Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:38

Als je aanleg hebt om snel spieren te kweken dan kan dat inderdaad vrij rap gaan met CF. Ik ben er zelf niet zo’n fan van met wat ik allemaal gezien heb qua oefeningen daarmee (kreeg al last van m’n spieren bij het zien alleen van sommige uitvoeringen).

Ik ben gister voor het eerst in een jaar bij de McDonalds geweest, ze hadden de veggie nuggets en ik wou ze heel graag proberen. Toch gek om dan ineens weer zoveel ‘zooi’ te eten. Merkte bij thuiskomt dat ik ook na een uurtje of 2 meteen weer honger had :+

Tevens ga ik met 1.5 week weer richting het buitenland, ben erg benieuwd of ik m’n gymschema een beetje kan volhouden daar. Tis nogal een gedoe met gyms daar, heb een dame die ik via de Gymshark community ken die wel een optie voor mij had zei ze dus ben benieuwd :+ Nu nog hopen dat ik er met tattoos in mag.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 09:49

Ik ben nog steeds erg te spreken over crossfit. Sommige mensen doen het inderdaad verkeerd, maar is dat bij andere vormen van krachttraining niet ook zo? Als ik ze soms met barbells zag slingeren in de basic-fit..

Ik heb ook altijd wel een paar blauwe plekken, maar ik vind het niet zo erg. Hoort er een beetje bij.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:14

Ik ben niet zo'n fan van crossfit, onder andere omdat het imo niet de meest effectieve vorm van krachttraining is. Je doet van alles maar je doet imo niets echt goed. Daarnaast doe je compounds volgens mij ook vaak "zo snel mogelijk" en zo en voor meer dan 10 herhalingen en daar ben ik al helemaal geen fan van := Maar goed, als je het leuk vindt, maakt dat allemaal natuurlijk niet zoveel uit en moet je blijven doen wat je leuk vindt!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:32

Nou ik heb diep respect voor die CF top. Als je ziet wat zij kunnen. En mega allround. Het is ook niet specifiek een krachtsport.
Maar mijn lijf vond het niet zo leuk.
En ik vond al dat cardio gedoe niets. (idd die mega vele herhalingen, maar ook het roeien en lopen. Brrr.)

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:16

Eulogy schreef:
Ik ben niet zo'n fan van crossfit, onder andere omdat het imo niet de meest effectieve vorm van krachttraining is. Je doet van alles maar je doet imo niets echt goed. Daarnaast doe je compounds volgens mij ook vaak "zo snel mogelijk" en zo en voor meer dan 10 herhalingen en daar ben ik al helemaal geen fan van := Maar goed, als je het leuk vindt, maakt dat allemaal natuurlijk niet zoveel uit en moet je blijven doen wat je leuk vindt!


Ja eens hoor! Het snelheidscomponent maakt het wel lastig om oefeningen correct uit te voeren. Daarom vind ik het juist heel belangrijk om eerst de techniek goed onder de knie te hebben, dus daar ligt mijn focus vooral. Dat betekent dat ik soms wat langzamer ben, maar dat vind ik niet erg. Bij de meeste goede boxen ligt de focus ook echt wel op de techniek. Niemand heeft er wat aan als iedereen geblesseerd raakt.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 15:36

Ik heb nog nooit blauwe plekken gehad van krachttraining, behalve als mijn vinger onder een dumbell kwam ofzo. Wtf doen jullie? :+

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:00

Oefeningen waarbij je dumbbells van en naar je schouders moet brengen bijvoorbeeld :+

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:53

Kan me wel voorstellen dat je wel blauwe plekken krijgt van crossfit of zo, of van oly lifting uberhaupt :P Ik heb wel eens blauwe plekken op m'n heupen van hip thrusts of op m'n schenen van deadlifts.
Schouders heb ik niet meer sinds ik low bar squat maar daarvoor ook wel.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:15

Rare bloeduitstortingen achterkant oksels van het benchen.

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:13

Ik heb bloeduitstortingen gehad aan de binnenkant van mijn boven benen (er ging wat mis met de kettlebell swing..), op de uiteindes van mijn sleutelbeen (barbell er tegen aan), schouders en striemen op mijn armen van het springtouw dat er tegen aan sloeg.
Moet wel zeggen dat ik iet wat onhandig ben aangelegd! :+

Ik heb dinsdag een workout gedaan met thrusters (en dus touwtje springen), heerlijk gewerkt! Wel echt flink spierpijn van. :Y) Morgen weer naar de sportschool.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:00

Ik heb sowieso dikwijls blauwe plekken, omdat ik een kluns ben :') Stoot me overal aan. Van het liften zelf wel een paar keer vingers uit de kom getrokken met rows. Had nog nooit onderarmen getraind en deed 5x5 sets. Dan vlieg je omhoog met kg, maar je handen kunnen niet volgen. Kon ze zelf terugzetten :=

Vind de CF top wel echt inspirerend. Nu een aantal docu's gezien van hun voorbereidingen en de Crossfit Games. Echt, heilig ontzag voor wat zij kunnen. Ik lig al knockout met 1x10 squats, laat staan 8x30 ofzo. Sommigen hebben echt zo'n laatste spurt tijdens de Games, geweldig om te zien. Daar kan ik echt van dagdromen, zo'n uithouding en kracht te hebben.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:59

Ik heb voornamelijk na het hiptrusten blauwe plekken op m'n heupen, echt niet charmant ook :+ Voelt wanneer ik bezig ben niet extreem beurs, maar blijkbaar is 60kg+ toch echt te enthousiast voor mijn lichaam om niet wat plekken aan over te houden.

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:45

Op mijn heupen/ liezen van de riem van de squatkooi

Maar ook in mijn hals van de touwen rope crunches tegenwoording doe ik er een handdoek tussen
Leek soms wel of ik gewurgd was :')

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:41

Huh, de riem van de squatkooi?

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:59

Van hip thrust heb ik nog geen blauwe plekken op de heupen, alleen af en toe rode plekken. Alleen dus
op mijn rug van die verdomde bandjes. :+ Maar ik hip thrust ook pas met 65 kilo. Verder voornamelijk
blauwe plekken van onhandigheid en kickboksen. O ja, ook weleens van deadliften. :j

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 11:41

Sem_ schreef:
Van hip thrust heb ik nog geen blauwe plekken op de heupen, alleen af en toe rode plekken. Alleen dus
op mijn rug van die verdomde bandjes. :+ Maar ik hip thrust ook pas met 65 kilo. Verder voornamelijk
blauwe plekken van onhandigheid en kickboksen. O ja, ook weleens van deadliften. :j

Hahaha ik krijg ook blauwe plekken van hipthrusten met 20 kilo. Dus denk dat je gewoon geluk hebt!

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 11:58

Eulogy schreef:
Huh, de riem van de squatkooi?


Jep die is met een riem om je heupen en gaat dan met een haak vast aan een kabel tussen je benen. Soort van spijkerpoepen zeg maar.
Erg fijn ding alleen die band is vervelend op je heupbod


Afbeelding

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:18

Ik krijg altijd blauwe plekken rond mijn knieën met het deadliften. Verder heb ik altijd wel ergens een blauwe plek zitten omdat ik me gewoon erg onhandig ben soms.. :')

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:23

Hi! Ik lees hier al tijden mee, maar heb niet echt de tijd gehad om te reageren.

Ik vind dat Crossfitten ook echt heel interessant maar heb naast 1 proefles mij er niet meer aangewaagd.

Blauwe plekken heb ik niet echt last van gelukkig.

Maaaar ik heb zaterdag mijn eerste weightlifting wedstrijd in de gym waar ik lid ben!
Ik ben zo zenuwachtig haha! Iemand tips?

Stiekem hoop ik nieuwe PRs neer te zetten maar ik ben al lang blij als ik de lifts technisch goed kan uitvoeren!
Het zijn de squat, bench press and deadlift.

Waarbij mijn favoriet op dit moment de bench press is!

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:07

Ahhh powerlifting dus, tof! :D Waar hoop je op qua gewichten? Succes alvast!!

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:19

Oeps powerliften inderdaad!
Ik hoop op een squat van 85kg, bench van 50kg en deadlift 85kg!
Maar dit zijn dus allemaal PRs als ik ze haal. Ik heb 82.5kg squat, 47.5kg bench, en 82.5kg deadlift gehaald in the gym maar het is maar afwachten hoe het allemaal gaat zaterdag. Mijn eerste lifts zijn 70kg squat, 42.5kg bench en 75kg deadlift.

Ik weet dat ik niet de sterkste ben, maar heb er heel veel zin in! En ze hebben gisteren een kalender geplaatst met meerdere data en ik wil dit dan wel volhouden en rustig naar de 100kg squat toe!


Ik heb de deadlift zeer verwaarloosd in mijn training ik vind het niet zo leuk om te doen, en heb daar ook veel te weining aandacht aangegeven. Ik moet me hier dus echt doorheen slepen en meer op gaan trainen na zaterdag.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:48

Maakt helemaal niet uit wat je lift toch, zolang je het maar leuk vindt :) En vind dit heel netjes hoor! Is het een officiele wedstrijd?

Wat tips betreft, geniet er in de eerste plaats want het is echt heel leuk :D Probeer niet teveel (maar wel genoeg, haha) te doen tijdens je warmups en voor je "echte" lifts echt de tijd te nemen voor je setup, laat je niet haasten. Ik weet niet of je met de officiele commando's lift? Let daar dan nog even goed op, vaak focus je zo op de lift zelf dat je dat allemaal vergeet (spreek helaas uit ervaring :+ ).

Ik vond deadliften ook nooit leuk, tot ik er goed in was :+ Ineens klikte er iets qua techniek en nu is het m'n favoriete lift.

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:06

Het is volgens mij niet officieel nee, het is voor charity. Maar wel iedereen die mee wil doen mag meedoen!
Misschien iets voor jou om naar te kijken Bath is niet zover vanaf Bristol :+

Maar er doen wel echt lifters mee die heel intens trainen als in mannen die even 145kg squatten en 240 deadliften.

Ik hoop dat ik ooit de liefde voor de deadlift vind dan haha!

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:25

Ohhh joh helemaal gemist dat je in Bath woont, da's inderdaad om de hoek natuurlijk :') Welke gym is het?

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:48

Het is het BETTER sports and leisure centre!