Skeeleren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:44

ik heb nieuwe skeelers gekregen van mijn vriend! :D K2 skeelers. Het was een cadeautje van hem en de shop had aangeraden om een maat groter te nemen. Maar uiteindelijk toch teruggebracht en slechts een halve maat groter genomen.

Het is wel wennen, want de wieltjes zijn een slag groter dan mijn oude

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:16

Ik zou wel willen maar vind steeds de motivatie niet. Ik woon sinds ongeveer anderhalf jaar in een dorp met alleen maar klinkers. En dan echt van die ruwe zeg maar. Dus kan niet lekker direct de deur uit en aan de slag, moet echt ergens naar toe rijden waar een betere kwaliteit weg is.

Cabelona

Berichten: 1701
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:02

Misschien is een skeelertas iets voor je. Kun je ze makkelijk meenemen op de fiets. Maar gelijk de deur uit kunnen skeeleren is natuurlijk wel een heel stuk fijner.
Moet ook zeggen nu met mij nieuwe skeelers heb ik echt zo veel minder last van wat slechter wegdek. Het fietspad dat bij mij in de straat ligt is erg slecht geasfalteerd echt zeer grof, met hier en daar boomwortels en kuilen. Met de rollerblades (4x 78) had ik er echt moeite mee, knetterhard werken en flink trillen. Nu met de Zandstra (4x 100) is het zo veel makkelijker! Tril niet meer door elkaar en je rolt wat beter door.

Freyr
Berichten: 699
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:17

Ik kom mij hier nu ook echt melden :o

Paar weken terug skeelers gekocht en vanwege vakanties vanavond voor het eerst de skeelers aangetrokken! Als klein kind op de basisschool heb ik ook veel geskeelerd (en geschaatst). Het skeeleren zelf ben ik zeker niet verleerd, het remmen absoluut wel -O-

Tips zijn zeker welkom voor het remmen! Nu rem ik nog op het blokje achterop je skeeler veelvuldig en de T-rem (of in ieder geval dat je een skeeler overdwars neerzet en meesleept) heb ik vanavond geoefend. Het ging niet van harte, dan wil ik nog wel uit balans raken of draaien.

Komende tijd oefen ik denk ik nog even door achter het dijkje achter mijn huis, fijn pad is het daar. Nog even geen rondje, dan moet ik zeker 1x een brug over. Het afremmen als je vanaf de brug afgaat lukt zeker nog niet. Om weer terug bij mijn huis te komen moet ik ook het dijkje af en een bruggetje over. Remmen daar lukte net écht niet zonder uit balans te raken, dus ik ben op goed geluk met aardig wat vaart over het bruggetje gegaan. Niet gevallen, maar veilig ook niet bepaald :Y)

Boras
Berichten: 9960
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:36

Mijn oog valt toevallig op dit topic.

Ik heb in een afgesloten Curver box een stel skeelers dat daar inmiddels een kleine 20 jaar in ligt.
Zouden ze nog bruikbaar zijn? Het zijn merkskeelers, ik heb ze destijds niet heel vaak gebruikt.

Hier iets verderop heeft de gemeente een fijne, lange geasfalteerde buitenbaan aangelegd. Daar kan ik mooi oefenen om er weer in te komen. Ik geloof dat er zelfs wel eens skeelerlessen door een particulier worden gegeven waarbij je mag aansluiten als je zin hebt.

Jullie brachten me op een idee :)* Een fijne afwisseling met het wandelen.

Freyr
Berichten: 699
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:06

Zit er niet iets van een skeelerzaak in de buurt waar je ze voor een onderhoudsbeurt kan brengen?

Maar ondanks dat ze al zo oud zijn, zou ik lekker gaan hoor!

Boras
Berichten: 9960
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:55

Freyr schreef:
Zit er niet iets van een skeelerzaak in de buurt waar je ze voor een onderhoudsbeurt kan brengen?

Maar ondanks dat ze al zo oud zijn, zou ik lekker gaan hoor!


Goed idee, bedankt :)

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:08

Schopt dit topic omhoog

Hier ook het skeelervirus te pakken *\o/*

Gister voor het eerst sinds jaren weer geskeelerd, en zo genoten. Rondje van ruim 8 kilometer. Conditie is niet wat het geweest is, maargoed iets om op te bouwen. Alleen 2 flinke blaren, nu deze besteld. :)

Afbeelding

kosseh

Berichten: 2609
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 17:31

Mooie skeelers! Leuk kleurtje.

Ik wil het ook weer gaan oppakken, over maandje of 2.
Heb het nu al 2 jaar niet gedaan, door een enkel/knie blessure. Hopelijk kan het deze zomer weer

Mandyy

Berichten: 30502
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 17:58

Wat een mooie skeelers!

Ik wil het dit jaar ook oppakken. Vorig jaar niet gegaan en het jaar ervoor nieuwe skeelers gekocht en bijna nog niet opgestaan.

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:01

Hier ook iemand die dit jaar weer meer op de wieltjes wil staan. Twee jaar terug verhuist naar een minder handige start plek voor ritjes dus moet eigenlijk de auto pakken om ergens te gaan rijden. Die drempel moet ik dit jaar maar eens overheen stappen!

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:01

ik heb afgelopen week ook weer voor het eerst in maanden een rondje gemaakt! Na 6,5 km echt bek en bekaf :') Vond het wel spannend om er weer op te staan!

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 13:11

Vraagje. Wat voor sokken dragen jullie in je skeelers?

Kaatastrof

Berichten: 6267
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 13:58

DoretteK schreef:
Vraagje. Wat voor sokken dragen jullie in je skeelers?

Speciale inline skating sokken van FR :j

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 13:59

DoretteK schreef:
Vraagje. Wat voor sokken dragen jullie in je skeelers?


Ik droeg altijd hoge sokken, liefst naadloos. Niet zo hoog als paardrij sokken maar wel dat ze boven de schoen uit komen.

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 14:57

In m’n hoge schoen draag ik eigenlijk altijd hoge sokken of knie kousen, in m’n lage schoen helemaal geen sokken

Freyr
Berichten: 699
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 15:13

Nu de avonden weer langer worden en het beter weer is, wil ik het skeeleren heel graag weer op gaan pakken. Ik skeeler altijd vanuit huis, maar moet dan een vervelend bruggetje over waar ik de vorige keer ook hard ben gevallen. Ergens zit er toch iets van angst nu, dus ik moet even kijken welk rondje ik dan ga maken.

Tips om bruggetjes te skeeleren zijn ook eventueel welkom :o

Cabelona

Berichten: 1701
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 15:40

Voeten voor elkaar zetten en voldoende door je knieën. Je kunt eventueel je handen op je voorste knie zetten, gewicht wel op beide skates houden. Heb je een skatebaantje bij jou in de buurt? Anders kun je daar een beetje oefenen met hellinkjes etc? Stoeprandjes springen etc. Korte sprintjes trekken en weer tempo terug. Allemaal handige oefeningetjes.

Of voor je te snel gaat de T-rem rustig toepassen. Zo kun je het tempo wat beter controleren dan wanneer je pas gaat remmen als het te snel gaat voor je.