Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:32

Je kunt gewoon doortrainen toch tijdens je zwangerschap? Doen heel veel vrouwen

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:27

Ik ben moeder van 2 dochters maar pas begonnen met krachttraining na de geboorte van de dames. Mijn huid is helaas niet zo elastisch en daarom laat ik ook een buikwand correctie uitvoeren binnenkort.
Ik zie mezelf nooit het podium opgaan iig.... ik ben ook al 38.
Maar ik kom op veel wedstrijden om te tannen en daar doen ook gewoon moeders mee hoor.
Is toch per persoon verschillend hoeveel je aankomt en hoe je lichaam en huid reageren...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:33


Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 22:27

Klopt ik was daar ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 02:40

antje_vip schreef:
en of de training makkelijk weer op te pakken is O:)

De eerste 6 maanden na geboorte zal een beetje slaap krijgen je eerste prioriteit zijn en tot ze naar school gaan zal je aanwezig moeten zijn (niet naar de sportschool kunnen voor een paar uur). Dat maakt het niet onmogelijk, maar het zal niet zo makkelijk als nu meer zijn.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15114
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 09:46

Ik meld me ook :wave:
4 maanden niet (0...) getraind. Drukte en blessureleed...
Nu weer vanaf 0 beginnen, merk dat ik het lastig vind om te accepteren dat ik nu echt niet meer kan wat ik toen kon.
Daarbij mijn vorm letterlijk ook kwijt... 7% vetpercentage omhoog ;( Eten is ook echt niet meer wat het geweest is.

Hopelijk kan ik mijn mindset weer veranderen en vanaf nu gaan knallen.

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 10:16

enzino schreef:
antje_vip schreef:
en of de training makkelijk weer op te pakken is O:)

De eerste 6 maanden na geboorte zal een beetje slaap krijgen je eerste prioriteit zijn en tot ze naar school gaan zal je aanwezig moeten zijn (niet naar de sportschool kunnen voor een paar uur). Dat maakt het niet onmogelijk, maar het zal niet zo makkelijk als nu meer zijn.

Maar gelukkig is er in de meeste gevallen ook een partner en kan je dus gewoon overleggen dat jij avonden hebt voor jouw hobby’s en je partner ook.

In mijn omgeving zie ik dat over het algemeen moeders gewoon hun hobby’s blijven uitoefenen. Partners nemen (zoals het hoort) hun verantwoording voor de kinderen.

Zal wel even flink pittig zijn in begin, je spieren hebben een flinke optater gehad. Maar als je zo lang als mogelijk doortraint en daarna rustig weer oppakt, moet het qua sterkte prima kunnen. Hoe je lichaam eruit ziet is natuurlijk heel erg afhankelijk van hoe je lichaam veranderd tijdens de zwangerschap, daar kan niemand je van te voren wat over vertellen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:09

enzino schreef:
antje_vip schreef:
en of de training makkelijk weer op te pakken is O:)

De eerste 6 maanden na geboorte zal een beetje slaap krijgen je eerste prioriteit zijn en tot ze naar school gaan zal je aanwezig moeten zijn (niet naar de sportschool kunnen voor een paar uur). Dat maakt het niet onmogelijk, maar het zal niet zo makkelijk als nu meer zijn.

Pardon???? Dus jij bent gestopt met werken tot jouw kinderen naar school gingen?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:25

Ik heb 2 kinderen, maar ik sportte niet toen ik zwanger werd en net bevallen was
Nu ga ik als ze op bed liggen, of mijn man doet alles daaromheen als ik eerder wil, je hebt met 2en kinderen en je moet zorgen dat je samen de ruimte hebt om je passies te blijven doen

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:25

Neeee je moet 24/7 thuis zitten naar je kind kijken.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:41

MarlindeRooz schreef:
Neeee je moet 24/7 thuis zitten naar je kind kijken.


Jezus dat wordt saai :') :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:10

MarlindeRooz schreef:
Pardon???? Dus jij bent gestopt met werken tot jouw kinderen naar school gingen?

Ja, en mijn excuses dat ik mijn kinderen zelf opvoed. Ik weet dat ze eigenlijk op een kinderdagverblijf horen te zitten of bij oppasouders, maar ik ben nog zo'n egoïst die dat zelf doet. Ze gaan trouwens nog niet naar school en ik train tijdens hun middagdutje. Vandaar dat ik een gym thuis heb staan want als er eentje huilend wakker zou worden moet je er toch redelijk snel bij staan.

En natuurlijk plan je zoiets samen met je partner, maar mijn vrouw werkt 60+ uur per week inclusief nachtdiensten en 24-uurs diensten dus er is niet heel veel flexibiliteit.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:14

Kinderen gaan echt niet dood door een nanny die 6 uurtjes per week komt. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:16

MarlindeRooz schreef:
Kinderen gaan echt niet dood door een nanny die 6 uurtjes per week komt. :=

Misschien dat iedereen voor zichzelf kan bepalen hoeveel tijd ze in hun kinderen willen stoppen, ik geef alleen maar aan dat het moeilijker zal worden om tijd en energie te vinden na de komst van kinderen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:19

Leg jouw mening niet aan anderen op. Zeggen dat men “aanwezig moet zijn”. Leuk dat jij zo denkt maar de rest van de wereld MOET dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:25

MarlindeRooz schreef:
Leg jouw mening niet aan anderen op. Zeggen dat men “aanwezig moet zijn”. Leuk dat jij zo denkt maar de rest van de wereld MOET dat niet.

Gevoelige snaar geraakt?

Ik spreek in algemeenheden dat er iemand, een volwassene, aanwezig zal moeten zijn. Het kan mij daadwerkelijk niets schelen hoe jij (of wie dan ook) dat persoonlijk oplost met partner, ouders, of hulp.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:32

Nee hoor ik heb en hoef geen kinderen. Maar vind het nog een debiele redenatie dat alleen ouders voor hun kind kunnen zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:43

Misschien kan je daar een nieuw topic over openen, dan blijf ik daar lekker weg want het kan me vreselijk weinig boeien wat je opvatting daar over zijn ;)

Mijn punt is dat kinderen tijd en energie kosten, dus na de komst van kinderen zal het vinden van tijd en energie om in het sporten te steken moeilijker zijn. Het sporten is iets dat veel mensen als eerste opgeven.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:48

MarlindeRooz schreef:
Nee hoor ik heb en hoef geen kinderen. Maar vind het nog een debiele redenatie dat alleen ouders voor hun kind kunnen zorgen.

Zij willen toch kids?
Ik snap ook niet zo goed dat mensen per se kids willen terwijl ze er alleen een uurtje met het eten tijd voor willen maken.
Maar laten we deze discussie maar niet in een sport topic gaan voeren. Daar is dit topic niet voor.

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:50

enzino schreef:
Misschien kan je daar een nieuw topic over openen, dan blijf ik daar lekker weg want het kan me vreselijk weinig boeien wat je opvatting daar over zijn ;)

Mijn punt is dat kinderen tijd en energie kosten, dus na de komst van kinderen zal het vinden van tijd en energie om in het sporten te steken moeilijker zijn. Het sporten is iets dat veel mensen als eerste opgeven.

Ik vind ook dat als je voor kinderen kiest dat je daar best wat voor over moet hebben. Die 'dump' je dan niet 5 dagen in de week bij een oppas oid. Ben het helemaal met je eens ook, kinderen gaan voor sporten, lijkt me meer dan logisch.
Maar inderdaad, niet relevant voor dit topic :+

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:51

Joh laat mensen lekker zelf bepalen hoe ze het leven willen inrichten en oordeel niet (alle kanten op).

Je kunt gewoon krachttraining doen tijdens je zwangerschap maar bij de buikspieren moet je wel erg opletten, daar zijn een aantal spiergroepen die je met rust moet laten.

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:31

Mijn man en ik trainen beide, ik iets meer als hij. Maar we hebben dit zo kunnen verdelen zodat er altijd iemand bij de kids is of onder schooltijd.
Sporten is juist een hele fijne afleiding... om even iets voor mezelf te doen, ik ben ook nog ik ipv alleen maar moeder.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:54

Dat zeker.

Gister weer pb gehaald met de hip thrust. 6x 150kg.

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:30

Zo dat is echt mega veel :j

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 19:52

Thanks moeders :D

Over PR's gesproken: ik verhoog elke training het gewicht met 0,5KG en tot nu toe gaat dat prima! Ik zit dan niet op 1RM, maar ik denk wel dat er binnenkort wat PR's sneuvelen *\o/*