Vaccinaties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:59

Suzanne F. schreef:
Karma schreef:
Interessant! Hoe werkt zoiets? Ongevaccineerde mensen zijn drager van alle infectieziektes? Bij voorbaat?
Oudere mensen van 65/70+ zijn niet of nauwelijks gevaccineerd. Ook allemaal gevaarlijke ziekte overbrengers?

In mijn werk kom ik steeds meer paarden tegen die slecht reageren op vaccinaties en lichte tot ernstige bijwerkingen krijgen.


Nee ze zijn geen drager van infectieziekten maar door niet te enten zijn ze vatbaar voor de ziekten. Als er dus teveel mensen niet enten dan kunnen deze ziekten weer de kop op steken. En dus kan je mensen weer ziek maken door niet te enten.

Met HPV ligt dat anders, daarmee bescherm je jezelf.


Helaas gaat die vlieger dus niet op, vaccineren maakt niet automatisch beschermd.
En er zijn echt genoeg mensen die volledig gevaccineerd zijn en zo’n beetje alle kinderziektes gehad hebben.

Het idee van vaccineren staat me wel aan, ik bedoel als het zo zou zijn vaccineren = beschermen.
Ware het niet dat de hulpstoffen bijwerkingen oproepen en er toch nog veel mensen allergisch blijken voor deze stoffen. Een baby’tje is nog zo klein.

We draaien door wat betreft vaccineren. In Amerika zijn ze doodsbang voor waterpokken, jassen ze meteen na de geboorte een vaccin in een baby en nu vinden mensen hier dat nog een brug te ver, maar wacht maar... mensen zijn nu al paniekerig voor ongevaccineerde kinderen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15923
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:59

Karma schreef:
verootjoo schreef:
Waar geen hygiëne en voedsel is zijn ook vaak geen vaccinaties, dus ja.
Hier in NL hebben we wel hygiene en goed voedsel, maar ook mazelenepidemieen. Frankrijk, Italië. Zou ik niet onder de onontwikkelde landen willen scharen.
Verstand hebben we er hier ook van, maar bij een virus kun je weinig anders dan uitzieken (al dan niet in het zkh) en hopen dat je er ongeschonden uit komt. Bacterien zijn te behandelen, virussen niet.

En de rest; aan gedachten en ‘ik denk’ heb je weinig. Het wordt onderzocht, bewezen en aangetoond. Dan kun je denken wat je wilt, maar je gedachten kloppen dan gewoon niet, helaas.
Vaccinaties ondermijnen het immuunsysteem niet, het maakt het sterker.


_O- waar dan? Wat noem jij epidemieën qua aantallen? Ken jij mensen met de mazelen?

Vroeger was de mazelen een onschuldige kinderziekte. Let wel; kinderziekte, geen babyziekte.

Sommige mensen kunnen ze echt álles wijsmaken.

Trouwens in mijn familie (grote familie) waarvan de meerderheid niet gevaccineerd werd in die tijd of zeer beperkt (ook familielid verloren door een pokkenvaccin) heeft niemand mazelen gehad en ze kenden ook niemand met mazelen, op school of omgeving.
Opmerkelijk te noemen...


Ongelofelijk....

Hier heb je je epidemie:

https://www.trouw.nl/samenleving/het-ma ... ~a812b436/

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:00

Anoniem schreef:
[quote=“jandetegelaa”]

Da's leeftijd technisch onmogelijk.
De eerste zijn nog niet zo oud.

In NL niet nee maar in Australië wél. In tien jaar tijd is het percentage vrouwen dat tussen de 18 en 24 jaar oud is en het virus bij zich draagt gedaald van 22,7 naar 1,1 procent.

https://www.scientias.nl/australie-staa ... er-roeien/[/quote]
En daarmee is nog steeds niet aangetoond dat het veilig is.
Daarnaast kan je dan beter iets doen aan seksuele voorlichting dan een vaccin erin stoppen

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:01

kiwiwitje schreef:
ElviraKelan schreef:
Dat is idd de ideale oplossing maar bij mijn weten woed dat niet in alle landen geaccepteerd

De DHP cocktail word gewoon in ieder land geaccepteerd aangezien in principe alleen rabies verplicht is :)

Discussiepunt voor mijzelf dus
Dank je wel :D

chanicha

Berichten: 12167
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:05

Janderegelaa inderdaad!
Karma vergeet niet dat in de tijd dat de mensen die nu 65 jaar en ouder waren, er veel minder mensen opeengepakt woonden en er niet zoveel mensen uit het buitenland hier kwamen die ook allerlei dingen meenemen.
Toentertijd overleden er ook veel mensen aan ziektes die nu, als iedereen zou enten, bijna of helemaal uitgeroeid zijn. Een achterneef van mij is overleden aan polio of toen genoemd kinderverlamming.

BigOne
Berichten: 38322
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:07

Wat betreft besmettelijke ziektes en niet geënt , een zwager en schoonzus die in 44 en 46 geboren zijn. Zij heeft kinkhoest gehad als baby van zes weken en daar zeer zware oogafwijkingen en slechte gezondheid aan over gehouden. Ogen zijn - 18 en bijna blind. Zwager kreeg de bof op puberleeftijd en is tot zijn grote verdriet altijd kinderloos gebleven . Oude kennis heeft polio gehad, zwaar gehandicapt de rest van zijn leven.

Dus wanneer de herd immuniteit wegvalt mag je hopen dat dat lot je baby niet treft.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 02-06-19 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:08

kiwiwitje schreef:
Voor vaccineren. Maar wel “met mate” mijn honden en pups worden getitert om het juiste ent moment te bepalen en niet onnodig teveel te enten. Iets behalve weil en kennelhoest. Die ent ik niet en zijn niet te titeren.

De babyentingen bij mensen zijn niet te titeren zover ik weet maar zou ik wel geven.

Overigens word een vorm van titeren wel gedaan bij mensen met de hepatitis entingen. Mijn moeder is daardoor meerdere keren gevaccineerd omdat haar hepatitis entingen niet aansloegen.


Even uit interesse: ik dacht dat Weil juist een belangrijke inenting was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:17

janderegelaa schreef:
[naam] schreef:

Da's leeftijd technisch onmogelijk.
De eerste zijn nog niet zo oud.

In NL niet nee maar in Australië wél. In tien jaar tijd is het percentage vrouwen dat tussen de 18 en 24 jaar oud is en het virus bij zich draagt gedaald van 22,7 naar 1,1 procent.

https://www.scientias.nl/australie-staa ... er-roeien/


En al die inspanningen werpen dus hun vruchten af. “We voorspellen dat het aantal gevallen van baarmoederhalskanker in de komende 30 tot 40 jaar zal afnemen

We voorspellen...
Da's pas echte harde wetenschap :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15923
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:19

ElviraKelan schreef:
[quote=“jandetegelaa”]
In NL niet nee maar in Australië wél. In tien jaar tijd is het percentage vrouwen dat tussen de 18 en 24 jaar oud is en het virus bij zich draagt gedaald van 22,7 naar 1,1 procent.

https://www.scientias.nl/australie-staa ... er-roeien/

En daarmee is nog steeds niet aangetoond dat het veilig is.
Daarnaast kan je dan beter iets doen aan seksuele voorlichting dan een vaccin erin stoppen[/quote]
Natuurlijk is dat wel onderzocht! Je hebt jouw feitenkennis alleen niet op orde.
https://www.rivm.nl/nieuws/onderzoek-hp ... -is-veilig

En seksuele voorlichting? De enige manier hoe je het zou kunnen voorkomen is als je bij je eerste partner blijft en jij ook de eerste voor die partner bent. HPV wordt namelijk ook overgebracht door huid op huid contact.

Of je moet jezelf in keukenfolie willen wikkelen.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 02-06-19 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15923
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:23

Anoniem schreef:
janderegelaa schreef:

In NL niet nee maar in Australië wél. In tien jaar tijd is het percentage vrouwen dat tussen de 18 en 24 jaar oud is en het virus bij zich draagt gedaald van 22,7 naar 1,1 procent.

https://www.scientias.nl/australie-staa ... er-roeien/


En al die inspanningen werpen dus hun vruchten af. “We voorspellen dat het aantal gevallen van baarmoederhalskanker in de komende 30 tot 40 jaar zal afnemen

We voorspellen...
Da's pas echte harde wetenschap :')

De keiharde wetenschap is dat het percentage besmette vrouwen van 22,7% naar 1,1% is gegaan. Dan is een voorspelling niet zo moeilijk meer, wie het virus niet draagt krijgt geen baarmoederhalskanker. Punt.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:23

Nikass schreef:
kiwiwitje schreef:
Voor vaccineren. Maar wel “met mate” mijn honden en pups worden getitert om het juiste ent moment te bepalen en niet onnodig teveel te enten. Iets behalve weil en kennelhoest. Die ent ik niet en zijn niet te titeren.

De babyentingen bij mensen zijn niet te titeren zover ik weet maar zou ik wel geven.

Overigens word een vorm van titeren wel gedaan bij mensen met de hepatitis entingen. Mijn moeder is daardoor meerdere keren gevaccineerd omdat haar hepatitis entingen niet aansloegen.


Even uit interesse: ik dacht dat Weil juist een belangrijke inenting was?

Ligt er aan.
Wij bv wonen dichtbij water waar in het verleden 100% zeker ratten zaten.
Door ratten wordt de ziekte van Wheil verspreid en is dan ook van hond overdraagbaar naar de mens.
Weet je dus 100% zeker dat je honden niet in aanraking komen met ratten, hun urine noch in het water komen waar ratten zich bevinden vervalt de directe noodzaak om te enten.
Ik daarentegen neem het risico niet tot noch toe. Beide begeven zich graag en veel in water. Hier pal tegenover zijn we nu op dit moment rattenvrij echter durf ik datzelfde niet te zeggen over de kolk, wandelgebied waar we regelmatig komen noch over de uiterwaarden waar ze regelmatig komen en is het risico dus hier ook echt vergroot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:25

[naam] schreef:
Da's leeftijd technisch onmogelijk.
De eerste zijn nog niet zo oud.


[quote=“jandetegelaa”]
In NL niet nee maar in Australië wél. In tien jaar tijd is het percentage vrouwen dat tussen de 18 en 24 jaar oud is en het virus bij zich draagt gedaald van 22,7 naar 1,1 procent.

https://www.scientias.nl/australie-staa ... er-roeien/

[/quote]
ElviraKelan schreef:
En daarmee is nog steeds niet aangetoond dat het veilig is.
Daarnaast kan je dan beter iets doen aan seksuele voorlichting dan een vaccin erin stoppen


De leeftijd om baarmoederhalskanker te krijgen is rond de 30/ 35 jaar.
*knip*
Ze weten nog niet of het vaccin zo lang beschermd. Wie weet is de bescherming dan allang weg en lopen vrouwen dan, omdat ze zich schijnveilig voelen, alsnog het virus op en krijgen ze kanker.
Er is nog niets zeker en bewezen.

Edit, krijg de quotes niet helemaal goed, sorry
Laatst bijgewerkt door Nadia op 11-07-19 08:12, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Op verzoek bericht aangepast

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:31

Anoniem schreef:
ElviraKelan schreef:
In NL niet nee maar in Australië wél. In tien jaar tijd is het percentage vrouwen dat tussen de 18 en 24 jaar oud is en het virus bij zich draagt gedaald van 22,7 naar 1,1 procent.

https://www.scientias.nl/australie-staa ... er-roeien/

En daarmee is nog steeds niet aangetoond dat het veilig is.
Daarnaast kan je dan beter iets doen aan seksuele voorlichting dan een vaccin erin stoppen

Maar het punt is hierbij dat mannen geen last hebben van het HPV virus. Je kunt ongemerkt drager zijn als man en dan je vriendin besmetten. Je hele leven seks hebben met condoom klinkt leuk maar gaat natuurlijk never nooit gebeuren, helemaal onder pubers niet. Dan mag je blij zijn als het meisje de pil slikt oid.

Ik ben trouwens benieuwd in hoeverre vrouwen in Australië zo wezenlijk anders zijn dat een daling in het aantal HPV besmettingen niet te extrapoleren valt 8)7

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15923
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:33

Hoezo schijnveilig? Je kunt het niet voorkomen. Ook niet met condooms.

Maar wisseling van seksuele partners komt meer voor op jongere leeftijd dus als je dan beschermd bent loop je minder risico.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:33


Suzanne F.

Berichten: 49274
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:34

HPV wordt overgedragen door seksueel contact, niet door huid op huid contact. Even voor de duidelijkheid.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15923
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:35

Magrathea schreef:
Anoniem schreef:

En daarmee is nog steeds niet aangetoond dat het veilig is.
Daarnaast kan je dan beter iets doen aan seksuele voorlichting dan een vaccin erin stoppen

Maar het punt is hierbij dat mannen geen last hebben van het HPV virus. Je kunt ongemerkt drager zijn als man en dan je vriendin besmetten. Je hele leven seks hebben met condoom klinkt leuk maar gaat natuurlijk never nooit gebeuren, helemaal onder pubers niet. Dan mag je blij zijn als het meisje de pil slikt oid.

Ik ben trouwens benieuwd in hoeverre vrouwen in Australië zo wezenlijk anders zijn dat een daling in het aantal HPV besmettingen niet te extrapoleren valt 8)7

Ze enten de jongens ook. Zouden ze overal moeten doen. Gewoon dubbelop.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:35

Karma schreef:
Helaas gaat die vlieger dus niet op, vaccineren maakt niet automatisch beschermd.
En er zijn echt genoeg mensen die volledig gevaccineerd zijn en zo’n beetje alle kinderziektes gehad hebben.

Jij kende toch niemand die de mazelen had gehad? :o?
Ben benieuwd naar je cijfers. En dan graag naast de cijfers van een vergelijkbare groep die niet (volledig) gevaccineerd is. Dan ben ik benieuwd of er inderdaad geen enkel verschil is.
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 02-06-19 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:36

ElviraKelan schreef:
De link
https://www.rivm.nl/bevolkingsonderzoek ... n-hpv#HPV7

En natuurlijk heb je een punt margathea maar laten we eerlijk zijn dat 70% kans best aanzienlijk is en je meer kans hebt bij onveilig wisselende contacten

Eens, en daarom ben ik ook pro HPV vaccineren. Voorlichten sowieso ook, maar denken dat dat alleen bescherming genoeg biedt is een illusie.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15923
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:37

Suzanne F. schreef:
HPV wordt overgedragen door seksueel contact, niet door huid op huid contact. Even voor de duidelijkheid.

HPV is een virus dat wordt overgedragen door seksueel contact. Helaas is het niet voldoende beschermend om te vrijen met een condoom. HPV wordt namelijk ook overgedragen door huid-op-huidcontact rondom de geslachtsdelen. Je kunt dus ook besmet raken als je als vrouw alleen met vrouwen vrijt.

Bron: https://www.gezondheidsplein.nl/aandoen ... item120000

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:38

janderegelaa schreef:
Hoezo schijnveilig? Je kunt het niet voorkomen. Ook niet met condooms.

Maar wisseling van seksuele partners komt meer voor op jongere leeftijd dus als je dan beschermd bent loop je minder risico.


https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2015/37 ... cheidingen

De datingsites lopen er vol mee..
Ik zou er tegenwoordig mijn geld niet meer op wedden dat ze op jongere leeftijd meer risico lopen.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:40

Magrathea schreef:
ElviraKelan schreef:
De link
https://www.rivm.nl/bevolkingsonderzoek ... n-hpv#HPV7

En natuurlijk heb je een punt margathea maar laten we eerlijk zijn dat 70% kans best aanzienlijk is en je meer kans hebt bij onveilig wisselende contacten

Eens, en daarom ben ik ook pro HPV vaccineren. Voorlichten sowieso ook, maar denken dat dat alleen bescherming genoeg biedt is een illusie.

Klopt dat het een illusie is dat het genoeg bescherming bied maar gezien er aan de veiligheid van dit nieuwe vaccin wordt getwijfeld ben anti HPV vaccineren.

Jan wederom ga je voorbij aan mijn 70% bescherming met condoom

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:42

Karma schreef:
_O- waar dan? Wat noem jij epidemieën qua aantallen? Ken jij mensen met de mazelen?

Vroeger was de mazelen een onschuldige kinderziekte. Let wel; kinderziekte, geen babyziekte.

Sommige mensen kunnen ze echt álles wijsmaken.

Wat?!
Echt niet, ik ken diverse kinderen die toentertijd in het ziekenhuis zijn beland met de mazelen.
En echt doodziek zijn geweest.

Je kan zelfs na 7 jaar nog dood gaan van de mazelen!

Citaat:
Ziekteverschijnselen

Mazelen begint met koorts, hoesten, neusverkoudheid en oogontsteking. Zo’n twee tot vier dagen later ontstaan er rode vlekjes. Het mazelenvirus kan ook middenoorontsteking en diarree veroorzaken, en in ernstige gevallen longontsteking, stuipen of hersenontsteking. In zeer zeldzame gevallen veroorzaakt mazelen een hersenontsteking die gemiddeld pas 7 jaar na de mazelen begint, en altijd fataal is. Jonge kinderen, volwassenen en personen met een verminderde afweer, hebben een groter risico ernstig ziek te worden als zij mazelen oplopen dan gezonde kinderen op de basisschoolleeftijd. De kans om te overlijden bij patiënten met mazelen is in Nederland kleiner dan 1 op de 10000 gevallen. In ontwikkelingslanden sterven naar schatting zo’n 250 kinderen per dag aan mazelen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15923
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:45

ElviraKelan schreef:
Klopt dat het een illusie is dat het genoeg bescherming bied maar gezien er aan de veiligheid van dit nieuwe vaccin wordt getwijfeld ben anti HPV vaccineren.

Jan wederom ga je voorbij aan mijn 70% bescherming met condoom

First of all...dat is nog steeds 30% kans op besmetting en dat is heel erg hoog.

Daarnaast post ik netjes de wetenschappelijke linkjes om mijn uitspraken te onderbouwen.

Heb jij een linkje naar het onderzoek dat die 70% staaft?

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:47

janderegelaa schreef:
ElviraKelan schreef:
Klopt dat het een illusie is dat het genoeg bescherming bied maar gezien er aan de veiligheid van dit nieuwe vaccin wordt getwijfeld ben anti HPV vaccineren.

Jan wederom ga je voorbij aan mijn 70% bescherming met condoom

First of all...dat is nog steeds 30% kans op besmetting en dat is heel erg hoog.

Daarnaast post ik netjes de wetenschappelijke linkjes om mijn uitspraken te onderbouwen.

Heb jij een linkje naar het onderzoek dat die 70% staaft?

Ik heb allang een link gepost. Een link met inhoud die om het onderwerp gaat i.p.v. jouw link over echtscheiding
Jij vind 30% hoog, dat mag, ik vind 30% niet te hoog dus dat is discutabel