Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 100 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Project rechte neus eindelijk gestart

 
Profiel   

Bedankt lieve bokkers. Het is gebeurt. De pijn valt me mee, alleen de hoofdpijn ( heel snel en vaak hoofdpijn en migraine ) is nu wel heel intens.

Gelukkig ga ik wel naar huis als de Arts is geweest. Ik hoor ook nog hoe het allemaal is gegaan, maar verwacht geen gekke dingen.

Kan nu al ademen links. Dat heb tig jaren niet gekunt. Wel fijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 16:24 



 
Profiel   

Stille meelezer meldt zich.

Wat fijn dat het goed is gegaan en ik kan me voorstellen dat het kunnen ademen met links toch al een gigantisch fijn gevoel moet geven, ondanks de pijn en ongemakkelijkheid die je de komende dagen nog wel zult ervaren. Ik hoop dat je een snel en goed herstel mag hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 16:41 



 
Profiel   

Wat fijn dat je straks al naar huis mag. Ik hoop dat je goed herstelt, en dat je trots bent op jezelf dat je het toch maar mooi gedaan hebt! Dat had je vast niet gedacht toen je dit topic opende +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 17:15 



 
Profiel   

Bedankt weer voor de lieve woorden. Heel fijn.

Ik voel me verrassend goed eigenlijk. Weinig last. Beetje verkouden gevoel maar geen pijn oid. Alleen spierpijn in mijn nek :p

Ik vond het zo onwerkelijk en heb alles gewoon laten komen en er zo min mogelijk aangedacht om mezelf niet te laten stressen. Ik heb weinig spanning gehad over het algemeen.

Alleen bij het wakker worden een paniekaanval maar de lieve verpleegkundigen hielpen erg goed. Ook even niet goed geworden toen ik terug wou van het toilet. Even gaan zitten en om bij te komen. Binnen een minuut of wat klopte ze al aan omdat ze toch wouden controleren of alles goed ging. Echt fijn geholpen in dit ziekenhuis.

Nu ben ik weer rustig en ga ik mijn dagen even rustig vullen.

Het meteen kunnen ademen is onwijs fijn en heel bizar. Normaal zat het dicht en nu adem ik gewoon de hele tijd door beide neusgaten en heb voor mijn gevoel zoveel lucht.

Qua blauw en zwelling valt het ook mee. Beetje blauw in de ooghoeken en iets zwelling, maar zo minimaal. Of het door de arnica komt weet ik niet, maar denk het ik wel. Normaal ben ik al blauw bij een klein tikje of duwtje :p

Ben blij dat ik het gedaan heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 07:40 



 
Profiel   

Wat super fijn!!! Ik duim dat je snel hersteld! Het lijkt me inderdaad zo lekker om dan weer vrij uit te kunnen ademen! Het was dus sowieso niet voor niets!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 08:44 



 
Profiel   

Fijn zeg. Ik kan mij voorstellen dat dit een positieve impact op je leven heeft. Goed (kunnen) ademhalen doet veel voor je gezondheid en welbevinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 11:44 



 
Profiel   

Op het moment is het ademen even heel moeilijk, zal wel zwelling zijn. Voelt als extreem verkouden. Na de operatie was het goed, dus ik geloof dat het wel goed zit. Begin nu mooi blauw te worden bij mijn ogen.

Pijn is er eigenlijk helemaal niet. Alleen bij het aanraken van mijn neus en de omgeving is gevoelig, voel me ver prima.

Nu al blij dat ik het heb gedaan. Kan alleen maar beter worden. Ook als ik naar mijn neusgaten kijk zijn ze recht. Dat was eerst niet zo. Kan ook zien dat mijn tussenschot niet meer links afsluit.

Zal blij zijn als het kapje eraf mag. Die prikt in mijn ooghoek :P en voelt gewoon raar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 05:56 



 
Profiel   

Ja dat kan ik me voorstellen. Dat zit vast ongemakkelijk. Zwelling zou heel logisch zijn inderdaad, er is natuurlijk heel veel gebeurd daarbinnen. Wanneer mag het kapje er af?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 12:25 



 
Profiel   

Donderdag heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis en gaat de chirurg kijken of het goed geneest en of het kapje eraf kan. Hij gaf aan dat er een mogelijkheid is dat het nog een weekje langer moet blijven zitten als het niet snel geneest. Ook de hechtingen mogen er als het goed is dan weer uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 14:50 



 
Profiel   

Oh dat is sneller dan ik verwacht had! Ben benieuwd!! Voor nu hoop ik dat de zwelling snel afneemt en de pijn wegblijft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 15:33 



 
Profiel   

Het gaat alweer beter. De zwelling neemt al iet af. Het voelt minder dicht en ik voel mijn jukbeenderen weer. Mijn ogen kleuren wel blauwer :p

Nou heb ik al een klein dingetje. Ik heb jou te met het rustig blijven en wil hem graag een rondje wandelen in het bos ( vlak achter het huis ) maar mag dat wel. Ik mag pas na 2 weken lichte dingen doen en na 6 weken sporten, maar is wandelen dan ook nu teveel. Mijn hond uitlaten is ook zo'n dingetje. Hij is blij en enthousiast en springt en trekt ( mag eigenlijk niet los hier ) en dat mag niet volgens mij omdat ik niet mag bukken/tilllen.

Normaal wandel ik veel en doe ik wel oefeningen en dat mag nu allemaal niet. Vooral de oefeningen voor ik ga slapen zorgen dat ik moe wordt :p

Ik ben bang dat het even kiezen bijten is of het na te vragen ( al bedenk ik me nu hoe stom het klinkt. ,ok iemand mij vragen of het kan zou ik nee zeggen :p )

Gisteravond wel wat pijnlijk, maar het valt me zo mee. Ik moet nu wel spoelen en dat vind ik gruwelijk. Maar dat is niet anders. Verder smeer ik honingcreme op mijn neusvleugels zodat de korstjes niet te eg worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 06:17 



 
Profiel   

Fijn dat de zwelling wegtrekt.

Over het wandelen: begin eerst met een blokje om en kijk hoe dat gaat. Dat kun je altijd rustig uitbouwen als dat goed gaat. Hond uitlaten zou ik nog even mee wachten vanwege onverwachte trekkende bewegingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 18:54 



 
Profiel   

Vandaag heb ik idd 2 keer en klein rondje gewandeld. Dat ging helemaal prima, nergens last van. Dat eerst de komende dagen maar blijven doen en later maar een keer wat verder gaan.

Het is zo onwerkelijk dat het nog maar eergister was. Het voelt als veel langer en ik heb daardoor het gevoel dat ik gewoon alles weer kan doen. Aanrader dus voor mensen die ook twijfelen. Het valt me zo onwijs mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 19:06 



 
Profiel   

Vandaag had ik de controle. Het kapje is er af en de hechtingen zijn ( met veel pijn ) verwijderd. De chirurg vond het er goed uit zien. Moet nog wel een poosje heel rustig aan doen en de sonde mag nog een flinke poos er niet in. Eerst goed genezen.

En ik ben zo blij met het resultaat. Mijn neus staat bizar recht. De bult is weg en mijn neusbrug is niet zo smal en scherp meer.

Ik ben mijn chirurg ongelooflijk dankbaar. Soms was het pittig maar over het algemeen viel het me mee en het was het zoooo waard. Ik ben er echt heel blij mee. Ik kan ook goed ademen door beide neusgaten. Het voelt raar maar ook heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 14:26 



 
Profiel   

Jammer dat dit nog even veel pijn gaf! Maar, dat heb je nu gehad, dus vanaf nu gaat het vast alleen maar beter! Super dat het resultaat zo goed is!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 18:48 



 
Profiel   

Wat een fijn nieuws!! Hoe zit t met de korstjes in je neus? Mag je wel je neus snuiten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 20:16 



 
Profiel   

Dankjulliewel.

Het is nu wel onwijs gevoelig zonder het kapje. Weet niet of dat gewoon is. Ik kan mijn tanden niet op elkaar zetten want die zijn nu heel gevoelig aan de linker kant. Ook nu veel druk onder mijn ogen ennwat hoofdpijn. Maar dat gaat vast snel weer over. En ik heb er er wel voor over. Ben zo blij met het resultaat. Had nooit verwacht dat het zo kon worden.

Ik had heel veel last van korstjes en daarvoor moet je heel veel spoelen. Neus snuiten mocht ik niet. Licht ophalen wel. Nou "snoot ik mijn neus wel eens heel licht onder de douche als het warm is enzo. Je kunt alleen niet goed schoonmaken door het kapje. Die stak bij mij onder mijn neusvleugels uit. Ik gebruikte wattenstaafjes om alles schoon te maken.

Dat spoelen vind ik overigens echt afschuwelijk. Het moet met zout water en het bijt en voelt niet fijn. Nou kan ik nooit water in mijn neus hebben. Ook met zwemmen altijd mijn neus dicht want water in mijn neus en holtes kan ik niet hebben. Dat moet nu wel helaas.

Als iemand verschil wil zien? Ik wil wel foto's per pb sturen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 06:57 



 
Profiel   

Oh graag. Ik zit er nog zo tegenaan te hikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 07:51 



 
Profiel   

Wat super om te lezen dat het, ondanks pijn etc, enorm meevalt en dat je blij bent dat je het gedaan hebt.
Ik hoop dat ik in februari mag..

Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's!

Beterschap en op naar een nog beter herstel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 09:16 



 
Profiel   

Oh Ts geweldig !!!
Ik heb net de verzekering gebeld omdat ik nog steeds geen datum heb .
17 februari word het pas :(
Dan heeft het bij mij ruim 7 maanden geduurd allemaal.
Ik zie ook graag foto’s.
En heb er bijna zin in door al jouw positieve updates .
Loop nu alweer rond met verstopte holtes en hoofdpijn .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 10:04 



 
Profiel   

Fijn TS. Nog even doorbijten en dan kun je stralend op de foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 10:12 



 
Profiel   

Heel erg bedankt voor de lieve reacties steeds <3

Je kunt er echt naar uitkijken Little_birdy. Ik ben er zo ongelooflijk blij mee. Ik kan ademen en heerlijk zingen en het ziet er zo veel beter uit. Het is mij zo ontzettend mee gevallen. Nauwelijks pijn gehad.
Elke keer die verstopte holtes, verkouden zijn en alle dingen die daarbij kwamen kijken is veel erger dan de operatie en de dagen daarna. Echt doe het als je nog twijfelt. Ik heb er veel baad bij en heb spijt dat ik het niet 10 jaar eerder heb gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 12:13 



 
Profiel   

_AAASCHAAA_ schreef
Al jaren wil ik iets aan mijn neus laten doen. Door een breuk staat deze vreselijk scheef en zit het tussenschotje zo scheef dat ik links met geen mogelijkheid lucht er door kan halen. Ik heb vaak pijn achter mijn linker oog en de keelonstekingen zijn niet te tellen.

Al zo lang wil ik er iets aan laten doen maar de angst hield me altijd tegen. Deze week heb ik de knoop doorgehakt en ben ik naar de huisarts gegaan. Nu doorgestuurd naar de KNO arts en daar mag ik dinsdag al naar toen. Dat gaat ineens wel snel.

Ik hoor graag verhalen hoe het is gegaan. De tampons zijn mijn grootste angst.

AL zo lang heb ik een hekel aan mijn scheve bobbelige neus, die ook nog eens helemaal niet functioneel is. Hopelijk gaat dit binnenkort dan eindelijk veranderen.



Lieve TS, Wat goed!! Ik heb 5 jaar geleden ook mijn tussenschot laten rechtzetten en er is ook een en ander aan mijn neusgaten veranderd. Ja, het deed pijn, ja, ik zag er niet uit, ja, het is echt klote als ze het verband uit je neus halen, maar ik zou het zo weer doen.

Het is het driedubbel dwars waard. Ik was ongeveer 6 maanden van het jaar verkouden, ik zat altijd te hijgen als een dampig paard, ik snurkte als een beer en als ik diep inademde, trokken mijn neusvleugels gewoon vacuüm.

Ik heb er gruwelijk uitgezien, het deed echt flink pijn, maar ik heb er tot op heden iedere dag profijt van.

Vorige week ben ik 4 dagen verkouden geweest, en de keer ervoor, was vorig jaar met kerst. Ik ben dus slechts 2x per jaar een paar dagen verkouden. tegenover de 6 maanden vroeger. Er gaat werkelijk een neus voor je open straks!

Eit: Ik zie dat je al geholpen bent, ik heb alleen de openingspost gelezen, had niet in de gaten dat het topic al even liep. :D

Beterschap, het wordt alleen maar beter naarmate de weken volgen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 12:20 



 
Profiel   

Wat fijn dat jij er op langere termijn ook zoveel beter van bent geworden. Ik ga er ook wel vanuit dat ik er nog veel profijt van ga hebben. Had altijd keelontsteking door het mond ademen. Idd ook altijd verkouden. Ik kan nu gewoon ademen door mijn neus en dat is gewoon apart nu, maar heel fijn.

Ik ga er vanuit dat het idd nog beter en mooier gaat worden, maar als het blijft zoals nu, ben ik er ook al heel gelukkig mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 12:51 



 
Profiel   

Het wordt alleen nog maar beter. Maar het duurt gerust een jaar voor álle littekenweefsel is geslonken. Dus met een jaar is het optimaal.

Echt super dat je nu al verschil merkt. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 18:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 100 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen