Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:09

Hey, ik meld me ook :D

Ik ben pas net begonnen met krachttraining. Deed hiervoor altijd cardio, maar omdat ik nu toch wat meer 'shape' wil krijgen/strakker worden, nu ook kracht :)

Hoe lang duurde het bij jullie voordat je wat resultaat begon te zien? En hoevaak trainden jullie?

Ik wil zelf ook wel eerst wat afvallen, ben iets aan de zware kant. Maar hopelijk gaat dat een beetje tegelijk :) Let wel ook op m'n voeding uiteraard, gewoon gezond eten en genoeg eiwitten na het sporten.

Heb vanmiddag voor het eerst met begeleiding van een personal trainer een schema afgewerkt. Ongeveer 10 minuten fietsen, daarna benen (goblet squats, leg press, leg extension), daarna weer 10 minuten loopband, dan armen (shoulder press, lat pulldown, tricep pulldown) en daarna nog 10 minuten roeien. Vond t wel behoorlijk pittig :') Morgen ben ik denk ik ook overal kreupel.. haha

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:53

Hi!

Ik heb eigenlijk geen idee wanneer ik begon te zien dat mijn spieren zichbaarder werden. Ik heb altijd rond de 2-4x per week getraind en doe dat nog steeds.

Ik haaaat fietsen zo erg in de gym haha! Maar dat klinkt wel als een goede eerste work out!! Voelde je het goed de dag erna?

Mijn competitie gisteren was zo tof! Ik wilde alleen te veel van mijzelf, ik had in gedachten om 70, 77.5 en dan 82.5kg te gaan op de squat maar ging 70, 80 en toen 85kg. Helaas haalde ik de 85 niet.
Voor de bench een beetje hetzelfde, haalde de 42.5kg makkelijk, de 45kg was ook goed en toen liep ik vast op de 47.5kg. De deadlift daarintegen, wou ik beginnen op 75kg dan naar 80 en dan finishen met 85kg. Maar begon met 80kg, 90kg en een PR met 100kg gefinished! Ik denk heel eerlijk dat ik de 105 of 110 misschien ook nog wel had kunnen halen.

Was uiteindelijk 4e op 2.5kilo na verschil van een medaille.. Heel zuur maar gaf wel gelijk heel veel motivatie voor de volgende competitie!

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:19

Wat netjes! Vond je het leuk?

Misschien leuk om een keertje samen te trainen als je daar zin in hebt/jouw sportschool dagpassen oid heeft? :D

Hm, ik weet eigenlijk niet meer hoe snel ik verschil zag. Toen ik het echt serieus begon te nemen, zag ik vrij snel verschil... Denk ik? :+

Dinsdag begint de peak week van mijn training cycle en ik ben bang haha. Meer gewicht EN meer sets dit keer: dinsdag deadlifts 3x10 @92.5kg help :')

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:30

Wat leuk Ilse!! En misschien niet helemaal zoals je voor je zag, toch vierde plek!

Ik doen nu sinds maart weer aan krachttraining na 3 jaar pauze. Keer hiervoor ook minder fanatiek dan nu. Zag na paar maand al aardig verschil, maar heb ik wel voordeel het redelijk snel showt bij mij.
Komende tijd echt focussen op echt goed op m’n eiwitten en kcal letten en op progressive overload. Eens zien waar we komende maanden kunnen komen.
Begin nu wel last te krijgen van dat ik hypermobiel ben. Krijg last van m’n polsen. Dus wrist wraps besteld. Van de week eens kijken of daarmee beter gaat.

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:08

Linoleum, succes met je polsen! Ik hoop dat de wrist wraps de uitkomst bieden voor je.

Ah Eulogy dat zou echt tof zijn! Onze gym is best duur voor dagpassen, 10 pond maar het kan wel. Ik Zou eventueel ook naar Bristol kunnen.

Als je wil, kan je ook meedoen met de competities. Inschrijfgeld is 15 pond voor non-members, en dat gaat allemaal naar charity. Je kan als je wil ook op de instagram pagina van spf_powerlifting kijken daar staat alle info op :)

Zo die 92.5kg 10x is niet mis, succes!

Ik moet ook zeggen dat door gisteren ik er nog meer voor wil gaan. Niet dat ik perse veel competities wil doen, maar die georganiseerd worden hier bij de gym wil ik wel blijven doen zodat ik gemotiveerd blijf.

Wat zijn jullie doelen eigenlijk? Zowel gewicht om te liften als algemene doelen? Specifieke wedstrijden ook of echt sterker worden? Mijn doelen voor nu zijn om in januari (precies 3 maand om te trainen) een 110kg squat te kunnen doen, 60kg bench en minimaal 130kg deadlift. En ik train op dit moment kracht 3x per week en 1 of 2 keer een cardio groepsles.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:54

Ik train nu specifiek om sterker en gespierder te worden en heb geen harde doelen voor ogen. Ook geen idee wat ik kan behalen met mijn beroerde knieën en polsen. Maar ik vermaak me heel goed en zie mijn lichaam veranderen, dat is het mooiste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:07

_Ilsee_ schreef:
Wat zijn jullie doelen eigenlijk? Zowel gewicht om te liften als algemene doelen? Specifieke wedstrijden ook of echt sterker worden? Mijn doelen voor nu zijn om in januari (precies 3 maand om te trainen) een 110kg squat te kunnen doen, 60kg bench en minimaal 130kg deadlift. En ik train op dit moment kracht 3x per week en 1 of 2 keer een cardio groepsles.

Doelen voor de komende 2 jaar: als natural mezelf toegang verschaffen tot de club-1000 (1000 pond totaal op de SQ, BP en DL), een Wilks score van minimaal 300 en kwalificeren voor de nationals (of een wedstrijdtotaal neerzetten dat me zou kwalificeren voor de nationals).

Langere termijn doelen zijn meer gericht op kwaliteit van leven en nog niet specifiek genoeg om meetbaar te maken.

Wel vind ik het belangrijk om tenminste op de korte termijn meetbare doelen te hebben. Het werkt niet alleen motiverend maar het geeft ook wat specificiteit aan je trainingen en verplicht je na te denken over wat je nou eigenlijk wil op de korte en lange termijn.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:31

Mijn lange termijn doel is sterker en strakker worden. En om het specifieker te maken: de verticale lijnen van de buikspieren zien (horizontale hoeft niet) en mezelf 10keer kunnen optrekken.

Mijn korte termijn doelen nu zijn:
1. 60kg lat pulldown x1
2. 100kg legpress x10

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 19:07

Ik ben net 2 weken goed ziek geweest, ik wil eeeeecht weer trainen!
Er komen mooie KG;s voorbij :D

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 19:36

Ilse, had helemaal over je heen gelezen haha sorry! Ja, lijkt me leuk! Hier is het ook 8 pond geloof ik, dus het maakt niet zoveel uit! :) Ik zal je even pb'en straks.

Heb gekeken op hun insta trouwens en misschien dat ik de volgende wedstrijd wel mee pak, lijkt me leuk! Zonder echte prep en zo dan maar toch.

Mijn doelen zijn me in 2020 plaatsen voor nationals (320kg totaal, dus ik hoop 110 squat, 60 bench, 150 deadlift oid, minstens), daarna zie ik het wel weer.

Ik heb vandaag mijn deadlifts gefilmd voor wie geïnteresseerd is, laatste deadlifts van dit blok en ben zo blij dat dit volume blok over is :') https://www.instagram.com/p/B4XxTtQHTT- ... 34qdk44ipe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 04:30

Eulogy schreef:
Ik heb vandaag mijn deadlifts gefilmd voor wie geïnteresseerd is, laatste deadlifts van dit blok en ben zo blij dat dit volume blok over is :') https://www.instagram.com/p/B4XxTtQHTT- ... 34qdk44ipe

Ik zou dat stuiteren niet echt aanraden.

Lekker je hele proces doorlopen met inhaleren, afzetten tegen je riem, etc want een deel van je vooruitgang zal komen van het ingesleten raken van dat proces. Minstens full-stop, indien gewenst zelf met complete reset (wat bv Layne Norton doet: https://www.facebook.com/LayneNorton/vi ... 294999447/ )

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 05:46

Ik ben op het moment onderweg naar een gym in Tokyo, ben heel benieuwd hoe er hier getraind word :+ Ook een beetje curious of ik er wel echt in kom met m’n tattoos, maar we’ll see.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 09:59

(Kon niet meer editen dus dan maar zo)

Net naar de gym geweest hier, was best lachen. Qua faciliteiten bij deze gym wel weinig uitgebreide opties dus heb het bij een simpele fullbody work-out gehouden met losse gewichten. Een van de weinige vrouwen die ook echt met gewichten bezig was, dus dat was opzich wel leuk om te zien :) Attente staff ook, ik was op zoek naar een hiptrust pad en er kwamen ineens van 2 kanten mensen aan om die te brengen :+ Dat doen ze in Nederland nie

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 10:08

Eulogy, wat sta jij breed! Ik sta zelf op heupbreedte met mijn handen breder. Weet jij of er reden is voor dit verschil in positie?
Ziet er wel gaaf uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:13

antje_vip schreef:
Eulogy, wat sta jij breed! Ik sta zelf op heupbreedte met mijn handen breder. Weet jij of er reden is voor dit verschil in positie?
Ziet er wel gaaf uit!

Sumo vs conventional.

De een kan meer pakken met sumo, de ander met conventioneel. Uitproberen wat het beste bij je past en dan niet meer wisselen.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:22

enzino schreef:
Eulogy schreef:
Ik heb vandaag mijn deadlifts gefilmd voor wie geïnteresseerd is, laatste deadlifts van dit blok en ben zo blij dat dit volume blok over is :') https://www.instagram.com/p/B4XxTtQHTT- ... 34qdk44ipe

Ik zou dat stuiteren niet echt aanraden.

Lekker je hele proces doorlopen met inhaleren, afzetten tegen je riem, etc want een deel van je vooruitgang zal komen van het ingesleten raken van dat proces. Minstens full-stop, indien gewenst zelf met complete reset (wat bv Layne Norton doet: https://www.facebook.com/LayneNorton/vi ... 294999447/ )
Ben het helemaal met je eens hij lagere reps, niet bij een volume/hypertrophy set. Bovendien is het gecontroleerd dus geen "stuiteren", gewoon touch & go. Dit doe ik ook zonder riem, het is "maar" 70% namelijk.

Antje_vip, sumo inderdaad! Ik kan wel conventional maar dan pak ik inderdaad een stuk minder en het past gewoon minder lekker bij mijn bouw :+

Courses, dat lijkt me gaaf, in Tokyo!! Veel plezier sowieso, lijkt me heel apart om daar te trainen haha

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 23:18

Eulogy schreef:
Ilse, had helemaal over je heen gelezen haha sorry! Ja, lijkt me leuk! Hier is het ook 8 pond geloof ik, dus het maakt niet zoveel uit! :) Ik zal je even pb'en straks.

Heb gekeken op hun insta trouwens en misschien dat ik de volgende wedstrijd wel mee pak, lijkt me leuk! Zonder echte prep en zo dan maar toch.

Mijn doelen zijn me in 2020 plaatsen voor nationals (320kg totaal, dus ik hoop 110 squat, 60 bench, 150 deadlift oid, minstens), daarna zie ik het wel weer.

Ik heb vandaag mijn deadlifts gefilmd voor wie geïnteresseerd is, laatste deadlifts van dit blok en ben zo blij dat dit volume blok over is :') https://www.instagram.com/p/B4XxTtQHTT- ... 34qdk44ipe


Ik vind ook dat je bovenin jezelf teveel overstrekt wanneer je rechtopstaat waardoor je je onderrug teveel overbelast.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 01:12

Dat is een normale lock out, een over extension zou ik ook voelen :D Vertrouw voor form cues op mijn coach (dat is ook de enige reden dat ik m'n sets af en toe film, zodat hij ze kan zien als hij niet mee is) :j

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 20:35

Courses wat tof om daar naar de gym te gaan! Klinkt inderdaad dat ze veel attenter zijn in de gym daar.

Ik zit er ook wel eens overna te denken om een coach te nemen, gewoon om te checken of ik het allemaal wel goed uitvoer en misschien voor een beter persoonlijk schema zodat ik er meer uit kan halen.

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 17:25

Zijn hier ook mensen die trainen met een belt? Ik merkte gisteren met mn deadlifts dat ik er misschien een nodig heb maar heb geeeeen idee naar wat voorn iets ik opzoek moet

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 17:28

Iemand in de sportschool raadde mij dat ding aan vandaag tijdens mijn deadlifts. Probleem is alleen dat dat ding van de sportschool te groot is voor mijn taille dus dat werd hem uiteindelijk niet.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 18:29


_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:01

Oeh die tweede ziet er heel aantrekkelijk uit!
Ik ga eens meten welke ik nodig heb en dan maar bestellen.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:07

Die eerste heeft imo heel weinig nut - niet van leer en klittenband als sluiting.

Ik heb deze:
https://www.rogueeurope.eu/rogue-echo-lifting-belt-eu
Die is ook vrij breed voor mijn taille maar het hoort ook niet comfortabel te zijn.

Side note, even inlezen waarvoor je hem gebruikt, hoe je hem gebruikt etc. Anders heeft het weinig nut. Een riem is ahw een extra laag om tegen te bracen bij lifts van meer dan 80% (ongeveer). Je moet dus imo eerst weten hoe je correct bracet en welke functie een riem heeft.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:11

Waarom niet nuttig als ie niet van leer is en klittenband heeft?
Mijne is ook niet van leer en met klittenband maar werkt prima. :D