Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:41

Nou ik denk dat ik die overbelast heb toen ik tijdje terug af en toe wel nog kracht deed. En bij yoga gebruik ik m'n schouders best veel.
Maar goed, ik heb toch al mannen schouders dus hoef ze niet zo hard te trainen. :')
Heb idd van half December tot maart ook vrijwel niets gedaan. Heb ik ook overleefd.
Maar voelde me wel lekkerder toen ik nog 5 dagen in de week ging.
Alleen nu denk ik, waar haal ik de tijd vandaan met de yoga erbij. Dat wil ik ook blijven doen.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:30

Lastig needje! Misschien komt het vanzelf weer, en is het nu voor jezelf toch niet echt een prioriteit?

Irisje, welkom! Snap ik, dat het zonder pt dan ineens stuk lastiger is om gemotiveerd te blijven. Ik vond pt altijd zo'n fijne stok achter de deur, ook omdat ik dan een wekelijks meetmoment had en zo :+

Ik filmde gister mijn squat doubles en zo blij met m'n diepte, begint eindelijk consistent ergens op te lijken! Altijd lastig om te screenshotten precies op het diepste punt maar dit zat er niet ver vanaf:

Afbeelding

Dit was 90%/112.5kg. Ik heb trouwens ook ineens hip thrusts in m'n programma en ik vind ze vreselijk :+ Vriend van me gister in de gym zei meteen "WHO ARE YOU?!" toen ik ervoor aan het opzetten was :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:33

Hahaha ik vind hipthrust juist wel relaxed, ik vind squatten vervelender. Ik “moet” zo ook weer sporten. Vind ik altijd een beetje lastig als ik bijna niet geslapen heb. Maar goed, je moet toch iets.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:43

Deed op het laatst voornamelijk Kas glute bridges. En had het idee dat m'n kont het daar een stuk beter op deed.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:43

Morning :wave:

Marielle_93 schreef:
Hoi allemaal!

Voel me desondanks nog altijd een noob maar misschien steek ik juist nog iets op hier. :')
Courses bijvoorbeeld pff als ik dat gewicht zie met je hipthrust!
Zoey wil zelfs naar de 150 zie ik, jeetje.. :D


Welkom weer terug! Leuk om te horen dat je je ritme een beetje hebt gevonden :) Dat geeft ook wat meer motivatie om naar andere dingen toe te werken, dan alleen 'naar de gym komen'. We zijn allemaal ergens begonnen he, als je mij op opperbody dag ziet denk je 'Nou ja, laat maar :+' en ik ken genoeg mensen die daar dan weer veeleer beter in zijn.

Eulogy schreef:
:wave:

Lang niet geweest hier!

Courses, lijkt me leuk als ik toevallig dan in Nederland ben! Haha je had het al gezien maar ik was er vorige week en heb toen toch impulsief nog een keer Iron House bezocht :D


En dat we elkaar dan wel eens zien :') Hahahaha. Hele nette diepte op je squat trouwens, ziet er goed uit!

ZoeyDercks schreef:
Haha ja ik normaal ook vrij snel. Maar hij staat dus op m'n schouder (als ik die beweeg trekt het) en als ik nu m'n benen ga trainen heb ik spierpijn als ik getatoeëerd word op m'n bil. Lijkt me niet heel prettig :P


Ik train vaak niet meteen na het zetten van een nieuwe tattoo, maar dat komt ook omdat ik nog wel eens onderuit ga :Y) Als dat dan in de gym met heel wat gewichten gebeurt is toch net een beetje jammer.


MarlindeRooz schreef:
Hahaha ik vind hipthrust juist wel relaxed, ik vind squatten vervelender. Ik “moet” zo ook weer sporten. Vind ik altijd een beetje lastig als ik bijna niet geslapen heb. Maar goed, je moet toch iets.


Heel eerlijk squat ik liever ook niet. Ik merk dat ik, als ik wel weer wil starten, echt eens met een coach over m'n vorm heen moet en op dit moment red ik het 'prima' met andere oefeningen. Nu ben ik dan wel weer zo'n perfectionist dat alles gewoon meteen goed moet gaan, dus de hiptrust was een van de eerste oefeningen die ik direct wou acen zodat het ook goed was, haha.

________________________

Ik heb (ja heus!) een echte video in plaats van een foto met een neppe playbutton. Heel gek om dat zo te posten maar goed, vind het ook wel eens leuk voor afwisseling. Ik ben begonnen met wat meer variaties in m'n trainingen toe te passen (heb nu vrij identieke schema's) dus wou deadlifts wat meer uitbreiden met paused varianten bijvoorbeeld. Dit doe ik met de hiptrust ook en dit bevalt best wel goed!



(Ja, schoonmaken kunnen ze nog wat over leren :roll: Er was ook geen andere hoek waarop ik normaal kon filmen zonder dat iedereen erop stond dus goed, I am sorry haha).

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 10:09

Ziet er goed uit zeg!

Het scheelt dat ik niet sport voor een grotere kont ofzo haha. Die mag namelijk wel kleiner. Maar meer voor mijn gewrichtsklachten. Heb momenteel al last van mijn heupen als ik op mijn zij lig in bed helaaas.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 12:30

Nette form! Je heupen lijken alleen erg hoog te blijven? Als je geen RDLs oid doet, zou ik eigenlijk de bar echt helemaal stil op de grond laten komen en je form resetten vanaf het begin zeg maar. Zodat je echt elke rep zonder beweging vanaf de grond begint.

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 21:04

Jij durft Courses! :D Stoer dat je het plaatst, ik heb niet de kennis om er verder iets zinnigs over te zeggen. :))
Het begin was voor mij inderdaad vooral naar de gym gaan en surviven soort van haha, maar aan motivatie geen tekort nu gelukkig. Heb weleens een dagje het gevoel van niet zoveel zin, maar niet gaan is gewoon geen optie! :D
Eulogy ziet er ook tof uit!
Ik sta persoonlijk altijd te springen op de dag van de week dat ik squats in het schema heb, maar wie weet vind ik het nu nog leuk nu ik nog niet half zo zwaar en pro squat als jullie. :')
Roos fijn dat je een datum hebt, sterkte alvast met de operatie en herstel. :(:)
Zoey leuk dat het zo goed bevalt, vast wel slachtoffers te vinden hier als je de opleiding wil doen en je nog behoefte hebt aan proefkonijnen. :P Bulken lijkt mij ook wel pittig! En met jouw achtergrond net wat spannender natuurlijk. Ik sta er zelf echt enorm van te kijken hoeveel ik vandaag de dag naast het trainen kan eten en tegelijk kneiterstabiel qua gewicht kan blijven.

Balou_k

Berichten: 14058
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 22:15

Ik hoop dat ik snel sterker wordt, ik wissel gek genoeg door de week qua kracht. Maar ook behoorlijk wat stress de laatste tijd.

Ik wil echt nog eens een dag puur op vorm gaan oefenen.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 09:49

Op vorm trainen is denk ik juist het belangrijkste.
Als ik zie wat mensen soms doen om maar zoveel mogelijk te kunnen tillen…

Ik haat squatten en doe het ook niet vaak meer.
Ik kan het gewoon níet.

Moet deze week maar zien of er wat van sporten komt. Gister op festival op m’n bek gegaan en m’n schouder weer uit de kom. :roll:
Over zo’n ophoging die over kabels ligt zodat je niet je nek breekt over die kabels…. Juist. :')
Gelukkig pas toen we richting uitgang gingen aan het einde.

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 12:05

Neejoh balen!! Kreeg je hem zelf terug of was het rondje EHBO?

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 12:26

EHBO

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 14:03

Pff… wat een ellende. Dan denk ik dat je wel meer dan een week uit de running bent? Of gaat het wel?

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 15:45

Gaat wel hoor.
Bepaalde bewegingen doen wel nog zeer.

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:49

Gelukkig! Hoop dat je snel helemaal herstelt dan, beterschap!

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 13:06

Ah bah needje, beterschap!

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:09

Beterschap Needje!


Ik ben ook nog steeds aan het trainen. Gaat op en af. 8,5 maand geleden geopereerd aan m'n enkelbanden, zou al lang hersteld moeten zijn maar helaas nog dagelijks pijn en bewegingsbeperking (kan niet volledig strekken en niet helemaal naar mij toe). Volgende week naar de sportarts, kijken of die er nog iet mee kan.

Gister wilde ik een been workout doen. Alleen kwam ik er achter dat squaten en lunges veel pijn doen met gewicht, zonder of met heel licht gewicht gaat. Deadlift heb ik niet meer geprobeerd, toen had ik al te veel pijn in rust.
Hiptrust eerder al is gedaan dat ging redelijk kwa pijn.


Hebben jullie ideeën welke oefeningen wel kunnen? Oefeningen waarbij je dus eigenlijk niet op je enkel leunt, maar wel kracht traint in je benen.
Zelf had ik, leg extension, leg curl en ab/adductie. Zou graag wat meer afwisseling willen.
Kijk ook beetje op internet rond, zoekt alleen lastig zonder termen te kennen

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:32

Jeetje dat is vervelend zeg. Hopelijk kan de sportarts je helpen. Ik neem aan dat je wel bij een goede fysio loopt al?

Qua oefeningen denk ik dan toch gauw aan dingen als sidesteps en side leg raises met elastiek, al zijn die meer gericht op billen en heup stabiliteit dan echt benen.

Als je wel een beetje kan steunen op je enkels zonder teveel beweging zijn wall-sits (met gewicht) misschien iets of kettlebell swings (maar ik ben bang dat die je wel pijn doen al). Alles wat je kan, kun je met meer reps doen, dat is nog steeds goed voor je alleen bouw je wat minder echt kracht op.

Misschien kan de sportarts of fysio ook aangeven welke oefeningen je kan doen?

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:53

kosseh schreef:
Hebben jullie ideeën welke oefeningen wel kunnen? Oefeningen waarbij je dus eigenlijk niet op je enkel leunt, maar wel kracht traint in je benen.
Zelf had ik, leg extension, leg curl en ab/adductie. Zou graag wat meer afwisseling willen.
Kijk ook beetje op internet rond, zoekt alleen lastig zonder termen te kennen

Donkey kicks en fire hydrants. Kun je ook nog verzwaren met elastieken banden of enkelgewichten. Bij beide oefeningen sta je op handen en knieën dus de enkels geheel ontlast.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 10:11

Ai, klinkt niet best Needje, beterschap!

Ik ben echt m'n motivatie ff kwijt :') Ik ga nog steeds netjes 2x per week, maar op één locatie van m'n werk loopt het niet zo lekker, waardoor ik nu het liefst 24/7 in m'n bed blijf liggen. Dus de motivatie om steeds wat meer vooruit te gaan en wat zwaardere gewichten te pakken frustreert me alleen maar.
Volgende week weer meting, ben benieuwd. Ik heb echt een beetje stress lopen weg eten, dus het zal wel tegenvallen :+

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 10:17

Ahh wat klote :( Soms heb je gewoon ook je rust nodig he, mag je best wel eens aan toegeven. Als je je weer beter voelt komt die motivatie vanzelf terug. Kan je iets doen aan de oorzaak of moet je daar gewoon mee dealen?

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 12:08

Per 1 januari is het probleem opgelost. Dus even doorbikkelen nog, dan komt het goed :j

Ik kan het sporten inderdaad wel afzeggen, maar als ik klaar ben doet het me toch altijd wel goed. Dus eigenlijk moet ik gewoon blijven gaan..

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 12:10

Dat kan toch! Maar je kan dan met jezelf afspreken dat je even voor onderhoud gaat i.p.v. opbouwen. Bewegen zonder al te veel mentale druk. Is moeilijk hoor, ik kan het na een jaar geblesseerd zijn alleen omdat het echt niet anders kan O:)

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 20:33

Ik heb gisteren 120kg hipthrust gedaan, ben zo appelflap trots op mezelf. Toen ik eind mei begon aan dit fitness avontuur had ik nooit verwacht zo ver te komen :D

Sinds gisteren ben ik begonnen aan mijn bulk, dat is wel ff wennen.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 20:47

Jeetje, dat is wel serieus gewicht :oo Knap!

Hier ook weer lekker getraind! Vandaag weer een nieuw schema gekregen, merkte al wat meer verzuring dan bij het vorige schema. Komende donderdag heb ik weer een meting, ik ben zo benieuwd :):)
Ik heb een sport nog nooit zo lang volgehouden en leuk gevonden als deze krachttraining.