Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 14:00

Adamootje schreef:
Zo, nou, ik heb net bijna mijn hele bestelling van Gymshark retour gedaan. Bijna alle leggings schenen door en ook niet zo'n beetje. Zelfs zonder te bukken zag je bij sommige leggings gewoon alles zitten. De cameo set hou ik, want die was wel squat proof.


Zonde! Ik heb nog niet eens verzendbevestiging gehad -O-

Desty

Berichten: 5722
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 14:36

Ik ook niet courses. Bij mijn bestelling stond ook dat het 7-10 werkdagen ging duren

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-19 19:17

Daar gaat de Gymshark-liefde :')

Lous

Berichten: 24254
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:39

Mijn eerste die ik een paar weken geleden heb besteld is een nepperd van Shein. Maar ik ben inmiddels groot fan! <3
Zit echt goddelijk!

Iris1702

Berichten: 3128
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 22:08

Mijn leggings zijn allemaal blijvertjes hoor <3
Blij mee!!

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 22:15

Voor de dames die hier echt aan gewichtheffen doen, welke schoenen gebruiken jullie hiervoor? Ik ben aan het rondkijken voor enkele leuke lifters :)

Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 22:55

Ik heb Adidas Power Perfect geloof ik :) Vind ze echt heel fijn.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33866
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 00:38

The_Cat schreef:
Voor de dames die hier echt aan gewichtheffen doen, welke schoenen gebruiken jullie hiervoor? Ik ben aan het rondkijken voor enkele leuke lifters :)

Ik heb van de scapino schoenen. Maar gewoon hele platte zolen. En mooi smalle schoenen die goed aansluiten.

Zoiets

https://www.scapino.nl/osaga-pro-dames- ... 1217694390

Edit: maar van die lift schoenen met verhoogde hak is met mijn blessure niks. Rillingen lopen al over mijn rug bij het idee. :n

Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 01:10

MarlindeRooz schreef:
The_Cat schreef:
Voor de dames die hier echt aan gewichtheffen doen, welke schoenen gebruiken jullie hiervoor? Ik ben aan het rondkijken voor enkele leuke lifters :)

Ik heb van de scapino schoenen. Maar gewoon hele platte zolen. En mooi smalle schoenen die goed aansluiten.

Zoiets

https://www.scapino.nl/osaga-pro-dames- ... 1217694390

Edit: maar van die lift schoenen met verhoogde hak is met mijn blessure niks. Rillingen lopen al over mijn rug bij het idee. :n

Dit soort sportschoenen heeft demping en dat wil je juist niet bij squats, lunges, deadlifts etc. Zou ik daarvoor dus niet aanraden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33866
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 01:12

Ja zonder demping kan ik niet eens lopen. :o Maar je staat met deze aardig plat. Heb normaal altijd docs of asics gel lyte achtige schoenen. Zonder gel/lucht laag loop ik op mijn hak bot / pees plaat. :7

Edit: zie net dat die van mij een plattere zool hebben. Maar die verkopen ze niet meer.

Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 02:16

Ah ja ik weet het weer. Met zo'n blessure zal het inderdaad een ander verhaal zijn :j Maar als er niks "mis" is, is het niet aan te raden.

Ik draag m'n lifters dus vooral voor squat sessies en soms voor bench (met lifters aan is het makkelijker je hiel op de grond te houden haha). Deadlift trainingen doe ik op Vans old skool of all stars.

Adamootje

Berichten: 6213
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 09:33

Ik train met All Stars neppers. :j

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 10:46

Liftschoenen verkleinen alleen maar je ROM ;)
Allstars o.i.d. schijnen idd het best te zijn voor je houding (hoorde ik van een fysio)

Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 12:18

Als powerlifter hou ik gelukkig dan ook heel erg van het verkleinen van mijn ROM :')

Lifters helpen mij in een squat bovendien veel makkelijker tot beneden parallel te komen (logisch, mijn enkels zijn niet zo heel mobiel). En met lunges, split squats etc vind ik het fijn dat ze zo stevig zijn. Ik heb ook het idee dat ze mijn leg drive tijdens bench verbeteren maar het kan zijn dat ik me dat verbeeld.

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 14:12

Ik wil ook graag lifters kopen, maar moet daarnaast eigenlijk ook platte crossfit schoenen hebben. Ik spaar nog even door :+

Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 14:18

Je hebt ook van die hybrid crossfit schoenen. Juist voor oly zijn lifters aan te raden trouwens.

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 14:20

Eulogy schreef:
Je hebt ook van die hybrid crossfit schoenen. Juist voor oly zijn lifters aan te raden trouwens.


Dat klinkt wel praktisch! Ik sport nu op mijn hardloopschoenen, maar ik merk dat dat niet handig is.

ontherun
Berichten: 4970
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 14:43

Maanlicht schreef:
Eulogy schreef:
Je hebt ook van die hybrid crossfit schoenen. Juist voor oly zijn lifters aan te raden trouwens.


Dat klinkt wel praktisch! Ik sport nu op mijn hardloopschoenen, maar ik merk dat dat niet handig is.


Meelezer valt binnen: reebok nano’s of Nike metcons. Ik train zelf de wods op mijn metcons, alleen echt de lift dagen doe ik op mijn lifters (adidas powerlifters). Met echte lifters wil je de wods niet doen, maar je gaat met CrossFit schoenen al een hele vooruitgang merken tov hardloopschoenen!

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 14:59

Ja, ik zit inderdaad te kijken naar de Nike Metcons. Staan op mijn verlanglijstje.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 19:40

Ik wil eigenlijk nog Converse bestellen inderdaad voor het deadliften enzo. Ik heb vandaag een redelijk goede workout gehad, maar wel een barbell van 12kg op m'n voet laten vallen dus ik kan amper normaal lopen :+ (Ja, hij viel en ik dacht hem even 'op te vangen').

Als ik nu deadlift o.i.d doe ik het zonder schoenen, wat opzich ook prima werkt.

Shape update:


Afbeelding

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:33

Voor deadlifts geen schoenen idd, dat doe ik nu gewoon ook al op blote voeten. Maar ik zou het vooral willen gebruiken voor mijn snatch te verbeteren. Het is misschien een klein beetje cheaten, maar het zorgt er wel voor dat ik beter in mijn squat geraak.

mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:27

Meelezer en olympisch gewichtheffer hier :o
Het is niet cheaten. lifters zijn gewoon nodig voor de snatch en clean & jerk. Het zelfde als je gaat hardlopen dat je hardloop schoenen aantrekt. Je kan ook met je all stars gaan rennen, maar fijn is het niet.

Lifters helpen je niet alleen met je catch positie zo diep en rechtop mogelijk te vangen. Ook zorgt het er voor dat je voet stevigheid krijgt. Je wilt het gewicht over je gehele voet verdelen namelijk.

Ik zelf heb de romaleos 2, helaas worden deze niet meer gemaakt. Maar deze zijn net klompen wat ik zelf echt fijn vindt :') Ik zie dat de reebok legacy lifters afgeprijsd zijn naar 90, veel gewichtheffers om mij heen hebben deze en zijn er erg blij mee.

Als je van een wat lichtere schoen en flexibele schoen houdt kan ik je de romaleos 3XD aanraden.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 10:51

mnka, maar klompen zijn nog wel te koop O:)

Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:36

Kreeg deze vandaag van m'n vriend :')

Afbeelding

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:37

:') :') :') :')