Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 13:15

Gave foto's! Mooie concentratie op de eerste

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:20

Hele toffe foto’s!

Hier vanmorgen vroeg getraind anders kwam het er niet van. Ben niet echt een ochtend mens maar het viel me totaal niet tegen!

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 21:09

Ik dacht net om 16u ik ga nog even snel voor de sluiting, het zal vast niet druk zijn. Hele parkeerplaats vol :Y)
Kan niet wachten tot we weer 's avonds kunnen en er wat meer spreiding is, bleh. Ik vind het zo naar als je een stang of gewichten oppakt die nog warm zijn van de vorige gebruiker ;( :')

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 21:21

Zo is het hier af en toe stil maar het ging een paar dagen vrij hard. :D

Eulogy tof van je wedstrijd, vind ook vooral die eerste foto gaaf!
Irisje fijn dat het wilde lukken op de vroege ochtend.
Palmboom welkom nog! Volgens mij lekker fanatiek en met heldere doelen aan de slag als ik het zo lees.
Susan ook welkom! Provinciegenoot :D Kan me voorstellen dat je prettig werkt met een coach, zelf heb ik een personal trainer en deze sport oppakken was/is af en toe ups en downs vind ik, maar hij is denk ik een belangrijke factor in het niet op te hebben gegeven.
Courses, als er geen irritaties zijn in de gym dan wel verbazing zo te lezen. :))
Linoleum ook vroeg en fanatiek aan het trainen geweest!
Joanne respect voor je mindset, volgens mij ga je er erg knap mee om allemaal.

Hier een week van het nieuwe schema achter de rug, wel wederom 4 dagen (2 upper, 2 lower) en dus geen 5. Denk deels omdat eigenlijk alles nieuw is, in plaats van dat er wat aanpassingen gedaan zijn. Sommige aanpassingen zijn wel klein, eindelijk barbell hipthrust ipv dumbell hipthrust bijvoorbeeld, en dat ging me lekker en 'makkelijk' af, dat vond ik wel heel tof! :D Of bijvoorbeeld nu squatten met een pauze onderin in plaats van standaard. Maar praktisch 75% vd oefeningen is denk ik nieuw-nieuw. Vind een nieuw schema altijd mega pittig, ben erg perfectionistisch en wil nogal graag direct perfecte uitvoeringen doen en krijg snel errors als het kwartje niet valt of ik niet voel wat je hoort te voelen zeg maar. Maar ik moet zeggen echt een prima week en zoals gewoonlijk wel weer mega fijn geholpen en begeleid in de gym!

Ah palmboom balen dat het zo druk was! Heb wel begrepen dat dat bij ons in elk geval doordeweeks ook het geval is, met name dat laatste uurtje schijnt niet leuk te zijn. Heel jammer want het is in principe een hele rustige gym en met de normale openingstijden is het zelden echt druk.
Had laatst wel dat het squatrek steeds maar bezet was, ben dus toch maar eerst de romanian deadlifts gaan doen (voor het eerst met stang en gewicht ipv dumbells) en daarna naar de paused squats die eigenlijk als eerste op het programma stonden. Heb de gehele squatsessie staan trillen op mijn benen, vooral als ik 'alleen maar stond te staan'. :') Het squatten op zich ging dan wel weer goed maar vond het niet zozeer voor herhaling vatbaar.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:19

Dat is hier ook altijd zo palmboom, hoe eerder je bent hoe beter!

Lastig zoveel nieuwe dingen Mariëlle, ik kan ook enorm staan te stunten dan, voel me altijd zo’n kneus als ik het dan de eerste keer niet voor elkaar krijg maar de afwisseling is dan wel weer leuk!

Net lekker getraind, combinatie van lower en upper en eigenlijk vind ik dat het leukste!

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 17:50

Ja ach het gaat soms ook nergens over hoor maar dat perfectionistische en de dedication om dit zo goed te willen doen zit ook weleens in de weg, maar verder alleen maar goed natuurlijk. :D

Fijn dat je lekker getraind hebt!
Hier gisterochtend om 8 uur gegaan en de eerste 3 kwartier was er helemaal niemand. 8-) Dat was een lower dag en vandaag een upper met mijn pt gedaan, dat is altijd top. :D

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:41

Verbazing en frustratie wisselen zich in snel tempo af bij de beide gyms waar ik train, haha. Ik denk dat beide emoties per sessie zeker drie keer voorbij komen als het niet meer is :Y)

Herkenbaar Marielle, squats en ik gaan ook nooit meer vrienden worden. Ik doe heel soms wat variaties als ik echt denk 'Nou, vandaag ben ik boos en dat ga ik voelen' maar verder, no thanks. Ik verzin wel wat anders. Wel lekker zo'n lege gym ook! Ik krijg mezelf voor 9 uur echt niet naar de gym toe, dus complimenten voor je doorzettingsvermogen hahaha.

Vandaag maar weer eens bij IHU gaan trainen, zware RDL's, zware hiptrusts en step-ups (ben met een nieuw schema bezig) en dat ging best lekker. Vrij rustig ook in de gym dus had alle ruimte, geen ruzie gemaakt :z De burgundy sweater is trouwens het enigste item wat ik van Gymshark wél gehouden heb van BF, lol.

Afbeelding

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:05

De squats op zich vind ik prima hoor! Vaak best leuk ook, doelde vooral op de volgorde dat die rdl’s echt niet weer voor het squatten aan moeten. :))

Fijn dat je ook weereens een rustig moment in de sportschool had! :D

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:22

Ik kon niet vandaag :(
M'n oudste had keelpijn, en hij was er van overtuigd dat ie niet naar school kon. Zei zelfs test me maar >;)
Je raad het al, niet veel te merken door de dag heen

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:28

Knap hoor, degenen die zo vroeg gaan! Hier gelukkig niet aan de orde maar heb in de ochtend ook altijd veel minder energie, dus blij dat het niet hoeft.

Courses, mooi is die inderdaad! Jammer dat de rest niet beviel. Ik heb ook echt al heel lang geen GS meer gekocht eigenlijk.

Had wel m'n Tala legging en top binnen en omg <3 <3 <3 Heeeel fijn materiaal en fijne kwaliteit, zit onwijs lekker en mooi. Heel blij mee!

Marielle, ik snap je, ik vind andersom al heftig :')

Ik mag straks eindelijk weer met een programma trainen, een weekje "vrij" van m'n programma was best lekker maar zin om weer echt aan de slag te gaan :D En heb m'n nieuwe sleeves en m'n lifters terug (die was ik vergeten op wedstrijd dus zijn opgestuurd, squatten zonder vond ik echt vreselijk) dus heb helemaal zin om te trainen vanavond haha.

linoleum

Berichten: 6463
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:54

Aaaaaargh, had een hele bijleespost en toen was alles weg |o dus stik erin, ga het niet nog keer typen.

Lekker bezig meesten hier! Dit topic actief helpt ook wel voor de motivatie.

Ik vorige week 2x getraind ipv 4x. Was een lang weekend weg met de schoonfamilie en dus gekozen om mijn compounds over 2 trainingen te verdelen en verder even weinig te doen. Beviel wel voor een keer.

Vandaag weer gewoon een hele training, zware squats, lichte deadlifts. Heb training 3 deze week m’n deadlift 1RM staan, dus vandaag maar weinig herhalingen met laag gewicht. Heeeeel benieuwd wat ik ga halen. 85kg moet er zeker in zitten en hoop nog iets meer!

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:53

Ohhhh balen Joanne!! Hopelijk kun je het nog inhalen!

Ziet er goed uit Courses :oo Je bent mijn spirit animal :')

Hier gaat ie lekker, deze week weer begonnen aan een nieuw schema dus overal spierpijn. Vind vooral de sicilian crunch heftig :+
Maar met leg press zit ik nu op 110 kg en met de back squat op 40 kg, stiekem best trots :):)

Gister was wel leuk, mijn wederhelft (die geen F1 kijkt) had de sportafspraak gemaakt om 15.00 uur.. Dus zwaar de balen. Maar gelukkig waren we de enige twee die kwamen, logischerwijs, en had de trainer het aangezet op de iPad. Was super leuk sporten, tussendoor even F1 kijken en weer door _O-

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:24

Lekker bezig Renee en Lino! Mooie oplossing ook voor vorige week Lien, heb je toch bijna alles gedaan ipv echt trainingen geskipt en toch ook je andere dingen kunnen doen.

Ik ben verliefd op m'n SBD sleeves, ze zijn echt zo fijn <3 Ik had wel lekkere zweetknieën hahaha maar verder. Begin van een nieuw blok betekent hier vaak veel volume, dus vandaag had ik sets van 6 op squats en bench en het viel me ZWAAR bij squats haha. 97.5kg (75%) dus dat is nog niet heel zwaar, volgende trainingen worden stuk zwaarder, maar ik vind sets van 6 mentaal vooral zo heftig :+ Maar goed, wel lekker getraind, vind die afwisseling met meer volume en meer accessoire oefeningen soms best lekker.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 00:29

Ik vind die zweetknieen altijd fijn, is dat raar? :+

Hou jullie echt niet bij hoor dames, maar iedereen weer lekker bezig zie ik!

Zelf vandaag heavy hamstring/glutes training achter de rug, 4x m'n deadlift PR gerept *D
Afbeelding

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:06

Zo, ik heb gister maar weer de stap genomen om me aan te melden bij de sportschool.. zal er zo aan gaan geloven haha!

Gister thuis nog lekker gespot, billen en buik. Die voel ik nu wel... :')

Vandaag doen we schouders en armen. <<)

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 13:30

Ah nee, lees net dat waarschijnlijk de sportscholen helemaal dicht gaan tot half januari... Wat een ellende :\
Ik had zo gehoopt op het opnieuw verplichten van tijdsloten o.i.d...

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 13:52

Ik ben al sinds gisterenavond aan het balen..

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 13:54

;(

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 13:59

Palmboom95 schreef:
Ah nee, lees net dat waarschijnlijk de sportscholen helemaal dicht gaan tot half januari... Wat een ellende :
Ik had zo gehoopt op het opnieuw verplichten van tijdsloten o.i.d...


En dan heb je tenminste nog perspectief, maar denk dat dat uitzicht pas het begin is en dat verlenging na verlenging weer gaat volgen. :x

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:28

Ja ik vind het zo zuur. Voor de beperking van de openingstijden was ik de helft van de tijd alleen of met een iemand anders in het complex als ik ging trainen, wat nou 'risico' ;( ;( ;(

linoleum

Berichten: 6463
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 15:04

Renee, ik moest even opzoeken wat de sicilian crunch was, maar die ziet er inderdaad best wel heftig uit. Fijn dat nieuwe schema goed bevalt!

Eulogy, fijn dat je SBD sleeves zo goed bevallen! Ik heb nu mijn ZEUZ en die bevallen ook goed (die ene keer dat ik ze al gebruikt heb). En 6 reps op squat is ook heftig :')

Zoey, ik vond met mijn sleeves nu ook heerlijk dat ze zo warm waren. Na squats af en toen was het ineens koud :+ En super van je reps op PR!!

Suus, al wezen sporten in de sportschool?

Palmboom, ja echt zo k.. Voelde me vanmorgen sowieso om andere reden al beroerd en toen dit er nog bij en was echt even van slag. Hoop zo dat sportscholen wel open mogen blijven, maar heb er een hard hoofd in.

Van de week gelukkig wel lekker getraind. Had 1RM testen op deadlift gisteren. Mijn doel was 80kg voor einde van dit jaar. Dat had ik al gehaald. Uiteindelijk is mijn 1RM uitgekomen op 87kg *\o/* Echt super blij mee.
Vanmorgen ook nog geweest, had mijn hoofd er niet naar staan maar had echt even afleiding nodig. Dus muziek hard aan en benchpress op 87,5%. 3x4 en laatste set AMRAP. Had 8reps met 37,5kg en ook daar echt super blij mee *\o/* mijn 1RM was vorig jaar 40kg, daar zit ik dus wel al ruim overheen :D

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:39

Wow 87, super goed! Flink over je doel heen dus :D En ook top van je bench, fijn als je zulke vooruitgang ziet t.o.v. vorig jaar.

Hoe gaan jullie nu verder met trainen deze maand (en wellicht verlenging)? Ik heb twee verstelbare dumbbells tot 14kg per stuk, dus ga daar maar wat mee proberen. Had mijn bankje onder voorbehoud aan iemand anders meegegeven, dus die mag ie nu weer komen terugbrengen volgend weekend :Y)

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:50

Pfff…. Wat balen hè -O- Ik heb spullen genoeg thuis maar zoveel mag ik nog niet straks natuurlijk. Ik hoop dat ik bij de fysio wel onder begeleiding kan trainen maar vermoed dat de sportschool die daarbij zit ook dicht moet. Dus ben wel benieuwd hoe dat dan verder moet als ik kracht mag gaan opbouwen. We gaan het zien…

Ben idd. ook wel benieuwd of/hoe jullie verder trainen!

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:54

Super balen ja.. We hebben hier thuis wel wat gewichten liggen, dus daar kunnen we wel wat mee, maar niet zoveel.
De gym gaat bij de eigenaar thuis buiten op een veld outdoor krachttraining aanbieden.. Zelfde materialen, maar dan buiten. Dus ik denk dat we dat dan maar doen. Echt, zo zuur weer dit :n

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:29

Volgens mij is er wat verwarring of dat nou wel mag. Kreeg net bericht van de crossfit dat ze het niet mogen namelijk. Maar misschien als het bij iemand thuis is dat ze dat niet mogen handhaven? Ik snap er soms niks meer van.

EDIT. Even door gegoogled en mag niet idd.

“Sporten op sportlocaties buiten tussen 5.00 en 17.00 uur
Volwassenen van 18 jaar sporten toegestaan met max 2 personen op 1,5 meter afstand exclusief instructeur.
Kinderen tot en met 17 jaar, trainingen, wedstrijden onderling met teams van de eigen club toegestaan. Tijdens het sporten hoeft geen 1,5 meter afstand gehouden te worden.
Wat zijn sportlocaties?
Sportlocaties zijn plekken die redelijkerwijs bedoeld zijn om te sporten. Voorbeelden van sportlocaties zijn een sportpark met voetbalvelden, een atletiekbaan, een klimhal of een golfbaan. Dat geldt niet voor een park of de openbare weg. Bij twijfel bepaalt de gemeente/handhaving of een plek een sportlocatie is.”