Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 92 van de 117 [ 2921 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 117  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dames met spierballen (krachttraining)

 
Profiel   

Marielle, toch goed dat je geweest bent!

Courses, wat kak dat het pakketje kwijt is. Hoop dat ze op 1 of andere manier toch terug vinden ofzo.

Linoleum, ook al zo lekker bezig. Hoeveel kg doe je de deadlift?

Hier ook weer geweest. Gister lag ik nog in het ziekenhuis :') ! En twee weken na de operatie, maar conditie is erg ver te zoeken. Dus we zijn met weinig gewicht begonnen en zo weer verder opbouwen.

Nog niks gelezen over wat de maatregelen voor de sportscholen zijn? Of moeten ze om 17 uur dicht?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 12:25 



 
Profiel   

Moniek, vandaag had ik lichte dag. 3x2 @80%. Daarmee had ik dus 3x2 op 67,5kg.
Zondag heb ik 1x2 @80%, 1x1 @87,5% en 1xAMRAP @92,5%. Dan heb ik laatste set 77,5kg. Dat klopt niet helemaal tov mijn 100% van 82,5kg, maar je kan alleen stappen van 2,5kg maken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 12:37 



 
Profiel   

Ik neem zelf altijd schijfjes mee van 500 gram. Zo kun je ook ophogen met 1 kilo. Werkt heel fijn vind ik persoonlijk (zeker bij bench press)! Ook mentaal zijn de stappen op die manier minder groot. :) Misschien iets voor de mensen die tegen plateaus aanlopen.

Hier staat het trainen even op een laag pitje met een nieuwe pup in huis die nog niet alleen kan zijn. Train nu even tijdelijk 3x per week. Op dit moment ook nog eens in quarantaine. Gelukkig hebben we een homegym. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 12:44 



 
Profiel   

We hebben ook nog wel ergens 500 gram schijfjes liggen, maar die zijn zoooo irritant er op en eraf doen. Dus zolang het zo nog steeds werkt, blijf ik het eerst met 2,5 per keer ophogen :')

Fijn dat je thuis kan trainen. Snap dat met een jonge pup je even tijd te kort komt. Maar wel hele leuke reden <3 hopelijk is de quarantaine snel voorbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 12:46 



 
Profiel   

Mijn gym heeft zelfs 250 gram plates :') Maar gebruik ze idd zelden, alleen met bench - dan vind ik het wel echt de moeite waard omdat 2.5 al best veel verschil maakt bij bench.

Ah balen Sem. Van de quarantaine althans, de pup is ook wel weer heel leuk lijkt me :D Wat voor pup is het?

Wow goed bezig Moniek! Hopelijk gaat het verder goed, ondanks dat je in het ziekenhuis hebt gelegen?

Ah courses wat balen van je pakketje. Ik heb niks gekocht, ben niet zo'n enorme Gymshark fan en koop sowieso niet zo vaak iets nieuws, hoewel het eigenlijk wel echt weer nodig is. Heb niet eens zo heel veel en het begint allemaal een beetje versleten te raken :+

Wat goed dat je gegaan bent Marielle! Succes vandaag :D Wat een stomme opmerking trouwens van je collega. Ik vind zulke opmerkingen uberhaupt dooddoeners, je hebt er niet om gevraagd dus boeiend wat een ander vindt. Niks van aantrekken inderdaad!

Roos, hoe is het nu na je operatie?

Romeo, ik zou inderdaad ook een schema voor jou persoonlijk laten maken. Is niet altijd gratis, maar imo wel de moeite waard. Al is het maar zodat je weet wat je van plan bent en wat er van je "verwacht" wordt, ik vind het veel fijner en efficiënter om met een plan naar de gym te gaan.

Ik ben dus nog steeds geblesseerd :+ Deze week m'n laatste heavy singles voor wedstrijd gedaan, squat 127.5kg en bench 65kg dus blij mee! Bij 130kg squat twijfelde ik over de diepte dus die tel ik niet. Deadlifts hou ik dus nog erg licht, en dan kijk ik wel hoe ik me op wedstrijd voel. Een token lift is gewoon 1 "lichte" poging, zodat je niet gediskwalificeerd bent voor de hele wedstrijd. Dat mag alles boven de 25kg zijn haha. Ik deed gister 6 singles @120kg, dat is heel licht en voelde voor m'n schouder ook prima dus ik hoop dat ik in elk geval 140/150 neer kan zetten volgende week maar we gaan het zien.

Mijn vriend/fysio/coach ( :') ) was gister mee trainen omdat ik deadlifts had en wilde kijken/overleggen hoe dat ging met m'n schouder. Hij vroeg bij m'n warming up hoe m'n schouder voelde en toen zei ik "Oh ja wel goed, nu gewoon de normale hoeveelheid pijn eigenlijk!" en ik dacht meteen hieraan :') :

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 12:58 



 
Profiel   

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 13:17 



 
Profiel   

Hahaha die meme :+

Ik heb vandaag m'n 1RM backsquats verbeterd met 10 kilo! 70kg in de pocket, dat is 1.4 keer m'n lichaamsgewicht. Heel trots op mezelf :D

Ik hoor overigens ook wel eens "je wordt wel breed nu voor een vrouw" en ondanks dat ik me er niks van aan trek, blijft het een poedersuiker.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 15:28 



 
Profiel   

Wat top van je PR, grote sprong ook, 10kg!!

Maar valt toch ook gewoon heel erg mee? Ik vind je echt niet bovengemiddeld breed of zo, dus zou je er inderdaad niks van aantrekken! Ik kreeg vooral van m'n vader wel eens zulke opmerkingen inderdaad (en van m'n ex trouwens, an ex is an ex for a reason :+ ), het blijft idd vervelend maar ik merk dat het ook wel snel stopt als je meteen aangeeft dat je niet om hun mening gevraagd hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 15:41 



 
Profiel   

Haha thanks! Nee, ik ben ook niet mega breed. In vergelijking met eerst ben ik wel veel breder geworden maar dat was uiteraard de bedoeling :P. Mijn vader maakt dat soort opmerkingen ook ja, de man die ik date niet gelukkig := dan zou ik hem ook ditchen, hahaha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 15:54 



 
Profiel   

Mooi juist Zoëy!
En een lekker verbetering van je PR.

Goed bezig Mariëlle!

Lastig als je altijd pijn hebt Eugoly, hoe waren je deadlifts uiteindelijk?

Wat balen van je pakketje courses, hopelijk snel weer boven water!

Ik kreeg laatste te horen dat ik erg stevig was, ik was bijna beledigt maar hij bedoelde dat ik stevig voelde omdat ik veel spieren heb :)
Nou vooruit dan maar, het was bedoelt als compliment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 16:13 



 
Profiel   

Sportscholen open tot 17.00, dat is geen probleem voor mij gelukkig

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 19:21 



 
Profiel   

Beter dan helemaal dicht I guess, we moeten maar zien hoe het weer allemaal gaat. Stevig is een heel breed begrip, ik denk dat er nog steeds veel mensen zijn die het verschil tussen buff en stevig niet duidelijk kunnen aangeven. Valt mij wel vaak op dat het mannen zijn, die dat soort dingen zeggen? :Y)

Moest wel lachen om die meme Eulogy, wel erg herkenbaar ergens, haha. Zag op Insta ook alweer wat squats voorbij komen, fijn dat je in ieder geval wel weer 'kan'!

Mijn pakketjesavontuur wordt vervolgd, ik ben er ook eentje kwijt van MyProtein ('ergens' in de straat afgeleverd maar het genoemde huisnummer heeft het niet ontvangen). Ben erg benieuwd hoe deze episode van Cluedo zal aflopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 21:06 



 
Profiel   

Eulogy, zo herkenbaar die meme :')

Zoey, ik vind je rug prachtig <3 mijn vader maakte vanmiddag ook een opmerking dat ik wel dikke billen had in m’n sportlegging. Laat dat nou juist ook m’n bedoeling zijn :+ m’n man is er gelukkig helemaal gek op. Niet dat het me anders tegen hield, maar dit is wel fijn.
En super ook 10kg erbij!!

Irisje, dat was dus gewoon een goed bedoelde maar ongelukkige mannen opmerking :')

Courses, maar gewoon random huizen aanbellen? Heb ik ook wel eens gedaan, en pakketje teruggevonden.

Had liever niet gehad dat openingstijden zo zouden veranderen. Maar is beter dan helemaal dicht. Dat wordt wekker wat eerder zetten en sporten voor werk aan. Sportschool had al op insta staan dat ze in weekend wat ruimer open gaan, dus meer tijd om dan te gaan ipv doordeweeks. En dat ze groepslessen gaan doen om 7.00, maar daar maak ik toch geen gebruik van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 21:11 



 
Profiel   

Hahaha mijn vriend noemde me eens (beetje voor de grap, want het ging om waarom ik geen radslag kon :') ) "dense" en toen was een vriendin van me heeeeelemaal beledigd want dat kon hij echt niet zeggen vond zij. Eh :') Juist van hem krijg ik echt nooit opmerkingen haha, hij vindt het geweldig. Niet dat het uitmaakt, wat lino zegt, maar toch :D

Ah courses wat vervelend, idd gewoon bij wat huizen aanbellen? Wel gedoe hoor, lekker handig :+

Ja klopt! Ik heb vandaag toch 130kg gehaald!! :D Helemaal blij mee, en daarna nog 4x1 122.5kg die ook verbazingwekkend lekker gingen EN met goede diepte dus helemaal blij. Nu squat ik meer dan ik deadlift met die blessure, kan niet hoor :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 21:17 



 
Profiel   

Hahahaha, soms zijn bepaalde opmerkingen gewoon niet zo handig :+ Ik denk niet dat er veel mannen zullen zijn die echt zullen klagen over .. glutes? Althans, ik heb de eerste nog niet ontmoet.

Ik heb al wat rondvraag gedaan bij de andere buren, ik woon zelf in een vrij groot appartementencomplex en we kennen elkaar onderling goed. Maar het is echt in rook op gegaan blijkbaar, erg apart.

130kg is ook erg netjes! Gewoon weer rustig verder, not everyday can be a PR day!

Ik wou dit nog even delen; ik was laatst wat meer wetenschappelijke videos aan het kijken op het gebied van hyperthropy en glute growth (want ja, importanté) en er is een studie geweest over de most effective oefeningen voor glute growth (althans, deze oefeningen geven je glutes het meeste werk/focussen daar het meeste op). Uiteraard heeft je voeding hier ook enorm effect op en hoef je niet altijd 'Very High' aan te houden maar vond het boeiend om te zien dat de Step Up eigenlijk zo hoog uitkwam, had ik totaal niet verwacht!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 21:31 



 
Profiel   

Bijzonder dat die stepups zo hoog scoren, had ik ook niet verwacht!
Misschien toch maar meepakken dan, al werken de schema's die ik zelf in elkaar heb gezet meer dan prima :) toevoeging!

En 130kg Squat woooooow, netjes Eulogy :D

& Thanks linoleum, ik ben er ook heel tevreden over!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 23:00 



 
Profiel   

Lekker Eugoly! Wat een gewicht!

Interessant overzicht courses, nu zitten step ups wel regelmatig in mn schema dus dat is mooi! Heb m even opgeslagen, komt nog wel eens can pas!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 07:34 



 
Profiel   

Wow Zoey je hebt een prachtige rug en mooie slanke taille. Iedereen die daar wat over zegt is gewoon jaloers :o

Ik vind wel dat je bizar veel doet nog ondanks je blessure :wow: Maar fijn dat het lukt!! Die meme is te herkenbaar, haha. Hier gaat het aardig. Heb woensdag de fysio echt vervloekt want had veel pijn van de behandeling. Nu afgesproken dat ik toch pijnstillers en ontstekingsremmers blijf nemen omdat ik dan beter te behandelen ben. Die schouder moet toch bewegen. Hij vond 20km op de hometrainer ook wat overdreven wat ik nu 2 keer heb gedaan maar zei niet dat ik dat moest laten O:) Qua voeding ga ik weer wat minderen en ben inmiddels weer gestart met creatine. Heb gelezen dat dit na een operatie nog wel eens toegevoegde waarde kan hebben.

Dapper Moniek dat je zo snel weer aan de slag bent. Gewoon rustig beginnen en dan komt je conditie echt snel weer terug hoor.

Courses nu ben ik benieuwd naar dat filmpje |( Leuk dat je dingen zo goed uitzoekt, heel interessant!

Linoleum nou het is even aanpassen maar wel echt fijn dat je nog kan gaan. Misschien gaat in de ochtend sporten je nog wel goed bevallen (ik hou ervan)!

Irisje goede redding van die persoon die je stevig noemde :P

Sem gefeliciteerd met je pup! Wat voor hond is het? Heb je foto’s?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 08:09 



 
Profiel   


Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 10:25 



 
Profiel   

Goed filmpje

Sporten met pijn, tja :+
Is een uitdaging zullen we maar zeggen
Maaaar net wel weer geweest, Squat naar 60 gelegd uiteindelijk en rustig tot 60 gelift ook

Woensdag gaan we weer een echo maken van m'n schouder, maar nu bij de fysio. Als er kalk zit gaan we dit shockwaven in de hoop dat ik (even) iets minder pijn heb

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:40 



 
Profiel   

Wow die step ups zo hoog had ik ook niet verwacht. Die doe ik regelmatig, zitten met enige regelmaat in mijn schema. Net als een aantal andere oefeningen uit dat lijstje. Nu train ik niet specifiek voor mijn billen, maar als je sterker wil worden gaan deze automatisch ook mee.

Roos, ben je niet bang dat het alleen maar langer duurt of sneller terugkomt als je zoveel doet? Ik vind het zelf altijd lastig om daarin een balans te vinden en daardoor vaak te voorzichtig ben.

Joanne, hopelijk komt er iets uit je echo waar wat aan gedaan kan worden. Ik zal voor je duimen!

Ik stond vanmorgen om 6.45 in de sportschool. Was erg vroeg en merk toch echt dat ik zwaarder kan trainen als het wat later is en ik wat langer de tijd heb gehad om wakker te worden en op te starten. Maar het was wel erg lekker en heb het toch maar even gedaan 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:01 



 
Profiel   

Roos, ik merk er bij squats en bench dus niet heel veel van, het is vooral op deadlifts. Op zich is dat wel de beste lift om, als ik moet kiezen, niet te trainen voor wedstrijd maar alsnog niet ideaal :+
Is inderdaad belangrijk om goed pijnstillers te blijven nemen, anders ga je toch snel anders bewegen lijkt me. Wel fijn dat het dus redelijk gaat!

Joanne, wat vervelend joh, dat je nog steeds zoveel last hebt. Vind het echt heel knap dat je alsnog gaat trainen en doet wat je kunt!

Lino, knap!! Ik zou het ook wel doen als ik niet anders kon maar vind het eigenlijk echt niks, in de ochtend trainen :+ Hoe gingen je zware deadlifts, had je die dit weekend?

Ik train vanavond nog 1 keer "zwaar" (m'n openers oefenen, dus valt mee, maar wel SBD dus vrij lange sessie), dan woensdag nog een keer en dan zaterdag wedstrijd! Eerste keer dat m'n vriend niet mee kan, normaal zijn mijn wedstrijden eigenlijk altijd op zondag, nu dus niet. Hij heeft rugby op zaterdag -O- Als het goed is althans, even zag het ernaar uit dat hij wel mee kon. Hij heeft 2 weken geleden namelijk een knie tegen z'n hoofd gekregen met een wedstrijd met lichte hersenschudding tot gevolg, en ze zijn daar heel streng op, je mag dan per definitie minstens 3 weken niet trainen of wedstrijden spelen. Maar dat is zaterdag dus waarschijnlijk net voorbij als hij z'n assessment morgen goed doorkomt :+ Wel fijn voor hem natuurlijk hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:16 



 
Profiel   

Ojaaa had helemaal nog niet gedeeld hoe mijn deadlifts gingen! Ging echt super :D

Had AMRAP op 92,5%, heb 77,5kg gepakt wat eigenlijk 94% is. 5 herhalingen gered *\o/* Meer dan ik had verwacht.

Vanmorgen had ik ook weer zware deadlifts in mijn training. 5x3 eerste set 82,5% en dan zover als mogelijk elke set erna omhoog. Eerste set had ik op 67,5kg gepakt en elke set 2,5kg erbij. Dus laatste set was weer 77,5kg. Ook dat ging, wel wat zwaarder dan gisteren, maar het was vroeg en twee dagen na elkaar, dus heel tevreden mee!


Dat rugby van je vriend is ook nergens goed voor he, :') hoop voor hem dat hij mag spelen. Voor jou dat hij mee kan. Maar scheelt dat je inmiddels al aantal wedstrijden hebt gedaan en weet wat je kan verwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:35 



 
Profiel   

Ik train(de) om de week altij in de ochtend ivm wisselende diensten maar ik vind het best lekker.
Al train ik dan iet om 7 uur ofzo maar rond uur of 10/11.
Gister voor de yoga nog even half uurtje getraind. (Wilde langer maar poes lag zo lekker tegen me aan in bed, dus kon écht niet eerder opstaan O:) )
Dus alleen dead stop hipthrust gedaan (8x110kg, 8x120kg, 8x130kg) en front foot elevated split squats (2x 8x10kg eh) en de 45 degree hyper. (2x 10x20kg) En zo was ik precies op tijd voor de yoga. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:14 



 
Profiel   

Ik train op maandag en woensdag meteen als ik kinderen naar school heb gebracht, 8.30
Donderdag meestal in de avond nog, maar dat gaat nu niet meer...

Wat een resultaten meiden! Super goed!!! Spannend ook zin wedstrijd, vooral met een blessure

Bij mij moe(s)t even de knop weer om dat ik toch wel pijn heb, of ik nou wel of niet ga trainen...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 92 van de 117 [ 2921 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 117  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen