Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:08

Oef eugoly wat zal je balen!

Ben benieuwd naar de effecten courses, ik sport zonder, krijg hartkloppingen van een pre workout dus ben benieuwd naar een tussenoplossing eventueel.


Ik heb gisteren voor het eerst in jaaaren hip trusten erbij gepakt, stond tot nu toe niet in mijn schemaatje en ik moet zeggen dat ik 40kg al best wat vond, dacht meteen aan dit topic en de gewichten die sommigen kunnen tillen.
Wel tevreden met mn deadlifts die echt fijn gaan op 70kg nu.

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:46

Wat een gewichten zijn er de laatste tijd weer voorbij gekomen! :D
Hier ook geen pre-workout, weleens nieuwsgierig geweest maar dan voel ik me nog zo'n beginner en dan voelt pre-workout wat 'overdreven' ouzo. :o En dat van die hartkloppingen heb ik meer gelezen dus dat trekt me nou niet echt over de streep. Qua energy jaren-jaren 'verslaafd' geweest, heb zelf altijd het gevoel dat ik daar immuun voor ben tegenwoordig.

Hier een paar dagen terug de eerste mannelijke collega die mij rondom mijn armen al te gespierd vond worden, hij vond dat bij vrouwen niet mooi zei hij. Oké ik had direct een 'gelukkig gaat het er niet om wat jij mooi vindt' terug maar ik kan niet ontkennen dat het even een beetje stak. :')

*negeer Gymshark sale* *negeer Gymshark sale* *negeer Gymshark sale* :D :D

Renee1991

Berichten: 5975
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:50

Ik zit door dit topic ook al te shoppen :')

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:33

Balen Eulogy, hopen dat het snel verbeterd! Kan mij wel voorstellen dat rust pakken dan wellicht wat beter is voor een voorspoedig herstel op langere termijn :)

Lekker bezig allemaal! Vooral niet vergelijken met anderen Irisje, wat de een tilt is geen weergave van je eigen progressie :) Ik zal eens kijken wat het beste bevalt qua opties en pre-workout vervanging. Als er vorderingen zijn in de bevindingen zal ik ze delen!

Ah Marielle, ik vind dat soort opmerkingen altijd zulke dooddoeners. Inderdaad; je hebt niet gevraagd om zijn mening dus houd het lekker voor je. Da - haaaaaag. We didn't ask for it en we trainen niet voor jullie/jouw/iemands goedkeuring.

Ik zie wel een beetje een patroon terug in m'n eh ... aankopen. Valt op of niet wat mijn favoriete kleur is?

Afbeelding

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:14

Dat is zeker waar, courses, je doet het ook voor jezelf! Wel leuk om eens op door te trainen.

Jouw lievelingskleur snap ik wel, is ook een mooie kleurencombinatie!

Ik doe niet aan gymshark, ben blij met H&M en decathlon, binnenkort maar weer eens wat nieuws proberen te scoren!

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:23

Zo gezellig druk hier weer haha!

Mooie bench al zeg Linoleum. Veel plezier met wandelen en paardrijden <3

Courses dank je voor het vragen. Het gaat nog aardig maar merk nu al wel dat ik wat meer doe dus heb wat meer pijn. En met meer bedoel ik dus eigenlijk gewoon leven met de immobilizer om i.p.v. alleen maar liggen. Heb wel al gefietst (bike erg zonder handen) en gewandeld. Vandaag weer fysio!

Ik neem ook geen energy voor/tijdens het sporten, dat komt linea recta weer omhoog. Wat ik wel lekker vind zijn die zakjes van go primal. Zit een beetje creatine in en wat andere spulletjes die goed zouden zijn; https://www.goprimal.eu/product/hydrata ... trength-2/

Eulogy wat RUK zeg!! Wat is een token deadlift?

Irisje dat is een goed begin met hipthrusts! Deadlifts ook net gewicht al, lekker!

Marielle dat heb je nog netjes opgelost. Zwaar zwaar ongepast dat een collega überhaupt iets over je uiterlijk zegt. Waar haalt hij het lef vandaan joh!

Shop ze Renee

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 02:15

Pfoeeee dames ik hou jullie niet bij :+

Mijn bulk gaat echt om te janken slecht (geen tijd, dus eet ik minder of let ik er niet op) maar op een of andere manier zet ik wel enorm uit :+

Dit is beiden afgelopen week... Niet normaal... 3kg aangekomen tot nu toe, maar zo te zien nog steeds alleen spier :)

Ondanks t bulken niet lekker gaat wel heel tevreden
Afbeelding
Afbeelding

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 08:04

Wauw!

Ik ga zo maar weer eens richting sportschool. Ik weet alleen nog niet of ik genoeg motivatie heb om echt iets te doen...

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 09:32

Hi allemaal,

Ik kom even binnenvallen :o
Iemand misschien die met mij een 3, of 4x per week schema met mij zou willen delen? En dan boven en onder lichaam?
Ik vind veel op Google maar wellicht hebben jullie nog fijne tips.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:29

Nou viel niet tegen...
Niet lang en veel gedaan, maar ben bezig geweest
Squat 55 kilo nog gepakt, toen ik voor het laatst geweest ben net de 65 gedaan toen. Denk dat de 60 vandaag ook wel gelukt zou zijn maar wil niks forceren. Om die reden ook geen deadlift gedaan, dat is toch pittiger voor m'n schouder dus die doen we volgende keer wel weer

Ik zal eens kijken straks of ik niet g bij mijn schema kan van tijdje terug
Bestond voornamelijk uit benen en schouders en planken tussendoor

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:31

Lekker bezig Joanne! Zou inderdaad niks forceren, even goed aanvoelen wat wel en niet lukt.

Romeo2007 schreef:
Hi allemaal,

Ik kom even binnenvallen :o
Iemand misschien die met mij een 3, of 4x per week schema met mij zou willen delen? En dan boven en onder lichaam?
Ik vind veel op Google maar wellicht hebben jullie nog fijne tips.


Wat zijn je doelen? Waar wil je heen? Een random schema heb je weinig aan als het niet bevordelijk is voor waar je zelf naar toe wilt, dan kan je blijven trainen tot je scheel ziet maar dan zul je niet de gewenste resultaten krijgen.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:09

Doel is 10kg afvallen met behoud van spiermassa. Heb al 10jaar met een PT getraind, ken in principe veel oefeningen en technisch alleen ben soort van 'lui'wanneer ik zelf mijn oefeningen en sets moet verzinnen. Moet daar echt even aan wennen.

Ik wil graag onderrug en buikspieren versterken. En bovenbenen en buikspieren trainen ivm verkrampte spieren daar.

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:32

Roos, zo had ik het nieteens bekeken. Ken hem wel langer dan vandaag en ook best wel goed dus dat hij iets zegt/zijn mening uit kan ik best mee leven. Het was voor mij puur het stukje dat hij iets niet mooi vindt terwijl ik zo lekker bezig ben en hard werk. Maar so be it, ieder z’n ding/smaak. :D

Zoey fijn dat je in elk geval tevreden bent. Klinkt ook altijd lekker ‘veel’ mogen eten maar dat is nog best weleens moeilijker dan het lijkt. Zeker tijdgebrek en veel calorieën op verantwoorde wijze binnenkrijgen vind ik ook weleens een dingentje, en ik bulk nieteens.

Romeo helpen ze in de sportschool niet? Ik weet dat er kennelijk wat verschillen zijn maar in mijn plaatselijke gym is het heel normaal dat mensen die een schema willen een eigen schema krijgen afgestemd op bepaalde wensen/blessuregevoeligheid, dat vinden de medewerkers bij ons juist heel leuk om te doen evenals hem een keer met je doornemen.

Hier wel een 4 dagen schema gesplit in 2/2 upper en legs maar jouw wensen komen daar naar mijn idee niet bepaald in terug.

Ohja p.s. hier slaat wel weer lockdown stress toe nu. Wat (kracht)sport met mij gedaan heeft tot nu toe en het idee dat de gyms misschien toch wel dicht gaan word ik zo sneu van.

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 08:58

Ik snap je reactie hoor Marielle, dat je denkt; whatever. Maar als ik er dan langer over nadenk dan vind ik het nog steeds te idioot voor woorden dat hij denkt tegen jou te moeten zeggen hoe je eruit zou moeten zien als vrouw. Maar idd. gevalletje pick your battles en zoek het uit met je mening :wave:

Hier ook wat stress bij de crossfit boxen waar ik train, die hebben al wat te verduren gehad qua inkomsten. Hoop voor ze dat ze open kunnen blijven Y;(

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:04

Normaalgesproken train ik donderdags en vrijdags ook maar ik merk dat ik er nu al doorheen zit. Ben echt bang dat het de laatste rondjes zijn en dan denk ik waarom zou ik dan überhaupt nog gaan. -O-

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:38

Dat herken ik Mariëlle, had ik gisteren al ik al last van en ben dus niet gegaan. Ik hoop vandaag wel de motivatie te vinden.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:49

Irisje, 40kg is toch ook heel lekker gewicht voor een oefening die je heel lang niet hebt gedaan? Ik ben echt gestopt met mezelf vergelijken met anderen en vergelijk enkel met m’n eigen eerdere prestaties, dat werkt zoveel fijner!

Mariëlle, gelukt met Gymshark sale negeren? :+
En zulke commentaren lekker negeren, m’n ervaring is dat veel mensen het slecht kunnen hebben als je je inzet en je lijf veranderd. Drukt ze op het feit dat ze het zelf niet doen en lukt…
Snap je gebrek aan motivatie als kans is dat dicht gaat. Probeer per dag/keer te kijken en gewoon lekker te genieten!

Courses, die kleur is ook <3

Roos, fijn dat je weer beetje kan bewegen! Zo lastig ook om te merken dat je huidige grenzen dan zo snel al bereikt zijn. Hoop voor je dat dat snel beter gaat.

Zoëy, fijn dat met bulken wel nog spier bij komt, ondanks dat het verder niet helemaal lukt :') mag je tevreden mee zijn!

Romeo, ik zou inderdaad iemand een schema voor jou laten maken. Dat zal vast kunnen bij je sportschool, of vraag anders eens je PT.
Ken het probleem wel, als ik zelf m’n schema maak doe ik alleen oefeningen die me goed afgaan en leuk zijn. Inmiddels volg ik al jaar (met laat tussenpozen door lockdowns) het programma van MegSquats - StrongerByTheDay. Betaal er wel voor, maar elke week nieuw schema van 4/5 dagen en blokken met focus op bepaalde oefening. Dus lekker veel afwisseling, maar wel gerichte training. Maar die is bijvoorbeeld weer niet geschikt als je wil bodybuilden of puur powerliften. Dus kijk naar je doelen, kies daar een schema bij of laat maken.

Joanne, goed dat je rustig aan hebt gedaan! Liever wat langer over doen maar zonder klachten dan gelijk volle bak, maar weer thuis moeten zitten.


Ik ga zo ook weer even rondje doen. Deloadweek, dus geen spannende trainingen, behalve die van zondag. Kijken of ik nieuwe max kan neerzetten met deadliften 8-)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:11

Ik weet niet of de sportscholen weer dicht gaan. Misschien weer met beperkte aantal mensen binnen dat je je moet inschrijven ofzo.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:43

Needje schreef:
Ik weet niet of de sportscholen weer dicht gaan. Misschien weer met beperkte aantal mensen binnen dat je je moet inschrijven ofzo.

Dit denk ik ook. Heb ook niks nergens gelezen dat het misschien een optie was. Dus ik ga er vooralsnog vanuit dat gewoon open blijft.

Merk nu een QRcode nodig is, het ook al een stuk rustiger is in de sportschool. Maar nu zit ik wel in een omgeving waar de vaccinatie graad niet heel hoog is, zal ook bijdragen.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:17

Ik heb er op dit moment nog een beetje m'n twijfels over of ze de gyms weer helemaal dicht gaan gooien. Zou niet bevordelijk zijn voor heel veel mensen en tot dusver zijn die redelijk gespaard gebleven. Kan zijn dat je je wel weer moet aanmelden voor slots (al hoop ik dat niet) - maar alles is beter dan volledig dicht.

Ik ga zo ook weer richting de gym, we moeten wat :Y)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:51

Hier moet je nog steeds slot reserveren en QR idd
Hoop ook wel dat het open blijft

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:24

Nou, dat was een interessante sessie :+ Begonnen met zware RDL's en toen nog wat basic deadlifts gedaan. Wou eens kijken of ik m'n oude PR (70kg) nog erdoor kon tillen, ging prima. 75kg met drie pogingen niet meer eruit gekregen, was wel een komisch filmpje (je ziet mij echt heel boos weglopen, hahaha). Daarna nog b-stance hiptrust erdoor gegooid en wat upperbody, goede sessie maar ben nu wel helemaal kapot en heb zo nog een eetafspraak.

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:57

Linoleum ja dat negeren ging prima hoor. Ik zeg ook eigenlijk al een tijdje tegen mezelf dat ik de max qua sportleggings echt al bereikt heb maar ik ben echt een beetje obsessed geraakt door sportkleding. Maar heb mezelf echt een soort verbod opgelegd, desondanks moet ik soms wel een beetje op mijn handen zitten. :j Grappig trouwens dat je Megsquats schema’s volgt, heb haar echt net per toeval 1 a 2 weekjes geleden ontdekt op Youtube.

Lekker bezig Courses! :D

Uiteindelijk toch mezelf naar de gym gekregen vandaag, en dat ook nog voor bepaald niet mijn favoriete legday. Dus mijn veel leukere upper ga ik morgen ook gewoon doen! En dan maar hopen dat we volgende week lekker verder gaan. Mijn indruk was dat er een vrij strenge lockdown aanstaande was en dat lijkt met wat uitlekken links en rechts ook nog wel weer enigszins mee te vallen. Lastig lastig, afwachten maar.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:41

Je bent geweest, dat is al genoeg! :D Ik ben erg benieuwd wat er vanavond verteld word inderdaad.

Mijn eerste Gymshark pakketje is verdwenen in de post :+ Gaat lekker, bye bye kleding.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 13:19

Courses, je eetafspraak nog doorgekomen zonder in slaap vallen of spieren die niet meer meewerken? :+
En super poedersuiker van je Gymshark pakketje.

Mariëlle, top dat je alsnog geweest bent! Volgens mij gaat er voor sportscholen niks veranderen. Dus kunnen lekker door trainen *\o/*


Ik vanmorgen ook weer geweest. Omdat deload week is niet zo zwaar, maar was wel erg lekker. Morgen en zondag ook, dan red ik netjes de vier keer deze week 8-) zondag is wel zware deadlift training en die wil ik graaaaag doen.