Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:53

Er was iemand die benieuwd was naar de High Waisted Flex in Berry hier qua kleur? Got you covered!


Afbeelding


Afbeelding

Mama3
Berichten: 1810
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 00:16

@Antje; ik heb zelf 3 kinderen en train 5-7x per week. Kracht en sinds kort ook hardlopen. Bij mijn sportschool zit een opvang, van 6 wkn tot 8 jaar kunnen ze mee. En dat lijf komt wel weer in shape hoor. Bij ons zie je veel zwangere gewoon doortrainen en ook na de bevalling zijn ze er weer even fanatiek bij. Qua tijden is het misschien een beetje zoeken in het begin, maar er is meer dan moeder zijn. Je mag dan ook gewoon voor jezelf zorgen,tijd voor jezelf heb je ook gewoon nodig.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 15:22

Courses schreef:
Er was iemand die benieuwd was naar de High Waisted Flex in Berry hier qua kleur? Got you covered!


[ [url=m/Rx3Yyi.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/cnoa2z.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vriendin van mij heeft deze ook en de broek zit echt heel mooi!
Ook bij je billen door het motief wat erop zit.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 15:28

Needje schreef:
Dat zeker.

Gister weer pb gehaald met de hip thrust. 6x 150kg.


Sterk!!
Ik mag wel even oefenen haha
Moet soms ook gewoon durven om er meer aan te hangen.
Laatst verhoogd en dat ging me makkelijker af dan ik dacht.
Om de week maar wat erbij denk.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 17:50

Is het ook zo druk bij jullie in de sportschool? Ik vind het verschrikkelijk, ben uit frustratie al niet meer geweest sinds het schoolvakantie is :') En dan zijn degene met goede voornemens nog nieteens begonnen...
Uit wanhoop maar buiten gelopen (conditie opkrikken met sprints, explosieve kracht en krachtuithouding), moet toch iets *\o/*

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 02:58

Valt bij ons nog wel mee... zo even een paar weken de goede voornemen sporters en dan stoppen ze weer :=

De beste wensen allemaal!! Op een sportief 2020! :):) :):)

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 11:12

Haha, de nieuwjaarsdrukte... Hier wel iets toegenomen maar nog niet storend, ik ga er ook vanuit dat het de komende weken héél druk gaat worden, en in februari stopt iedereen weer omdat ze nog geen killerbody hebben :x

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:18

Happy New Year! Hoe gingen de eerste workouts voor iedereen? **\O/**

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:22

Zwaar :') maar was 3 weken niet geweest omdat ik ziek was. Al was het wel lekker om weer te gaan. Morgen weer!

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:51

Hier ook best zwaar :') Ik doe circuit trainingen op de sportschool en haal daar de krachttraining vandaan. Vanmorgen begon ik zwarte vlekken te zien toen ik op het cardio apparaat stond :+

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:59

Hier verbazingwekkend goed :+ Op de 30e nog nieuwe 5RMs gezet dus m'n nieuwe blok is weer een stuk zwaarder (gebaseerd op hogere predicted 1RMs) en het ging me stuk beter af dan verwacht!

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:02

Hier ging het ook goed! Nieuwe schoenen en dat ging een stuk fijner.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 18:13

Bij mij gaat het ook zwaar! Nog last van december denk ik :P

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:47

Hier ging het een paar dagen erg goed maar vandaag viel het toch weer tegen. Goed te merken dat er weer minder calorieën binnen komen denk ik... :')
Nog even een weekje knallen en dan op honeymoon {:}

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:29

Slecht... maandag voor kerst tijdens een good morning is het in mn rug/bekken geschoten (fijn zo enorm scheef staan en jezelf perse recht willen en moeten zetten...) dus even weekje rust genomen, maandag geweest en ging wel goed, maar heb heel erg veel last van een burn out, werk doet continu moeilijk. Wilde zo eigenlijk gaan maar zit weer even met mezelf in de knoop
Laatst bijgewerkt door Joanne1987 op 03-01-20 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:37

Joanne wat rot :(

Ik wil overstappen naar de Basic-Fit hier. Zit sinds kort een tweede vestiging in de stad met gigantische grote krachttraining ruimte. Daar vanavond even wezen kijken. Morgen opzeggen en dan per 1 maart denk ik over. Is gelijk ook de nieuwjaarsdrukte daar wat over hopelijk :')
Mis nu veel losse materialen. En wat we hebben is minimaal en oud. Bij basic-fit voldoende van alles en ook fatsoenlijke platforms en rekken.

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:10

Sterkte Joanne
Goed dat je ondanks je burn out toch gaat trainen, er toch even uit om je gedachten te verzetten.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 01:21

Is wel moeilijk hoor, door de vele bijkomende paniek aanvallen zit mn ademhaling te hoog en dat gaat soms niet echt goed samen :\

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 08:40

Joanne1987 schreef:
Is wel moeilijk hoor, door de vele bijkomende paniek aanvallen zit mn ademhaling te hoog en dat gaat soms niet echt goed samen :


Dat snap ik, maar toch van thuis blijven wordt het ook niet beter. Wees trots op jezelf dat je toch de kracht vind om te gaan!! En verwacht niet het beste dat komt vanzelf. :j

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:43

Hoi! Ik kom stil meelezen. Samen met een vriendin afgesproken om te starten met krachttrainen in het nieuwe jaar, komende vrijdag gaan we voor het eerst. Zij loopt halve marathons en traint ook thuis, bij mij is het beperkt tot wekelijkse groepslessen ‘crosstraining’, een samenraapsel van cardio en kracht. Het is echter niet zo zwaar als ik dacht toen ik startte in september.
Hieronder vinden jullie mijn inspiratiefoto, zoiets vind ik dus prachtig.
Afbeelding

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 17:59

Oryani, zij is idd mooi! Al zou ik zelf nog wel iets dikkere spieren willen, ik denk dat ik al aardig in de buurt kom van jouw foto :+ (niet opschepperig bedoeld)

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:01

Voor mij is dat nog heeeel ver weg :')
Benieuwd of het wat wordt. Ik vind beginnen wel moeilijk, er is zo veel te vinden op internet.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 18:12

Een goede trainer die je op weg kan helpen is heel belangrijk! Al is dat misschien moeilijk in te schatten als je net begint :)

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:15

Welkom!

Ik heb echt de meest frustrerende sessie ooit gehad. Ging voor geen meter, had geen energie, kon me niet concentreren, heb ik nooit. Normaal voel ik me tijdens het trainen al beter. Moest er nog £8 voor betalen ook :+

Squats vorige week waren wel eindelijk fijn! https://www.instagram.com/p/B6tFuGpH0Hf ... pun8so9gm5

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:40

Ik ben laatste tijd wat meer ook bezig met hip flexors tussendoor tijdens trainen, heeft duidelijk positieve invloed op m’n squats. Ze gaan nu redelijk makkelijk zo diep als het hoort, ook erg fijn!

Vandaag alleen geen mogelijkheid gehad om op te zeggen, dus dinsdag maar even doen. Dan is dat klaar, kan ik me per 1 maart inschrijven bij basicfit. Tot die tijd mooi hier weer flink consequent blijven trainen. En nog even genieten van de gezelligheid :')


Eulogy, rot dat niet lekker ging :( maar hoort er helaas soms ook bij.

Oryani, welkom! En goed dat je bent begonnen met trainen. Mooi doel zo’n lijf als op je afbeelding. Dat zou ik ook wel willen, maar voorlopig is in elk geval m’n vetlaagje nog te dik en hou ik teveel van eten :+ maar aangezien ik fysiek heel erg op m’n zusje lijk en zij wel een blokjesbuik heeft, weet ik dat het met wat droger lichaam wel redelijk goed mogelijk moet zijn.