Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kies getrokken

 
Profiel   

Gisteren is mijn kies getrokken. Het trekken zelf viel mee, maar de ellende nu is des te groter. Misselijk, pijn en koorts ;( Heb gelukkig geen nabloeding gehad en de tandarts had al aangegeven dat dit zou kunnen gebeuren. Meer bokkers die er zo afschuwelijk veel last van hadden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 15:40 



 
Profiel   

Yep. Pijnstiller nemen, evt koelen als dat fijn voelt en lekker in bed blijve. Zal met een paar dagen wel beter gaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 16:24 



 
Profiel   

Jup, afgelopen woensdag beide verstandskiezen aan de rechterkant bij de kaakchirurg laten verwijderen. Onder is bij mij gehecht en ze heeft mijn zenuw licht geraakt waardoor mijn lip deels gevoelloos is. Zit nog maximaal aan de pijnstilling (ibuprofen en paracetamol) en wordt snachts wakker van de pijn omdat ze dan zijn uitgewerkt.

Was het bij jou onder of boven? Ik voel nu enkel onder nog. De zwelling was weg na 3 dagen en ik moet het tm vandaag spoelen met lauw water om ontsteking door voedselresten te voorkomen. De kaakchirurg verwacht dat het nu met een paar dagen minder pijnlijk gaat zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 17:16 



 
Profiel   

Bij mij is het boven. Heb een hoge pijngrens en kan echt wel wat hebben maar hier ben ik echt goed ziek van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 17:51 



 
Profiel   

Ik vond het zelfs erger dan mijn bevallingen :(:) . Dus ja het kan heel veel pijn doen. Flink aan de pijnstilling en het gaat echt over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 18:49 



 
Profiel   

Ik had ook echt pijn toen al mn verstandskiezen eruit waren gebroken.
Heb echt een dikke week pijn gehad waarvan twee dagen wel echt op het randje van ondragelijk. Ik slikte elke 1,5-2 uur ibuprofen liquid 400mg

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 18:52 



 
Profiel   

Ijs in een theedoek wikkelen en ertegenaan houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 18:56 



 
Profiel   

' Tegen kiespijn en armoede is geen medicijn opgewassen'

Ik moet volgende week dinsdag, ook een kies eruit, ook boven.
Dit topic geeft mij echt hoop......

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 18:58 



 
Profiel   

Jup, 2 weken last van gehad. Pijnstillers, koelen en rustig aan doen. Ooit gaat de pijn weer over ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 18:59 



 
Profiel   

Koelen en ibuprofen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 19:00 



 
Profiel   

Nielojram schreef
' Tegen kiespijn en armoede is geen medicijn opgewassen'

Ik moet volgende week dinsdag, ook een kies eruit, ook boven.
Dit topic geeft mij echt hoop......


Hopelijk valt het bij jou mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 19:21 



 
Profiel   

Ik leef met je mee, echt niet leuk...
Mijn verstandskies is er een paar maanden terug uit gesneden en geboord (lag naar beneden onder bot) en daar was een fikse ontsteking bij gekomen. Dat was ook echt huilen en beroerd zijn, pijnstiller werkte ook niet. Ben er nog een paar weken van slag (erg moe, overprikkeld) van geweest maar moest ook gewoon weer aan het werk. Heel veel sterkte, die zenuwpijn is echt niet leuk. Tijd uitzitten, meer kan je niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 19:24 



 
Profiel   

Ik had een ontsteking onder mijn verstandskies, daar heb ik hierna ook flink last van gehad. Dag erna tandarts gebeld, ze kunnen je zwaardere pijnstilling voorschrijven. Met alleen iboprufen en paracetamol kwam ik de dag niet door. Ik vroeg aan hem of ik extra kreeg of dat hij me zelf knock out wilde slaan, want wilde toch eindelijk na 4 dagen eens een nacht meer dan een half uur slapen.. Die kreeg ik per direct en kon meteen ophalen bij de apotheek. Heb daarna eindelijk eens een nachtje doorgetrokken, dat doet al veel goed! Ben de hele week thuis geweest van het werk, werk als logopediste en kon langer dan 10 minuten praten nog niet goed volhouden.

Dus tip: bel wanneer nodig naar de tandarts voor extra medicatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 19:26 



 
Profiel   

Weet niet of je pijnstilling meegekregen hebt? Meestal ibuprofen.
Je mag daar nog paracetamol bij. Als je boven 60kg bent 4x daags 1000mg. Beste is om pijnstillers even paar dagen op vaste tijden in te nemen zodat je spiegel opbouwt .
(Natuurlijk alleen deze dosering als je geen allergie hebt voor paracetamol of en geen lever problemen hebt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 19:32 



 
Profiel   

genja schreef
Weet niet of je pijnstilling meegekregen hebt? Meestal ibuprofen.
Je mag daar nog paracetamol bij. Als je boven 60kg bent 4x daags 1000mg. Beste is om pijnstillers even paar dagen op vaste tijden in te nemen zodat je spiegel opbouwt .
(Natuurlijk alleen deze dosering als je geen allergie hebt voor paracetamol of en geen lever problemen hebt)


Geen pijnstilling meegekregen. Van ibuprofen kreeg ik maagpijn dus slik nu paracetamol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 19:50 



 
Profiel   

Ik krijg ook maagpijn van zulke zware pijnstilling dus had daar al maagbeschermer bij gevraagd, is dat geen optie? (Omeprazol geloof ik)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 19:56 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Ik krijg ook maagpijn van zulke zware pijnstilling dus had daar al maagbeschermer bij gevraagd, is dat geen optie? (Omeprazol geloof ik)


Ligt eraan hoe erg de maagproblemen zijn. Als het te overzien is kan je de ibuprofen in ieder geval niet op lege maag innemen en inderdaad evt maagbeschermer erbij nemen. Verschillende merken te koop bij de drogist wel echt iets met omeprazol /pantoprazol geen rennies of zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 20:03 



 
Profiel   

Ga morgen eens kijken voor de maagbeschermers. Al hoop ik dat de pijn dan al wat afgenomen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 20:15 



 
Profiel   

Ja, hier ook. Kreeg er kaakbotontsteking bij. Zat uiteindelijk aan de paracetamol, codeine en oxycodon. En dan nog is het een periode nauwelijks draagbaar geweest.
Moest toen nog een ronde en weer hetzelfde verhaal. Bij mij wordt er nooit meer iets getrokken tenzij echt heel noodzakelijk.
Beterschap!
Verkoelende dingen zoals vla of ijsjes kan wat helpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 20:29 



 
Profiel   

Afgelopen maanden 2 kiezen laten trekken, eerste deed alleen het trekken heel pijn, omdat de verdoving niet goed werkte, vaak verdoving bij gespoten, maar hielp niet omdat ik een behoorlijke kaakontsteking had, napijn viel reuze mee, andere kies, trekken niks gevoeld en ook bijna geen napijn. Kan ook zo dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 20:47 



 
Profiel   

ik gebruik bij ibuprofen standaard een maagbeschermer (zonder recept bij de apotheek).
Zorg dat je een spiegel opbouwd, niet pas gaan slikken als je al pijn hebt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 12:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen