Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:06

FlameHorse schreef:
Joanne1987 schreef:
Ik heb helaas door de hypermobiliteit mn schouder weer in de prak. Geen sport blessure gelukkig, dus veel kan ik nog wel doen, maar spieren doen teveel dr best om mn schouder gewricht bij elkaar te houden

Ben nu wel ook begonnen met bench press, 20 hele kilo's haha
Deathlift 50 kilo, squat 40
Ben niet meer verder omhoog gegaan, ben nu bezig de oefeningen 100% uit te voeren en controleren


Ahja dat herken ik heel erg. Voor mij hebben oefeningen met losse gewichten heel erg geholpen. En daarbij train ik dan mijn bovenrug en schouders voornamelijk. Op dit moment werk ik in Oostenrijk als skileraar dus ligt de krachttraining een beetje stil. Merk wel echt direct het verschil tussen gerichte krachttraining en niet.


Paar maanden geleden lag mijn rechter schouder in puin, veel klachtverlies en totaal niet stabiel, schoot continu mee omhoog
Dat is heel veel verbeterd, door idd losse gewichten, de juiste oefeningen en heel bewust die oefeningen doen. Dus dit komt ook goed hoor! Heb een hele fijne fysio praktijk die meteen goed behandelen, meestal dry needling, en dan kan ik vrij snel weer beter uit de voeten. Ik dacht eigenlijk dat ik weer last had van een oude peesontsteking, maar dat was dus niet zo. Het was zelfs dat als ik momenteel alles niet zo netjes getraind had, ik luxaties had gehad. Ik vond het al zo knarsen en kraken :=

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:18

HOI ik heb even een vraag. Deed vanmorgen een oefening (15 kilo gewicht in beide handen, dan op een been gaan staan, naar voren buigen en je andere been naar achteren strekken waardoor je met het gewicht de grond aantikt) en ik merkte dat ik met mijn rechterbeen enorm goed in staat was om evenwicht te bewaren, maar dat de oefening op mijn linkerbeen echt compleet de mist in ging. Herkennen jullie dit soort motorische "problemen"? Ik vraag me af of ik qua coördinatie links echt moet gaan trainen of dat het gewoon een soort van normaal is dat je verschil merkt.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:23

Castilja, gewicht pakken waarmee links goed gaat. Ook met links beginnen. En dan rechts hetzelfde doen. Dan krijg je niet dat links continu achter blijft op rechts.
Het is heel logisch dat verschil in zit. Net als links- of rechtshandig, geldt hetzelfde voor de rest van je lichaam.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:24

Vaak ben je 1 kant beter getraind/meer in evenwicht
Veel stabilisatie oefeningen doen en zorgen dat hoe lastig aan je de lading goed uitvoert, desnoods minder gewicht en goed je core aanspannen

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:43

Castilja, deed je een single leg RDL? Het is normaal dat je ene kant sterker en dus ook stabieler is. Maar een single leg RDL kun je imo sowieso beter met een staggered stance (dus je ene been iets naar achter plaatsen maar wel met je voet op de grond) doen ipv met je ene been helemaal van de grond. Met je voet van de grond focus je namelijk vooral op je evenwicht houden, dat heeft niet zo heel veel nut.

Dit bedoel ik met een staggered stance:

Afbeelding

En echt focussen op je voorste been, met je heupen ahw "een deur" achter je proberen te sluiten.

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:59

Dank allemaal voor de tips! Stelt me wat gerust, dacht even dat ik motorisch echt een probleem had :') Eulogy, het zat in een circuit training opgesteld door een instructeur, had de oefening niet zelf bedacht. Denk dat het een goede optie is voor de volgende keer! De oefening had op mijn rechterkant zeker nut, voelde allemaal spieren trekken so to speak, maar voor links was het evenwicht vinden al een opgave op zich dus dat kan ik dan beter veranderen in jouw optie. Thx!!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:14

Je moet mij zien gaan af en toe met dat soort oefeningen :+ Met single leg deadlift heb ik bijvoorbeeld altijd iets ter steun (steunpaal van de gym ofzo). Ik rol anders zo de hele gym door, heb best wel een slecht evenwicht wanneer ik er gewicht aan toevoeg. Straggered is ook mijn voorkeur bij dat soort oefeningen inderdaad.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:58

Ik doe meestal braced single leg DL eigenlijk. (dus met "steun" van paal of barbell)

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:06

De hiptrust pad bij m'n gym is (weer eens) kapot, dus nu heb ik al 2 dagen zo'n beurse plek op m'n been dat ik amper kan trainen vanavond :+ Toch maar tijd om zelf zo'n ding aan te schaffen, kan ondertussen echt met een tasje de gym door met alle spullen die ik zelf gekocht heb.

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:08

Hahaha ah dat is wel net rot zeg maar :') Hebben ze geen lockers voor mensen die er standaard te vinden zijn dat je daar alles in kan proppen?

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:09

Oh ik heb er idd ook zelf gewoon een. Die bij ons zijn veel te dun ook.
Heb ook een T-bell zelf gekocht.
Booty bands.
Moet altijd even checken wat er in mn schema staat voor ik ga anders zit m'n tas echt vol. haha

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:17

Castilja schreef:
Hahaha ah dat is wel net rot zeg maar :') Hebben ze geen lockers voor mensen die er standaard te vinden zijn dat je daar alles in kan proppen?


In de zaal helaas niet nee. Ik heb m'n legstraps en booty bands allemaal al zelf gehaald want die waren echt van ruk kwaliteit daar. Maar ik betaal aardig wat voor die gym dus vind het wel even mooi met ze. Wat een gedoe steeds :')

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:20

Waar zijn jullie bootybands van?
Ik heb nu zo'n dunnere band/koord van de action. Die doe ik om het terecht meubel en trek hem tot boven mn borst als ik op mn rug lig en doe dan buikspieren (benen vanuit 90 graden lagen zakken) daar is die fijn voor maar niet om echt om te doen zeg maar

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:21

Zijn er geen fitnessinstructeurs die je uit de brand kunnen helpen door je tas met spullen ergens voor je te bewaren? Vind dat het inderdaad bij de service hoort dat alle spullen er zijn en naar behoren werken, daar betaal je gewoon voor. :+

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:30

Joanne1987 schreef:
Waar zijn jullie bootybands van?
Ik heb nu zo'n dunnere band/koord van de action. Die doe ik om het terecht meubel en trek hem tot boven mn borst als ik op mn rug lig en doe dan buikspieren (benen vanuit 90 graden lagen zakken) daar is die fijn voor maar niet om echt om te doen zeg maar


Fitlife, 3 verschillende (S/M/L). Je hebt er enorm veel maar deze blijven goed zitten op m'n Gymshark leggings :)

Castilja schreef:
Zijn er geen fitnessinstructeurs die je uit de brand kunnen helpen door je tas met spullen ergens voor je te bewaren? Vind dat het inderdaad bij de service hoort dat alle spullen er zijn en naar behoren werken, daar betaal je gewoon voor. :+



Nah, we don't really do that. Onze legpress is ook al een week kapot *\o/*

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:41

Ik heb grippy hip circle van Sling shot.
Maar dat zijn dus korte bands. Niet van die lange.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:45

Ik ga er eens naar kijken! Bedankt
Ondanks schouder gisteren best lekker getraind. Squat gedaan en vooral veel stabilisatie en buikspieren
Ben echt wel tevreden met mn benen momenteel, binnenkant is wel best lastig, en net onder mn billen zot nog vet, billen zelf worden al steviger. Het is voornamelijk buikvet wat ik nu nog kwijt wil, maar je hebt niks te kiezen tijdens dieet etc he :')
Zal eens een foto bijvoegen, paar weken geleden gemaakt. Niet schrikken van de voor foto, dat was thema avond op de camping van de zomer, maar dat is nu nét de foto waar je mn baal lijf goed ziet. Over 1.5 week heb ik weer een meting bij de PT

Afbeelding

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:47

Wat een verschil! Goed bezig! Je ziet echt een enorm verschil vind ik, en dat in een paar weken :D Hoe vaak train je per week?

Ik vind het ook lastig om de binnenkant van m'n benen te trainen! Iemand tips voor goede oefeningen?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:52

Ik denk dat ik daar week of 9 onderweg was met de PT, ik ben nu een nieuwe 10 sessies plan aangegaan, maar ga nu om de week, is toch best prijzig
Op begin ging ik sowieso 2x en vaak lukte een 3e Keer ook wel, nu ik in de ziektewet zit ga ik 3x, soms 4x
Als Ik weging heb gehad dan maak ik weer een foto

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:55

Goed bezig!!

Ik zou juist graag meer been willen hebben.
Maar ja. Op een of andere manier komt het daar niet zo makkelijk bij bij mij. Terwijl bv m'n schouders al groeien als ik er naar kijk.
Voel me altijd Sponge Bob. haha

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:06

Joanne1987 schreef:
Ik ga er eens naar kijken! Bedankt
Ondanks schouder gisteren best lekker getraind. Squat gedaan en vooral veel stabilisatie en buikspieren
Ben echt wel tevreden met mn benen momenteel, binnenkant is wel best lastig, en net onder mn billen zot nog vet, billen zelf worden al steviger. Het is voornamelijk buikvet wat ik nu nog kwijt wil, maar je hebt niks te kiezen tijdens dieet etc he :')
Zal eens een foto bijvoegen, paar weken geleden gemaakt. Niet schrikken van de voor foto, dat was thema avond op de camping van de zomer, maar dat is nu nét de foto waar je mn baal lijf goed ziet. Over 1.5 week heb ik weer een meting bij de PT

[ [url=m/9KzyVv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi verschil!!

Hiervoor zou je ook de wide stand sumo squat kunnen doen.
Ik doe hem dan wel in de Smith en mijn voeten echt helemaal tegen de zijkant van de machine aan (bij ons heet het Jones maar vaak ook Smith machine).

Of de gewichtplaten ben de binnenkant van je voet opzij schuiven als ze een gladde grond hebben in je sportschool.
Laatst bijgewerkt door Kelly_Taco op 23-01-20 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:06

Needje schreef:
Goed bezig!!

Ik zou juist graag meer been willen hebben.
Maar ja. Op een of andere manier komt het daar niet zo makkelijk bij bij mij. Terwijl bv m'n schouders al groeien als ik er naar kijk.
Voel me altijd Sponge Bob. haha


Ik heb precies hetzelfde!
Maar nu door echt vaste sets te doen en het gewicht iedere keer wat op te schroeven zijn mijn benen flink aan het groeien.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:09

Kelly_Taco schreef:
Joanne1987 schreef:
Ik ga er eens naar kijken! Bedankt
Ondanks schouder gisteren best lekker getraind. Squat gedaan en vooral veel stabilisatie en buikspieren
Ben echt wel tevreden met mn benen momenteel, binnenkant is wel best lastig, en net onder mn billen zot nog vet, billen zelf worden al steviger. Het is voornamelijk buikvet wat ik nu nog kwijt wil, maar je hebt niks te kiezen tijdens dieet etc he :')
Zal eens een foto bijvoegen, paar weken geleden gemaakt. Niet schrikken van de voor foto, dat was thema avond op de camping van de zomer, maar dat is nu nét de foto waar je mn baal lijf goed ziet. Over 1.5 week heb ik weer een meting bij de PT

[ [url=m/9KzyVv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi verschil!!

Hiervoor zou je ook de wide stand sumo squat kunnen doen.
Ik doe hem dan wel in de Smith en mijn voeten echt helemaal tegen de zijkant van de machine aan (bij ons heet het Jones maar vaak ook Smith machine).

Of de gewichtplaten ben de binnenkant van je voet opzij schuiven als ze een gladde grond hebben in je sportschool.


Fijne tip, thnx! Doe eigenlijk alles via het vaste squat rek, dus ga dat met de gewicht platen proberen!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:11

Kelly_Taco schreef:
Needje schreef:
Goed bezig!!

Ik zou juist graag meer been willen hebben.
Maar ja. Op een of andere manier komt het daar niet zo makkelijk bij bij mij. Terwijl bv m'n schouders al groeien als ik er naar kijk.
Voel me altijd Sponge Bob. haha


Ik heb precies hetzelfde!
Maar nu door echt vaste sets te doen en het gewicht iedere keer wat op te schroeven zijn mijn benen flink aan het groeien.


Nou, bij mij niet. ;(

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 00:10

@Joanne, wow wat een transformatie!

@Needje, frustrerend hé, als de spiertjes niet willen groeien op de plekken waar je dat juist wel wilt.

Ik heb afgelopen week te horen gekregen dat mijn sportschool per 31 januari zijn deuren sluit. Dat nieuws komt vrij onverwachts. Ik had het echt heel erg naar mijn zin daar en moet nu op zoek naar iets vergelijkbaars (in klein gezelschap onder begeleiding van een trainer lessen powerlifting volgen + voedingsadvies en de mogelijkheid verschillende "journeys" te volgen, tips zijn welkom). Helaas ben ik nog niets passend tegengekomen. -O- PT wil ik niet, want juist het trainen in een klein gezelschap en de "community" vind ik heel erg prettig. Daarom heb ik ook naar crossfit gekeken, maar de WOD'S spreken mij dan weer niet persé aan. Frustrerend dit. -O- -O-