Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:57

Sem_ schreef:
Zijn er hier mensen die sporten bij Biggym? Ik overweeg om hier een abonnement af te sluiten. Vandaag een rondleiding gehad, wel veel apparaten, mijn focus ligt op meer op de bench press/deadlift/squat, maar ik kan wel gaan op tijden dat het meestal rustig is..

Ik ben er een tijd geleden gestopt maar was verder wel tevreden over het aanbod.

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:36

Mag ik een heel klein trots momentje delen? Vanmiddag tijdens het sporten hebben we weer de 40 kg aangetikt met squat & deadlift. Na ruim een halfjaar helemaal niks uitgevoerd en langzaam opgebouwd ben ik stiekem toch wel een klein beetje trots :o

Ik doe zulke dingen het liefst op mijn sokken en laat ik nou altijd twee verschillende dragen :+

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:59

Lekker bezig! Elke stap vooruit is er een :)

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:15

Sem_ schreef:
Zijn er hier mensen die sporten bij Biggym? Ik overweeg om hier een abonnement af te sluiten. Vandaag een rondleiding gehad, wel veel apparaten, mijn focus ligt op meer op de bench press/deadlift/squat, maar ik kan wel gaan op tijden dat het meestal rustig is..


Ja, ik sinds kort. Ik ben er erg tevreden over.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:36

Thanks voor de reacties! Huidige gym is nu 30 min fietsen, echt een hele fijne sportschool waar ik ook zeker lid van wil blijven, maar ik heb niet altijd zin/tijd om zo ver te fietsen. :Y)

Nice CupCakes_! Goed bezig.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:37

Netjes Cupcakes!

L_Flo
Berichten: 151
Geregistreerd: 14-06-14

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:22

Netjes! Bij mij gaat het ook goed :D
Nu vooral veel techniekfocus met trainer, dus opbouw staat niet op de voorgrond maar toch al wat kilootjes meer dan paar weken geleden.
@Sem_ Ik snap dat je daar niet altijd zin in hebt kwa afstand. Ik wandel nu 5 minuten erheen, echt heerlijk.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:52

Mijn sportschool is schuin onder mijn appartement. Echt top!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:16

CupCakes_ schreef:
Mag ik een heel klein trots momentje delen? Vanmiddag tijdens het sporten hebben we weer de 40 kg aangetikt met squat & deadlift. Na ruim een halfjaar helemaal niks uitgevoerd en langzaam opgebouwd ben ik stiekem toch wel een klein beetje trots :o

Ik doe zulke dingen het liefst op mijn sokken en laat ik nou altijd twee verschillende dragen :+


Netjes!

Ik kan wel janken... Slijmbeurs ontsteking weer volop terug, precies 6 weken na injectie
Orthopeed wil niks doen, die gelooft dat het met fysio over moet gaan en kracht opbouwen (:+)
Al die tijd niks getraind wat het kan forceren, alleen de schouder oefeningen die fysio heeft voor geschreven en de PT
Fysio keurt me ook gewoon goed, doe niks verkeerd en gewricht doet het verder prima, maar dat had de fysio toen bij de orthopeed ook al bevestigd. Orthopeed wil nogmaals spuiten en dan weet met fysio kijken, die ook bij consult was toen. Ik heb hier geen vertrouwen in, ik wil na al die jaren wel eens van mijn pijn af. Dus volgende week een gesprek bij de huisarts

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:45

Beter een goede techniek dan zware gewichten zonder techniek L_Flo!

Oh wat fijn Maanlicht, ideaal!

Bah Joanne1987, wat rot en frustrerend! Lijkt me goed om langs de huisarts te gaan, hopelijk kom je er snel definitief vanaf.

Ik ben vandaag voor het eerst bij de Biggym wezen trainen, ik heb voor nu een flexibel abonnement genomen zodat ik het eerst even goed uit kan proberen. Het is voor mij vijf minuten fietsen of vijftien minuten lopen dus dat is top. Het is goed bevallen! Het viel me wel op dat niemand met squat/deadlift/bench press bezig was. Bij mijn andere gym zijn dat toch wel de meest uitgevoerde oefeningen.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 19:58

Balen Joanne1987, misschien een second opinion aanvragen? Blijven tobben is ook niet fijn.

Sem_, juist fijn toch dat niet te veel die oefening doen? Is er tenminste ruimte :). Misschien op een andere dag of tijdstip dat het wel gedaan wordt.
Is de zelfde afstand als ik nu ook naar de sportschool heb. Kon ook wel dichter bij (2min lopen) maar die is een stuk kleiner en vooral ouder. En nu ook niet meer open gegaan na lockdown.


Ik heb vandaag weer lekker getraind, was wel echt warm binnen. Gelukkig zijn vandaag korte broeken binnen gekomen, hopelijk zit er eentje goed.
Gister fysio en dagje cardio, rennen en roeien. Mag nog maar 14 min op de loopband (1 min rennen 1 lopen afgewisseld), dus dan vul ik de cardio maar aan met roeien.
Vandaag benen/billen. Samen met een vriendin, altijd gezellig.
Morgen ochtend weer fysio. Smiddags bel afspraak met de orthopeed. Over m'n enkel die 17 weken na operatie aan m'n enkelbanden (stond 12 weken voor) nog steeds een stuk slechter is dan ervoor, ook verslechterd het nu ipv verbeterd. Hoop dat ik wel door mag blijven sporten.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:04

Oei enkelband... Helaas ervarings deskundige hier, sterkte!

Ik moet volgende week woensdag naar de huisarts, de opties bespreken. Ik wil graag een seconde opinion inderdaad. Vandaag m'n dossier eens geopend en op de echo is er ook peesschede gezien dus helemaal een reden dat ik echt niet opnieuw wil spuiten

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:24

Ff koppie leeg maken dan maar in de sportschool, nog 2,5 kilo verwijderd van Squat en deadlift gewichten van december
Dan heb ik gelukkig geen last van m'n schouder/arm

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:36

Stille meelezer komt even onder steen vandaan...

Joanne ik heb ook lang last gehad van slijmbeurs ontsteking. Ik wilde niet laten inspuiten in combinatie met mijn medicijnen maar kon op een gegeven moment mijn eigen haar niet eens meer wassen.

Ik heb toen de fysio om hulp gevraagd en die heeft van die gekleurde tape gezet (hoe heet dat ook al weer). Na 4 tot 6 weken was het weg en nóóit meer last van gehad.

Edit:kinesiology tape

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:41

Heeft helaas ook niks geholpen... Dry needling ook niet
Of nou ja, het werkt heel even. Inmiddels speelt het al 9 jaar op, voorheen was het alleen korte periodes steeds. Vorig jaar volledig rust genomen weken lang (leuk een burnout) en het is toen zelfs erger als ooit geworden.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:43

Helaas.... Ik hoopte de oplossing voor je te hebben :(:)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:45

ClauH schreef:
Helaas.... Ik hoopte de oplossing voor je te hebben :(:)


Lief van je!
Ik dacht nu ook eindelijk verlost te zijn hoor, want deze spuit werkte met 4 weken nog, helaas na 6 weken toch de geest gegeven

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:30

Ik ging gisteren lekker! Deadlift 82,5kg nieuw PR en leg press 180kg nieuw PR ! *\o/*

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:55

Netjes, zeker met deze temperatuur!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:05

Lekker hoor! Met die hitte heb ik daar toch wat meer moeite mee. Ik heb van MyProtein hun Vegan Protein Water gehaald, zelf ga ik best slecht op eiwit/whey shakes dus dit lijkt me voor de zomer best een fijn alternatief! So far, so good! :D

Het hele verhaal van die creep in de gym is inmiddels nog wat meer bizar geworden, we hebben 'm nu ook bij de andere gym gezien waar 'ie ook continue rond bleef hangen ... Terwijl ik er zelf was en die beide gyms totaal niks met elkaar te maken hebben of in de buurt liggen. Heel raar allemaal.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 07:54

Courses schreef:
Lekker hoor! Met die hitte heb ik daar toch wat meer moeite mee. Ik heb van MyProtein hun Vegan Protein Water gehaald, zelf ga ik best slecht op eiwit/whey shakes dus dit lijkt me voor de zomer best een fijn alternatief! So far, so good! :D

Het hele verhaal van die creep in de gym is inmiddels nog wat meer bizar geworden, we hebben 'm nu ook bij de andere gym gezien waar 'ie ook continue rond bleef hangen ... Terwijl ik er zelf was en die beide gyms totaal niks met elkaar te maken hebben of in de buurt liggen. Heel raar allemaal.


Gatver wat eng brrr
Zou proberen een foto te maken van hem, kan later misschien nog van pas komen

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 08:34

Doodeng...

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 08:41

Ik zou het bij beide gyms aangeven bij het personeel. Kunnen zij m ook in de gaten houden.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:51

Gadver! Even personeel inlichten idd.

@Courses ik ben nu over op caseïne, alleen voor de nacht. Ook fijn.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:06

Nou echt ik baal vreselijk. Ik ben afgelopen vrijdag gevaccineerd. Alleen een beurse arm, geen probleem is normaal. Zaterdag trok het al weg. Zondag helemaal weg.
Maandag gesport en nu sinds dinsdagmiddag zit ik met een zeurende bovenarm. Het komt vanuit de vaccinatie plek en loopt naar mijn schouder en tot mijn elleboog…
Wat een naar gevoel alsof iemand continu op een blauwe plek zit te drukken. Ik kan nu dus zeer weinig.