Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 43 [ 1059 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 43  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

ziekenhuisopname en daarna

 
Profiel   

Zo ik zou het verhaal hier even doen.

Sinds 8 Juli zit ik al te klooien met mijn gezondheid. Koorts, frequent plassen en stinkende urine. Gevolg een urineweginfectie met een kuur nitrofurantoine tot gevolg. Alle klachten was ik kwijt. 3 later kreeg ik weer stinkende urine en begon mijn temperatuur weer op te lopen. 19 Juli mijn urine opnieuw ingeleverd bij de huisarts een een kuur trimetroprim tot gevolg. Tot ik bij mijn ouders thuis kwam en daar vliegensvlug koorts aan het ontwikkelen was. Eerst nog 38,7 tot ik op een gegeven moment op 40,5 zat. Toch maar gaan slapen. Maar de onrustige/pijnlijke benen en de hevige koorts leverde me geen prettige nacht op. 's ochtends de huisartsenpost maar weer gebeld en ik mocht weer langskomen. Nu had ik inmiddels ook al hevige stekende flank pijn en 40,5 graden koorts. Nieuwe kuur gestart omdat ze dachten aan een nierbekken onsteking. En toen ging ik hard achteruit. De koorts bleef stijgen en ik begon te braken en hield mijn antibiotica niet meer binnen. 'S avonds opgenomen in het ziekenhuis en tot mijn verbazing was mijn urine schoon. Dus een nierbekken onsteking konden ze niet bevestigen. Wel flinke ontstekingswaarden en de rest was ook niet heel mooi. 5 dagen antibiotica in het infuus en uiteindelijk afgelopen vrijdag ontslagen. Nog steeds niet fit en nog flinke pijn in mijn linker flank. Best gek. want je denkt nadat de kuur klaar is dat de pijn ook een stuk minder is. Op zondag de huisartsenpost gebeld voor extra pijnstilling en maandag naar de huisarts geweest. Urine opnieuw laten controleren en weer zat er nitriet in mijn urine. Op kweek weggestuurd en bloedonderzoek. Nu zag ik in mijn bloed dat mijn trombocyten verhoogd waren. De huisarts gaf aan dat ik misschien ook nog een nierinfarct heb doorgemaakt. Een spannende week. Soms helpt het om dit te delen voor de verwerking. Afwachten dus wat de komende dagen gaat brengen. Maar tot op heden zit ik nog in volledige onzekerheid.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 17:19 



 
Profiel   

Zo daar ben je mooi klaar mee, hopelijk komt alles goed, veel sterkte in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 17:21 



 
Profiel   

Wat een ellende, ik kan je alleen maar heel veel beterschap wensen. Hopelijk knap je snel op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 17:36 



 
Profiel   

Veel beterschap!!

Over de te hoge trombocyten hoef je je niet te veel zorgen te maken. Dat is blijkbaar normaal als je een serieuze infectie hebt gehad, ik had dit ook na mijn longontsteking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 17:48 



 
Profiel   

Katharinaa schreef
Veel beterschap!!

Over de te hoge trombocyten hoef je je niet te veel zorgen te maken. Dat is blijkbaar normaal als je een serieuze infectie hebt gehad, ik had dit ook na mijn longontsteking.

maar tijdens de infectie had ik helemaal geen afwijkende waarden daaraan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 17:56 



 
Profiel   

mariekeoo schreef
Katharinaa schreef
Veel beterschap!!

Over de te hoge trombocyten hoef je je niet te veel zorgen te maken. Dat is blijkbaar normaal als je een serieuze infectie hebt gehad, ik had dit ook na mijn longontsteking.

maar tijdens de infectie had ik helemaal geen afwijkende waarden daaraan?

ik heb al factor v leiden waardoor mijn bloed te snel stolt. met verhoogde trombocyten is dit niet een positief iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 17:58 



 
Profiel   

en dan is de urinekweek nog niet bekend. morgen weer een kans :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 10:17 



 
Profiel   

urinekweek bekend. toch weer een e.coli. Kuur nummer 6 gekregen. ben je mooi klaar mee. Ben er zo zat van. Voor de trombocyten over een maand weer bloedcontrole

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 13:25 



 
Profiel   

Is er al een echo van de nieren gemaakt?

Hoe hoog zijn de trombocyten? Na een infectie komt reactieve trombocytose (te hoge trombocyten) heel veel voor, op de IC zie ik bij mensen die in de herstelfase zijn heel regelmatig waardes tussen 600 en 800 x 10E9.

Sterkte trouwens en hopelijk ben je weer snel van de ellende af!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 19:32 



 
Profiel   

gomir schreef
Is er al een echo van de nieren gemaakt?

Hoe hoog zijn de trombocyten? Na een infectie komt reactieve trombocytose (te hoge trombocyten) heel veel voor, op de IC zie ik bij mensen die in de herstelfase zijn heel regelmatig waardes tussen 600 en 800 x 10E9.

Sterkte trouwens en hopelijk ben je weer snel van de ellende af!


ja echo is bij opname gemaakt. gelukkig geen hydrofrenose oid. Gelukkig maar. Trombocyten waren idd 618. Dacht inderdaad aan reactieve trombocyten. Maar ook omdat de urinekweek wederom weer vies was met een e.coli. Maar in de voorgeschiedenis heb ik ook homozygote factor v leiden en proteïne c difficientie. Allemaal niet heel positief voor de bloedstolling. Dus dan maak je je al snel zorgen bij een verhoogd aantal trombocyten. Zeker omdat ik door het ziek zijn niet heel actief ben op het moment. Trombose erboven op heb ik niet zo zin in. En omdat ik nog steeds flinke pijn in de li flank heb (lees ik slik pcm, naproxen en oxycodon voor de pijn) dacht de huisarts misschien ook nog aan een nierinfarctje. Was niet verkeerd als ze me eens door de CT scan gooiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 20:03 



 
Profiel   

Wat prut Marieke... heel veel sterkte.. niks aan dat het maar niet over gaat. Slopend ook... hoop dat oorzaak gevonden wordt en dat snel opknapt.


Laatst bijgewerkt door Evelijn op 01-08-19 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 20:13 



 
Profiel   

Evelijn schreef
Wat prut Marieke... heel veel sterkte.. niks aan dat het maar niet over gaat. Slopend ook... hoop dat oorzaak gevonden wordt en dat snel opknapr.

ja zat even te kijken ben al vanaf 6 juli aan het kwakkelen. niet best eigenlijk. ja heel erg slopend. Mijn conditie is echt 0,0. uurtje uit bed en ik ben kapot. Bizar want ik moet eigenlijk aanstaande maandag weer aan het werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 20:18 



 
Profiel   

mariekeoo schreef
gomir schreef
Is er al een echo van de nieren gemaakt?

Hoe hoog zijn de trombocyten? Na een infectie komt reactieve trombocytose (te hoge trombocyten) heel veel voor, op de IC zie ik bij mensen die in de herstelfase zijn heel regelmatig waardes tussen 600 en 800 x 10E9.

Sterkte trouwens en hopelijk ben je weer snel van de ellende af!


ja echo is bij opname gemaakt. gelukkig geen hydrofrenose oid. Gelukkig maar. Trombocyten waren idd 618. Dacht inderdaad aan reactieve trombocyten. Maar ook omdat de urinekweek wederom weer vies was met een e.coli. Maar in de voorgeschiedenis heb ik ook homozygote factor v leiden en proteïne c difficientie. Allemaal niet heel positief voor de bloedstolling. Dus dan maak je je al snel zorgen bij een verhoogd aantal trombocyten. Zeker omdat ik door het ziek zijn niet heel actief ben op het moment. Trombose erboven op heb ik niet zo zin in. En omdat ik nog steeds flinke pijn in de li flank heb (lees ik slik pcm, naproxen en oxycodon voor de pijn) dacht de huisarts misschien ook nog aan een nierinfarctje. Was niet verkeerd als ze me eens door de CT scan gooiden.


Tijd terug heb ik oxycodon gekregen maar moest stoppen met de naproxen. Dit vanwege de combinatie en bekend met maagproblemen. Zou jij hierdoor misschien de pijn van kunnen hebben?

Wens je iig beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 20:27 



 
Profiel   

smit_ilse schreef
mariekeoo schreef
[quote=
Is er al een echo van de nieren gemaakt?

Hoe hoog zijn de trombocyten? Na een infectie komt reactieve trombocytose (te hoge trombocyten) heel veel voor, op de IC zie ik bij mensen die in de herstelfase zijn heel regelmatig waardes tussen 600 en 800 x 10E9.

Sterkte trouwens en hopelijk ben je weer snel van de ellende af!


ja echo is bij opname gemaakt. gelukkig geen hydrofrenose oid. Gelukkig maar. Trombocyten waren idd 618. Dacht inderdaad aan reactieve trombocyten. Maar ook omdat de urinekweek wederom weer vies was met een e.coli. Maar in de voorgeschiedenis heb ik ook homozygote factor v leiden en proteïne c difficientie. Allemaal niet heel positief voor de bloedstolling. Dus dan maak je je al snel zorgen bij een verhoogd aantal trombocyten. Zeker omdat ik door het ziek zijn niet heel actief ben op het moment. Trombose erboven op heb ik niet zo zin in. En omdat ik nog steeds flinke pijn in de li flank heb (lees ik slik pcm, naproxen en oxycodon voor de pijn) dacht de huisarts misschien ook nog aan een nierinfarctje. Was niet verkeerd als ze me eens door de CT scan gooiden.


Tijd terug heb ik oxycodon gekregen maar moest stoppen met de naproxen. Dit vanwege de combinatie en bekend met maagproblemen. Zou jij hierdoor misschien de pijn van kunnen hebben?

Wens je iig beterschap![/quote]
oe geen idee. maar mijn maag zit niet in mijn linkerflank. Maar misschien wel. you never know haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 20:35 



 
Profiel   

Ik hoop ook dat TS bij deze pijnstilling (Naproxen) maagbeschermers heeft gekregen. Want ik heb van mezelf sterke maag...maar 2 dagen maagbeschermers vergeten bij Naproxen slikken was wel wat jammer :o?

Maar pijn is dus echt heel lokaal... echt aan te wijzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 20:37 



 
Profiel   

[ img ]

Van Janouk en ons

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 20:49 



 
Profiel   

Evelijn schreef
Ik hoop ook dat TS bij deze pijnstilling (Naproxen) maagbeschermers heeft gekregen. Want ik heb van mezelf sterke maag...maar 2 dagen maagbeschermers vergeten bij Naproxen slikken was wel wat jammer :o?

Maar pijn is dus echt heel lokaal... echt aan te wijzen.

hihi nouja krijgen krijgen. Zelf kopen... Gelukkig was ik zo slim :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 20:51 



 
Profiel   

Naproxen en oxycodon mag gewoon Samen dat is ook opbouwschema bij pijn.
Paracetamol bij niet voldoende effect nsaid erbij nog niet voldoende effect opiaat achtige pijnstiller erbij.
Maagbeschermer is in principe ivm leeftijd bij Ts niet nodig of ze moet maagproblemen in het verleden hebben.
Bokt is er nog steeds van overtuigd zodra je nsaid hoort dat er meteen een maagbeschermer nodig is. Dit is lang niet altijd nodig en zijn hele duidelijken richtlijnen voor waar en arts en apotheek op controleert. En daarbij nog instructie wat te doen bij maagproblemen.
Dit omdat een maagbeschermer ook niet zaligmakend is en bijwerkingen kan geven

Ts heb je de vorige keren na afloop van de kuur nog keer urine laten controleren of het echt schoon was?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 20:59 



 
Profiel   

Ik sluit me bij gerja aan wat maagbeschermer en combinatie van pijnstillers betreft.

Wel vreemd dat je zoveel pijn houdt. Ik dacht idd aan uitsluiten hydronefrose en evt abces of geïnfecteerde cyste gezien recidiverende klachten.

Snap je zorg mbt trombose bij deze combi. Toevallig heb ik het laatst opgezocht en tot 1000 is de toegevoegde waarde van trombocytose op trombose relatief laag. Daarboven wordt aangeraden een individuele risico inschatting te maken afhankelijk van andere risicofactoren (zoals bij jou de factor v mutatie en proteïne c deficientie).

Heb je nog een policontrole staan bij internist (of uroloog) nav de opname? Anders misschien verwijzing via huisarts voor verdere analyse (of ct, maar denk niet of huisarts dat rechtstreeks kan aanvragen)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 21:11 



 
Profiel   

genja schreef
Naproxen en oxycodon mag gewoon Samen dat is ook opbouwschema bij pijn.
Paracetamol bij niet voldoende effect nsaid erbij nog niet voldoende effect opiaat achtige pijnstiller erbij.
Maagbeschermer is in principe ivm leeftijd bij Ts niet nodig of ze moet maagproblemen in het verleden hebben.
Bokt is er nog steeds van overtuigd zodra je nsaid hoort dat er meteen een maagbeschermer nodig is. Dit is lang niet altijd nodig en zijn hele duidelijken richtlijnen voor waar en arts en apotheek op controleert. En daarbij nog instructie wat te doen bij maagproblemen.
Dit omdat een maagbeschermer ook niet zaligmakend is en bijwerkingen kan geven

Ts heb je de vorige keren na afloop van de kuur nog keer urine laten controleren of het echt schoon was?


daar heb ik de tijd niet eens voor gehad. zo snel ging het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 09:44 



 
Profiel   

gomir schreef
Ik sluit me bij gerja aan wat maagbeschermer en combinatie van pijnstillers betreft.

Wel vreemd dat je zoveel pijn houdt. Ik dacht idd aan uitsluiten hydronefrose en evt abces of geïnfecteerde cyste gezien recidiverende klachten.

Snap je zorg mbt trombose bij deze combi. Toevallig heb ik het laatst opgezocht en tot 1000 is de toegevoegde waarde van trombocytose op trombose relatief laag. Daarboven wordt aangeraden een individuele risico inschatting te maken afhankelijk van andere risicofactoren (zoals bij jou de factor v mutatie en proteïne c deficientie).

Heb je nog een policontrole staan bij internist (of uroloog) nav de opname? Anders misschien verwijzing via huisarts voor verdere analyse (of ct, maar denk niet of huisarts dat rechtstreeks kan aanvragen)?

nee helaas niet. ik wacht deze kuur maar weer af. anders wordt dat wel de volgende stap. ik vind dat ze maar eens goed naar me moeten gaan kijken. ben wel lichtelijk klaar met al die antibiotica kuren. Mijn resistentie groeit alleen maar en nu heb ik een simpele e.coli die blijkbaar op de gevoelige antibiotica niet reageert. best raar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 09:46 



 
Profiel   

mijn neemt sinds deze ochtend weer toe in mijn linker flank. Pff. Had al een slechte nacht. het is dat ik nog geen koorts heb. Maar na inname van paracetamol en naproxen begin ik wel iedere keer ontzettend te zweten. Komop antibiotica doe je werk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 12:45 



 
Profiel   

Sterkte Marieke, hoop dat je snel opknapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 13:07 



 
Profiel   

Jammer dat je niet nog een afspraak hebt staan, maar ook wel begrijpelijk als ze er vanuit gingen dat het een uitbehandelde infectie was. Ze konden natuurlijk ook niet weten dat je bijna meteen weer ziek zou worden :+

Zowel naproxen als paracetamol werken temperatuur verlagend. Het enorme zweten na het innemen doet me vermoeden dat je zonder die medicatie wel koorts zou hebben.

Ga je wel op tijd terug naar de dokter als de pijn toeneemt of als je zieker wordt?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 15:23 



 
Profiel   

gomir schreef
Jammer dat je niet nog een afspraak hebt staan, maar ook wel begrijpelijk als ze er vanuit gingen dat het een uitbehandelde infectie was. Ze konden natuurlijk ook niet weten dat je bijna meteen weer ziek zou worden :+

Zowel naproxen als paracetamol werken temperatuur verlagend. Het enorme zweten na het innemen doet me vermoeden dat je zonder die medicatie wel koorts zou hebben.

Ga je wel op tijd terug naar de dokter als de pijn toeneemt of als je zieker wordt?!
Ik kijk het nog eventjes aan. Want ik zit nog niet op de 48 uurs grens van de antibiotica (dat ze zeggen dat het werkt). Maar die toename in pijn en dat zweten en het algeheel niet lekker voelen baart me toch wel weer zorgen.

Mijn temperatuur Zit steeds tussen de 37,1-37,3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 15:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 43 [ 1059 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 43  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen