Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 22:42

Adamootje wauw! Ik ben heel jaloers op je bench! Echt heel netjes. Ik zit redelijk gelijk met jou op de deadlift en squat maar ben nog niet over de 50kg voor de bench.
Hoe zat jou trainingschema in elkaar?

Het sporten gaat hier wel lekker! Ik had vandaag mijn easy day en voelde echt heel goed.

Ik kijk nu een docu "the Game Changer" waarbij ze laten zien dat verschillende atleten nieuwe records hebben gezet nadat ze vegan/vegetarisch zijn gaan eten! Best interessant.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 23:13

Inderdaad een interessante documentaire!

Ik train drie keer per week in "lesverband" en op iedere trainingsdag staat er weer een andere main lift op het programma, zoals bench, squat en deadlift. We beginnen altijd allereerst met één van deze oefeningen. Voor het gewicht en het aantal herhalingen werken we met percentages. Zit je bijvoorbeeld op 90% van je 1 RM, dan doe je twee herhalingen per set. De coach bepaalt deze percentages en hier zit natuurlijk wel een opbouw in. We switchen niet random van 90% in de ene week naar 60% in de andere week. Acht weken geleden zijn we gestart met 70% van de 1 RM en dit werd iedere week met 2,5% opgebouwd tot aan de tussenmeting van deze week. Naast de bench, squats en deadlifts staan er natuurlijk ook andere oefeningen op het programma. Ik heb hieronder even uitgetypt hoe het schema er de afgelopen acht weken uitzag:

Dag 1
Deadlift: 3x hh afhankelijk van percentage
Slow excentrisch back squat: 3 x 10
Bulgarian Split squat: 3 x 12 hh per been
Incline dumbell press 4 x 10 hh
Pull ups 3x 5 tot 10 hh

Dag 2
Bench Press 4x hh afhankelijk van percentage
Dumbell flyes flat 3x10
Bent over side rows 3x12
S/A dumbell rows 4x10

Dag 3
Back Squat 4x hh afhankelijk van percentage
Good morning 4x10
Overhead press 4x10
Pull ups 3x 5 tot 10 hh

Kleine opmerking: je doet je set met een zo zwaar mogelijk gewicht. Zou je na de set nog 0,5 - 2 herhalingen kunnen uitvoeren, dan is je gewicht goed. Zou je er meer kunnen, dan is het gewicht te laag en moet je zwaarder pakken. Is het gewicht te zwaar en kan je (bijna) je set niet afmaken, dan moet je iets minder zwaar pakken. In je laatste set mag je uiteraard weer wat zwaarder pakken of meer herhalingen doen met hetzelfde gewicht.

Zoals je ziet weinig oefeningen per training. Voorheen deed ik echt dubbel zoveel oefeningen in de sportschool, maar daarmee werd ik niet sterker. Ik merk nu dat ik in kracht echt vooruit aan het gaan ben.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 10:29

Als je die vegan al indrukwekkend vind, moet je even naar dit onderzoek kijken:
https://www.researchgate.net/publicatio ... f_placebos

" In een beroemd onderzoek waarbij mensen simpelweg werd verteld dat ze steroïden kregen, maar in werkelijkheid een placebo kregen, nam de kracht toe met 321%. :wow: Dit waren gevorderde krachtsporters die al meer dan 137 kg konden squatten voordat ze de nep-steroïden namen. Bovendien was het androgene-anabole steroïdeprotocol slechts 70 mg Dianabol per week. "

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33824
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:44

Ik zal jullie besparen wat er gebeurt als ik veel eiwitten eet. Zelfs plantaardige eiwitten zorgen voor enorme buikpijn. :=
Dus lekker veel koolhydraten en vetten ga ik beter op. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:36

antje_vip schreef:
Als je die vegan al indrukwekkend vind, moet je even naar dit onderzoek kijken:
https://www.researchgate.net/publicatio ... f_placebos

" In een beroemd onderzoek waarbij mensen simpelweg werd verteld dat ze steroïden kregen, maar in werkelijkheid een placebo kregen, nam de kracht toe met 321%. :wow: Dit waren gevorderde krachtsporters die al meer dan 137 kg konden squatten voordat ze de nep-steroïden namen. Bovendien was het androgene-anabole steroïdeprotocol slechts 70 mg Dianabol per week. "

Ik zou de website die dat geschreven heeft maar links laten liggen, want die begrijpen weinig van onderzoeken of geven (expres) een onjuiste weergave.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 13:31

enzino schreef:
Ik zou de website die dat geschreven heeft maar links laten liggen, want die begrijpen weinig van onderzoeken of geven (expres) een onjuiste weergave.


Ik heb niet alle onderzoekers nagetrokken, kan je misschien uitleggen waarom je dit zegt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 15:00

antje_vip schreef:
Ik heb niet alle onderzoekers nagetrokken, kan je misschien uitleggen waarom je dit zegt?

Omdat het lijkt te suggereren dat de kracht van de participanten toenam met 321%, wat natuurlijk niet klopt. Een squat van 137+ kg, stel 138kg, werd dus een squat van 581kg? 3kg boven het wereldrecord?

Verder heb ik de volledige quote opgezocht:
Citaat:
Mensen hebben lagere verwachtingen van vrouwen en zelfs de meeste vrouwen onderschatten zichzelf in wat ze fysiek kunnen bereiken in vergelijking met mannen. In een beroemd onderzoek waarbij mensen simpelweg werd verteld dat ze steroïden kregen, maar in werkelijkheid een placebo kregen, nam de kracht toe met 321%. Dit waren gevorderde krachtsporters die al meer dan 137 kg konden squatten voordat ze de nep-steroïden namen. Bovendien was het androgene-anabole steroïdeprotocol slechts 70 mg Dianabol per week. Het daadwerkelijk toedienen van deze dosering dianabol bij gevorderde krachtsporters verhoogt de kracht met slechts een paar procent. Dus wat denk je dat het met vrouwen doet als je ze vertelt dat ze 15 keer zo weinig testosteron hebben?

https://www.bell-coaching.com/training/ ... r-vrouwen/

Het idee is dus dat je meer kan als je er zelf in gelooft.
Daar heb ik weinig problemen mee, maar hoe ze het onderzoek samenvatten roept meer vragen op dan dat het antwoorden geeft. Is het idee niet dat als je onderzoek samenvat dat je of een uitleg geeft met details en commentaar of dat je alleen de conclusie geeft op hoog niveau?

Dus waarom 321%, waarom 137kg+, waarom 70mg Dianabol? Waarom deze details wel maar belangrijke details niet? Steekproef was 6 (?) mensen, toename in kracht was geen 321% maar 13.8% op de squat t.o.v xx% op de squat voor mensen die dachten een placebo te krijgen, etc.

Deze zin bijvoorbeeld: "Bovendien was het androgene-anabole steroïdeprotocol slechts 70 mg Dianabol per week. Het daadwerkelijk toedienen van deze dosering dianabol bij gevorderde krachtsporters verhoogt de kracht met slechts een paar procent."
Wat betekend dat? Wat willen ze nou zeggen? Kregen ze nou een placebo of 70mg dianabol per week?

Het roept meer verwarring op dan dat het duidelijk maakt. Slechte bron dus.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 10:38

Goh, ik vond Bell wel altijd interessante artikelen schrijven. :o Je hebt een punt enzino!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 00:57

Zijn er hier nog mensen die nog wat met de Blackout gekocht hebben? :+ Wat een gestress elk jaar, haha.

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 08:19

Jep!! 4 leggings gescoord *\o/*

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:22

4 leggings, 4 tops en een lounge set :+ Echt helemaal geen strak plan, maar ik koop alleen maar nieuwe gymwear tijdens dit soort sales haha. Welke leggings heb je zelf gehaald? Nieuwere collectie?

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:24

Castilja schreef:
Ik volg ook macro's en zweer er echt bij. Heb lang op een verdeling gezeten met behoorlijk wat koolhydraten, merk nu alleen dat mijn lijf het beter doet op wat meer vet en minder koolhydraten. Het is echt even puzzelen en ontdekken wat voor jou werkt.


Hier nog 1!
Ik eet amper koolhydraten op een dag.
Mijn lijf heeft er op de 1 of andere manier heel veel moeite mee.

Gister in de sale een legging en een crop sweater gekocht.
Was aan het trainen dus was eigenlijk te laat met inslaan en heb nogal een standaard maat :+

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:39

Courses schreef:
4 leggings, 4 tops en een lounge set :+ Echt helemaal geen strak plan, maar ik koop alleen maar nieuwe gymwear tijdens dit soort sales haha. Welke leggings heb je zelf gehaald? Nieuwere collectie?


Ik wilde de paarse camo en de Geo seamless in rose
En toen zag ik nog 2 koopjes die ik niet kon laten: High weasted flex in pink (25 euro) en in Berry/ Rose (15 euro).
Dus die ook maar mee besteld, kon niet kiezen....

Helaas was een top die ik wilde niet meer op voorraad... maar hou even in de gaten of er nog iets terug komt misschien... je weet nooit. Zag dat hij in de Europese shop er nog wel was maar vanuit daar kunnen we niet meer bestellen helaas... Zo jammer!!

Wat heb jij besteld?

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:54

Ik heb helaas al teveel uitgegeven laatste tijd dat ik niet mag shoppen nu van mezelf. :(
Had graag nog een setje erbij gehaald van Gymshark.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:03

Ik heb de Voilet en Green camo (volledige set) besteld, wou ze al langer (eigenlijk de nieuwe rode ook maar 100 euro voor een set vind ik echt teveel :+ ) en van High Waisted Flex heb ik de Berry/Rose en Teal/Grey ook als volledige set besteld :)

Had eigenlijk heel graag nog zo'n Turbo Jacket en de Legacy Joggers die voor 70% off waren erbij gedaan, maar ik werd eerst naar de EU website gestuurd waar ik een cancel kreeg met m'n Paypal dus toen moest ik alles opnieuw bij de NL website adden en daar ging 't mis :+ Uiteindelijk nog wel deze loungeset besteld:


Afbeelding

En nu geen Gymshark meer tot 2020 :Y)


Needje schreef:
Ik heb helaas al teveel uitgegeven laatste tijd dat ik niet mag shoppen nu van mezelf. :(
Had graag nog een setje erbij gehaald van Gymshark.


Herkenbaar :+

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:18

Leuke aankopen!!
Nu voor de brievenbus liggen tot het binnen komt hahaha

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 15:29

Ik sport altijd in mijn Nike sportbroekje met een simpel shirtje, hemdje of mijn viking run shirt. Zou best nieuwe sportkleding erbij willen hebben maar ik heb het niet nodig dus ach hahaha.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:14

Courses schreef:
Zijn er hier nog mensen die nog wat met de Blackout gekocht hebben? :+ Wat een gestress elk jaar, haha.


Ik kan niet kiezen :+
Heb steeds van alles in mijn mandje maar dan koop ik niets.

Edit: Toch een setje van Adidas gekocht. Heb alleen zwarte sportkleding, dus maar een keer voor rood gegaan.
Vond nog ergens een kortingscode voor 30% extra korting dus totaal maar €48 betaald nu *\o/*

Afbeelding

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:40

_Ilsee_ schreef:
Eulogy, mag ik vragen hoe jij traint met het doel op powerlifting? Of iemand anders haha! Ik ben best benieuwd hoe anderen trainen, gericht op powerlifting.

Ik gebruik ook myfitnesspal en ben hier heel erg tevreden mee! Ik zit nu op 1700-1900cal per dag. Met het doel om af te vallen, maar niet mijn spieren te verliezen. Ik houd dan ook graag 100-130 gram protein aan.

Ik doe vooral wat m'n coach programmeert en probeer heel hard me er zelf niet mee te bemoeien :')

Ik heb steeds een blok van 4 weken (5 dagen per week) waarvan de intensiteit de eerste 3 weken steeds opbouwt en de 4e week is dan een deload (dus minder gewicht en minder sets). Elk blok heeft een andere focus, dus bijvoorbeeld hypertrophy, techniek of kracht. Ik heb dan meestal op maandag deadlifts (sets, herhalingen en gewicht afhankelijk van het blok) en 3 accessoire oefeningen, op dinsdag squats en 3 accessoires, op woensdag bench en 3 accessoires, op donderdag weer deadlifts en accessoires en vrijdag squats, bench en accessoires. Soms heb ik variaties op de big 3, dus paused deadlifts, tempo squats etc ipv de normale variant.

Dat is het een beetje in een nutshell haha, de precieze oefeningen en hoeveelheid verschilt dus. Ik weet vrij veel over krachttraining, maar specifiek strength & conditioning is imo echt een vak apart dus lijkt me best lastig zelf optimaal te programmeren.

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:04

Ik heb mijn deadlift opgekrikt naar 85 kg. Dit is wel echt mijn max, meer krijg ik op dit moment niet omhoog. Zal voorlopig ook wel even daarbij blijven aangezien ik een paar maanden naar Oostenrijk ga. Weet iemand oefeningen die je zonder gewichten kunt uitvoeren voor de schouder/bovenrug? Die ga ik namelijk wel hard nodig hebben.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:28

Ohh wat een leuke aankopen allemaal! Ik heb ook vier leggings en een top gekocht in de Black out. Ik ben voor de verandering voor best wat felle kleurtjes gegaan en hopelijk schijnen die niet door. Ik heb de cameo lavender set, twee energy+ broeken (allebei blauw) en een vital seamless (mintgroen) gekocht.

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:43

Ik heb al een stapel die veel te groot is. Dus ik mag niks kopen :')

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:54

FlameHorse schreef:
Ik heb mijn deadlift opgekrikt naar 85 kg. Dit is wel echt mijn max, meer krijg ik op dit moment niet omhoog. Zal voorlopig ook wel even daarbij blijven aangezien ik een paar maanden naar Oostenrijk ga. Weet iemand oefeningen die je zonder gewichten kunt uitvoeren voor de schouder/bovenrug? Die ga ik namelijk wel hard nodig hebben.


Als je daar geen toegang tot gewichten hebt zou ik een setje weerstandsbanden in verschillende groottes en sterktes meenemen, eventueel zelfs een sling trainer. Neemt niet veel plaats in, hoeft niet veel te kosten en je kunt er alle oefeningen mee doen die nodig zijn om je fit en sterk te houden.

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:54

Ah goede tip! Ga ik zeker even naar kijken!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:15

Adamootje schreef:
Ohh wat een leuke aankopen allemaal! Ik heb ook vier leggings en een top gekocht in de Black out. Ik ben voor de verandering voor best wat felle kleurtjes gegaan en hopelijk schijnen die niet door. Ik heb de cameo lavender set, twee energy+ broeken (allebei blauw) en een vital seamless (mintgroen) gekocht.


Camo is zoooo fijn, ik wil die rode ook nog halen maar heb straks 3 volledige sets ervan :+ Ben wel benieuwd hoe die Energy+ zitten, vond de nieuwe collecties naast Flex en Camo niet heel boeiend. Mijn favoriete lijn blijft nog altijd de Ombre Seamless. Ik zweer echt bij die dingen.