Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 117 [ 2921 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 117  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dames met spierballen (krachttraining)

 
Profiel   

Oke, wie van de dames vind gespierde vrouwen ook mooi (en streeft hier misschien zelf naar)? Ik doe zelf al een paar jaar aan krachttraining en vind het heerlijk :D Maar ik zou ook graag flink gespierd willen worden! En dan echt zoals de dames op de foto's hieronder!
Ik ben wel veel sterker en heb een mooiere vorm gekregen maar ben nog niet bij het eindresultaat. Zijn er op bokt meer dames die dit mooi vinden en/of ambiëren? Misschien kunnen we elkaar helpen en inspireren.

Leonie Henrich
[ img ]

Evelien Nellen
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 10:08 



 
Profiel   

Wow cool! Respect in ieder geval als je er zo uit kan zien, daar gaat heel veel training in zitten.
Deze vrouwen vind ik nog wel mooi gespierd, verder hoeft het voor mij niet. Dan wordt het too much in mijn ogen en zijn het bijna geen vrouwen meer. De borsten verdwijnen dan ook en dan lijken het mannenlichamen met een vrouwenhoofd erop. Dat vind ik niet mooi.
Maar ik zou willen dat ik de mogelijkheden en discipline had om dit te kunnen.
Wat doe jij? Crossfit of echt fitnessen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 10:52 



 
Profiel   

Helemaal met Suzanne eens :D Vind dit ook prachtig. Zie Evelien regelmatig in t echt... <3

Ik doe met je mee! Alleen is mijn doel heel even aan de kant geschoven omdat ik eerst in oktober de ring in ga met kickboksen. Dus ik moet nu flink zakken in gewicht en qua fysiek... Daarna weer flink bouwen! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 11:24 



 
Profiel   

Suzanne, van mij hoeft het ook niet droger, maar dan kom je ook in de bodybuildingwedstrijden terecht. Dames (en heren) met nog meer spiermassa verdenk ik er sterk van dat zij steroïden gebruiken.

Zelf werk ik op een sportschool, geef dus ook lessen als zumba en bodypump. Mijn eigen trainingen bestaan uit functional training, kickboksen, soms hardlopen en ik sta zo veel mogelijk in de fitnesszaal te krachttrainen.
Vooral qua voeding vind ik het lastig te doen :P

Jaimy, kickbokswedstrijden lijken mij ook zo gaaf om te doen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 11:54 



 
Profiel   

Klinkt super sportief Antje(?) :D Leuk hoor! Voeding is en blijft ook verdomd lastig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 11:59 



 
Profiel   

Ik ga volgen. Anderhalf jaar volop bezig geweest met krachttraining. Tot ik zwanger werd haha. Toen was ik zo ontzettend moe dat na het fulltime werken, huishouden enz sporten niet te doen was.
Kleine muis nu bijna 6 weken, dus ga het dalijk weer oppakken. Sport bij anytime dus 24/7 open, en mijn mams woont om de hoek :D

Evelien Nellen ziet er altijd ontzettend goed uit inderdaad <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 15:03 



 
Profiel   

Ik train sinds een jaar, anderhalf 3 tot 4 keer per week. Voornamelijk kracht, ik kan weinig voldoening uit cardio halen :+

Het lastigste voor vrouwen is voornamelijk het écht droog trainen (minder dan 18% bodyfat) van wat je hierboven een beetje ziet. Dat kost ons nogal wat meer moeite dan de heren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 15:18 



 
Profiel   

Indrukwekkend Loez, ik had pas toen de mnd 6mnd was weer energie voor sporten :o was ook net weer lekker begonnen toen ik mijn voet brak dus nu weer opnieuw beginnen binnenkort.

Ik deed crossfit en was behoorlijk sterk (DL van 115kg) maar weinig van over. Wil nu straks toch stoppen met CF en starten met normaal fitness.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 15:20 



 
Profiel   

Ik doe ook fanatiek krachttraining! Nu 1,5 jaar! Momenteel even wat minder ivm oververmoeidheid na verhuizen. Maar sport nu 2 a 3x per week naast 32 uur staand / tillen horeca werk. Wanneer ik straks weer studeer wil ik naar 4x. Ik trek het nu gewoon niet naast 9uur per dag staan...

Ben sinds januari 10 kilo afgevallen, er moet nog 5 af. Dan weeg ik 75 kilo bij 1.83. En dan volgend jaar rond januari met als doel: de zomer een keertje begeleid wat droger trainen. Heb gelukkig van mezelf vrij weinig buikvet en brede benen... dus lijkt al gauw wat haha.

Wel eet ik geen vlees, dat is soms lastiger. Veel zuivel geeft me namelijk buikpijn.

Wil ook echt leren deadliften, maar durf het steeds niet te vragen. Zit nu op 60 kilo met zowel hipthrust als Squatten. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 15:26 



 
Profiel   

secricible schreef
Indrukwekkend Loez, ik had pas toen de mnd 6mnd was weer energie voor sporten :o was ook net weer lekker begonnen toen ik mijn voet brak dus nu weer opnieuw beginnen binnenkort.

Ik deed crossfit en was behoorlijk sterk (DL van 115kg) maar weinig van over. Wil nu straks toch stoppen met CF en starten met normaal fitness.


Ik heb gelukkig een makkelijke zwangerschap gehad, een bevalling volgens het boekje zonder gekke schades, was direct weer aardig mobiel en een erg lief meisje! Dus ik mag echt niet klagen hoor! Als ik om mij heen zie en hoor hoe het ook kan kan, dan mag ik erg blij zijn! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 15:47 



 
Profiel   

Ik doe zelf geen krachttraining, maar ik vind dit soort dingen altijd wel interessant. :p

Wel ben ik iemand die ook liever gespierd/atletisch blijft als het op postuur aankomt. Volgens mij heb ik daar van nature wel wat aanleg voor, gelukkig maar want met mijn levenswijze hadden sommige mensen er volgens mij toch al wat anders uit kunnen zien. :')
Vroeger streefde ik heel erg naar het hebben van abbs en meer armspieren. Mijn abbs heb ik gelukkig nog. Moesten die verdwijnen dan ga ik echt huilen. (Misschien toch maar ff meer beginnen te sporten)

Maar goed, ik deed dus ook wel graag wat opzoekwerk over spieren, welke invloed de lichaamsbouw en de genen hebben,... Het valt me op dat je er echt belachelijk weinig (juiste dingen) over vindt als het over vrouwen gaat.
Zoals deze website bijvoorbeeld; https://www.optimavita.nl/bewegen/genet ... ttraining/

Dat plaatje van die man en die vrouw... := De vrouw wordt al meteen tja euhm.. Erg 'vrouwelijk' afgebeeld, amper been- en armspieren terwijl de man dat wel heeft. :+ Ik erger me daar in het algemeen wel wat aan, alsof vrouwen -zelfs in de sportwereld- geen benadrukte spieren kunnen hebben. :')
Ik vraag me dan ook af of dat iets is waar jullie tegenaan lopen als het aankomt op het vinden van informatie? (Nu zal dat in de club zelf wel anders zijn neem ik aan)

En iemand had het hier over lichaamsvet dat onder de 18% moet zijn, hoe meet je dat? Ik heb wel een weegschaal die dat zogezegd kan meten. Maar het is natuurlijk de vraag hoe betrouwbaar dat ding is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 17:06 



 
Profiel   

Jaaa, girls with abs! <3

Persoonlijk ben ik niet zo van de gespierde benen (en dan écht gespierd zoals oa op de foto’s) bij vrouwen.
Maar een gespierd boven lichaam en armen! Love it!

Momenteel ben ik niet echt fanatiek aan de krachttraining, maar meer aan de cardio.
Hoop ik het najaar de krachttraining weer op te kunnen pakken

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 17:33 



 
Profiel   

DezeNaam schreef
Ik doe zelf geen krachttraining, maar ik vind dit soort dingen altijd wel interessant. :p

Wel ben ik iemand die ook liever gespierd/atletisch blijft als het op postuur aankomt. Volgens mij heb ik daar van nature wel wat aanleg voor, gelukkig maar want met mijn levenswijze hadden sommige mensen er volgens mij toch al wat anders uit kunnen zien. :')
Vroeger streefde ik heel erg naar het hebben van abbs en meer armspieren. Mijn abbs heb ik gelukkig nog. Moesten die verdwijnen dan ga ik echt huilen. (Misschien toch maar ff meer beginnen te sporten)

Maar goed, ik deed dus ook wel graag wat opzoekwerk over spieren, welke invloed de lichaamsbouw en de genen hebben,... Het valt me op dat je er echt belachelijk weinig (juiste dingen) over vindt als het over vrouwen gaat.
Zoals deze website bijvoorbeeld; https://www.optimavita.nl/bewegen/genet ... ttraining/

Dat plaatje van die man en die vrouw... := De vrouw wordt al meteen tja euhm.. Erg 'vrouwelijk' afgebeeld, amper been- en armspieren terwijl de man dat wel heeft. :+ Ik erger me daar in het algemeen wel wat aan, alsof vrouwen -zelfs in de sportwereld- geen benadrukte spieren kunnen hebben. :')
Ik vraag me dan ook af of dat iets is waar jullie tegenaan lopen als het aankomt op het vinden van informatie? (Nu zal dat in de club zelf wel anders zijn neem ik aan)

En iemand had het hier over lichaamsvet dat onder de 18% moet zijn, hoe meet je dat? Ik heb wel een weegschaal die dat zogezegd kan meten. Maar het is natuurlijk de vraag hoe betrouwbaar dat ding is.


Nee, niks moet. 18% en lager heeft te maken met hoe droog je bent als vrouw. 20% tot 25% is veel voorkomend voor vrouwen, wil je echt meer definitie/abs en dergelijke te zien krijgen (uiteraard verschilt dit per persoon) maar bij vrouwen zit je dan vaak onder de 18% ongeveer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 17:41 



 
Profiel   

Het klopt dat dat niet 'moet' natuurlijk. Het ging er eerder om hoe je dat kan meten. Want daar zijn verschillende methodes voor. Of je kan natuurlijk ook gewoon naar het resultaat kijken zonder te meten, dat is ook een optie. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 17:45 



 
Profiel   

Ik zat tot vorig jaar op 14-18% en eten als een bootwerker, rustig 2x daags stamppot kunnen eten met worst bij wijze van en afvallen.
Momenten zijn er geweest dat je echt eng werd van hoe droog mijn spieren waren.
Gewoon competitie droog, en nee dat hoort inderdaad niet.

Maar dat was omdat ik ziek was, nu heb ik 20-22% gok ik zo maar houd ook meer vocht vast.
Ben wel 2x pw aan het sporten en enkel krachttraining en buikspieroefeningen.
Loopoefeningen ook met gewichtjes, ben benieuwd maar ik hoop toch niet te eindigen als op de foto’s in de op hoor.
Vind de eerste persoonlijk geen tiet meer over hebben, tweede kan ik nog van denken gaat nog en oogt nog als vrouw.

Het was trouwens op tinder wel hilarisch dat loeistrakke lijf.
Kreeg ik van die blaaskaken die pronkten met hun vetpercentage en lijf, maar ik won. :') _O-
Had daar gecensureerd een foto voor, maar die stoere kerels met dat irritante gepronk had ik stuk voor stuk tuk. _O- O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 18:00 



 
Profiel   

Ik wil eigenlijk net meer trainen om mijn 'tiet' te verminderen. :') Niet dat die van mij belachelijk groot zijn, maar ik vind het beter bij me passen.

Loopoefeningen met gewichtjes, zijn dat van die 'zakjes' met klittenband die je rond je enkels/benen kan binden? Mijn vader had die ook ooit, was -tot nu- vergeten van hun bestaan. Die dingen lijken me voor mezelf eigenlijk ook nog wel heel handig. (Al vrees ik niet dat mijn vader ze nog heeft)

Ik vraag me wel af hoe jullie dat volhouden joh. :P Zo uren in de sportzaal. Zelf ben ik namelijk meer voor sporten zoals mountainbike, muurklimmen,... Ooit had ik een abbo genomen bij de BasicFit, voor een jaar. Met het idee dat ik me dan wel verplicht zou voelen om te gaan. Dat plan is helaas mislukt. :') (Al lijken groepslessen me dan wel weer meer motivatie te geven)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 18:16 



 
Profiel   

Ik ben sinds maart bezig met krachttraining, doe het vooral i.v.m een zeurende rugblessure. Door regelmatig te trainen heb ik daar bijna geen last meer van! Omdat ik mijn rug train moet ik borst en buik ook doen om het allemaal in evenwicht te houden. Zou graag nog wat meer bespiering willen ook. Heb nu al wel de lijntjes van de buikspieren zichtbaar, dat was het eerste doel.
Doe ook weleens mee met bootcamp van de sportschool.

Voel me altijd zo lekker relaxed na het sporten, kan er echt van genieten! Wil yoga ook gaan uitproberen in een groepsles van de sportschool, ben benieuwd of dat wat voor mij is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 18:25 



 
Profiel   

Ik heb ze van de decathlon voor in het zwembad.
Doe daar mijn loopoefeningen, ze zijn een halve kg per stuk en dat voel ik flink.
Maar ik ben niet gezond, maar ik vind het een grote toegevoegde waarde voor mijn pootjes.
Ik heb flexibele enkels en losse knieën, hoe meer spiermassa hoe beter.
Zit iets van zand/korrels in en met klitteband gaan ze om mijn enkels vast.

Dezenaam, ik heb nu cup D en dat past me gewoon heel mooi.
Ik zou echt gaan janken als ik zo plat werd als ik soms zie passeren met sporters.
Trouwens van borstspieren trainen worden ze optisch groter.
Ik heb een veel mooiere glooiende borstpartij zonder zichtbare ribben met training, zonder twee bollen op een zichtbare ribbenkast.
Optisch lijkt het een cupmaat meer, maar mijn bh’s zijn ook voller.
ik train in het zwembad met handpaddles o.a.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 18:28 



 
Profiel   

Ik heb sinds begin juli een abbonement bij basic fit en train nu ook 3x per week. Cardio als opwarming en dan krachttraining.
Mijn doel is om het allemaal wat meer "zichtbaar" te maken maar niet zoals op de foto's.
Ik zit nu op een vetpercentage van 30,7% en zou het graag tussen de 20 en 25% hebben. Ben echt nog een leek dus tips en tricks mogen altijd, ook qua voeding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 18:46 



 
Profiel   

Wat leuk dat er meer vrouwen zijn! :D

Ik heb elke zomer als doel een wasbordje maar het is nog nooit gelukt, ik krijg er niet voldoende vet af. O:)


Even wat tips:
vetpercentage meten schijnt het best te gaan met zo'n tangetje https://www.fitnessapparaat.nl/artikel/ ... XwQAvD_BwE
Ze zijn niet duur, ik gebruik het zelf niet ik knijp regelmatig met mijn handen in mijn buikvet :Y)
Qua betrouwbare info vind ik https://www.bell-coaching.com/ wel fijn. Is wetenschappelijk gebaseerd.
Zelf heb ik een opleiding gehad tot personal trainer bij de AALO, mochten jullie mijn kundigheid van bronbeoordeling vertwijfelen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 20:26 



 
Profiel   

Ik ga volgen! Op het moment heb ik met 2 vriendinnen 1x per week PT maar verder kan ik heel slecht de motivatie opbrengen om vaker te sporten. Hoe doen jullie dat? Mi

Sinds kort heb ik ook een abonnement op het tijdschrift KVV (Krachttraining voor vrouwen) daar staan veel goede dingen in vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 20:35 



 
Profiel   

Ik volg ook!

In verband met mijn opleiding die ik ga volgen in oktober, ben ik nu sinds ruim een maand echt bezig met trainen.

Ik heb 1 keer pw personal training, en ik train nog twee keer per week zelf. En meestal nog een keer per week een rondje op de racefiets.

Ondanks dat ik net begonnen ben gaat het echt super lekker. Natuurlijk maak je in het begin veel progressie, dus ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 20:41 



 
Profiel   

Hier nog een fitgirl!
Ik ben vorig jaar 10 kg afgevallen en sindsdien ben ik flink aan het trainen gegaan. Helaas met ups en downs door blessures en ongelukjes, maar sinds een maandje zit ik bij een heavyweight gym en ga ik weer met sprongen vooruit! Mijn grote voorbeeld is Grace Beverley (van GraceFitUK).
[ img ]
Met die enorme benen en kont. <3 <3

Ik moet zeggen dat ik ook vrij veel negativiteit heb ontvangen over mijn spiergroei. Van zowel mannen als vrouwen die zeggen dat ze het niet mooi vinden om vrouwen met gespierde armen te zien, of dat ze (mannen) onzeker zouden zijn als hun vriendin sterker was als zij. Zelfs mijn beste vriendin stuurde plaatjes van gorilla's en zei: "iewl dat ben jij" (ik spreek haar niet meer obviously).
Tof om te lezen dat er meer meiden zijn zoals ik! :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 21:00 



 
Profiel   

Wat een belachelijke reacties topsylover. :(:) Als het een geruststelling kan zijn; ik kende vroeger een gast die gespierde en/of 'mannelijkere' vrouwen erg aantrekkelijk vond. :j En ik deel die smaak. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 21:28 



 
Profiel   

Echt niks van aantrekken zulke reacties! Meestal komen ze voort uit jaloezie en dat is geen fijne eigenschap.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 21:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 117 [ 2921 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 117  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen