Gezichtsverzorgingsrituelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:32

Voor nu proefsetje van Dermologica aangevraagd. Misschien hierna van Paula's choiche proberen. Kijken wat ik fijn vind e.d

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:17

Ik heb de ultracalming cleanser daarvan! Hoeveel betaal je voor een proefpakketje?

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:59

Ik heb de crème van Weleda gekocht. Heb het vanochtend een keer gebruikt, dus kan nog niet oordelen of het werkt of niet. Het zorgt in ieder geval nog niet voor irritatie ;)

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:22

Goeie!!! Ik hoop dat 'ie werkt voor je! Ik ben ook bijna weer toe aan een nieuwe tube. Nog steeds pijnlijk dat ik twee producten die flink aan de prijs waren niet meer kan gebruiken en nu voor de derde keer een duit geld uit mag gaan geven aan een stomme creme :')

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:43

ItsMe2 schreef:
Ik heb de crème van Weleda gekocht. Heb het vanochtend een keer gebruikt, dus kan nog niet oordelen of het werkt of niet. Het zorgt in ieder geval nog niet voor irritatie ;)

Ben er benieuwd naar, laat je het ons weten? :)

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:56

Ik houd jullie op de hoogte! :)

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:18

Zojuist proefpakketje van Dermalogica bibnen gekregen! Tot nu fijn spul, ben echt benieuwd! :D zou voor twee weken moeten zijn!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:40

De Weleda amandel gezichtscrème light lijkt inderdaad de huid wel te kalmeren. Nu 3x gebruikt.

Ik heb ook de Lush Sleeply Face besteld. Ik hoop dat die ook geschikt is voor mijn huid. Wordt morgen bezorgd, dus morgenavond direct uitproberen:D

PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:44

wow dit topic heb ik nodig! Denk ik... Toevallig vanmorgen een topic geopend.
[MWS] anti aging, dagcreme, serums... help
Maar daar kom ik niet echt mee vooruit.

Teruglezen is wel heel er veel maar zou graag meelezen en wat vragen stellen als dat oke is?

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:10

Ik ben er op het moment ook voorzichtig mee bezig, maar ik gebruik vooral The ordinary. Fijne prijzen en voor mijn huid fijne producten. En als er eens iets niet werkt heb ik geen 50 euro weggegooid.
Ik wil bijvoorbeeld geen parfum in skincare en nog wat dingen niet, wat heel veel merken wel hebben. Ook wil ik geen scrubs meer als ik het kan helpen, haha.

Paula's Choice vind ik nog wel fijn, maar te duur voor mij op het moment. Ik volg een aantal YT die verstand hebben van skincare en ben zelf aan het uitproberen.

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:15

ItsMe2 schreef:
De Weleda amandel gezichtscrème light lijkt inderdaad de huid wel te kalmeren. Nu 3x gebruikt.

Ik heb ook de Lush Sleeply Face besteld. Ik hoop dat die ook geschikt is voor mijn huid. Wordt morgen bezorgd, dus morgenavond direct uitproberen:D


Enjoy!!! :D Wat leuk dat mijn tips hebben geholpen **\O/**

PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:47

MyWishMax schreef:
Ik ben er op het moment ook voorzichtig mee bezig, maar ik gebruik vooral The ordinary. Fijne prijzen en voor mijn huid fijne producten. En als er eens iets niet werkt heb ik geen 50 euro weggegooid.
Ik wil bijvoorbeeld geen parfum in skincare en nog wat dingen niet, wat heel veel merken wel hebben. Ook wil ik geen scrubs meer als ik het kan helpen, haha.

Paula's Choice vind ik nog wel fijn, maar te duur voor mij op het moment. Ik volg een aantal YT die verstand hebben van skincare en ben zelf aan het uitproberen.


Ik vind bij Paula's Choice de keuze echt veel te groot. Ze hebben zo extreem veel verschillende spullen dat ik door de bomen het bos niet zie.

Nu las ik gisteren een onderzoek van 2014 dat de anti age creme van rond de 3 euro van Lidl als beste uit de test kwam...

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:51

Was dat ook qua anti aging, of alleen hydratatie? ;)

PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:53

MyWishMax schreef:
Was dat ook qua anti aging, of alleen hydratatie? ;)


Paula of de Lidl?

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:56

Oh, de lidl bij dat onderzoek. Ik heb iets in mijn hoofd dat het de beste was, omdat de ingredienten vergelijkbaar waren met veel duurdere merken, maar niet dat de lidl versie nu echt anti aging was.

PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:01

MyWishMax schreef:
Oh, de lidl bij dat onderzoek. Ik heb iets in mijn hoofd dat het de beste was, omdat de ingredienten vergelijkbaar waren met veel duurdere merken, maar niet dat de lidl versie nu echt anti aging was.


Die is er blijkbaar ook. Ik heb er geen idee van hoor. Vond tot voor kort dat een likje Nivea op mijn hoofd genoeg was.

Mag ik vragen wat jij voor producten gebruikt? In de ochtend en de avond.

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:08

Ik ben nog aan het bouwen, kom er nu achter dat veel dag en nachtcreme's absoluut niet geschikt voor mij zijn, gaan prikken. Waarschijnlijk vanwege parfum oid. Ook moet ik op zoek naar een nieuwe cleanser, wilde er 2 via amazon bestellen maar heb geen creditcard, haha.

Zal even lijstje maken met wat ik gebruik nu. En wat ik nog heb liggen wat voor mij niet werkt of wat ik nog moet proberen.

Niveau heb ik vroeger ook gebruikt trouwens, maar dat was al snel of niet genoeg of juist veel te veel en trok nooit lekker in. (verschil zomer/winter en sowieso wisselingen qua huid)

PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:17

Ik heb een lichte huid icm met rood haar. Toch verbrand ik niet snel en is mijn huid heel erg makkelijk. Niets irriteert of maakt droog. Dat is wel een groot voordeel.

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 11:14

PSvanLot schreef:
wow dit topic heb ik nodig! Denk ik... Toevallig vanmorgen een topic geopend.
[MWS] anti aging, dagcreme, serums... help
Maar daar kom ik niet echt mee vooruit.

Teruglezen is wel heel er veel maar zou graag meelezen en wat vragen stellen als dat oke is?


Tuurlijk, welkom!

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 11:18

PSvanLot schreef:
Ik heb een lichte huid icm met rood haar. Toch verbrand ik niet snel en is mijn huid heel erg makkelijk. Niets irriteert of maakt droog. Dat is wel een groot voordeel.


Tja, in principe heb je nodig:

- een milde cleanser om s'ochtends en s'avonds je gezicht mee te wassen.
Aldi verkoopt bijvoorbeeld waslotion van Biocura die erg mild is.
- Eventueel een toner.
Een toner kun je gebruiken na het wassen van je gezicht om de zuurgraad te herstellen.
Let wel op dat deze dan geen alcohol bevat.
- Een dagcrème MÈT SPF.
- Eventueel een nachtcrème.

Vooral een dagcrème met SPF is erg belangrijk.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 11:24

Wat gebruiken jullie als zonbescherming onder jullie make-up? Enkel dagcrème met SPF? Want in principe blijft dat toch geen hele dag zitten...
In de zomer doe ik extra zonnecreme onder mijn make-up en tijdens de dag dep ik er voorzichtig nog wat bovenop, maar erg fijn is dat niet (of ik ben nog niet de perfecte zonnecreme tegengekomen hiervoor).. In de winter heb ik hier helemaal geen zin in.
Mijn dagcreme met 15 SPF is eindelijk op en nu schakel ik wel weer over naar 1 met 30 SPF, gelukkig.

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 11:29

Ik heb een zonnebrand spray die over make up kan. Niet ideaal qua verdeling, maar met eerst spf 50 dan make up met spf30.of 50 en dan die spray spf 50 doe ik mijn best. Je hebt ook poeder met spf, maar nooit geprobeerd

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 11:30

Ik draag een dagcreme zonder spf. Maar heb dan wel apart er overheen nog een spf50. Gebruik zelf van Paula’s Choice de spf. Voor lichaam en gezicht. Die droogt redelijk mat op

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 11:31

Welke spray is dat MyWishMax?

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 11:41

Een klein wit flesje van Garnier, soort deo busje. Ik heb een tijdje gegoogled naar spf voor over make up en kwam deze tegen, samen met een van vichy, maar die kon ik nergens vinden.