Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 76 van de 117 [ 2921 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 117  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dames met spierballen (krachttraining)

 
Profiel   

Oh dat went! Ik vond die ook stom op begin maar nu doe ik ze vaker

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest voor mijn schouder, had een waarnemer, jonge vent nog. Maar wat een fijne arts! Operatie vind hij ook (nog) geen slimme keuze
Maar ik ga toch behandeld worden voor fibromyalgie
Hij had zelf op de reuma afdeling van de St Maarten kliniek gelopen en ondanks dat ik bij de reumatoloog niet op genoeg pijn punten scoorde wil hij daar toch op insturen
Gezien mijn moeder het heeft, dat ik wel scoor op de belangrijkste punten en dat eigenlijk niks geholpen heeft tot nu toe

Enerzijds wel een opluchting... Afgesproken dat ik de optie voor een nieuwe injectie wel open houd in de tussentijd. Mag wel blijven sporten, als dat lukt. Hij is ook van mening dat niet sporten averechts werkt, maar moet wel echt dag rust ertussen hebben en goed luisteren naar mijn lichaam
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 14:16 



 
Profiel   

@Sem_ Dan sta je ook even raar te kijken, hoop dat dat mij nooit gebeurt :+ Al gewend aan je nieuwe schema?

@Joanne Ik ben zelf ook eens bij een reumatoloog van St maartenskliniek geweest en dat was na een andere reumatoloog een hele verademing. Werd heel erg serieus genomen! Dus denk dat dat een fijne stap is voor je.

Ik wil zelf misschien ook een ander schema, heb nu een beginners powerliftschrma maar krijg van m’n trainer telkens extra andere oefeningen, dus denk dat ik alles beter even om kan gooien. De fysio heeft m’n bekken rechtgezet en alles los gemasseerd en heb oefeningen. Moest vandaag bellen als t nog niet beter was maar dat vind ik een lastige. Laagste punt squat voelt nog steeds naar. T is iig niet over dus bel zo toch maar, keer te veel kan geen kwaad en wil weer snel aan de slag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 16:07 



 
Profiel   

Joanne wat fijn dat de reumatoloog ermee aan de slag gaat!

Vanmorgen een appje van m'n coach of ik een keer extra wilde komen trainen want er was een gat in het schema. Was fijn, ik zie laatste week flink wat groei ondanks strenge cut.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 16:14 



 
Profiel   

Zo hehe ik kan eindelijk weer iets doen. Niet in de pees gelukkig. Maar alsnog te hoog geprikt met het vaccineren. Nu knallen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 16:40 



 
Profiel   

@Sem_, ze gingen best goed! Squats uiteindelijk 110kg, 112.5 nog geprobeerd maar 2e rep al niet gehaald. Jammer, denk dat het wel was gelukt als ik die meteen had gedaan ipv eerst 110, maar ja. Met bench was ik erg optimistisch en dacht ik dat 60 misschien wel m'n nieuwe 3RM was (en wilde niet zelfde fout maken als bij squats) maar 3e rep werd hem niet :D 57.5kg uiteindelijk en dat lukte vrij makkelijk. Maar goed, alsnog blij met 2 reps @60kg, want ik bleef al heel lang steken op een 1RM van 57.5 :+ Misschien dat bench ooit nog wat wordt. Deadlifts 150 geprobeerd als 3RM, en ook net niet gehaald op de 3e rep. Uiteindelijk 145 als nieuwe 3RM, ook blij mee want m'n PB op wedstrijd was 142.5 :D Dus al met al best tevreden. Over 7.5 week heb ik wedstrijd.

Omg haha in de gym uit je broek scheuren :') M'n vriend klaagde al dat de shorts die hij maandagavond aan had te strak waren om mij goed te kunnen spotten met squats, hij was ook bang dat ie eruit zou scheuren :') Hij is 1.94m en ik 1.64m dus hij moet ook vrij diep haha.

Leuk een nieuw schema! Ohhh ik hou van een lying leg curl, die voor je hamstrings bedoel je? :D

Joanne, fijn dat je in elk geval een fijne arts had! En ook fijn dat je nu toch iets anders kunt proberen, en wat meer duidelijkheid krijgt misschien. Ik duim voor je dat het gaat helpen :j

Urielle, das niet slecht inderdaad, hoe ging het?

Lous, fijn dat het meeviel :j Nu geen last meer?

Ik had vandaag squat doubles, squat tempo doubles en Bulgarian split squats en heb bij de zware squats een spier verrekt in... M'n rug? :+ Wtf

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 19:48 



 
Profiel   

Spier verrekt in je rug? Oei, dat kan morgen nog best eens heel erg rottig gaan uitpakken :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 20:25 



 
Profiel   

Ai dat is minder... Ik hoop dat het meevalt morgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:21 



 
Profiel   

Fijn dat de arts goed meedacht Joanne1987. :) Hopelijk gaat het je wat opleveren.

Knap Eulogy! Ik ben benieuwd wat je op je wedstrijd gaat neerzetten (of optillen :') ). Ik kan alleen nog maar dromen van die gewichten. :D

En 1.94, dat is niet klein. Deze jongen was erg blij voor iemand die uit zijn broek scheurt, van wat ik begreep was het ook niet de eerste. :+

Die voor je hamstrings ja! Ik zit vooral nog te klooien met het instellen van het apparaat. In mijn andere sportschool hebben ze amper apparaten dus dit is helemaal nieuw voor mij.

Hoe is het nu met je rug?

L_Flo, heb je nu een standaard schema? :) Vervelend dat de squat nog niet helemaal goed voelt, ik weet hoe vervelend (en een beetje eng) dat kan zijn. Ik ben blij dat ik met de Adidas Powerlift vrijwel direct van mijn klachten af ben geholpen. Hopelijk kan je snel weer aan de slag!

Nice Urielle! Lijkt me ook heel fijn om een coach te hebben. :j

Gelukkig maar Lous. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 08:28 



 
Profiel   

Joanne1987, ik heb een enkelbandplastiek gehad. M'n banden waren te lang, waardoor ik vaak verzwikte en hierdoor pijn en zwelling had.
Je had een slijmbeursontsteking in je schouder toch? Of denken ze nu aan iets anders nu je naar de reumatoloog mag? Wel fijn dat je een aardige arts had.
Lekker bezig trouwens, met de deadlift. Dat is een oefening die ik nog steeds niet normaal kan, doe altijd wel iets fout haha.

Courses, ik ben nu wel nieuwschierig waar voor het nieuwe apparaat is. Zie er echt niks in.
Haha, altijd fijn als iemand zo ongemakkelijk dichtbij komt sporten.
Ik ben ook in korte broek gegaan met de warmte. Doe ik ook nooit, durfde het niet, maar 30+ was mij echt te warm in lange broek. Vond het zelfs erg fijn. Nu de tempratuur weer gezakt is heb ik het broekje ook nog gebruikt.

L-Flo, hoe was het bij de fysio? Valt het mee met je lies? Beterschap alvast!

Eulogy, Netjes van je nieuwe 3RM. Wat voor wedstrijden doe je?
Hoe gaat het met de verrekte spier vandaag?

Sem_, O wat genant. Hoezo was hij blij dat het uit z'n broek scheuren op de film stond?
Leg extensions en leg curls zijn niet zo erg toch? Ik vind het altijd wel leuke oefeningen. Hoe je moet instellen staat bij de sportschool waar ik sport op het appaaraat zelf. Vooral het draaipunt moet in een lijn zijn met je knie dacht ik. Leg curl is wel de zittende versie, liggend hebben ze niet.
Laatst de oefening iets te vanatiek gedaan, zoveel spierpijn..


Lous
, fijn dat je weer kan sporten!


Hebben jullie allemaal een schema waarmee je sport? Ik train zonder schema, wel met doelen voor mezelf. Misschien is een schema wel makkelijker om m'n doel te halen.
Ik heb nu als doel dat ik een pull-up wil kunnen en de chest press normaal. Totaal niet sterk in m'n armen, ga ook vaak scheef als ik iets met een stang doe.


Even een update over m'n enkel. Ik heb in februari een enkelbandplastiek gehad, na 6-8 weken zouden cyclise sporten weer kunnen na 12 weken pivoterende sporten (zoals basketbal, wat ik ook doe). Nu zitten we op bijna 19 weken en ik ben nog niet pijn vrij. Springen en rennen resulteerd in een dike enkel, extra pijn en nog minder beweging mogelijk. Net als lopen, langer dan 20 min (heen en terug naar de supermarkt). Dit had de arts niet verwacht , kreeg ik vorige week te horen. Hij wist niet zo goed meer hoe deze reactie kon komen en bood een secondopinion aan bij een collega. Die was afgelopen maandag, ze vermoed dystrofie :(. Nu werd ik gister weer gebeld dat het ook mogelijk ook nog iets anders kan zijn. Over 2 weken mag ik weer daar heen en gaat ze samen met de fysio/manueeltherapeut kijken om iets anders uit te sluiten.
Ik was eerst zo blij dat ik geopereerd kon worden, eindelijk geen last meer van die enkel was het idee. Nu duim ik dat ik ooit weer pijn vrij ben en kan sporten. Wel al een beetje de hoop opgegeven dat ik weer mee kan komen met basketbal, dus al rond gekeken voor andere teamsport. Waterpolo of roelstoelbasketbal lijken mij wel leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 08:32 



 
Profiel   

Balen van je enkel kosseh.

Ik normaal wel met schema. Maar sinds ik weer sport dit jaar niet echt. Vrijwel al mijn schema's zijn voor 5 dagen in de week en ik kon maar 3x en nu 4x per week inschrijven. En ik wil ook 1x in de week sowieso yoga doen. Dus blijven er maar 3 dagen over. Train voornamelijk benen nu.
Als alles weer beetje normaal is zal ik wel weer meer gaan en schema oppakken. Was net begonnen met Building the bikini body van Mark Carroll.
(Zijn challenges zijn ook echt top trouwens)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 08:52 



 
Profiel   

Ja de leg extension die was nog wel makkelijk in te stellen, maar de lying leg curl is nog even zoeken voor mij. Die kan op drie punten worden versteld, omdat je op je buik ligt en jezelf niet ziet heb ik er wat meer moeite mee om de goede instellingen te vinden. :Y)

Een schema gaat je zeker helpen om sneller je doelen te halen! :j Ik sport zelf altijd met een vast schema. De afgelopen maanden vooral Candito Linear Program en dan de Strength/Control versie (online te vinden). Nu heb ik een gepersonaliseerd schema, vier dagen full body met de focus op powerlifting, daarnaast doe ik dan nog twee keer kickboksen.

Wat rot van je enkel! :( Ik duim voor je dat het meevalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 09:02 



 
Profiel   

Ai kosseh sterkte
Ik heb 3x een plastiek gehad, voordat ik een definitieve oplossing kreeg. In die tussentijden is het bij mij ook nooit 100% geweest. Dystrofie is wel echt iets wat je niet wilt, ik zou zeker gebruik maken van meningen van andere artsen in dit geval

Mijn situatie is een beetje moeilijk... Mijn moeder is lichamelijk slecht, heupen/bekken zijn gefixeerd en door atrose oa een nieuwe knie en veel slijtage overal, vergroeide vingers.
Aangezien ik ook van jongs af aan problemen met ontstekingen, blessures en banden en pezen heb en hypermobiel ben ik nagekeken op ehlers danlos maar niks uitgekomen. Daarna DNA onderzoek gehad voor stickler ivm netvlies loslating maar ook niks uitgekomen.
Reumatoloog zag wel afwijkingen maar niet genoeg, alleen slijtage in onderste rugwervels.
Dus behandel probleem per probleem laatste tijd, en nu dan dit bij de huisarts

Lang verhaal...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 09:09 



 
Profiel   

Ik was er ook bang voor, die spier in m'n rug, maar vandaag voel ik niks meer :+ Nou ja, ik klaag niet. M'n vriend is fysio en die zei gisteravond "Ja kun je niks aan doen, gaat vanzelf weer over" en toen vond ik dat nog heel onbehulpzaam maar nu is het dus over :+

Jeetje kosseh, wat onwijs vervelend zeg. Ik duim voor je dat het toch snel beter wordt, zelfs niet normaal kunnen lopen lijkt me echt ontzettend poedersuiker :(:) Zeker na 19 weken.

Ik doe powerlifting wedstrijden! Ivm covid is het een tijdje geleden, Februari 2020 was mijn laatste wedstrijd, dus ik heb er nu weer heel veel zin in. Tussendoor natuurlijk ook steeds periodes niet getraind toen de sportscholen dicht waren, dus wil niet teveel druk op mezelf leggen.

Ik heb een schema (powerlifting gericht dus), telkens blokken van 4 weken opbouwend in intensiteit en dan een nieuw blok. Mijn vriend is strength & conditioning coach dus hij schrijft mijn schema's en coacht me, dus dat is natuurlijk wel erg luxe. Als ik dat niet zou hebben zou ik denk ik wel graag betalen voor een coach en/of schema, het voegt imo echt veel toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 09:15 



 
Profiel   

Hoi allemaal! Leuk dat hier weer meer gepraat wordt :D

Sem, heerlijk als mensen kunnen lachen om hun eigen gênante momenten :') Ik kwam er laatst ook tijdens sporten achter dat ik een flink gat op een niet heel charmante plek had. Maar gelukkig, zwart ondergoed aan onder een zwarte legging, dus door gesport, om mezelf gelachen en thuis is de legging gelijk de prullenbak ingegaan.
En bij nieuwe oefeningen/apparaten kijk ik gerust in de sportschool van te voren even een filmpje of spreek een medewerker aan die het wel weet. Of een andere sporter die het weet. Al die knoppen ook soms, snap dat dat overweldigend kan zijn.

Joanne, fijn dat bezoek bij huisarts prettig was. Hopelijk gaat het ook het ook verschil maken de komende tijd. Je bent er al zo'n tijd mee aan sukkelen.

L_Flo, succes met je bekken. Ik heb daar ook veel last van, ene keer wil het beter dan andere keer. Maar blijft inderdaad vooral met squats een rottige plek. Je fysio kan je vast ook wel meer tips geven voor een schema/oefeningen.

Urielle, leuk dat ze zo aan je denken!

Eulogy, lekker bezig :D Al wist ik het al wel. Ben zo benieuwd hoe je wedstrijd binnenkort gaat!

Kosseh, wat naar van je enkelbanden :( Ik duim met je mee!
Ik volg het schema van MegSquats/Stronger by the Day. Betaal er zo'n 6/7 euro per maand voor (8 dollar), krijg elke week een nieuw schema voor 4 dagen + een eventueel bonusdag. Ook steeds blokken van vier weken en dan vaak 2/3 blokken achter elkaar focussen op een bepaalde oefening. Momenteel een periode van 8 weken waarin focus ligt op benchpress. Maar ook squat en deadlift worden elke week een keer meegenomen. En elke 4 weken een deload week, heel fijn. Het is een combi van powerlifting met wat bodybuilding erin meegenomen.
Zonder schema doe ik maar wat en vooral oefeningen die ik leuk vind. Geef ook sneller op, dus dan doe ik 4 hh. Terwijl als in mijn schema 8hh staat, ik gewoon netjes 8 doe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 09:32 



 
Profiel   

Oh ja, ik heb toch besloten naar Nederland te gaan binnenkort, van 18-31 juli. Kent er iemand hier fijne niet-commerciële sportscholen in Gelderland/omgeving Apeldoorn? :) Liefst specifiek barbell/powerlifting/krachttraining gericht, maar hoeft niet per se. Het mag ook wel iets verder weg, ik zal toch iets minder trainen daar dus dan kan ik wel iets langer rijden ervoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 14:32 



 
Profiel   

Lous - lekker weer bezig!

Eulogy - Ben je toch voorzichtig met die rug? Dat zijn zulke rot blessures! Wel écht fijn dat je vriend je kan coachen. Scheelt ook een smak geld trouwens.
Weet helaas niks daar, andere kant van Nederland :+

Kosseh Zo dat is echt oliebol. Hoop dat een second opinion iets anders aanwijst... ik sport niet met een schema qua oefeningen, maar ik heb wel een splitschema per spiergroep en ik weet wel waar ik sta qua gewichten/reps en welke oefeningen eerst etc etc maar ik doe bodybuilding, denk dat het voor de weightlifters en de strong women anders ligt. Zolang mijn lichaam verbetert is het goed :+
Ik vind mijn training altijd te kort om alles te kunnen doen wat ik wil haha.

Vandaag 2,5 uur getraind, was heerlijk! Dik uur benen billen, uurtje LISS, 20 minuten torso twists. Was ik klaar denk ik stik m'n kuiten vergeten _O-
Wel even een voorschot op m'n cheat genomen, friet gegeten met de kids, dus dit weekend braaf zijn.
Nou ja, morgen weer met PT, rug, dus dan zijn de carbs wel welkom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 18:56 



 
Profiel   

Ben daar ook niet bekend voor sportscholen... Ik train zelf ook maar gewoon bij basic fit :+

Ben nu ook even, ben wel moe van die enting van gisteren. Arm ook wel gevoelig maar met trainen geen last, voelt als m'n slijmbeursontsteking haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:44 



 
Profiel   

Eulogy schreef
Oh ja, ik heb toch besloten naar Nederland te gaan binnenkort, van 18-31 juli. Kent er iemand hier fijne niet-commerciële sportscholen in Gelderland/omgeving Apeldoorn? :) Liefst specifiek barbell/powerlifting/krachttraining gericht, maar hoeft niet per se. Het mag ook wel iets verder weg, ik zal toch iets minder trainen daar dus dan kan ik wel iets langer rijden ervoor.


*Sluipt binnen* HOI, heeeel lang geleden :o :D Maar... is wel echt een stuk verder haha maar je bent in mijn sportschool natuurlijk altijd welkom <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 07:20 



 
Profiel   

Eulogy schreef
Oh ja, ik heb toch besloten naar Nederland te gaan binnenkort, van 18-31 juli. Kent er iemand hier fijne niet-commerciële sportscholen in Gelderland/omgeving Apeldoorn? :) Liefst specifiek barbell/powerlifting/krachttraining gericht, maar hoeft niet per se. Het mag ook wel iets verder weg, ik zal toch iets minder trainen daar dus dan kan ik wel iets langer rijden ervoor.


Als ik google kom ik hier uit:
https://sporteninapeldoorn.nl/gewichthe ... apeldoorn/
Misschien kan je er wat mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 07:31 



 
Profiel   

Ha dames (en misschien wel heren?), ik lees al sinds de start van dit topic in stilte mee, gewoon omdat ik het heel gaaf vind :Y) Zelf nooit de stap gezet om meer te gaan doen met krachttraining omdat ik wielrende, maar nu daar alweer een tijd de klad in is gekomen en ik serieus moet afvallen (al mee bezig), heb ik binnenkort een gesprek bij een crossfit gym. Ik wil er volle bak voor gaan en het heeft me ook altijd getrokken, krachttraining.
Vaak genoeg in de sportschool gedaan, maar omdat ik dan te vaak werd losgelaten en het vrij anoniem was, droop ik weer af. Volgens mij is deze gym best wel een team/clubje, dus ik hoop daar ook mijn motivatie uit te halen. Overigens doen ze ook een paar keer een huidplooimeting, daar ben ik heel benieuwd naar.
Ik ga hier in ieder geval wat actiever meelezen en delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 09:43 



 
Profiel   

Leuk Renee! Ik kan me voorstellen dat de anonimiteit misschien wat minder motiverend werkt, laten we hopen dat deze nieuwe plek goed bevalt :) Als het een wat meer hechtere club is dan zijn ze vaak juist erg open en meedenkend.

Ik heb gister m’n vaccinatie gehad, 1 prik omdat ik ‘gelukkig’ corona al gehad heb. Ik moet zeggen buiten een goed stijve arm merk ik er verder vrij weinig van. Ik heb alleen ‘t trainen heel even gelaten voor wat het is want de arts die mij hielp (ik werd ‘apart’ geprikt) gaf aan dat ik dat heel even het beste kon laten. Als ik m’n arm zo voel is dat ook wel even slim geweest :Y) Volgens mij reageert iedereen er anders op.

Daarnaast staat alles even op een wat lager pitje, ik heb door een niet zo leuk voorval m’n voet flink gekneusd dus ik kan momenteel even niet zo zwaar/veel/hard liften. Veel high reps/low weight werk, is even niet anders.

[ img ]

Eugoly, heb je al een plek/spot gevonden? Ik weet zo snel geen aanbevelingen maar hopelijk heb je wat kunnen strikken!

Kosseh, het is (inderdaad) een hiptrust machine. Je hebt verschillende opzetjes, losse barbell, booty builder en blijkbaar ook deze .... eh .... dat :+ Hoe is het met je enkel?

Zijn er hier trouwens dames die al een keer een bikini cup/wedstrijd hebben gedaan? Podium, glitter, het hele circus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 11:30 



 
Profiel   

Geen bikinifitness, wel hard aan het trainen voor een zwaardere klasse. Ik ben te breed en gespierd voor de bikiniklasse. Zit nog niet in mijn contestprep maar dat is wel het doel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 12:35 



 
Profiel   

Bikini fitness of dat soort wedstrijden was hier wel het idee. Maar helaas zitten er voor mij teveel haken en ogen aan. Dus dat heb ik laten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 12:59 



 
Profiel   

Geen bikini gedoe voor mij.
Ik heb zulke spillepoten. Dan blijft er helemaal niets over.
Daarbij heb ik ook de ballen niet om op een podium te staan voor allemaal mensen en een jury. Lijkt me vreselijk.
Ik hou het wel bij trainen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 15:42 



 
Profiel   

Oh balen van je voet courses, beterschap!

In de anonimiteit sporten zorgt er voor mij inderdaad heel snel voor dat ik denk, laat maar. Terwijl als iemand mij gaat bellen hé kom je vandaag niet, of na de afgesproken tijd appt van je was er niet, dan houdt me dat veel scherper.
Ben benieuwd of het iets voor me is, aanmelding voor een gesprek is in ieder geval de deur uit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 18:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 76 van de 117 [ 2921 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 117  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen