Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 15:15

Die serie broeken zijn sowieso squatproof

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 15:35

Ik heb 1 legging van MyProtein, high-waisted en die blijft perfect zitten met squats! :)

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 17:54

Castilja schreef:
Ik heb 1 legging van MyProtein, high-waisted en die blijft perfect zitten met squats! :)


Idem hier! Ik heb een rode.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 17:59

Rebel_Jits schreef:
Courses, is die legging ook van Gymshark? Hoe blijft die zitten met squats en dergelijke? Nog andere kleuren?
Ik heb graag high waist-leggings tijdens het sporten. Met m'n dikke billen zakken normale leggings onfatsoenlijk af, zegmaar :o

Gisteren een beetje accessoire-dagje gehad op de gym: chest, triceps, kuiten, buik.. M'n kuiten waren vanmorgen compleet verzuurd, kreeg ze amper op de grond. Ocharm 40 kg calf-raises :') Maar wel fijn om eens ergens anders spierpijn te hebben, haha.


Gymshark is voor mij (de seamless & camo sets die ik heb in ieder geval) echt de go to voor goede, squatproof leggings. Ze zakken soms wel wat af maar goed, daar is ook alles mee ‘geklaagd’.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:11

Courses schreef:
Rebel_Jits schreef:
Courses, is die legging ook van Gymshark? Hoe blijft die zitten met squats en dergelijke? Nog andere kleuren?
Ik heb graag high waist-leggings tijdens het sporten. Met m'n dikke billen zakken normale leggings onfatsoenlijk af, zegmaar :o

Gisteren een beetje accessoire-dagje gehad op de gym: chest, triceps, kuiten, buik.. M'n kuiten waren vanmorgen compleet verzuurd, kreeg ze amper op de grond. Ocharm 40 kg calf-raises :') Maar wel fijn om eens ergens anders spierpijn te hebben, haha.


Gymshark is voor mij (de seamless & camo sets die ik heb in ieder geval) echt de go to voor goede, squatproof leggings. Ze zakken soms wel wat af maar goed, daar is ook alles mee ‘geklaagd’.

Ik heb een vital seamless in purple en een flawless knit in khaki, beiden zijn 100% squatproof. Daarnaast een ultra seamless in pink, die schijnt wel door, maar draag ik gewoon een lichtroze string onder en draag ik niet op squatdagen. Ze zitten wel echt heerlijk, vooral de vital seamless <3

Anoniem

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:57

Ik begin volgende week aan een guide om mezelf weer even een stok achter de deur te geven. Ik sla de HIIT dag alleen over omdat ik 5 dagen in de sportschool niet trek naast mijn werkritme vanaf volgende week en omdat ik een hekel heb aan alles dat lijkt op cardio :+

Heeft een van jullie een goede vervanger voor push ups? Mijn polsen trekken pushups heel slecht.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 19:38

Emmaa_ schreef:
Heeft een van jullie een goede vervanger voor push ups? Mijn polsen trekken pushups heel slecht.

Bench press, dumbbell press, dips + fly's.
Pushups op een stang (pushup bars) werkt ook.

Anoniem

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 19:39

Bench press is wel een goeie idd, die zit niet in het schema dus die kan ik ook makkelijk nog toevoegen. Thanks!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:53

Soms helpt t als je je push ups kan doen met bv dumbells. Dan kan je je pols recht houden.
Alleen dan moet je geen ronde dumbells hebben. Anders rol je weg.
Maar Bench is wel veel leuker om te doen.
Ik haat push ups.

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:57

Ik ben ook weer fanatiek bezig!
En het gaat Goeeeeehoeeed!!!!

Zijn aan het trainen voor een Chinup. Negatief kan ik hem al goed lang vasthouden.

Ook ben ik sinds januari meer dan 6kg afgevallen, ben zo trots!
Vanochtend onder de 85,5! <3

Ik ben sinds vorige week begonnen met losse onderdelen ipv apparaten, en moet zeggen dat het toch wel erg bevalt!

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:08

Ik ben ook weer begonnen na een weekje vakantie. Kon nog steeds 5 chin ups dus dat viel me zeker niet tegen! Verder is het wel weer een beetje inkomen. Ik wil toch weer meer op pure kracht gaan trainen ipv uithoudingsvermogen, daar heb ik wel moeite mee.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:34

Mocht iemand die wat gevorderd is een 12 weeks programma willen (building the bikini body van Marc Carroll)...
Ik doe m echter niet gratis weg. Want programma kost 77 dollar.
3x lower, 2x upper programma

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:52

Ik ga vanavond weer crossfit doen. Dit keer wel de fundamentals, het lijkt me handig om eerst de techniek wat onder de knie te krijgen.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:55

Altijd goed, de basis

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:58

Ja, ik verga steeds een week van de spierpijn, schijnt er ook bij te horen, maar misschien als ik de techniek wat beter beheers het me wat makkelijker af gaat ook.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:59

Spierpijn zal vanzelf minder worden als je het wat meer doet. Lijf moet gewoon wennen.

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:07

Ok, voor het eerst in een paar weken weer naar de sportschool geweest.
Kan daar nog niet lekker in mn ritme komen, lopen ook rare types rond..
Maarja, het is een basic fit..
Hebben nu een abbonement op mn vriends naam en dan sturen we steeds een vrienden pas naar mij..
Wel een gedoetje hoor..
Van mij voorlopig geen foto's maar ik lees en kijk graag mee met jullie!

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:18

het naar je zin hebben in een sportschool en je er veilig en fijn voelen is het halve werk....
Dus als je het nou toch niet leuk genoeg vind, zoek ajb een andere sportschool op..

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:19

Ik twijfel dan altijd of dat aan mij ligt..
Voel me namelijk niet snel op mn gemak onder de mensen :P

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:22

fleurtjeuh schreef:
Ik twijfel dan altijd of dat aan mij ligt..
Voel me namelijk niet snel op mn gemak onder de mensen :P


Mwha.. het is je eigen gevoel.

nogmaals, het is hier al eens eerder besproken, kom ik in een sportschool waar korte tops niet toegestaan zijn, we geen spiegels hebben, iedereen elkaar in zijn/haar waarde laat en helpt waar nodig, waar de trainers van 07.00 tot 22.00 in de zaal lopen om iedereen te helpen, te PT-en of gewoon op te letten.
Pronken word niet gewaardeerd.


Ik voel me hier zo ontzettend fijn bij! <3

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:26

Deze basic fit heeft ook nergens spiegels.
Er liepen vandaag ook wat jongere tieners rond die ook wat aanklooien op apparaten op heel licht gewicht en oudere (heel erg zwetende) mensen die hun apparaat niet schoonmaken...
En veel studenten maar die zijn meestal wel ok. Al zijn sommige van die mannen die alles met veel lawaai en oerkreten doen. Bezig met een apparaat en dan steeds het gewicht vrij hard naar beneden laten klappen

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:29

Ohja, dat is gewoon vet irritant ook.
Vind het er ook altijd zo ontzettend druk..

Dat naar beneden laten klappen is nou ook niet echt hoe het moet...Oerkreten daarintegen komen hier ook voor hoor haha vooral als mensen op wat meer gewicht trainen.

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:34

Ik zal eens googelen naar wat er hier in de buurt zit.
Misschien is er wel een andere fijnere plek.
Je krijgt hier ook nooit aanwijzingen of tips ofzo er lopen ook nooit mensen rond. Ze zitten altijd bij de balie

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:35

Bij mijn basic fit zit 8/10 niemand aan de balie :') Ook nergens in de zaal te spotten op zo'n moment. Gewoon geen toezicht. Maar woon maar in een boerenstadje en ga op rustige tijden (tussen 10.30 en 13). Meestal een paar gasten die nachtwerk/late dienst doen en wat oudere mensen die het afronden (want die komen al rond 8/9). Nu in de vakantie iets meer patsers (en zelfs kinderen :oo ), maar dat is volgende week ook weer gedaan.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:44

Rebel_Jits schreef:
Bij mijn basic fit zit 8/10 niemand aan de balie :') Ook nergens in de zaal te spotten op zo'n moment. Gewoon geen toezicht. Maar woon maar in een boerenstadje en ga op rustige tijden (tussen 10.30 en 13). Meestal een paar gasten die nachtwerk/late dienst doen en wat oudere mensen die het afronden (want die komen al rond 8/9). Nu in de vakantie iets meer patsers (en zelfs kinderen :oo ), maar dat is volgende week ook weer gedaan.


Dit dus.
Ik ben ook bij basic fit, voel me er wel comfortabel. Moet zeggen dat er bij ons niet overdreven veel patsers zitten. Maar ik sta meestal ook al om 8u 's morgens in de gym