar buiten ga kort erna, een dagcreme met SPF (Kruidvat Skin Science Daily Defence dagcreme met 20SPF).

's Avonds heb ik 2 rituelen die ik afwissel.
1. reinigingsmelk, tonic, tea tree olie op plekken waar ik snel puistjes heb, gewone nachtcreme op rest van m'n gezicht.
2. reinigingsmelk, tonic, exfoliant, serum, kalmerende nachtcreme, oogcreme.

De waslijst met producten
Reinigingsmelk: Garnier Skinactive, Botanische Reinigingsmelk met Rozenwater
Tonic: L'Oreal Tonic Delicate Flowers
Tea Tree Olie: Originals van Kruidvat
Exfoliant: Paula's Choice Clear Regular Strength Anti-Redness 2% BHA
Serum: Paula's Choice Resist Anti Aging Ultra Light
Gewone nachtcreme: Sensitive 0% van Kruidvat of Skin Science Daily Defence nachtcreme, ook Kruidvat.
Kalmerende nachtcreme: Paula's Choice Calm Restoring Nighttime Moisturizer
Oogcreme: een tubetje uit Duitsland, geen idee welk merk. :D

Daarnaast nog 1x per week een scrub- en maskersessie.
Scrub is ook Originals Tea Tree van de Kruidvat.
Masker wisselt, heb al die kleimaskers van L'Oreal gehad (en de namaak uit de Action), Dr. Van Der Hoog en nu van Freeman (Cucumer + Pink Salt). Het is afhankelijk van wat m'n huid nodig heeft (voedend, zuiverend, matterend, hydraterend..)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 09:47 



 
Profiel   

Ik gebruik niet zoveel eigenlijk. Ik haal ‘s avonds mijn make up eraf met lotion en na het douchen doe ik dagcreme op, ik heb verschillende merken. Yves Rocher heeft naar mijn mening de beste prijs kwaliteit verhouding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 09:49 



 
Profiel   

Ochtend ritueel
Cleaner van Artistry voor gelaat
Cleaner voor oog en lippen van Artistry
Tonic Artistry gelaat
Oogcreme Artistry, werkt ook top voor droge lippen
Anti blemmisch van Artistry tegen puistjes
Hydraterende crème van Artistry
Spf beschermings van Artistry
Vervolgens de Make up

Tijdens het douche wissel ik een hydraterende masker, een peeling en een serum af

Mijn huid is zoveel beter geworden sinds ik dit doe. Eigenlijk zou ik mijn make up s'avonds ook nog moeten afdoen. Dat is alleen nog geen ritueel.

Artistry is op het moment het nummer 1 in de wereld met betrekking tot huidverzorging en milieu vriendelijk. Verpakkingen proberen ze ook zo milieuvriendelijk mogelijk te maken, maar het product moet wel zijn werkzame stof te houden. Prijs technisch lijken ze erg duur. Echter doe ik langer met de spullen van dit merk dan bijv een huismerk. Waardoor het in gebruik weer goedkoper is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 09:50 



 
Profiel   

Ik gebruik momenteel de producten van Extenso.
‘S ochtends alleen een washandje met water en dan gezichtscrème en oogcreme.
‘S avonds onder de douche is het afhankelijk van hoe mijn huid voelt welk product ik gebruik. Schubben meestal 2 a 3x per week. Na het schoonmaken weer gezichts- en oogcreme.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 09:52 



 
Profiel   

Mijn merk is La Roche-Posay en het type Hydraphase intense UV legere. Deze is niet vettig en trekt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 10:11 



 
Profiel   

Ik doe helemaal niks aan mijn gezicht, :+ . Zelfs niet met zeep. Ook nooit gedaan. Mijn voorhoofd en langs m'n neus zijn erg droog, de rest is vettig. En het maakt niet uit met welke zeep ik doe, het word er altijd erger door. Zelfde met cremétjes en dingetjes. Dus hier komt er niks op en gaat er ook niks af, :Y) . Make-up draag ik nooit tot zelde. En jawel, ik heb de nodige puistjes. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 10:30 



 
Profiel   

Als ik make up op had (lees: mascara en misschien eyeliner) dan haal ik die er af met euhm.. oogmakeupverwijderaar van een merk dat ik even niet vanbuiten ken.
Maar meestal heb ik niks op en dan gewoon washandje water er over.

Nu ga ik het jinxen, maar ik heb echt een gemakkelijk hoofd volgens mij. Heb weinig last van puistjes, nooit gehad ook eigenlijk. En niet echt droog of vet.

Als ik dagcrème op doe dan is dat van nivea de sensitive. Is de enige die ik kan verdragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 10:39 



 
Profiel   

Ik doe op het moment vrij weinig aan mijn gezicht, en moet zeggen dat ze er redelijk goed uitziet. Alleen na mijn stopweek krijg ik een aantal hormoonpuistjes.

Het afgelopen halfjaar eigenlijk geen make-up gedragen vanwege drukte en liever langer in bed blijven liggen. :') Dus mijn gezicht voornamelijk met water gewassen. Onder de douche gebruik ik ook nog wel eens een reinigingsgel. Als ik wel wat mascara of iets op heb haal ik dat er af met reinigingsdoekjes.

Wat ik wel altijd heel fijn vind is het tea tree water van Lush, gebruikte ik af en toe om te reinigen maar vooral ter verfrissing. Moet ik dus hoog nodig weer halen voor als het straks warmer word. :+ In de winter vind ik een crème wel fijn, deze breng ik als de huid wat droger is 's nachts aan zodat de huid het goed op kan nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 10:45 



 
Profiel   

Ik kijk in de spiegel, haal slaapzand weg en ga de deur uit :') in de avond douche ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 10:47 



 
Profiel   

* Ik haal eerst mijn make-up eraf met reinigingsdoekjes voor gevoelige huid.
* Clarifying toner van Rituals
* Glow radiance anti-aging oil van Rituals.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 11:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 18 [ 445 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen