Mensen met ADHD/autisme/OCD/iets anders?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke van de volgende heb jij?

ADHD
88 (19%)
Autisme (maakt niet uit welke vorm)
105 (22%)
OCD
20 (4%)
Een persoonlijkheidsstoornis (maakt niet uit welke vorm)
38 (8%)
Depressie
78 (16%)
Gilles de la Tourette
4 (0%)
Iets anders
54 (11%)
Weet ik (nog) niet
13 (2%)
Niets
60 (13%)

Totaal aantal stemmen: 460


Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 09:40

LoveGlove schreef:
Avalanche81 schreef:
Is ook niet zo.
ADD betekent onder andere gewoon heel simpel dat je niet genoeg aandacht/concentratie hebt voor wat je aan het doen bent.

Nou niet perse. ADHD betekend attention deficit (hoe schrijf je dat?) hyperactivity disorder. Attention betekend aandacht. We hebben het hier over een aandacht stoornis. Overduidelijk zit het woord aandacht in ADHD. Dus logisch gezien is het een aandacht stoornis. Je hebt moeite met de plaatsing van je aandacht. Ik zou het niet raar vinden als aandacht trekken er ook bij zit. Maar als dat het geval zou zijn, zou dat sowieso niet de enigste factor zijn wat ervoor zorgt dat ik aandacht trek. Ik denk als dat er bij mij door ADHD bij zou zitten, dat ik het dus van nature al heb, maar door mijn verleden is het nog eens 10 keer versterkt. Sowieso zou dat bij mij niet alleen maar aan ADHD kunnen liggen. Als dat stuk al überhaupt deel uitmaakt van ADHD


Nee , dat klopt niet attention deficit, staat voor aandachtstekort. Een het gaat dan over zelf aandacht ( concentratie) bij dingen kunnen houden, niet over aandacht van anderen willen.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Mensen met ADHD/autisme/OCD/iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 10:12

Voila. Overigens heeft mijn lief ADHD, dus ik heb geen uitleg nodig verder hoe het zit, LG :) En verder zit het bij mij ook in de familie, en dat overdreven aandacht trekken herken ik echt totaal niet. Denk echt dat dat ergens anders vandaan komt :)

Verder vinden mensen die echt ADHD hebben het altijd wel heel prettig als er geen onzin verhalen over worden verteld, want ze hebben al genoeg met etiketjes te maken, en met vooroordelen. ADHD is een neurologisch iets, waarbij er een tekort is aan dopamine, wat de concentratie beïnvloedt. Dat kan mensen hyperactief maken, maar hoeft niet. Vrijwel altijd is er sprake van impulsief gedrag, een gebrek aan concentratie of juist een overconcentratie, die dan een hyperfocus heet.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 10:48

ADHD heeft een vrij hoge comorbiditeit ( dwz dat er naast de ADHD nog een diagnose is zoals verslaving, depressie of in het geval van contant aandacht willen iets uit cluster b ofzo).

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Mensen met ADHD/autisme/OCD/iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 17:21


TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Mensen met ADHD/autisme/OCD/iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:56

Ik heb ADD en ben ook vrij onhandig, motorisch gezien. Maar ik ben ook hypermobiel.
Mijn dochter heeft geen diagnose, maar ik verdenk haar ook van ADD. Zij is grof motorisch ook niet sterk. Ze heeft vroeger ook fysiotherapie gehad. En afgelopen schooljaar heeft ze beweeg therapie gehad, zodat ze beter mee kan komen met gym.
Maar ook mijn dochter is hypermobiel, dus dat kan er ook mee te maken hebben.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 08:28

TinkerTreas schreef:
Ik heb ADD en ben ook vrij onhandig, motorisch gezien. Maar ik ben ook hypermobiel.
Mijn dochter heeft geen diagnose, maar ik verdenk haar ook van ADD. Zij is grof motorisch ook niet sterk. Ze heeft vroeger ook fysiotherapie gehad. En afgelopen schooljaar heeft ze beweeg therapie gehad, zodat ze beter mee kan komen met gym.
Maar ook mijn dochter is hypermobiel, dus dat kan er ook mee te maken hebben.

Dat zou dan kunnen uitleggen waarom ik onhandig ben. Dit is echt iets waar ik ook af en toe heel erg gefrustreerd over kan raken. Dit zit me echt dwars soms :=

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:45

LoveGlove schreef:
https://www.ntvg.nl/artikelen/motorisch ... d/volledig

Is er iemand die hier meer over weet?


Mijn zoon is ook heel onhandig. Kon wel heel vroeg lopen ( 10 maanden), maar het ziet er allemaal niet soepel uit. Zijn schrijven is echt een ramp. School heeft het destijds opgeven om hem meer te leren dan blokletters. Wij grappen ook altijd daar hij huisarts moet worden, het handschrift heeft hij al.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:54

Ja. En sommige mensen zijn gewoon vreselijk onhandig omdat ze onhandig zijn.

Ik zeg niet dat je niets hebt. Maar dit is niet de manier om erachter te komen. Beter ga je naar een psychiater, en je maakt het bespreekbaar, eb je vraagt of je eventueel getest kunt worden. Maar nu is het bij alles wat je herkent: oh dat heb ik ook.
Terwijl iedereen weleens onhandig is, iedereen weleens wat vergeet, iedereen weleens wat kwijt is.
Maar t is ook niet omdat iemand bv erg gehecht is aan structuur dat die persoon gelijk autisme heeft. Of omdat iemand dingen op kleur sorteert dat die ocd heeft.

Ik ken ADHD-ers die ontzettend goed zijn in sport bijvoorbeeld, en een waanzinnige coördinatie hebben. Bijna iedereen waar ik bevriend mee ben, heeft ADHD. Hoe dat kan weet ik ook niet, maar het is zo. Sommige mensen zijn onhandig, anderen niet. Sommigen zijn klunzen, anderen helemaal niet. Het verschilt per persoon.

Maar wat jij doet, is denken dat je al een bepaald iets hebt, en je zoekt er symptomen bij. Normaal zien we een aantal symptomen en gaan dan zoeken wat er kan zijn. Dat laatste voorkomt dat je een tunnelvisie krijgt en belangrijke dingen mist.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:13

Avalanche81 schreef:
Ja. En sommige mensen zijn gewoon vreselijk onhandig omdat ze onhandig zijn.

Ik zeg niet dat je niets hebt. Maar dit is niet de manier om erachter te komen. Beter ga je naar een psychiater, en je maakt het bespreekbaar, eb je vraagt of je eventueel getest kunt worden. Maar nu is het bij alles wat je herkent: oh dat heb ik ook.
Terwijl iedereen weleens onhandig is, iedereen weleens wat vergeet, iedereen weleens wat kwijt is.
Maar t is ook niet omdat iemand bv erg gehecht is aan structuur dat die persoon gelijk autisme heeft. Of omdat iemand dingen op kleur sorteert dat die ocd heeft.

Ik ken ADHD-ers die ontzettend goed zijn in sport bijvoorbeeld, en een waanzinnige coördinatie hebben. Bijna iedereen waar ik bevriend mee ben, heeft ADHD. Hoe dat kan weet ik ook niet, maar het is zo. Sommige mensen zijn onhandig, anderen niet. Sommigen zijn klunzen, anderen helemaal niet. Het verschilt per persoon.

Maar wat jij doet, is denken dat je al een bepaald iets hebt, en je zoekt er symptomen bij. Normaal zien we een aantal symptomen en gaan dan zoeken wat er kan zijn. Dat laatste voorkomt dat je een tunnelvisie krijgt en belangrijke dingen mist.


Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Ik heb een collega die ook eens alle bijwerkingen ging opnoemen van zijn medicatie met de mededeling: Dat heb ik ook...
Mijn advies was aan hem om die pagina weg te klikken, hij maakte zich alleen maar gek. En dat begin jij ook te doen LoveGlove

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:00

Avalanche81 schreef:
Ja. En sommige mensen zijn gewoon vreselijk onhandig omdat ze onhandig zijn.

Ik zeg niet dat je niets hebt. Maar dit is niet de manier om erachter te komen. Beter ga je naar een psychiater, en je maakt het bespreekbaar, eb je vraagt of je eventueel getest kunt worden. Maar nu is het bij alles wat je herkent: oh dat heb ik ook.
Terwijl iedereen weleens onhandig is, iedereen weleens wat vergeet, iedereen weleens wat kwijt is.
Maar t is ook niet omdat iemand bv erg gehecht is aan structuur dat die persoon gelijk autisme heeft. Of omdat iemand dingen op kleur sorteert dat die ocd heeft.

Ik ken ADHD-ers die ontzettend goed zijn in sport bijvoorbeeld, en een waanzinnige coördinatie hebben. Bijna iedereen waar ik bevriend mee ben, heeft ADHD. Hoe dat kan weet ik ook niet, maar het is zo. Sommige mensen zijn onhandig, anderen niet. Sommigen zijn klunzen, anderen helemaal niet. Het verschilt per persoon.

Maar wat jij doet, is denken dat je al een bepaald iets hebt, en je zoekt er symptomen bij. Normaal zien we een aantal symptomen en gaan dan zoeken wat er kan zijn. Dat laatste voorkomt dat je een tunnelvisie krijgt en belangrijke dingen mist.



Inderdaad!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:14

Avalanche81 schreef:
Ja. En sommige mensen zijn gewoon vreselijk onhandig omdat ze onhandig zijn.

Ik zeg niet dat je niets hebt. Maar dit is niet de manier om erachter te komen. Beter ga je naar een psychiater, en je maakt het bespreekbaar, eb je vraagt of je eventueel getest kunt worden. Maar nu is het bij alles wat je herkent: oh dat heb ik ook.
Terwijl iedereen weleens onhandig is, iedereen weleens wat vergeet, iedereen weleens wat kwijt is.
Maar t is ook niet omdat iemand bv erg gehecht is aan structuur dat die persoon gelijk autisme heeft. Of omdat iemand dingen op kleur sorteert dat die ocd heeft.

Ik ken ADHD-ers die ontzettend goed zijn in sport bijvoorbeeld, en een waanzinnige coördinatie hebben. Bijna iedereen waar ik bevriend mee ben, heeft ADHD. Hoe dat kan weet ik ook niet, maar het is zo. Sommige mensen zijn onhandig, anderen niet. Sommigen zijn klunzen, anderen helemaal niet. Het verschilt per persoon.

Maar wat jij doet, is denken dat je al een bepaald iets hebt, en je zoekt er symptomen bij. Normaal zien we een aantal symptomen en gaan dan zoeken wat er kan zijn. Dat laatste voorkomt dat je een tunnelvisie krijgt en belangrijke dingen mist.


Precies, heel fijn verwoord :)

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 14:59

Avalanche81 schreef:
Ja. En sommige mensen zijn gewoon vreselijk onhandig omdat ze onhandig zijn.

Ik zeg niet dat je niets hebt. Maar dit is niet de manier om erachter te komen. Beter ga je naar een psychiater, en je maakt het bespreekbaar, eb je vraagt of je eventueel getest kunt worden. Maar nu is het bij alles wat je herkent: oh dat heb ik ook.
Terwijl iedereen weleens onhandig is, iedereen weleens wat vergeet, iedereen weleens wat kwijt is.
Maar t is ook niet omdat iemand bv erg gehecht is aan structuur dat die persoon gelijk autisme heeft. Of omdat iemand dingen op kleur sorteert dat die ocd heeft.

Ik ken ADHD-ers die ontzettend goed zijn in sport bijvoorbeeld, en een waanzinnige coördinatie hebben. Bijna iedereen waar ik bevriend mee ben, heeft ADHD. Hoe dat kan weet ik ook niet, maar het is zo. Sommige mensen zijn onhandig, anderen niet. Sommigen zijn klunzen, anderen helemaal niet. Het verschilt per persoon.

Maar wat jij doet, is denken dat je al een bepaald iets hebt, en je zoekt er symptomen bij. Normaal zien we een aantal symptomen en gaan dan zoeken wat er kan zijn. Dat laatste voorkomt dat je een tunnelvisie krijgt en belangrijke dingen mist.

Ja dat is het leuke het. Ik heb heel veel dingen niet ‘soms’. Ik raak niet ‘soms’ wat kwijt. Ik roep 38192819 keer per dag waar bijvoorbeeld mijn telefoon is. Ik vergeet ook niet wel eens wat. Het gebeurt dagelijks dat ik iets of iemand vergeet. Het gebeurt regelmatig dat ik iets aan het doen ben en terwijl ik dat aan het doen ben vergeet ik wat ik aan Het doen ben. Ik ben ook niet wel eens onhandig. Maar ik ben altijd onhandig. Altijd. Lichaamscoördinatie heb ik wel. Ik heb goede coördinatie. Maar mijn motoriek is niet goed. Daar zit verschil in. Ik ben ook niet wel eens druk. Ik ben altijd druk. Of het nou in mijn hoofd is of lichamelijk. Ik ben minstens 1 van de 2 altijd. Zelfs snachts is mijn hoofd zo druk dat mijn dromen gewoon te hektisch zijn voor mij.

En ja, ik ga al naar therapie. En we gaan naar een psychiater om erover te praten. Heb ik geloof ik al 100 keer gezegd in dit topic.

Maar dit is het laatste bericht wat ik ooit op bokt plaats. Dus praat lekker over mij. Goed of slecht. Eindig dit topic. Doeiii :)

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Mensen met ADHD/autisme/OCD/iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:11

Hier iemand met ADD, HSP en Hoogbegaafd. Ik kan prima leren, heb diverse opleidingen en ook p hoog niveau gesport. Ik merk het vooral aan mijn uitstelgedrag en mijn enorme stress gevoeligheid. Ik ben zo stressbestendig als een rat op XTC. Niet dus. Verder ben ik alleen druk in mijn hoofd en overdenk alles 1000000 x. Zeker als ik stress heb... Ik haat stress....

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:28

Citaat:
Lichaamscoördinatie heb ik wel. Ik heb goede coördinatie. Maar mijn motoriek is niet goed. Daar zit verschil in.

Ehhmmm
Dat is hetzelfde.
Lichaamscoördinatie is onderdeel van je motoriek.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 01:06

LoveGlove schreef:
Maar dit is het laatste bericht wat ik ooit op bokt plaats. Dus praat lekker over mij. Goed of slecht. Eindig dit topic. Doeiii

Wat een drama, en dat alleen omdat je tegengas krijgt? :')

xZiva_

Berichten: 3994
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 02:34

Avalanche81 schreef:
Verder vinden mensen die echt ADHD hebben het altijd wel heel prettig als er geen onzin verhalen over worden verteld, want ze hebben al genoeg met etiketjes te maken, en met vooroordelen.

_/-\o_ _/-\o_

Ik heb zelf zware adhd, en heb echt met verbazing zitten lezen hier..

Ts, waarom wil je zo graag de diagnose? Waarom geef je vol tegengas als mensen zeggen dat het ook iets anders kan zijn?
Wat wordt je er beter van als je de "stempel" eindelijk hebt? Je denkt dat met een paar pilletjes per dag alles opgelost is? Suprise: het zijn geen wonderpillen die voor elke ADHD'er al hun problemen oplossen. Voor een hoop mensen werken ze niet namelijk.

Als ik zou gaan googelen op symptomen, zou ik nog wel 30 andere ziektes kunnen hebben, wat uiteraard niet zo is.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 03:51

Laat je psych dit topic eens lezen loveglove, zij kan je tips geven met gebruik van social media. Heeft mij best veel geholpen, niet bokt gerelateerd maar wel op andere vlakken van social media. Daar krijg je een stuk meer rust van.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 15:08

Het antwoord is sneller gekomen dat ik dacht. Ik heb gisteren officieel de diagnose ADHD gekregen. Het was wel heel overduidelijk blijkbaar.

Dus nu ga ik medicijnen krijgen. Ik ben benieuwd hoe het effect op me gaat hebben.

Ik ben wel blij dat ik de diagnose heb gekregen. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn moeder. Er zijn nu zoveel dingen die nu veel beter te snappen zijn. Voor ons beiden. Dat is al een hele opluchting voor ons. Voor stage en werk zal dit ook beter zijn voor mij. Ik kan nu uitleggen waar alles vandaan komt waar ik moeite mee heb wat een normaal persoon niet heeft. En daar ben ik heel blij mee. Ja dan heb ik die stempel wel. Maar het heeft nu puzzelstukjes in elkaar gelegd. Dat lucht al veel op. Ik loop al meer dan 6 jaar met die vraag rond, en ik er eindelijk antwoord op *\o/*

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Mensen met ADHD/autisme/OCD/iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:56

Nou dat is fijn... Hopelijk ben je met de medicatie een stuk standvastiger dan dat je nu bent.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Mensen met ADHD/autisme/OCD/iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:02

Rare opmerking Purny. Het is niet dat die medicatie plots je hele persoonlijkheid gaat veranderen. Ik zou het eerder zien als een ‘hulpstuk’ maar aan je gedrag wat er jarenlang ingesleten is zal je nog steeds moeten werken... Medicatie helpt mij erg, maar alle slechte dingen die ik in de loop der jaren aangeleerd heb zijn nog steeds moeilijk te veranderen. :n

Anyway, fijn dat je nu een diagnose hebt. Welke medicatie ga je gebruiken?
Ik kan je enkel de tip geven; begin met een zo laag mogelijke dosis en neem zeker niet meer dan voorgeschreven.
(Ik heb dat met mijn enthousiasme toen namelijk wel gedaan en ik kan je vertellen dat het geen positief effect heeft -en blijvende gevolgen kan hebben-. :’) )

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:07

DezeNaam schreef:
Rare opmerking Purny. Het is niet dat die medicatie plots je hele persoonlijkheid gaat veranderen. Ik zou het eerder zien als een ‘hulpstuk’ maar aan je gedrag wat er jarenlang ingesleten is zal je nog steeds moeten werken... Medicatie helpt mij erg, maar alle slechte dingen die ik in de loop der jaren aangeleerd heb zijn nog steeds moeilijk te veranderen. :n

Anyway, fijn dat je nu een diagnose hebt. Welke medicatie ga je gebruiken?
Ik kan je enkel de tip geven; begin met een zo laag mogelijke dosis en neem zeker niet meer dan voorgeschreven.
(Ik heb dat met mijn enthousiasme toen namelijk wel gedaan en ik kan je vertellen dat het geen positief effect heeft -en blijvende gevolgen kan hebben-. :’) )

Ik vind het geen rare opmerking. Ze heeft tot 2 keer toe geroepen dat ze klaar was met dit topic en kwam daarna weer terug...

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:12

purny schreef:
Nou dat is fijn... Hopelijk ben je met de medicatie een stuk standvastiger dan dat je nu bent.


Echt een beetje ongepaste opmerking...

Ts, fijn dat je de diagnose hebt gekregen! Ik hoop dat de medicatie je kan ondersteunen, maar let wel goed op de bijwerkingen want ze kunnen erg vervelend zijn!

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Re: Mensen met ADHD/autisme/OCD/iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:41

Wij dachten in 2016 zelf dat ik ADD zou hebben. Toen heb ik mij laten testen en kwam daar PDD-NOS uit. Ikzelf heb baat bij duidelijkheid in alles. Ik vind bijvoorbeeld Whatsapp een rot communicatiemiddel, omdat je de intonatie van iemand niet kunt zien. Verder heb ik geen ruimtelijk inzicht en ben ik bar slecht in rekenen/wiskunde. Dit komt door een verbaal performaal kloof in mijn hersenen.

Ikzelf denk dat mijn dingen waar ik tegenaan loop in het dagelijks leven meer passen bij NLD. Alhoewel ook daarbij niet alles in het plaatje past. Maar bij PDD-NOS past er ook veel niet in het plaatje. Ik ben sociaal echt wel vaardig bijvoorbeeld. Soms snap ik het niet als mensen een grapje maken dat ze dit als grapje bedoelen, maar lang niet altijd. Ik kan ook zat dingen tegelijkertijd(dat vind ik juist heel erg leuk) en kan met de jaren steeds beter omgaan met veranderingen. Ook heb ik bijvoorbeeld geen gesloten houding. Ik kan bijv. wel vinden in het gevoelig zijn voor geluiden(vooral eetgeluiden zijn echt verschrikkelijk) en kan ik wel vrienden maken, maar ben ik soms best wel claimerig waardoor het toch lastiger wordt om deze vriendschappen te houden. Maar ook in deze dingen groei ik gestaag.

Al met al vind ik het nog steeds een raadsel, ben ook maar een mens, maar voel me niet thuis bij de sticker PDD-NOS die ik heb gekregen. Kan er wel mee leven hoor, maar als ik mensen vertel dat ik het heb gaan ze vaak gelijk oordelen. En dat is iets waar ik dan liever geen sticker voor heb.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Mensen met ADHD/autisme/OCD/iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:49

Ik vind NLD wel passen bij de beschrijving die jij hier geeft :)

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:51

Avalanche81 schreef:
Ik vind NLD wel passen bij de beschrijving die jij hier geeft :)


Mijn moeder en ik vinden dat precies zo. Door het rekenen/wiskunde/missen van ruimtelijke inzicht en nog wel meer herkenningspunten. Maar ik heb toch de diagnose PDD-NOS gekregen in 2016. Ik weet überhaupt niet of therapeuten al NLD als diagnose geven? In 2016 was het nog relatief onbekend.