Skeeleren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:19

Ik gebruik altijd endomondo om de training bij te handig, zo zie ik hoeveel km en dergelijke ik gedaan heb dat ziet er zo uit

Afbeelding

Ik heb nog steeds niet gekeken naar welk merk skeeler ik heb, ze zijn echt ontzettend fijn en ik heb nog geen moment last gehad ban zere voeten!

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 11:42

Nou, ik ben aan het skeeleren geslagen en ik vind het nog leuk ook.
Dat Endomondo ga ik proberen, lijkt handig.

GraceZarif
Berichten: 344
Geregistreerd: 18-08-08

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:09

Leuk zoveel mensen die enthousiast zijn.

Hier genoeg fietspaden maar wel altijd even oppassen bij kleine geniepige steentjes, takjes of blaadjes want dan ga ik echt bijna op mijn muil, wat een heel grappig beeld geeft volgens mi amigo.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:33

GraceZarif schreef:
Leuk zoveel mensen die enthousiast zijn.

Hier genoeg fietspaden maar wel altijd even oppassen bij kleine geniepige steentjes, takjes of blaadjes want dan ga ik echt bijna op mijn muil, wat een heel grappig beeld geeft volgens mi amigo.

Probeer eens hogere en/of zachtere wielen, dan heb je daar vaak minder last van :)

tienus63

Berichten: 12123
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:50

Zijn er nog mensen die zich aangemeld hebben voor 24KiKa.nl?
Mijn man doet met team van 5 personen uit ons dorp mee.

tienus63

Berichten: 12123
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:14

24KiKa was voor team van mijn man geslaagd.
Natte editie, de boel is een tijdje stil gelegd.
Waarschijnlijk volgend jaar weer.
Ze hebben een kleine €2900,- voor het goede doel opgehaald.
We waren verbaasd over de deelname door de vele skeeler -en ijsclubs.
Daar hadden we nooit bij stil gestaan.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 07:05

Zelf niet mee geskate, maar een aantal vrienden/bekenden skateten ook mee op rolschaatsen

tienus63

Berichten: 12123
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:16

Dat was ook bikkelen. Lijkt me.
In het begin zag het er wel prettig uit, maar later dacht ik dat zij het nog veel zwaarder zouden hebben. 4 kleine wieltjes.
Wij hadden bewondering en respect dat ze de uitdaging op rollerskates aangingen.

Majabeestje
Berichten: 3813
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:35

Hoi!
Ik open het hier even weer :)
Ben weer begonnen met skeeleren en hen mezelf een paar nieuwe skeelers cadeau gedaan nadat mijn oude skeelers van 20 jaar oud vol schimmel bleken te zitten.. :')
Ik heb skeelers gekocht met 90mm wieltjes. Ze zitten heel fijn, waren ook best prijzig.
Maar.. Ik heb het idee dat de wielen minder soepel gaan dan van mijn oude skeelers. Het tempo is er direct uit als ik ga uitrollen zeg maar. Het voelt een beetje alsof je fietst en de remmen drukken een beetje op je wiel.
Iemand enig idee wat ik daar aan kan doen?

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:05

Hee leuk topic! *\o/*
Ik skate zo ongeveer sinds mijn 10e(?) denk ik.. :D Ik heb zo'n drie paar staan op dit moment (allemaal verschillende types..) maar de beste die ik heb zijn Rollerblade fitnessskates. Die ik zelf heb aangepast door de jaren heen en voelen ook het meest vertrouwd.. Zes jaar terug kreeg ik er een ongeluk mee en was het even over.. :') (Daarnaast life happened.) :o Met deze periode is skaten en skeeleren plotseling gigantisch gaan opleven en heb ik het (en zo ook mezelf) ook weer helemaal teruggevonden.

Als we gaan "cruisen" dus een beetje een rondje rijden pakken we meestal zo'n 12 tot 16 kilometer. Daar doen we een uurtje over. Echt lange stukken zoals vroeger hebben we nog niet gedaan. Meer dit doet al best goed en ik merk ook echt dat ik dat plezier van toen weer terugvind. :o


Majabeestje schreef:
Hoi!
Ik heb het idee dat de wielen minder soepel gaan dan van mijn oude skeelers. Het tempo is er direct uit als ik ga uitrollen zeg maar. Het voelt een beetje alsof je fietst en de remmen drukken een beetje op je wiel.
Iemand enig idee wat ik daar aan kan doen?

Ik denk een paar dingen..
- dat je lagers erin hebt zitten die niet helemaal lekker gaan..
- dat je hele droge lagers hebt.. Meestal als je ze met een beetje WD-40 inspuit dat het al beter gaat..
- dat de wielen heel vast zijn aangedraaid op de frames..

Mijn meest recente paar zijn Tri-skates van de Dacathlon van vorig jaar, Powerslides. Die reden ook op dat gevoel. Ik dacht dat ze hardstikke droog waren en heb ze eruit gehaald. Er zaten hele aparte lagers onder die aan één kant open waren. (Voor mij al meteen foute boel..) Ik heb er nu andere lagers onder en ze flink ingesmeerd en dat hielp. Ze waren daarnaast ook echt gortdroog en superdicht aangedraaid. Dat was ook niet okay.. Toch kon ik mezelf niet weerhouden en rij ik nu weer op de vertrouwde rollerblades.. tot ik weer zin heb dit aan te pakken. :') Maar mij hielp het wel. Die triskates blijven nu zo'n 15 seconden draaien op een testduwtje, de rollerblades 40 seconden.. :=

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:55


viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:33

Ik skate nu sinds kort op mijn klassieke rolschaatsen die ik nog had van vroeger. Om te gaan proberen of ik het nog kan en ook op langere termijn leuk blijf vinden. Maar ik merk nu na een paar keer dat ik als ik het idd blijf doen wel voor skeelers wil gaan kijken. Ik wil denk ik wel wat meer afstanden en snelheid gaan maken, dan zijn skeelers denk ik beter geschikt.
Ik wil echt een beetje aan mijn conditie gaan werken en hardlopen gaat niet met mijn gewrichten dus eerst eens kijken of mijn lichaam dit wel leuk blijft vinden.

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:35

Ik skeeler ook al een jaar of 3 en heb deze skeelers:

Afbeelding

Vind ze fijn skeeleren. Ik skeeler meestal een rondje van ongeveer 10 a 12 km.

Roadracer

Berichten: 1812
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:53

Ik skate al jaren en heb mezelf in januari getrakteerd op nieuwe skates, omdat de vorige (Roces) echt op waren. Ik heb nu K2's (deze:https://www.mijnten.nl/product/k2-vo2-90-boa-inline-skate-2). Dit zijn zogeheten fitnesskates. Ik hou van wat langere afstanden skaten, maar wil ook voldoende wendbaarheid houden voor 'trucjes' zoals pootje over, korte draaien, achterwaarts, een sprongetje, dat soort dingen. Daarom bewust gekozen voor 4 wielen, niet al te groot.
Als je voornamelijk lange afstanden wilt doen, dan kun je overwegen om bijvoorbeeld voor (veel) grotere wielen te gaan. Je hebt tegenwoordig ook skates met 3 wielen en nog allerlei andere combi's. Zoek dan vooral op speedskates.
Verder is het echt de moeite waard om te investeren in een goede pasvorm (geen knelpunten) en goede wielen en lagers. Dat verhoogt het comfort enorm, waardoor je ook veel meer plezier tijdens het skaten hebt.
Ben overigens erg tevreden over Mijnten als skateshop, uitgebreide passervice. Heb daar meerdere modellen geprobeerd en uiteindelijk zaten deze voor mij echt het lekkerst.

Warboel
Berichten: 14696
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:08

Ik skeeler ook (weer)!
Kon na een operatie aan m’n achillespees en hielbeen een hele tijd niet skeeleren vanwege het gewicht en de druk achterop je hiel, maar inmiddels gaat dat weer redelijk. Ik bouw wel langzaam op! Zit nu ongeveer op 5 km. Heb wel nieuwe skates gekocht want m’n oude waren echt wel oud en op en wat te stug om m’n enkel, die deden pijn aan m’n achillespees.

Ik heb nu de Powerslide Triskates met 100 mm wielen:
Afbeelding

Overigens wel herkenbaar dat ze snel “uitgerold” zijn, m’n oude hadden dat veel minder. Al zullen die ook wel versleten zijn haha.
Zal er eens naar kijken, anders m’n oude lagers een schoonmaken en in deze zetten. Als dat helpt even nieuwe lagers bestellen :)

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:03


AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:29

Grappig topic!

Ik ga er vaak op uit met zusje en clubgenoten! Wij doen/deden aan kunstrolschaatsen en hebben speciale wielen zodat we ook over straat kunnen.
We zijn wel voorzichtig want onze rolschaatsen zijn zo’n €500-1000 en niet bedoelt om op asfalt te slijten.

Buiten heb ik hoezen over mijn schaatsen. :j

Afbeelding

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:45

Dioxide schreef:
Ik *\o/*

Als je echt wat afstanden wil gaan skaten zou ik wat meer voor een speedskate of derbyskate kiezen :)


Oh leuk! Echt lange afstanden niet, meer af en toe een toertje als extra beweging :)

Heb een tijdje geleden eens geskeelert met de rollerblades van mijn huisgenoot toen, vond dat letterlijk voelen als een blok aan mijn been :P En had begrepen dat deze lichter voelen, net omdat je die enkelondersteuning minder nodig hebt omdat je wat stabieler op de grond staat, zeg maar.

Heb tegen mezelf gezegd dat ik ze mag bestellen wanneer ik de laatste 1000 woorden aan mijn thesis heb geschreven O:) Dat is normaal volgende week *\o/*

Edit: ik zie nu wel dat jullie skeelers er wel een pak lichter uitzien dan die van mijn huisgenoot toen, die hadden echt een harde buitenkant overal, bijna skischoenen zo :P
Laatst bijgewerkt door Iolanthe op 15-04-20 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje
Berichten: 3813
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:49

Canon schreef:
Hee leuk topic! *\o/*
Ik skate zo ongeveer sinds mijn 10e(?) denk ik.. :D Ik heb zo'n drie paar staan op dit moment (allemaal verschillende types..) maar de beste die ik heb zijn Rollerblade fitnessskates. Die ik zelf heb aangepast door de jaren heen en voelen ook het meest vertrouwd.. Zes jaar terug kreeg ik er een ongeluk mee en was het even over.. :') (Daarnaast life happened.) :o Met deze periode is skaten en skeeleren plotseling gigantisch gaan opleven en heb ik het (en zo ook mezelf) ook weer helemaal teruggevonden.

Als we gaan "cruisen" dus een beetje een rondje rijden pakken we meestal zo'n 12 tot 16 kilometer. Daar doen we een uurtje over. Echt lange stukken zoals vroeger hebben we nog niet gedaan. Meer dit doet al best goed en ik merk ook echt dat ik dat plezier van toen weer terugvind. :o


Majabeestje schreef:
Hoi!
Ik heb het idee dat de wielen minder soepel gaan dan van mijn oude skeelers. Het tempo is er direct uit als ik ga uitrollen zeg maar. Het voelt een beetje alsof je fietst en de remmen drukken een beetje op je wiel.
Iemand enig idee wat ik daar aan kan doen?

Ik denk een paar dingen..
- dat je lagers erin hebt zitten die niet helemaal lekker gaan..
- dat je hele droge lagers hebt.. Meestal als je ze met een beetje WD-40 inspuit dat het al beter gaat..
- dat de wielen heel vast zijn aangedraaid op de frames..

Mijn meest recente paar zijn Tri-skates van de Dacathlon van vorig jaar, Powerslides. Die reden ook op dat gevoel. Ik dacht dat ze hardstikke droog waren en heb ze eruit gehaald. Er zaten hele aparte lagers onder die aan één kant open waren. (Voor mij al meteen foute boel..) Ik heb er nu andere lagers onder en ze flink ingesmeerd en dat hielp. Ze waren daarnaast ook echt gortdroog en superdicht aangedraaid. Dat was ook niet okay.. Toch kon ik mezelf niet weerhouden en rij ik nu weer op de vertrouwde rollerblades.. tot ik weer zin heb dit aan te pakken. :') Maar mij hielp het wel. Die triskates blijven nu zo'n 15 seconden draaien op een testduwtje, de rollerblades 40 seconden.. :=


Bedankt voor de tips! Ik ga even puzzelen met mijn skeelers.
Heb ook Powerslides, ben er verder wel heel blij mee!


Afbeelding

Majabeestje
Berichten: 3813
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:50

Warboel schreef:
Ik skeeler ook (weer)!
Kon na een operatie aan m’n achillespees en hielbeen een hele tijd niet skeeleren vanwege het gewicht en de druk achterop je hiel, maar inmiddels gaat dat weer redelijk. Ik bouw wel langzaam op! Zit nu ongeveer op 5 km. Heb wel nieuwe skates gekocht want m’n oude waren echt wel oud en op en wat te stug om m’n enkel, die deden pijn aan m’n achillespees.

Ik heb nu de Powerslide Triskates met 100 mm wielen:
[ [url=m/jDq0C1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Overigens wel herkenbaar dat ze snel “uitgerold” zijn, m’n oude hadden dat veel minder. Al zullen die ook wel versleten zijn haha.
Zal er eens naar kijken, anders m’n oude lagers een schoonmaken en in deze zetten. Als dat helpt even nieuwe lagers bestellen :)


Wat een onwijs toffe skeelers dit!

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:05

Jezus, ik heb het weleens geprobeerd, en wat was het kuuuuut!!
Denk ik ook een kwestie van wennen en leren, maar na een hele dag in die dingen te hebben gestaan, waarvan ik de meeste tijd met letterlijk vallen en opstaan heb doorgebracht, was ik er echt klaar mee.
Ik zie wel heel veel mensen er plezier in beleven, dus misschien geef ik het nog een keer een kans, voor mij was het al gauw gedaan met de pret

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:46

Ik ben ook weer aan het skeeleren! Heb Rollerblades en maak gemiddeld een rondje van 10 KM in 35-40 minuten. Laatst 18km aangetikt, maar merk nu dat ik sneller kramp krijg, toch een beetje dat tenenkrullen gevoel. Hoe laten jullie dat los?

Warboel
Berichten: 14696
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:15

Wow ik helemaal trots op m’n rondje van 5 km in 26 minuten vandaag _O-


Ik heb door m’n voetproblemen snel kramp onder m’n voet, wat bij mij helpt is echt heel goed proberen je voet te ontspannen! Mooie grote slagen maken, als ik kleine slagen maak heb ik ook sneller dat kramperige gevoel. En evt misschien iets van een zooltje die je wreef wat ondersteund?

Heb wel een lekker rondje geskeelerd vanochtend, niet te warm. Kwam bijna niemand tegen ook! Afbeelding

Tancreda4

Berichten: 24075
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:17

Oh skeeleren lijkt mij zo fijn! Misschien toch eens gaan proberen. Al moet ik nog even wachten... Heb sinds december een knieblessure en nog herstellende. Al kan ik wel afstanden fietsen. Maar lopen weer niet en daar is skeeleren denk ik meer mee te vergelijken helaas...

Cemlys

Berichten: 14964
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:34

Nu het weer beter wordt toch maar weer gaan doen. Is alweer een tijd geleden dus dat wordt weer met horten en stoten opstarten (lees vast vallen en opstaa) :')
Ik d3ed vroeger met gemak 5u na elkaar, maakte de gekste toeren, dat is er absoluut niet beter op geworden op mn leeftijd haha