Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 22:55

Bluh lig even paar dagen stil ben ik bang...
Sinds weekend flink verkouden, maar zaterdag wel getraind
Maandag FLINK gedryneedled in beide schouders, bovenarmen, ellebogen en nek dus maar even rust gepakt. Wordt ik vanmorgen zwaar grieperig wakker inclusief holtes die zeer doen
Twijfel om morgen wel gewoon te gaan, heb geen koorts

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 23:10

Hmm lastig Joanne.. Ik zou een dagje extra rust nemen.

Hier ook rust. Zaterdag ging m'n workout voor geen meter, compleet verzuurd in mijn schouders en bovenarmen vanaf het begin. Merk sowieso veel pijntjes. Ik gok lichte overtraindheid. Dus even een aantal dagen rust.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 23:22

Ja denk dat dat wel verstandiger is :(
En had al een beetje een cheat weekend achter de rug dus wordt weer aan de bak aankomende week :')

Goed warm houden en rek oefeningen doen maanlicht, hopelijk snel verbetering

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 09:29

Het heerst natuurlijk ontzettend op het moment dus het is niet heel gek dat je je wat futloos voelt Joanne! Ik merk wel altijd dat ik dan de intensiteit van de training wat naar beneden ‘moet’ schroeven, je lichaam is toch niet helemaal in de beste staat dus daar moet je soms even gehoor aan geven.

Qua verzuren, soms is het heftiger dan de andere dagen. Ik was gister echt extreem zuur in m’n lower body maar er stond wel legday op het programma :+ Uiteindelijk na stretchen erdoor heen getraind, wat daarna prima ging :) Gewoon letten op de cue’s van je lijf, dat is echt het belangrijkste (en misschien naar wat specifieke oefeningen voor stretchen van je schouders/upper body kijken). Heb je bepaalde nieuwe oefeningen in je routine?

Ik heb gister met twee andere meiden van het Bodybuilding forum getraind, waarvan een dame competatief powerlift. Damn, wat een kracht :+ Ik had een PR op deadlift (conventional) van 50kg maar zij zat op 138,5 haha. Toen voelde ik me echt een groentje. Wel erg gezellig om met andere meiden samen te trainen!

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:47

Beterschap Joanne! Zou bij twijfel inderdaad even extra dagje rust nemen.

Maanlicht, doe je deloads? Ik heb aan het eind van elke 3 weken het idee tegen een blessure aan te zitten (en mentaal dan ook absoluut geen zin meer), dus dan elke keer geplande deload en de week erna voel ik me weer als nieuw.

Klinkt gezellig courses! Ach ja haar hele training is daar natuurlijk op gebaseerd neem ik aan dus dan gaat het snel :j

Ik zat er 2 weken geleden ook helemaal doorheen, totaal geen zin meer ook, maar na deload gaat het deze week echt top! Maandag 6 deadlift doubles @89%/122.5kg en die voelden echt heel erg prima dus ik denk dat dat m'n opener wordt op wedstrijd over 3.5 weken :) Gister 6 squat doubles @92.5 en 6 bench doubles @47.5... M'n bench blijft echt achter, denk dat ik het onbewust toch verwaarloos :+

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:42

Voelde me in tegenstelling tot wat ik had verwacht, best redelijk.
Dus ben even wat buikspieren en wat been oefeningen gaan doen. Simpele, niet zo'n zware oefeningen en dag voelde wel goed

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:53

Joanne1987 schreef:
Weegschaal van basic fit klopt bij mij in ieder geval niet, daar kwam ik laatst net boven de 20% :=
Begin van mn eerste 10 weken zat ik op 38% vet :o na 10 weken 34%
Hoop nu zo toch wel de 30% gehaald te hebben


Ik heb een excel van een mede bodybuilder waar je het een en ander kan berekenen als je wilt. Kun je je BF opzich relatief snel mee bepalen (zal niet 100% accuraat zijn, maar wel interessant om even te zien :) ).

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:54

Ondertussen ook weer gestart met tracken. Mijn intake mag 2200kcal +/- zijn, dus met clean bulk ongeveer 2400 dagelijks. Ga m'n lunches wat anders indelen en wat meer focus leggen op het binnenkrijgen van specifieke voedingswaarden zodat ik wat meer op m'n macro's blijf (omdat ik nu ook eindelijk snap hoe dat in godsnaam werkt :+ ).

We gaan het zien, BF wise zit ik nu prima, maar ik wil meer massa op m'n glutes bouwen en dat gaat toch echt door meer te eten. Mentaal gezien nog niet helemaal klaar voor denk ik, maar goed.

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:09

Even vanonder de meeleessteen.
Ik ben gisteren, na een gratis proefweek, ingeschreven bij een sportschool. Maandag m’n afspraak voor een schema, ben benieuwd. Voorlopig doe ik namelijk maar wat...

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:29

Ik zou wel een globaal plan maken, anders dan heeft het (buiten dat beweging altijd goed is), weinig zin en qua progressie zie je dan ook weinig. Dat kan enorm snel de-motiveren.

Waar wil je heen, wat zijn je doelen?

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:49

Wat bedoel je met globaal plan, voeding en dergelijke erbij?
Klinkt stom, maar ik wil vooral sterk worden. Eerder ‘lean’ gespierd dan heel erg breed. Ik heb van mezelf al brede bovenbenen en kuiten en toch ook al redelijk wat kracht daarin, maar mijn armspieren zijn maar zielig.
Dus heb aan de trainer aangegeven dat ik graag core en armspieren wil ontwikkelen.
Wat ik mooi vind had ik hierboven al met een foto geïllustreerd.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:12

Ik ben een kilo aangekomen, geen idee of ik blij moet zijn hahahaha
Maandag zien we wel wat de ontwikkeling is, op buik ben ik in ieder geval 7 cm kwijt. Op benen maar 1.5 ofzo maar zichtbaar meer spier

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:15

Oryani schreef:
Wat bedoel je met globaal plan, voeding en dergelijke erbij?
Klinkt stom, maar ik wil vooral sterk worden. Eerder ‘lean’ gespierd dan heel erg breed. Ik heb van mezelf al brede bovenbenen en kuiten en toch ook al redelijk wat kracht daarin, maar mijn armspieren zijn maar zielig.
Dus heb aan de trainer aangegeven dat ik graag core en armspieren wil ontwikkelen.
Wat ik mooi vind had ik hierboven al met een foto geïllustreerd.



Nou, waar je enigsinds heen wilt? Wil je leaner worden, alleen massa kweken en dergelijke. Er zit een groot verschil tussen het soort voeding en work-out als iemand enkel vet wil verliezen of dat je spiermassa wil kweken.

Core en armspieren alleen heeft weinig zin, ik zou gewoon full-body focussed gaan werken. De rest komt dan vanzelf.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:16

Joanne1987 schreef:
Ik ben een kilo aangekomen, geen idee of ik blij moet zijn hahahaha
Maandag zien we wel wat de ontwikkeling is, op buik ben ik in ieder geval 7 cm kwijt. Op benen maar 1.5 ofzo maar zichtbaar meer spier


De weegschaal ziet het verschil niet in vet en massa, zegt vrij weinig. Kan ook liggen aan het moment waarop je meet, of je wellicht bijna ongesteld moet worden en zo verder en zo voort. Ik schommel soms ook intens erg, de ene dag zit ik dan onder de 60 en vervolgens ineens 62, terwijl dat dan echt geen massa is :')

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:45

Pin me er ook niet op vast nee, pak meestal gemiddelde van 3x wegen per week
Andere factoren zoals cm en spiegelbeeld doen me meer. En progressie in vet en spier meting, al weet ik dat dat ook niet altijd 'klopt'

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 02:11

Hoi!

Ik kwam toevallig dit topic tegen en was eigenlijk wel op zoek naar wat motivatie en inspiratie :D
Ben zelf nooit echt superfit geweest, op de middelbare school ben ik lange tijd chronisch ziek geweest (Ziekte van Lyme), dus nooit echt gesport buiten paardlief.

Ik ben van de zomer begonnen bij de sportschool om wat conditie op te bouwen en dat viel best vies tegen na 6 jaar vooral op de bank liggen. Helaas ben ik afgelopen november/december weer een aantal weken ziek geweest, maar ik ben inmiddels weer het sporten aan het oppakken.

Dit was ik van de zomer, inmiddels is het dus weer iets achteruit gegaan.
Afbeelding

Ik zwem nu ongeveer 2 keer in de week een half uur om m'n conditie te verbeteren. Verder doe ik 1 à 2 keer in de week een uur cardio/krachttraining. Alleen loop ik inmiddels een beetje vast, ik train met namen benen en billen omdat die er het "ergst aan toe zijn" :+ . Maar dat gaat op dit moment niet zo heel lekker, ik zie weinig resultaat en na een training heb ik ook niet het gevoel dat die spieren echt iets gedaan hebben
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die me wat tips kunnen geven wat betreft trainingsschema, welke oefeningen, enz.

Qua eten ben ik sinds een aantal jaar zo goed als suikervrij, glutenvrij, en ook 80% lactosevrij. Ik eet volgens het paleo dieet, met veel groente, fruit, noten en zaden.

Mocht er iemand me een eindje op weg willen helpen, heel graag :o

PS: Tips voor fijne sportleggings zijn ook zeer welkom ;)

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:05

Calente, misschien is je techniek verkeerd? Ik heb tijden verkeerd gesquat waardoor de spiergroepen niet echt werden aangesproken, nu ik het goed doe voel ik het zeker. Denk dat je het beste even met een trainer op de sportschool kunt overleggen. :)

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:14

Ik zou ook eens een trainer mee laten kijken, misschien kun je 1 keer een personal trainer mee vragen om mee te kijken? Ik kwam ook niet vooruit met m'n deadlifts, kon niet meer gewicht erop gooien maar had ook nooit spierpijn en het gevoel dat ik sterker werd. Bleek dat ik veels teveel vanuit mijn rug trok in plaats van vanuit mijn benen. Nu ik mijn techniek verbeterd heb ga ik ineens snel omhoog wat gewicht betreft

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:17

Castilja schreef:
Calente, misschien is je techniek verkeerd? Ik heb tijden verkeerd gesquat waardoor de spiergroepen niet echt werden aangesproken, nu ik het goed doe voel ik het zeker. Denk dat je het beste even met een trainer op de sportschool kunt overleggen. :)


Dit is inderdaad een van de grootste redenen waarom je geen progressie ziet vaak :) Wat voor oefeningen gebruik je zoal voor lower body? Daar zit ook nogal wat verschil in qua 'functioneel' de ja of de nee. Verder is het heel handig (en informatief) jezelf te filmen, zodat je directe feedback hebt op je vorm (en aan de hand daarvan kunnen wij ook veel meer zeggen).

Qua sportlegging train ik enkel nog maar in Gymshark, maar het is net wat je zelf fijn vind (en comfortabel mee bent qua spenderen). Gymshark is wel vrij prijzig. Under Armor schijnt ook een fijn merk te zijn, al heb ik daar geen leggings van.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:14

Calente schreef:
PS: Tips voor fijne sportleggings zijn ook zeer welkom ;)


Ik zweer bij Squat Wolf! Super fijne leggings en ze zakken niet af. Heb eventueel voor de liefhebber nog een kortingscode voor 20%.

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 17:17

Dank jullie wel! Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt voor een trainingssessie met een trainer bij de sportschool, die kijkt een uur mee en stelt daarna een trainingsschema op :)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:00

Nou, al met al geen slechte training ondanks nog naweeën grieperig zijn.
Row 35 kilo, deathlift 50 kilo, klein hit circuit gedaan, stabilisatie en met die lange touwen gewerkt
Op de weegschaal afgevallen, in vet en helaas ook klein beetje in spier dus beter eiwit inname in de gaten houden nu
Nu even op naar de dry needling bij de fysio :+

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:08

Dag dames.
Ik kom net kijken in het stukje kracht training, hiervoor gebootcampt omdat ik merk dat sporten, naast fulltime rijden en op stal werken, me erg goed doet.
Het lijkt me leuk hier mee te praten en te leren!

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:23

Calente schreef:
Dank jullie wel! Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt voor een trainingssessie met een trainer bij de sportschool, die kijkt een uur mee en stelt daarna een trainingsschema op :)


Goeie! :D

Pfff ik heb een schroef in mijn enkel zitten en heb daar nooit echt last van gehad (behalve dat ik niet op mijn hurken kan zitten, maar dat vond ik niet zo erg) alleen sinds ik fanatiek(er) aan sport doe krijg ik er meer en meer last van. Mijn enkel kan die druk niet aan op de een of andere manier. Afspraak staat al om de schroef eruit te laten halen maar ik ben tijdens trainingen ietwat wantrouwig, vet irritant :')

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:29

Oh dat lijkt me rot ja! Goede beslissing om te laten verwijderen als je er last van hebt

Ik moet nieuwe schoenen, PT raadt crossfit schoenen aan, liefst de reebok nano maar vond de nike metcon mooier :+