Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:19

Thanks ladies, zijn inderdaad al op de hoogte en er zijn ook stappen genomen (al wil ik dat verder niet teveel delen). Maar toch, gevoelsmatig ...

Jeetje Lous, wat balen! Mag ik vragen welk vaccin je hebt?

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:27

Ik ben vorige week vrijdag gevaccineerd met Pfizer. Wat er word gedacht is dat ik maandag toch net iets teveel getraind heb. Want die spier word in je arm krijgt natuurlijk ook even een optater op dat moment van vaccinatie.

Bericht over app van RTL. (lukt niet om de link te kopiëren.
Citaat:
"De pijnlijke arm, na een prik, kan verschillende oorzaken hebben", vertelt hoogleraar vaccinontwikkeling Ben van der Zeijst. "Ten eerste kan het zo zijn dat je je arm niet goed genoeg ontspant. Daardoor kan je tijdelijke spierschade oplopen.

Dat klinkt allemaal heel heftig, maar spieren lopen continu schade op en herstellen zich daar ook weer van. Je moet het eigenlijk een beetje vergelijken met spierpijn. Die schade kan ook nog door twee andere dingen veroorzaakt worden volgens Van der Zeijst.
"Het kan ook zo zijn dat je lichaam en je arm moeten wennen aan het feit dat er een vreemde stof in wordt gespoten. Je immuunsysteem reageert op de instroom van cellen. Er worden dus, voor je immuunsysteem, allemaal vreemde cellen je lichaam ingespoten en dat is even wennen. Dan kan pijn een reactie daarop zijn."

Toch heeft niet iedereen last van een lamme arm na de coronaprik. Dit heeft volgens Van der Zeijst vooral te maken met de zuurtegraad in iemands lichaam, de zogenoemde pH waarde.
"De neutrale pH waarde ligt zo rond de 7. Dit kan veranderen door bijvoorbeeld je eetpatroon. Als je pH waarde anders is, dan kan je iets meer last krijgen van de prik."

Ondanks de soms vervelende bijwerkingen kan de pijnlijke arm op de lange termijn niet zoveel kwaad.

"Het is vervelend, maar het gaat altijd binnen één of twee dagen weg.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:16

Is Pfeizer 1 prik of meerdere? (Sorry, ben nog niet geweest en wil eigenlijk alleen die :) )

Wat vervelend dat je er zoveel last van hebt! Hopelijk trekt het snel bij

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:24

Pfeizer is 2, maar je hoeft er maar 1 als je al Corona hebt gehad en een bewijs van een positieve test uitslag kan laten zien.
Helaas was het voor mij te lang geleden namelijk 1 jaar en 4 maanden. Ik heb dus geen positieve testuitslag want toen werd er nog niet getest.

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:09

Hoi allemaal, een binnenvaller hier! :D

@L_Flo wat heerlijk dat jij in 5 minuten naar de sportschool kan wandelen.
@Maanlicht jij bent zo te lezen nog sneller in de sportschool, lekker hoor!
@Joanne1987 wat ontzettend naar van je ontsteking! Goed dat je naar de huisarts gaat.
@Sem fijn dat de andere sportschool goed bevalt, en als het rustig is met bepaalde oefeningen en materialen is dat voor jou eventueel juist ideaal toch? :D
@kosseh hoe was je belafspraak met de orthopeed?
@Matheno wat goed van je PR's, klinkt heel stoer! :D
@Courses wat naar zo'n bijzondere rondhanger in de gyms, goed dat je er iets mee gedaan hebt.
@Lous vervelend dat de combi vaccinatie en sport niet helemaal lekker uitgepakt heeft, hopelijk trekt het snel bij.

Wie ik dan eigenlijk ben..Marielle dus :D Voel me echt een 'groentje/broekie/beginner' want ik lees nu eventjes mee maar jullie zijn duidelijk veel verder/langer bezig dan ik en ik vind meepraten daarom toch wel spannend. Maar aangezien dat precies mijn gym-issue is meld ik me eerst eens online wat voor mij al even een drempel is, maar toch minder. :')

Heb een tijdje een beetje meegekletst in een afvaltopic wat ik fijn en behulpzaam vind maar dit proces is zo goed verlopen dat ik me in dat topic niet meer helemaal thuisvoel. Afgelopen december ging definitief mijn knop om. Man wat zat ik al lang niet goed in mijn vel, in die zin, wat baalde ik van mezelf/mijn lichaam. Vooral als ik mezelf terug zag op foto's dan kon ik er eigenlijk niet naar kijken en voelde ik schaamte. :o Op dat moment deed ik vrij weinig, toen heb ik een personal trainer ingeschakeld. Ik was in heel mijn leven nog nooit naar de sportschool geweest en wilde echt begeleiding/het goed doen. Daarnaast heb ik nu een fysiek veel actievere levensstijl en pak ik het paardrijden weer op. Inmiddels ben ik een ruime 15 kilo afgevallen en zit ik op een gewicht dat mijn PT zegt dat het goed zou zijn om de focus wat te verleggen. Afvallen mag nog best een beetje mocht dat nu gebeuren maar volgens hem kan ik beter spiermassa op gaan bouwen. Ergens moet ik dus best wel lachen als hij hier over praat, like spiermassa, ik? :') Zo ver had ik nog niet nagedacht zeg maar, toen ik begon met sporten, en ik ben best overweldigd door het feit dat ik eigenlijk mijn afvaldoel wel bereikt heb wat ik zo graag wilde maar dat er nu dus misschien wel meer/andere mogelijkheden zijn voor mijn lichaam. PT is ook echt heel enthousiast en tevreden en ziet natuurlijk ook een enorm fysieke verandering en een veel zelfverzekerder persoon staan. Hij vraagt zich dan ook regelmatig af of ik niet 'meer' wil en ziet ook wel een plezier bij mij in de gym die ik zelf ook vooraf niet perse verwacht had zeg maar..met liefde zou hij schema('s) maken voor mij, zodat ik houvast heb/precies weet wat ik moet doen als ik alleen zou zijn. Daarnaast kan hij dan natuurlijk zorgen voor een goede balans in het schema en weet hij dan zelf ook wat ik doe eventueel zonder hem. Het punt is, ik zou (bij wijze van) elke dag wel bij hem willen komen sporten, maar financieel is 1 training per week leuk genoeg. En nu dus de conclusie van het hele verhaal: ik durf niet alleen naar de gym toe. :o Ook in de trainingen zelf vraag ik enorm veel bevestiging aan mijn PT en ik voel me daar dus nog een enorme noob en ben daar eigenlijk nog best wel heel onzeker. Maar die lichamelijke veranderingen in de spiegel doen me zo goed, en als ik nadenk over wat ik kan bereiken als de training naar eventueel 2 of 3 of 4 keer in de week kan bijvoorbeeld, het kriebelt ergens wel.. :o Herkennen jullie dit misschien van toen jullie zelf gingen beginnen? Ken helaas niemand in mijn omgeving waarmee ik samen zou kunnen sporten, denk dat een gymbuddy wel ideaal voor mij zou zijn en dat ik dan wel durf maar die geschikte persoon ken ik dus niet.
Excuus voor het lange verhaal.. :D

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:22

Wat knap dat je al zo ver bent gekomen en super leuk om nu verder te werken aan nieuwe doelen! Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Dat had ik in het begin ook en nu soms nog steeds. Zo stond er vandaag een nieuwe oefening in mijn schema, maar ik stond gewoon helemaal bij het verkeerde apparaat. _O- Maar weet je, nu lach ik er gewoon om. Wat is het ergste wat er kan gebeuren? Tja misschien hebben mensen even om me gelachen, ach ja de volgende keer weet ik wel waar ik moet zijn. :) Overigens is iedereen vooral met zichzelf bezig, die gedachte helpt mij ook altijd. :j Bovendien, alle mensen in de sportschool zijn ook ooit ergens begonnen.

Kern van het verhaal: gewoon doen! Ook al doe je alleen oefeningen waar je je goed bij voelt. Dat is al een overwinning. :) Trial and error, het hoeft niet in één keer goed.

Edit: ik weet niet waar je woont maar misschien is er hier wel iemand die in de buurt woont waarmee je een keer samen kunt gaan. :)

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 14:21

Lous schreef:
Ik ben vorige week vrijdag gevaccineerd met Pfizer. Wat er word gedacht is dat ik maandag toch net iets teveel getraind heb. Want die spier word in je arm krijgt natuurlijk ook even een optater op dat moment van vaccinatie.


Ik heb de ochtend na de vaccinatie zwaar rug en armen getraind, met m'n PT dus echt zwaar en mijn zere arm was juist door het trainen weg. Ik kwam twijfelachtig aan want had geen idee wat ik ermee kon, na de training alles weg, heerlijk!

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 14:23

Mooi Marielle, zo ben ik ook gestart, van Fat naar Fit.
Mocht je in mijn regio zitten, altijd welkom.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 14:25

Urielle schreef:
Lous schreef:
Ik ben vorige week vrijdag gevaccineerd met Pfizer. Wat er word gedacht is dat ik maandag toch net iets teveel getraind heb. Want die spier word in je arm krijgt natuurlijk ook even een optater op dat moment van vaccinatie.


Ik heb de ochtend na de vaccinatie zwaar rug en armen getraind, met m'n PT dus echt zwaar en mijn zere arm was juist door het trainen weg. Ik kwam twijfelachtig aan want had geen idee wat ik ermee kon, na de training alles weg, heerlijk!


Wat er in een bericht eerder stond, is dat de pijn weg was, maar teruggekomen na het trainen.
Waarschijnlijk hebben ze toch goed in een spier geprikt bij mij. Dat kan ook bij iedereen verschillen. (zie ook mijn eerdere berichten)

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:22

Ja dat zou kunnen.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:23

Naar aanleiding van een ander verhaal, is het goed mogelijk dat er in een pees geprikt kan zijn. Ik kijk het komende dagen aan, en anders dinsdag toch even naar de huisarts.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:25

Oeh pees lijkt me een heel stuk minder.... %) een spier herstelt nog wel vlot...

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 01:04

Sem_, het ligt er een beetje aan hoe belangrijk je dat vindt. Ik vind het bij mijn huidige gym wel heel fijn dat er andere powerlifters en mensen die soortgelijk trainen zijn, en dat er ook specifieke powerlifting plates en bars en zo zijn, maar het is niet strikt noodzakelijk. Hoe bevalt het tot nu toe?

Joanne, wat vervelend, hoe is het nu?

Matheno, goed bezig, gefeliciteerd!

Courses, wat een naar gevoel moet dat inderdaad zijn. Gelukkig wordt er in elk geval iets mee gedaan nu.

Lous, wat onwijs balen zeg! Hopelijk trekt het snel weer weg, en hopelijk is het geen pees geweest...

Marielle_93, zelfs na heel wat jaren krachttraining herken ik dat nog hoor, naar een nieuwe sportschool die ik niet ken bijvoorbeeld vind ik nog steeds spannend! Iemand die een paar keer mee kan (ook als je niet samen traint) lijkt me dan inderdaad fijn, maar het is ook goed je te bedenken dat de meeste mensen inderdaad helemaal niet op je zullen letten. Iedereen is er voor zichzelf. Heel veel succes in elk geval, je bent al supergoed bezig! Een schema waarbij je van tevoren precies weet wat je moet doen helpt denk ik ook al.

Zo, deze week van maandag tot donderdag op vakantie geweest en had dus sinds vorige week vrijdag niet getraind. En die week was een deload, dus al bijna 2 weken niet meer zwaar getraind. En uiteraard ging het vandaag dus heel lekker na zoveel rust, dus opnieuw een herinnering dat rust vaak alleen maar goed doet :+ Heb dan ook totaal geen last van mijn heup, die begon ik in mijn laatste trainingsweek namelijk echt weer flink te voelen.

SBD gedaan vandaag, niet heel zwaar maar ging lekker! Maandag testen we mijn 3RMs https://www.instagram.com/p/CQRdlqmDrvG ... =copy_link

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 01:09

Marielle_93, Ik herken het. Ik durfde ook niet alleen.
Met sporten in een sportschool ben ik ook erg nieuw. In oktober begonnen.

Soms ga ik met een vriendin, maar de meeste dagen ben ik alleen.
De dagen dat ik alleen was deed ik alleen de aparaten die ik al gedaan had (met die vriendin). Dit heb ik steeds verder uitgebreid.
Nu sport ik alleen bijna het zelfde. Alleen armen met losse gewichten durf ik niet zelfstandig...
Misschien is dat ook een optie voor jou? Eerst doen wat je samen met je PT al gedaan hebt en beheerst.

O en ik keek ook wel is een YouTube filmpje in de sportschool en ging erna die oefening doen.

Als je uit omgeving Haarlem komt wil ik wel een keer samen sporten. Twee beginners samen maakt het toch al makkelijker :).

Eulogy, fijn dat het zo lekker ging na de rust! Haha rust vergeten we gouw hé.


Over vaccinatie. Hier geen last gehad van m'n arm na de vaccinatie. Alleen een blauwe plek. Niet echt getraind erna.



Woensdag gebeld door de orthopeed. Conclusie het zou over moeten zijn, er is alleen nog niks veranderd met de vorige keren.
Nu is de vraag of het nog wel overgaat en zo ja wanneer. :(
Hij weet nu niet echt meer wat het zou kunnen zijn, mogelijk gewoon een pech geval. Maandag een afspraak bij een collega van hem. Zodat die er met een nieuwe blik naar kan kijken en hopelijk iets nieuws ziet. Denk het niet, maar wel een klein beetje hoop er op.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 09:45

Marielle_93 schreef:
Hoi allemaal, een binnenvaller hier! :D

@L_Flo wat heerlijk dat jij in 5 minuten naar de sportschool kan wandelen.
@Maanlicht jij bent zo te lezen nog sneller in de sportschool, lekker hoor!
@Joanne1987 wat ontzettend naar van je ontsteking! Goed dat je naar de huisarts gaat.
@Sem fijn dat de andere sportschool goed bevalt, en als het rustig is met bepaalde oefeningen en materialen is dat voor jou eventueel juist ideaal toch? :D
@kosseh hoe was je belafspraak met de orthopeed?
@Matheno wat goed van je PR's, klinkt heel stoer! :D
@Courses wat naar zo'n bijzondere rondhanger in de gyms, goed dat je er iets mee gedaan hebt.
@Lous vervelend dat de combi vaccinatie en sport niet helemaal lekker uitgepakt heeft, hopelijk trekt het snel bij.

Wie ik dan eigenlijk ben..Marielle dus :D Voel me echt een 'groentje/broekie/beginner' want ik lees nu eventjes mee maar jullie zijn duidelijk veel verder/langer bezig dan ik en ik vind meepraten daarom toch wel spannend. Maar aangezien dat precies mijn gym-issue is meld ik me eerst eens online wat voor mij al even een drempel is, maar toch minder. :')

Heb een tijdje een beetje meegekletst in een afvaltopic wat ik fijn en behulpzaam vind maar dit proces is zo goed verlopen dat ik me in dat topic niet meer helemaal thuisvoel. Afgelopen december ging definitief mijn knop om. Man wat zat ik al lang niet goed in mijn vel, in die zin, wat baalde ik van mezelf/mijn lichaam. Vooral als ik mezelf terug zag op foto's dan kon ik er eigenlijk niet naar kijken en voelde ik schaamte. :o Op dat moment deed ik vrij weinig, toen heb ik een personal trainer ingeschakeld. Ik was in heel mijn leven nog nooit naar de sportschool geweest en wilde echt begeleiding/het goed doen. Daarnaast heb ik nu een fysiek veel actievere levensstijl en pak ik het paardrijden weer op. Inmiddels ben ik een ruime 15 kilo afgevallen en zit ik op een gewicht dat mijn PT zegt dat het goed zou zijn om de focus wat te verleggen. Afvallen mag nog best een beetje mocht dat nu gebeuren maar volgens hem kan ik beter spiermassa op gaan bouwen. Ergens moet ik dus best wel lachen als hij hier over praat, like spiermassa, ik? :') Zo ver had ik nog niet nagedacht zeg maar, toen ik begon met sporten, en ik ben best overweldigd door het feit dat ik eigenlijk mijn afvaldoel wel bereikt heb wat ik zo graag wilde maar dat er nu dus misschien wel meer/andere mogelijkheden zijn voor mijn lichaam. PT is ook echt heel enthousiast en tevreden en ziet natuurlijk ook een enorm fysieke verandering en een veel zelfverzekerder persoon staan. Hij vraagt zich dan ook regelmatig af of ik niet 'meer' wil en ziet ook wel een plezier bij mij in de gym die ik zelf ook vooraf niet perse verwacht had zeg maar..met liefde zou hij schema('s) maken voor mij, zodat ik houvast heb/precies weet wat ik moet doen als ik alleen zou zijn. Daarnaast kan hij dan natuurlijk zorgen voor een goede balans in het schema en weet hij dan zelf ook wat ik doe eventueel zonder hem. Het punt is, ik zou (bij wijze van) elke dag wel bij hem willen komen sporten, maar financieel is 1 training per week leuk genoeg. En nu dus de conclusie van het hele verhaal: ik durf niet alleen naar de gym toe. :o Ook in de trainingen zelf vraag ik enorm veel bevestiging aan mijn PT en ik voel me daar dus nog een enorme noob en ben daar eigenlijk nog best wel heel onzeker. Maar die lichamelijke veranderingen in de spiegel doen me zo goed, en als ik nadenk over wat ik kan bereiken als de training naar eventueel 2 of 3 of 4 keer in de week kan bijvoorbeeld, het kriebelt ergens wel.. :o Herkennen jullie dit misschien van toen jullie zelf gingen beginnen? Ken helaas niemand in mijn omgeving waarmee ik samen zou kunnen sporten, denk dat een gymbuddy wel ideaal voor mij zou zijn en dat ik dan wel durf maar die geschikte persoon ken ik dus niet.
Excuus voor het lange verhaal.. :D


Al veel bereikt zeg! Mocht je bij mij in de buurt wonen, welkom hoor! Maar probeer je er overheen te zetten, ze letten inderdaad echt niet op je. Ik was in begin ook heel onzeker, maar nu niet meer. Succes!

Sterkte er mee Lous, ik moet woensdag gelukkig na het sporten pas prikken, wel werken dag er na
Ik laat hem sowieso wel rechts zetten ivm die slijmbeurs links

Tja, hoe is het daar mee... Deze week door drukte alleen maandag kunnen trainen. Ene moment denk ik ik heb nergens last van en vervolgens voel ik weer wat steken. Vind het zelf ontzettend lastig, maar ik wil er wel échte vanaf en niet steeds tijdelijk.

Eulogy, ziet er goed uit! Goed bezig

Wat hebben ze precies gedaan bij je kosseh? En wat voor revalidatie heb je gehad? Misschien kan ik als ex probleem geval met je meedenken... :=

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:22

@Lous - Good to know! Ik heb in november inderdaad corona gehad, dus ik ga er even achteraan aangezien ik gister ook opgeroepen ben :) Wel vervelend van de pees, even aankijken en niet teveel belasten denk ik nu even. Anders blijf je ermee zitten.


@Marielle - Welkom! Overal waar je aan begint is in het begin wat onwennig, maar juist daardoor moet je er even doorheen. Wij zijn allemaal ook ergens begonnen en als ik zie wat ik destijds deed en dacht dat goed was, well. Let's just forget that :Y)

Naar de gym gaan is een stukje erin komen maar ook een stukje 'zeker weten' dat je het goed doet, dus ik snap wat je bedoeld. In welke regio zit je als ik vragen mag en wat voor gym zit je? Ik merk dat de drempel (zeker voor dames) bij de 'chain' gyms soms nogal wat hoog kan liggen ook omdat je het idee hebt dat er heel erg opgelet gaat worden, maar mocht je in de buurt zitten kunnen we wellicht eens kijken of daar wat aan te doen is! :) Je bent in ieder geval al hartstikke goed bezig, 15kg is echt een geweldige prestatie!


@Eulogy - Lekker bezigggggg. Beetje goede vakantie gehad ook? :) Ik zag je filmpje al voorbij springen op Instagram, goals voor met die squats (Team Niet Squatten hier :D )


@Kosseh - Balen dat er nog niet veel meer duidelijkheid is, hopen dat er maandag wellicht wat bruikbare informatie uit komt! Houd je ons op de hoogte?


Ik ben van de week toen Nederland in het EK moest spelen gaan trainen, 33 graden maar de hele gym was gewoon leeg :+ Wel wat rustiger aangedaan maar moet zeggen, beviel prima zo weinig mensen. Het komische was dan wel weer dat we maar één hiptrust bench hebben (en zo'n 6 squatrecks) - hele gym leeg en waar gaat de jongen in de meest korte short die ik ooit gezien heb staan squatten? Exact, RECHT voor mijn neus. Ik weet ineens hoe mannen zich vs vrouwen voelen. Echt heel onaangenaam haha, je kan er ook niet echt omheen kijken.

Ze hebben onze gym trouwens helemaal vernieuwd; mogen jullie mij nou eens vertellen waarvoor jullie denken dat deze martelmachine is :Y) Ik vond het zo'n raar ding (wel beetje sneu, die employee was helemaal blij 'Oh we hebben nieuwe apparatuur!' en ik zat echt ... how 'bout no)

Afbeelding

Spoiler:
Current shapey; ik train eigenlijk nooit in korte shorts/legging maar met 30 graden moet je wat :Y) Deze komt trouwens van AliExpress af, 8 euro. Kost niks.

Afbeelding

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:55

Lijkt iets om mee te hipthrusten.
Maar toch ook weer niet. HahA.
Raar ding.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:59

I'm back!
De 60 kilo weer gepakt net

Afbeelding

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:48

Stoer!

L_Flo
Berichten: 151
Geregistreerd: 14-06-14

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:20

@joanne cool, dat is voor nu nog even een droom :o
@courses lijkt me ook een hipthrust machine inderdaad!
@ Mariëlle welkom! ik ga alleen naar de sportschool en ik ben nu sinds 6 weken ook bij een nieuwe begonnen. In het begin ongemakkelijk maar voel me nu helemaal op mijn plek!
@Eulogy dat rust goed doet heb ik mezelf ook weer herinnerd! Na een week geen bench ging ik als een speer :D Fijn dat je heup nu goed aanvoelt.

Ik mag vandaag naar de fysio voor mijn lies. Week geleden een middag heel veel korte sprintjes gedaan en toch flink last tijdens het sporten. Nu dus ook minstens een week geen Squat en deadlift, hopen dat het meevalt en de fysio me er snel vanaf kan helpen. Nooit gedacht dat ik squats en deadlifts zou missen :D

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:28

Kom je vanzelf! Ik ben ook gewoon met alleen de stang begonnen
Sterkte met je Lies

Deadlift ook oude gewicht weer gepakt, 75 kg
Dus lekkere dag

Oh dat apparaat ja, ik denk ook iets voor hipthrust maar kijk er raar tegenaan

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:24

Kosseh, wat balen, wat is er inderdaad precies aan de hand?

Courses, ziet er goed uit! En fijn soms he, zo'n lege gym :D Ja, hele fijne vakantie gehad, we zijn een paar dagen gaan kamperen in Noord Wales en ook flink gewandeld (zeg maar gerust geklommen trouwens, wat een heuvels/bergen daar :+ ) dus ik had ook flink spierpijn toen we terug kwamen haha.

Joanne, topper! Lekker bezig! Hoe gaat het nu?

L_flo, succes bij de fysio, hoop voor je dat je snel weer mag!

Ik ga vanavond mijn 3RMs testen, ben heel benieuwd! :D Beetje jammer dat het net zo uit komt dat het op een maandag is, dan is het vaak erg druk dus ik doe dat normaal liever in het weekend, maar goed. We gaan eerst Nederland kijken en eten dus tegen de tijd dat we in de sportschool zijn zal het wel weer wat rustiger zijn (hoop ik :D )

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:54

Mag niet klagen, ik doe rustig aan, probeer het niet te triggeren
Trainen gaat dus wel lekker, dus daar haal ik veel voldoening uit
Voelde me vandaag alleen een oliebol, hield veel vocht vast nog na de warmte en ongesteld zijn. Daar kan ik wel nog steeds onzeker van worden

Denk dat veel mensen na NL niet meer gaan sporten nee, hoop mee voor je dat het rustig is

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:01

Haha ik woon in Engeland dus deze wedstrijd is hier niet zo'n ding, maar rond 8 uur is het sowieso wel wat rustiger meestal inderdaad :j

Snap ik, ik voel me sowieso nooit zo lekker met die warmte/benauwdheid. Fijn dat trainen desondanks goed gaat!

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:48

@Eulogy, het bevalt opzich wel prima. Het is lekker dicht bij en ze hebben in ieder geval alles. Ik train wel liever bij de andere sportschool, maar nu kan ik een beetje per dag kijken wat handig is. :) Wel luxe dus!

Hoe gingen je 3RMs?

@Joanne1987, goed bezig! Fijn om weer terug op het oude gewicht te zijn. Ik kom ook weer in de buurt.

@Courses, looking good!

Laatst stond er bij mij ook een (hele sterke) jongen te squatten in een heel klein broekje. Vervolgens scheurde hij er ook nog uit. Hij was blij dat het op film stond. :))

Ik heb geen flauw idee wat dat voor apparaat moet voorstellen. _O-

Hoe gaat het nu met alle geblesseerden in het topic?

Ik ben begonnen met een nieuw schema. Nu zitten er ook leg extensions en lying leg curls in, die heb ik dus nog nooit gedaan. Ik voel me echt een noob bij die apparaten, ik heb geen idee hoe ik ze in moet stellen, vooral de leg curl. :')