Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:43

Joanne, is het niet verstandig om dan handschoentjes van goede kwaliteit te halen ergens? Ik heb hele goedkope (ooit gekocht toen ik net begon) en dat gaat echt nergens over, maar wie weet zijn er wel hele goede te koop? Of even vragen bij een trainer op de sportschool, die weet vast wel iets?

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:44

Courses schreef:
Ik train soms met handschoenen wanneer m'n handen echt goed fiets zijn, maar als de naad verkeerd loopt zou ik eens kijken naar andere handschoenen?

Zelf net een beetje een verkeerde keuze gemaakt. Was door een belletje m'n eigen pre-workout vergeten en toen besloten bij m'n gym een pre-workout shot te nemen. Well, that was a bad idea. Kon geen focus meer houden, was aan het rillen en had het ijskoud en daarna weer gigantisch warm. Veel te veel cafeine zat erin, dat heb ik in ieder geval goed gemerkt ... :')


HAHAHA Dat laatste vind ik toch wel echt heel grappig :')
Is een pre-work out echt aan te raden? Als in; is je training ruk als je het niet neemt?

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:47

Ik gebruik nooit pre workout dus ik heb geen idee.
Ik heb wel dextrose in m'n water tijdens het trainen.
Of dat helpt weet ik niet. Maar is lig wel lekker. hahaha

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:47

Castilja schreef:
Courses schreef:
Ik train soms met handschoenen wanneer m'n handen echt goed fiets zijn, maar als de naad verkeerd loopt zou ik eens kijken naar andere handschoenen?

Zelf net een beetje een verkeerde keuze gemaakt. Was door een belletje m'n eigen pre-workout vergeten en toen besloten bij m'n gym een pre-workout shot te nemen. Well, that was a bad idea. Kon geen focus meer houden, was aan het rillen en had het ijskoud en daarna weer gigantisch warm. Veel te veel cafeine zat erin, dat heb ik in ieder geval goed gemerkt ... :')


HAHAHA Dat laatste vind ik toch wel echt heel grappig :')
Is een pre-work out echt aan te raden? Als in; is je training ruk als je het niet neemt?


Ik neem normaal voordat ik start 2 a 3 dextro in, puur omdat mijn bloed suiker nog wel eens wil zakken wanneer ik hoog in m'n gewichten ga. Dit is voor mij eigenlijk altijd afdoende en als ik echt gekke dingen ga doen eet ik soms nog iets met extra suiker zodat ik even goed wat energie eruit trek, maar dat doe ik sporadisch.

Sowieso is mijn cafeine intake bijna zero, geen cola/koffie en verder ook eigenlijk niks. Omdat deze pre-workout zo geconcentreerd was en vrij veel cafeine had, ging dat niet helemaal lekker :') Ik had 10x liever die shot niet genomen nu zo achteraf gezien, want heb niet het idee dat m'n training beter ging. Voornamelijk het verliezen van m'n focus vond ik echt heel erg naar. Heb echt 5/10 minuten bij de bar gezeten en met een van de meiden die bij m'n gym werkt even gepraat over hoe slecht ik erop ging. Ze zei dat ze het wel van meer mensen hoorde, dus niet echt positief allemaal -O-

Dus nah, ik ben geen fan.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:49

Ja ik ga er even achteraan! Nu ik bijna dagelijks die barbell in mn handen heb gehad is het toch wel pijnlijk

Deze actie was geen succes dus :=
Lijkt me wel heel heftig zoiets, niet fijn ook. Ben daarom ook wat huiverig ervoor, ik neem wel creatine sinds kort
Laatst bijgewerkt door Joanne1987 op 11-02-20 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:49

Joanne, ik zou sowieso echt niet met handschoentjes trainen. Zou je hand gewoon even goed de tijd geven om te herstellen (dus je trainen beetje aanpassen).

Ik heb het ook, deze week 1RM tests en vorige week had ik m'n ene hand al tot bloeden toe open gehaald met deadlifts maar viel nog wel mee. Deze week ging het dus ineens stuk verder en scheurde er een 3x zo groot stuk los :+ Au. En de binnenkant van m'n andere hand kwam vast te zitten tussen 2 plates haha dus even laten genezen nu.

Wel 140 op deadlifts en 102.5 squat! 105 squat niet gehaald, op wedstrijd misschien wel, ik zie het wel.

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:50

Sterk hoor!!!

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:52

Ja ben even benieuwd; bij mijn circuit training merk ik soms ook dat ik wat "slap" word als ik voor mijn doen een wat hoog gewicht te pakken heb. Zag bij die sommige YouTubers ook pre-workout voorbij komen en vond dat altijd een beetje onzin, maar zal toch wel wat achter zitten dat het werkt. :+ Tenzij je lichaam dat natuurlijk helemaal niet trekt zoals bij jou. Wie weet vraag ik eens een proefpakketje aan maar ik word ook niet heel enthousiast van je verhaal eigenlijk :')

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:58

Ik zie best wel wat YT'ers en influencers van die droge shotjes pre-workout nemen wat mij sowieso goed ranzig lijkt. Ik train nu al 1.5 jaar zonder pre-workout (buiten dextro dan om) en dat gaat eigenlijk prima. Vind het ergens ook een beetje overrated, maar veel pre-workouts die ik bekeken heb bevatten redelijk wat cafeine en daar zit ik persoonlijk dus echt niet op te wachten. Dus het is maar net ook hoe je daar een beetje op reageert. Als je wat energie/cafeine wil kan je er ook een blikje Cola Zero ingooien ipv dure poeder :+

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:58

Het is volgens mij vooral veel caffeine en zo? Ik ben sowieso totaal niet gevoelig voor caffeine, merk op het tintelen en zo na ook nooit heel veel van pre workouts, en dat tintelen en ongeconcentreerde vind ik zooo vervelend :+ Imo is het niet echt nodig, als je slap wordt kun je beter iets met snelle koolhydraten eten vlak voor je trainen misschien? En idd iets van cola of gewoon koffie of zo als het je om de caffeine gaat.

Ik gebruik ook alleen creatine, verder niks.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:00

Lesson learned. NEVER AGAIN. Men, ik was zo chagerijnig net ook :+ En toen begon er ook nog een halve zool te filmen, maar echt volledig met mij in beeld waar ik maar even uit gestapt ben. Zo a-relaxed als mensen anderen ook op de video framen, ik hoef niet op je database :+

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:01

Moet eerlijk zeggen dat dat wel het laatste is waar ik aan denk als ik film haha (vind het sowieso gênant maar het is wel echt nuttig soms), maar je hebt wel een punt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:01

Genoeg en gezond eten en voldoende slapen helpt ook beter dan een pre-workout. Soms drink ik cola voor die tijd. Maarja ik slaap ook gewoon slecht. :o

Ik heb het fanatieke trainen ook weer opgepakt. Ga nu eerst 3x per week tot mijn spierpijn minder is. En dan 4x!

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:02

Nee ik denk dat ik die pre-workouts sowieso maar even laat zitten dan. Misschien als ik fulltime over ga op krachttraining. Moet gewoon letten op wat ik eet voordat ik sport inderdaad. Als ik een tosti van koolhydraatverlaagd brood eet gaat het prima, maar had vanmorgen 4 crackers op en dat was toch niet goed.

Is er heel toevallig iemand van jullie die in Amsterdam traint? Ik verhuis daar waarschijnlijk heen dus kan wel wat tips over fijne scholen gebruiken. (:

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:05

Eulogy schreef:
Moet eerlijk zeggen dat dat wel het laatste is waar ik aan denk als ik film haha (vind het sowieso gênant maar het is wel echt nuttig soms), maar je hebt wel een punt.


True, soms staan er bij mij wel eens mensen op de background. Maar dit was letterlijk bijna 60% mij in beeld en hem eigenlijk niet eens goed. Het was ook voor een oefening die honestly niet echt gefilmd hoefde te worden (zo'n armpress maar dan 'hold' op de cables, weet niet precies hoe je 't noemt).

Maar misschien kwam het ook omdat die beste man daarvoor met een soort helm waar je de cables aan bevestigd rondjes aan het draaien was dat ik 'm niet helemaal meer serieus kon nemen ....... :')


Castilja schreef:
Nee ik denk dat ik die pre-workouts sowieso maar even laat zitten dan. Misschien als ik fulltime over ga op krachttraining. Moet gewoon letten op wat ik eet voordat ik sport inderdaad. Als ik een tosti van koolhydraatverlaagd brood eet gaat het prima, maar had vanmorgen 4 crackers op en dat was toch niet goed.

Is er heel toevallig iemand van jullie die in Amsterdam traint? Ik verhuis daar waarschijnlijk heen dus kan wel wat tips over fijne scholen gebruiken. (:


In Amsterdam zit TrainMore met wat vestigingen, daar train ik zelf momenteel ook bij. Je hebt daar ook wat Basic-Fit Ladies Only vestigingen uit m'n hoofd.
Laatst bijgewerkt door Courses op 11-02-20 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:07

Is volgens mij nog best lastig daar, is er geen fijne basicfit oid? Of Vondelgym maar die is volgens mij heel duur :')

Oh ja! Wat zijn uberhaupt fijne sportscholen in Nederland? :D Ik ben volgende maand een week in Nederland en vind het altijd wel leuk om 1 of 2 echt fijne sportscholen te zien. Ik zat vooral te denken aan Fox Gym of Ironhouse?

Courses, oh oké ja dat hoeft idd niet gefilmd te worden :') Dan zou ik me sowieso al ergeren haha

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:08

Prozis heeft een cafeïne vrije variant, daar zou ik dan idd eerder voor gaan
Fris drink ik sowieso niet, enkel water, groene thee en in de avond 1 kop koffie. Voorheen veel meer, maar heb geen behoefte meer, had beter de avond kop kunnen laten vallen als de ochtend variant, maar in de ochtend heb ik helemaal geen behoefte.

Woon in Brabant, dus kan je mbt Amsterdam niet helpen...

Hahahaha courses, bij ons lopen ook wel eens van dat soort figuren rond

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:18

Ik sport bij BigGym om 3 redenen.
1. Het is achter mijn huis
2. Goedkoop
3. Veel apparaten haha.

Maar zou een sportschool zoeken met veel plek om te squatten / deadliften etc.

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:22

Dank voor de tips! Ik ga Googelen en uitzoeken!! :D

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:14

Mag ik ook even een vraag in de groep gooien?
Ik ben sinds januari samen met een vriendin gestart met krachttraining. Eind januari hebben we een sportschool gekozen en zijn we lid geworden.

Ik heb toen een aantal oefeningen gekregen om te starten: een reeks van vijf buikspieroefeningen en vier toestellen voor arm-/schouderspieren, aangezien ik had aangegeven daar aan te willen werken.

Van de eerste keer buikspieren (3/2) heb ik een week spierpijn gehad. Ik heb dit laten voorbijgaan en zaterdag (8/2) opnieuw gedaan. Ook weer spierpijn, maar wel minder. Maandag (10/2) opnieuw gedaan, maar de spierpijn was niet weg. Ook nu is het nog niet gezakt.

Nu mijn vraag, is verdertrainen als je spierpijn hebt aan te raden, of moet je dit toch echt eerst laten wegzakken?
Van m’n armen en schouders heb ik overigens geen last, dus neem die oefeningen er bijna elke keer als ik ga mee.

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:20

Waar ga je wonen in Amsterdam? Ik train in Lijnden (randje Nieuw-West). Heb het daar prima naar m'n zin. In Osdorp zit inderdaad ook een ladies only basic fit. Er zit oprecht op iedere straathoek een sportschool tegenwoordig, dus keuze zat!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:10

Oryani schreef:
Mag ik ook even een vraag in de groep gooien?
Ik ben sinds januari samen met een vriendin gestart met krachttraining. Eind januari hebben we een sportschool gekozen en zijn we lid geworden.

Ik heb toen een aantal oefeningen gekregen om te starten: een reeks van vijf buikspieroefeningen en vier toestellen voor arm-/schouderspieren, aangezien ik had aangegeven daar aan te willen werken.

Van de eerste keer buikspieren (3/2) heb ik een week spierpijn gehad. Ik heb dit laten voorbijgaan en zaterdag (8/2) opnieuw gedaan. Ook weer spierpijn, maar wel minder. Maandag (10/2) opnieuw gedaan, maar de spierpijn was niet weg. Ook nu is het nog niet gezakt.

Nu mijn vraag, is verdertrainen als je spierpijn hebt aan te raden, of moet je dit toch echt eerst laten wegzakken?
Van m’n armen en schouders heb ik overigens geen last, dus neem die oefeningen er bijna elke keer als ik ga mee.


Zodra je traint ontstaan er kleine scheurtjes in je spieren, deze moeten herstellen. Met een kleine beetje spierpijn nog train ik meestal wel maar met veel spierpijn of spierpijn die langer blijft hangen laat ik het rusten, dan heb je eigenlijk even te hard getraind/teveel schade opgelopen. Zou voorzichtig wat stretchten en meer niet totdat de pijn weg is.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:12

Het is ook logisch dat je echt flinke spierpijn hebt de eerste paar keer, ik zou het even iets meer laten zakken (niet per se tot het helemaal 100% weg is) voordat je weer dezelfde spiergroep traint. Een andere spiergroep kan in de tussentijd wel.

Ook niet te lang wachten, als er steeds te lang tussen zit dan blijf je dit een beetje houden denk ik :j

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:21

Ik train over algemeen gewoon door, maar heb geen hele heftige spierpijn meer, mocht dat wel eens zijn houdt ik 48 uur aan om de groep rust te geven

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:11

Eulogy schreef:
Is volgens mij nog best lastig daar, is er geen fijne basicfit oid? Of Vondelgym maar die is volgens mij heel duur :')

Oh ja! Wat zijn uberhaupt fijne sportscholen in Nederland? :D Ik ben volgende maand een week in Nederland en vind het altijd wel leuk om 1 of 2 echt fijne sportscholen te zien. Ik zat vooral te denken aan Fox Gym of Ironhouse?

Courses, oh oké ja dat hoeft idd niet gefilmd te worden :') Dan zou ik me sowieso al ergeren haha

Hoi, ik kom even binnenvallen!
Ik heb een half jaar bij Fox Gym getraind. Gewéldige plek als je het beste uit jezelf wil halen. De eigenaren zijn ontzettend vriendelijk en de sfeer in de gym is heel uplifting.

Ik ben er zelf weggegaan omdat ik me iets te ongemakkelijk voelde tussen alle kleerkasten, maar om af en toe een training mee te pakken is het echt goed!