Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 32 van de 117 [ 2921 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 117  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dames met spierballen (krachttraining)

 
Profiel   

Eulogy schreef
Ahhh deadlift PB, 122.5kg :D Vloog omhoog dus ik denk dat er nog meer in had gezeten, maar dat zien we over 7 weken op m'n volgende wedstrijd wel :D https://www.instagram.com/p/B1TlpTeHsa7 ... eends7xzje

Wauw :wow: geweldig zeg! Ik liftte met de kerst 100kg, daarna eigenlijk niet meer gekeken of ik nu zwaarder kan.

Maanlicht schreef
Zo, het zit er weer op. Helemaal gesloopt, haha! Kan nog net m’n telefoon vasthouden. Hebben jullie nog goede tips tegen spierpijn? Ik neem al magnesiumcitraat.

[ [url=m/uvVRhi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit heb ik gedaan:
[ [url=m/JXY6RV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nice 8-) Hoeveel rondes heb je gehaald en met welke gewichten heb je gewerkt?

Tegen spierpijn helpt slapen. Alleen als je slaapt maak je groeihormonen aan en die zorgen voor herstel. Foamrollen kan ook zinvol zijn. Dit zorgt voor een goede doorbloeding in je spieren waardoor er steeds een goede aan- en afvoer van voedings- en afvalstoffen is. Actieve rust is ook goed voor de doorbloeding als foamrollen te pijnlijk is. Dus een lekkere wandeling of iets degelijks :)

Ik mag morgen weer aantreden :D
Zal wel weer pittig worden want ik heb er net 3 weken vakantie opzitten :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 22:56 



 
Profiel   

122.5kg deadlift, als ik ooit daar kom dan denk ik dat ik al m’n personal records redelijk overtroffen heb :+

Ik heb overal spierpijn van m’n work-out van zondag en vanavond ‘moet’ ik weer, maar kan er nog even niet heel blij over zijn :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 05:43 



 
Profiel   

Noisy schreef
Eulogy schreef
Ahhh deadlift PB, 122.5kg :D Vloog omhoog dus ik denk dat er nog meer in had gezeten, maar dat zien we over 7 weken op m'n volgende wedstrijd wel :D https://www.instagram.com/p/B1TlpTeHsa7 ... eends7xzje

Wauw :wow: geweldig zeg! Ik liftte met de kerst 100kg, daarna eigenlijk niet meer gekeken of ik nu zwaarder kan.

Maanlicht schreef
Zo, het zit er weer op. Helemaal gesloopt, haha! Kan nog net m’n telefoon vasthouden. Hebben jullie nog goede tips tegen spierpijn? Ik neem al magnesiumcitraat.

[ [url=m/uvVRhi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit heb ik gedaan:
[ [url=m/JXY6RV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nice 8-) Hoeveel rondes heb je gehaald en met welke gewichten heb je gewerkt?

Tegen spierpijn helpt slapen. Alleen als je slaapt maak je groeihormonen aan en die zorgen voor herstel. Foamrollen kan ook zinvol zijn. Dit zorgt voor een goede doorbloeding in je spieren waardoor er steeds een goede aan- en afvoer van voedings- en afvalstoffen is. Actieve rust is ook goed voor de doorbloeding als foamrollen te pijnlijk is. Dus een lekkere wandeling of iets degelijks :)

Ik mag morgen weer aantreden :D
Zal wel weer pittig worden want ik heb er net 3 weken vakantie opzitten :o


Ik ben tot de 25 gekomen, en toen kwam ik er niet meer doorheen haha. Het was pas mijn tweede keer crossfit en omdat we met zoveel herhalingen werkten heb ik met twee dumbells gewerkt van 5 kilo, ipv stang. Anders maak je gelijk je lichaam stuk denk ik als je de techniek nog niet volledig beheerst en moe wordt.

Bedankt voor de tips! De spierpijn valt erg mee, vooral mijn schouders en armen voel ik behoorlijk. Ik denk dat ik vandaag wel eventjes naar de sportschool ga, als dat gaat, en anders eventueel een stuk wandelen op de hei.

Ja, dat is best pittig, weer beginnen na 3 weken vakantie. Veel succes!
Sterkte Courses, hopelijk valt het mee voor je vanavond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 07:49 



 
Profiel   

@Maanlicht
Keertje samen trainen? Ik woon in Baarn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 12:47 



 
Profiel   

linnnde schreef
@Maanlicht
Keertje samen trainen? Ik woon in Baarn :D


Ja leuk! Ik stuur je een pb!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 13:22 



 
Profiel   

Ik trainde eerder in Baarn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:39 



 
Profiel   

Needje schreef
Ik trainde eerder in Baarn :D


Jij woont in Hoogland zie ik, ik train bij Fitnessclub in Nieuwland, jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:59 



 
Profiel   

Movement club 033

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 17:42 



 
Profiel   

Sinds gisteren heb ik weer een jaarabonnement in de sportschool en moet zeggen dat ik eigenlijk gemotiveerder ben dan vroeger, maar dat kan ook komen omdat mijn revalidatie van verschillende operaties eindelijk voorbij zijn.

Ik ben 1,58m groot/klein en weeg momenteel 58kg. Mijn doel is wat afvallen, meer bespiering, rolletjes kwijt raken en wat strakker worden.

Momenteel ga ik wel enkel conditie opbouwen dmv roeien, loopband en crosstrainer, pas wanneer mijn vriend terug kan trainen (kan pas in september omwille arbeidsongeval) ga ik kijken tot in hoeverre ik oefeningen van krachttraining kan beoefenen. Mijn vriend is een ervaren persoon (trainde tot 150 a 175kg, maar omwille breuk en operatie van zijn arm moeten stoppen) , hij zal mij begeleiden in het kijken wat alle mogelijkheden zijn voor mij, omdat hij weet tot in hoeverre ik kan bewegen etc..naast dat de drempel bij het niet lukken/kunnen van iets omwille mijn beperking er dan niet is.

Even twijfel gehad over de foto's omdat ik er zacht gezegd er niet echt goed bij staat qua gehele conditie, maar het is dan fijn om even terug te kijken bij verdere vorderingen. :)

https://www.mupload.nl/img/08j7cmacrilc.jpg

https://www.mupload.nl/img/c409qdsg4.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 20:12 



 
Profiel   

Eulogy schreef
Haha nee er was in mijn gewichtsklasse ook iemand die 167.5kg had :') En de klasse boven mij (tot 72kg) had een South West record verbroken met 191kg.

Maar deze wedstrijd wilde ik vooral zien als oefening en in januari deadliftte ik nog 90kg, dus ben hier heeeel tevreden mee :j Heb er echt lang over gedaan om sumo onder de knie te krijgen en m'n heupen laag te houden etc, en ineens paar weken geleden klikte het. Ik had echt een bloedhekel aan deadlifts en m'n squats waren lange tijd sterker dan mijn deadlifts. Dat is niet gebruikelijk :+ Nu vind ik ze geweldig.
Squats op wedstrijd vond ik echt heel lastig.

Dat is m'n vriend trouwens aan het einde van dat filmpje _O- Hij kwam stuk sneller en makkelijker van de grond dan we allebei verwacht hadden :')


Ik val echt even binnen in dit topic maar volg het al vanaf het begin haha!
Ik houd ook van gewichten, en train ook vooral kracht. Mijn doel ik op af te vallen, en mijn spieren zichtbaarder te krijgen en ik moet zeggen mijn benen en armen groeien goed! Maar mijn rug en schouders vind ik erg lastig.

Anyhow, ze hebben bij ons in de gym in Oktober een powerlift wedstrijd en ik wil graag meedoen maar wil mijzelf niet voorschut zetten haha.
Ik heb geeeen idee wat “normaal” is op zulke wedstrijden. Het is gewoon in de sportschool voor charity niet een echte echte wedstrijd.

Dus ik dacht even polsen hier op hoeveel jullie nu trainen haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 20:53 



 
Profiel   

Net best een chille training gehad, merk wel dat ik nu consistent wat hoger in gewicht kan gaan (als niet steeds alle platen weg zijn in de gym :+). Ik merk alleen wel hoe hoger ik in gewichten ga ik soms echt aan het eind van m’n work-out een enorme dip heb in m’n bloedsuiker. Ik vang het nu op met wat Dextro maar is niet helemaal ideaal. Iemand hier nog advies voor?

[ img ]
Hiptrust 50kg, op basis van wat feedback m’n stance aangepast en voelt een stuk prettiger zo :)

[ img ]
Side shape update

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 22:28 



 
Profiel   

Ziet er goed uit Courses.
Ik heb trouwens standaard dextrose in mijn drinkwater wat ik tijdens het sporten drink.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 05:58 



 
Profiel   

Mooie foto's courses!!! Maar pak je gewoon per training een hoger gewicht, begrijp ik dat goed?
Ik was gisteren ook weer trainen maar bepaalde apparaten zijn gewoon te laag voor me qua gewicht, alleen is dat volgens de trainer voor een beginner wel oke. Ik twijfel om gewoon op eigen initiatief te prutsen, vandaar dat ik het vraag.

En ja qua bloedsuiker.. Ik kan alleen maar bedenken dat je van tevoren meer eet of inderdaad iets meeneemt waardoor je het tussendoor op kan vangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 08:30 



 
Profiel   

@ castilja; wanneer je de laatste 3 HH met gemak kunt doen, is het voor jou een te laag gewicht. Niet elke beginner is even sterk, gewicht is zo persoonlijk.

Ik zou als ik jou was dus gewoon het gewicht verhogen, wanneer je de oefening technisch goed uitvoert maar de sets zonder teveel moeite kunt afmaken

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 08:48 



 

Eulogy schreef
Ahhh deadlift PB, 122.5kg :D Vloog omhoog dus ik denk dat er nog meer in had gezeten, maar dat zien we over 7 weken op m'n volgende wedstrijd wel :D https://www.instagram.com/p/B1TlpTeHsa7 ... eends7xzje

Nette techniek, ziet er inderdaad wel erg makkelijk uit zo.
Hoe gingen de squats en de benchpress?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 08:50 



 
Profiel   

Super, dank! Prima maatstaf, dat ga ik gewoon doen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 08:51 



 
Profiel   

enzino schreef
Eulogy schreef
Ahhh deadlift PB, 122.5kg :D Vloog omhoog dus ik denk dat er nog meer in had gezeten, maar dat zien we over 7 weken op m'n volgende wedstrijd wel :D https://www.instagram.com/p/B1TlpTeHsa7 ... eends7xzje

Nette techniek, ziet er inderdaad wel erg makkelijk uit zo.
Hoe gingen de squats en de benchpress?

Bedankt! Klopt, ik had tijdens training 120kg gehaald en daarbij het idee dat ik lockout net niet helemaal haalde. Maar zoals dit ging, had ik er nog wel meer uit kunnen halen. Volgende keer :j

Squats vond ik heeeel lastig, vergat bij de eerste poging te wachten op het Rack commando. Ik wist het wel, maar niet genoeg geoefend dus. 2e poging niet diep genoeg :+ Dus blijven hangen op 97.5kg, maar goed, dat gebeurt me dus volgende keer niet meer.
Bench ging wel lekker! 50kg, 52.5kg allebei gehaald, daarna 57.5kg geprobeerd omdat ik toch niks te verliezen had en 52.5kg prima ging, maar 57.5kg niet gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 09:14 



 
Profiel   

Echt heel knap Eulogy, veel succes bij de voorbereiding van je volgende wedstrijd.

Ik ben dinsdagochtend terug gekomen van vakantie. En hoewel er op Tenerife een gym was en ik daar om de dag aan de slag ben gegaan met wat er was (dumbells, matjes,loopband, crosstrainer en een 3 in 1 apparaat). Bleef het daar bij max een half uur, veel te heet en de gezinsleden vonden het ook niet gezellig.

Maar afijn, gisteren mijn eigen sportschool bezocht, hardlopen ging prima, mijn pull schema gedaan, viel me allemaal niet tegen. Het was er lekker koel en rustig. Alleen de oudere generatie was er, heerlijk!

Ik ben 3 kg aangekomen (hoop nog dat het vocht vasthouden is), dus ik moet echt aan de bak. Morgen een half uur met mijn trainer samen trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 11:25 



 
Profiel   

Een mens kan maar een maximaal gewicht aan vet bijkomen of afvallen per week (0,5 kg ofzo??). En je moet dan 7000kcal teveel (of te weinig) eten voor een kg. Die 3kg zal wel vocht zijn ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 11:35 



 
Profiel   

Rebel_Jits schreef
Een mens kan maar een maximaal gewicht aan vet bijkomen of afvallen per week (0,5 kg ofzo??). En je moet dan 7000kcal teveel (of te weinig) eten voor een kg. Die 3kg zal wel vocht zijn ;)



Daar ga ik ook vanuit.

Heb wel veel ice tea gedronken, wat ik nooit drink. Verder elke dag uit eten, maar ook gewoon vis en groenten gegeten en niet elke dag een pizza, burger oid. Ik weeg me volgende week weer, dan klopt het gewicht vast. Maar er moesten er nog 3 af, dus aan de bak moet ik sowieso ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 13:10 



 
Profiel   

Nou na een leuk weekendje Parijs vandaag weer voor het eerst geweest, meteen nieuw persoonlijk recordje; 100 kg deadlift. Samen met een vriend die veel traint en ook correct de deadlift uitvoert (ik heb heel veel YouTube vids zitten kijken hahah)
Nu dus ook geen spierpijn in mn onderrug!! Super blij!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 21:50 



 
Profiel   

Netjes hoor.
Dat is nog steeds m'n streven. haha.
Maar ben nooit verder gekomen als 87,5.
Geen idee waarom, maar ik blijf altijd hangen tussen de 82,5/85. Grrr.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 06:25 



 
Profiel   

[ img ]

Voor een ander forum had ik even een timeline gemaakt en die is ook wel relevant hier dus vond het wel goed om te posten.

Eigenlijk alles bovenin was echt 'geen-idee-wat-ik-doe', toen ik m'n Gymshark kreeg (Augustus '18) ben ik 'gestopt' met PBP en een beetje zelf aan de slag gegaan :) Moet zeggen dat het slow but steady wel echt een stuk beter en aangenamer allemaal word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 07:36 



 
Profiel   

Leuk topic!

Ik ben zelf ook al ruim een jaar weer serieus aan het trainen. Wel wat ups en downs door blessures, maar ik begin zeker wel progressie te zien :D

Ik ga dit topic ook volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 08:07 



 
Profiel   

Courses, is die legging ook van Gymshark? Hoe blijft die zitten met squats en dergelijke? Nog andere kleuren?
Ik heb graag high waist-leggings tijdens het sporten. Met m'n dikke billen zakken normale leggings onfatsoenlijk af, zegmaar :o

Gisteren een beetje accessoire-dagje gehad op de gym: chest, triceps, kuiten, buik.. M'n kuiten waren vanmorgen compleet verzuurd, kreeg ze amper op de grond. Ocharm 40 kg calf-raises :') Maar wel fijn om eens ergens anders spierpijn te hebben, haha.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 13:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 32 van de 117 [ 2921 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 117  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen