Vaccinaties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:13

Ik typ geen lange teksten meer op bokt. In het verleden al genoeg gedaan. Ik blijf niet in herhaling vallen daarmee.

Avalanche

Berichten: 16208
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:34

Dank je, dat scheelt weer lange stukken scrollen :)

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:35

janderegelaa schreef:
Anoniem schreef:
Als je zo mega pro bent als jij dan hoor je jezelf geïnformeerd te hebben over alle opties alvorens zo'n extremistisch standpunt in te nemen.
Heb je dat niet dan is dat jouw tekortkoming.
Ik ga daar geen tijd meer aan verspillen.
Wat brainless betreft, dan is nu het eerste onderwerp gevonden waar jij niets van af weet?

Dit is ook een manier om te reageren als je eigenlijk niets meer weet te zeggen.

Als je het graag wil weten kan je in het andere topic op die berichten zoeken. Staat genoeg ;)

Anoniem

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:42

[MWS] Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

O.a deze.
Daar staat ook hoe vaccineren de ziektes juist in stand houdt, met linkjes naar gebieden waar ziektes heersen en of ze door vaccinatie shredding veroorzaakt zijn (de vaccin stam) of dat het het wilde virus is.
Succes met scrollen :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:02

Anoniem schreef:
[MWS] Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

O.a deze.
Daar staat ook hoe vaccineren de ziektes juist in stand houdt, met linkjes naar gebieden waar ziektes heersen en of ze door vaccinatie shredding veroorzaakt zijn (de vaccin stam) of dat het het wilde virus is.
Succes met scrollen :')

Ik hoef ze niet te lezen. Ik ben provaxxer. En iedereen die dat niet is heb ik een ongezouten mening over.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:12

janderegelaa schreef:
Anoniem schreef:
[MWS] Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

O.a deze.
Daar staat ook hoe vaccineren de ziektes juist in stand houdt, met linkjes naar gebieden waar ziektes heersen en of ze door vaccinatie shredding veroorzaakt zijn (de vaccin stam) of dat het het wilde virus is.
Succes met scrollen :')

Ik hoef ze niet te lezen. Ik ben provaxxer. En iedereen die dat niet is heb ik een ongezouten mening over.

Das makkelijk als je niets meer te zeggen hebt ;)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:20

quera schreef:
janderegelaa schreef:

Ik hoef ze niet te lezen. Ik ben provaxxer. En iedereen die dat niet is heb ik een ongezouten mening over.

Das makkelijk als je niets meer te zeggen hebt ;)

Ik heb genoeg geschreven, in beide topics.

Het probleem met anti-vaxxers is dat ze zo geïndoctrineerd zijn dat ze pas tot inzicht komen als er een ogevaccineerd kind in hun omgeving ernstig ziek wordt of dood gaat. Dus eigenlijk heb ik geen zin meer in de discussie omdat het toch niets uithaalt.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:27

Bijzonder, ik kan je in dat topic niet vinden?

Anoniem

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:30

Ik ben geen antivaxxer,, ik ben een iedereen moet zelf weten wat ze doen vaxxer.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:36

janderegelaa schreef:
. Dus eigenlijk heb ik geen zin meer in de discussie omdat het toch niets uithaalt.


Dit dus.

Linksom of rechtsom het haalt niets uit.

xkuslaurie

Berichten: 77
Geregistreerd: 22-02-15
Woonplaats: oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:41

zowel ik en mijn hond zijn zeker gevacineerd. mijn hond vooral omdat die elk jaar meegaat naar het buitenland en ook mee op wedstrijd gaat waar enten nou eenmaal verplicht is.

ikzelf ben ook altijd gevacineerd en ook mijn entingen worden preventief gezet ivm risico die ik loop met mijn opleiding/werk (dierenartsassistent)

ik ben er zeker voor dat vaccineren gewoon verplicht wordt omdat ik het belangrijk vind dat er zoveel mogelijk gedaan moet worden om ervoor te zorgen dat er geen besmettelijke ziektes kunnen uitbreken....

CalipsoLover

Berichten: 5585
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:53

Ikzelf ben niet gevaccineerd, nergens tegen enkel de verplichte. Ben ik een anti vaxxer? Nee. Mijn ouders ook niet echt, maar eerste kind is ziek geworden door een vaccin en ook aangetoond. Waardoor je als dokter enkel kan aanraden om de rest van de kinderen als die er nog komen niet te vaccineren omdat je er gewoon niet tegen kan. Hou in je achterhoofd dat er altijd een risico is, ook al is die belachelijk klein. Je spuit de ziekte in een verzwakte vorm in, en als jij daar nou net niet tegen kan heb je pech. Zeker in de cocktails van tegenwoordig worden +/-5-7 dingen ingespoten op 12 weken oud. Mijn ouders hebben mij wel niet naar een crèche gestuurd. Ik heb kinderziekte doorgemaakt maar ik ben prima gezond en heb nog nooit iets erg gehad. Of ik mijn kinderen laat vaccineren weet ik niet, maar waarschijnlijk wel.

Qua huisdieren laat ik mijn hond en paard wel inenten. Ze komen regelmatig in contact met andere honden/paarden en aangezien het een verantwoordelijkheid is die jij als mens draagt vind ik dat belangrijk. Mijn katten daarin tegen komen niet in contact met andere en zijn niet gevaccineerd. De ene is 20 jaar geworden en de andere is 13 jaar. Het argument "als je je dieren/jezelf niet laat vaccineren kan je niet gezond zijn" vind ik dus maar niets want dat is hier niet het geval. Ik vind tenslotte dat iedereen gewoon de vrije keuze moet hebben. Anti-vaxxers moeten zichzelf geen dingen wijs maken maar dat moeten mensen die er overtuigd van zijn ook niet doen.

Emoe
Berichten: 728
Geregistreerd: 11-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:04

Ik ben niet gevaccineerd omdat mn ouders daar niet achter stonden vanwege hun geloof. Mijn dochter is (nog) niet gevaccineerd, ben nog steeds zoekende of ik de voor- of nadelen van vaccineren zwaarder vind wegen. Iemand in mijn omgeving is zwaar gehandicapt na de 7maandenprik. (Aangetoond) Maar ken ook iemand die half verlamd is doordat hij vroeger polio heeft gehad. Heb zelf trouwens gewoon alle kinderziektes doorgemaakt zonder problemen, iedereen in mijn familie ook. Het zegt natuurlijk niks of ik mensen ken, maar dit zet me wel extra aan het denken.

Overigens leest het topic een stuk prettiger zonder al dat gesneer. Waarom kan er nooit eens vriendelijk gepraat worden over vaccineren. Sommige pro-vaxxers zorgen ervoor dat ik bij voorbaat al tegen ben :o

Gaby
Berichten: 3403
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:26

Op dit moment mag een kinderopvang een kind dat geen vaccinaties heeft gehad, niet weigeren. Maar zijn kinderopvangverblijven wel verplicht om mede te delen hoeveel van hun kinderen zijn ingeent als daar naar wordt geinformeerd?
Ik kan me voorstellen dat iemand zorgt voor een kind jonger dan 14 maanden bij veel kinderdagverblijven informeert naar de vaccinatiegraad.

Avalanche

Berichten: 16208
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:35

Emoe schreef:
Sommige pro-vaxxers zorgen ervoor dat ik bij voorbaat al tegen ben :o


Imo werkt dat beide kanten op.

Ik wil gerust een discussie voeren met mensen die open staan voor argumenten. Maar de mensen die aankomen met aluhoedjes sites, of cirkelredeneringen, of drogredenen ben ik vrij snel klaar mee. Dat is ook geen discussie voeren, dat is je gelijk willen halen.

Het is zonder meer een emotioneel topic, dus dat mensen fel worden is dan wel te verwachten.
Emoe schreef:
Heb zelf trouwens gewoon alle kinderziektes doorgemaakt zonder problemen,

Ook polio en spinale meningitis? Want het lijkt me vrij sterk dat je daar geen problemen van hebt.
CalipsoLover schreef:
Ikzelf ben niet gevaccineerd, nergens tegen enkel de verplichte. Ben ik een anti vaxxer? Nee. Mijn ouders ook niet echt, maar eerste kind is ziek geworden door een vaccin en ook aangetoond. Waardoor je als dokter enkel kan aanraden om de rest van de kinderen als die er nog komen niet te vaccineren omdat je er gewoon niet tegen kan. Hou in je achterhoofd dat er altijd een risico is, ook al is die belachelijk klein. Je spuit de ziekte in een verzwakte vorm in, en als jij daar nou net niet tegen kan heb je pech.

Zoals ik al eerder schreef, ben ook ik er ziek van geweest.
Voor mij is dat een reden om juist wel te vaccineren, want als iemand al zo ziek wordt van een verzwakte vorm, wordt die persoon, heel, heel erg ziek van een niet verzwakte vorm.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:38

Maar polio en meningitis zijn geen kinderziektes toch?

Neem aan dat ze de bmr, waterpokken heeft gehad

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:39

Gaby schreef:
Op dit moment mag een kinderopvang een kind dat geen vaccinaties heeft gehad, niet weigeren. Maar zijn kinderopvangverblijven wel verplicht om mede te delen hoeveel van hun kinderen zijn ingeent als daar naar wordt geinformeerd?
Ik kan me voorstellen dat iemand zorgt voor een kind jonger dan 14 maanden bij veel kinderdagverblijven informeert naar de vaccinatiegraad.

Maar als ouder hoef je hier geen antwoord op te geven omdat dit onder medische gegevens vallen en je dit niet verplicht bent om te delen.

Avalanche

Berichten: 16208
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:40

Polio wel :j zit ook in de DKTP enting. Difterie, kinkhoest, tetanus en polio.

Meningitis is familie van de streptokokken zo uit mijn hoofd en zit daar ook ergens in.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:42

Maar dat zijn geen kinderziektes.
Polio kan je op elke leeftijd krijgen. Net als kinkhoest, meningitis. Enz.

Avalanche

Berichten: 16208
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:43

Ik ga geen welles nietes spelletje doen als je het niet erg vindt :)

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:46

Polio wel excuus :) maar meningitis is geen specifieke kinderziekte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:56

Avalanche81 schreef:
Ook polio en spinale meningitis? Want het lijkt me vrij sterk dat je daar geen problemen van hebt.


Ziekteverschijnselen
Meestal (90-95%) verloopt een infectie met het poliovirus zonder verschijnselen. In de andere gevallen begint het vaak met griepachtige verschijnselen. Deze verdwijnen meestal spontaan.


https://www.rivm.nl/polio

95% krijgt er geen problemen van dus waarom zou ze dat niet asymptomatisch doorgemaakt kunnen hebben? Geldt ook voor jezelf trouwens want kun jij aantonen dat je antistoffen van het vaccin hebt?
Wie weet was één van je griepjes helemaal geen griepje.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:58

paddraigh schreef:
Iemand toevalig/ervaring bekend met de fsme vaccinatie mbt tot besmette teken?


Wordt aangeraden als je in gebieden vertoeft waar teken dit bij zich dragen. In Duitsland en Zwitserland zit het standaard in het vaccinatiepakket voor kinderen.
In Nederland niet (maar daar komt het ook niet voor)

Globaal gezegd zou het zinnig kunnen zijn om deze vaccinatie te halen als je in de strook Oost-Europa, Rusland, Siberie, delen van Azie in aanraking denkt te komen met teken.

Gaby
Berichten: 3403
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:38

quera schreef:
Gaby schreef:
Op dit moment mag een kinderopvang een kind dat geen vaccinaties heeft gehad, niet weigeren. Maar zijn kinderopvangverblijven wel verplicht om mede te delen hoeveel van hun kinderen zijn ingeent als daar naar wordt geinformeerd?
Ik kan me voorstellen dat iemand zorgt voor een kind jonger dan 14 maanden bij veel kinderdagverblijven informeert naar de vaccinatiegraad.

Maar als ouder hoef je hier geen antwoord op te geven omdat dit onder medische gegevens vallen en je dit niet verplicht bent om te delen.

Dus eigenlijk kun je kinderen onder de 14 maanden niet naar een opvang of andere plek met veel kinderen brengen...
Ik zou het tenminste niet durven.

Als er geen vaccinatieplicht is, vind ik dat er in dit geval best een regel mag komen dat je desgevraagd deze gegevens moet geven.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:45

Daar heb je nu de avg voor. Die houd dat nu tegen ;)