Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sem_
Berichten: 7769
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:19

Leuk! Klinkt goed. :)

Ik ben ook weer lekker bezig, volg nu het strength/control schema van Jonnie Candito 4 dagen in de week. Als ik weer meer ga kickboksen dan zal de krachttraining wel weer op een lager pitje gaan, maar voor nu bevalt het goed!

Joanne1987Jarig

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:39

Morgen sollicitatie gesprek!
Denk alleen dat het niks wordt, dat ze veel flexibiliteit verwachten en dat kan ik niet bieden in grote mate

Adamootje

Berichten: 6213
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 07:59

Fijn dat het bevalt, Sem. Ik ben niet bekend met die schema's.

Joanne, succes vandaag!

Hier momenteel 5 dagen in de week crossfit (waarvan 2 powerliftlessen) en een dag in de week vrij trainen. Bevalt me prima. :j Momenteel ben ik ook aan het cutten en vorige week heb ik de calorieinname verhoogd, omdat ik me toch niet helemaal fit voelde. Nu voel ik me alweer stukken beter gelukkig. :D Volgens de berekeningen zou ik tussen de 2500-2600 kcal mogen eten (onderhoud, zit nu rond de 1950), maar dat lijkt me zoveel. Ik ben het afgelopen anderhalf jaar best wat afgevallen door minder (en vooral caloriearm) te eten, dus het voelt heel tegenstrijdig om zometeen weer naar die 2500 kcal per dag te gaan. Na de cut zou ik daar langzaamaan wel naartoe willen gaan, zodat ik sterker kan worden. Daarom wil ik graag een afspraak maken met een sportdietiste. Heeft iemand ervaring met een sportdietiste en eventueel een tip voor een goede in de regio Utrecht?

Anoniem

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:14

Candito heeft een reeks van uitmuntende schema's, ik heb zelf zijn 6-week strength gedaan voor iets van 1.5 jaar. En het staat ook weer hoog op mijn lijstje als volgende schema ondanks dat mijn huidige programma nog wel een jaartje zal lopen.

Bijkomend voordeel is dat zijn schema's gratis zijn.

Joanne1987Jarig

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:45

Oh daar ga ik naar kijken enzino, fijne tip!

Sollicitatie ging heel goed!
In principe geen weekenden, alleen incidenteel
En 1, soms 2 avonden in de week maar bedoeling is overdag aanwezig te zijn
Morgen tegen de avond hoor ik wat, dan zijn alle mensen geweest en dan krijg ik te horen of ik naar de volgende ronde ben

Anoniem

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:49

Hier trouwens de links naar zijn programma's:
http://www.canditotraininghq.com/free-programs/

(PDF file met uitleg en Excel file om je getallen in te vullen en dan krijg je vanzelf te zien met welk gewicht je wanneer aan de slag moet).

Enig nadeel van zijn programma's is dat het gebaseerd is op % en niet RPE. Dus een mooi vervolg programma is PWT (niet gratis) was RPE-based is (afhankelijk van hoe makkelijk het vorige keer ging maak je aanpassingen voor deze keer).

Mama3
Berichten: 1813
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:46

Jessica en Maanlicht, wat zien jullie er goed uit zeg!

Ik ben in de hele coronaperiode 3x pwk blijven hardlopen en heb wat workouts geprobeerd, maar ben daar niet zo goed in.

Sinds het pinksterweekend of een weekje daarvoor is de sportschool weer buiten open met diverse groepslessen. Echt veel lessen, veel keuze en mogelijkheden gedurende de dag, echt fijn!

De eerste les was echt pittig, het was warm, ik was wat gestresst voor een werkgesprek en heb 4 dag en mega spierpijn gehad. Ik heb vanaf dat weekend 3 lesjes gevolgd en wil vanaf deze week weer het normale patroon volgen. 3x hardlopen, 3x sportschool volgens het gebruikelijke sportschema. Morgen en za hardlopen, vrijdag sportschool en dan is week 1 gelukt, nu volhouden en ook weer op mijn voeding letten.

Hopelijk heb ik dan ook weer snel wat vorm terug, heb vooral een blubberbuikje en vetjes achter/onder mijn schouderbladen.

Joanne1987Jarig

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:12

Nou hier weer kink in de kabel... gisteren corona test gehad, hopelijk morgen een negatieve uitslag :(

Morgen wel 2e gesprek basic fit, ben door naar de 2e ronde met nog 1 iemand dus spannend!

En heeft er iemand ervaring met de fitbit Versa 2? Of andere tips?

Iris1702

Berichten: 3128
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:50

Ai!! Hopelijk is de test negatief!
En kan de afspraak morgen gewoon doorgaan.

Ik heb sinds een tijdje een fitbit charge 4.
Ben er erg blij mee, gaf mij in de corona tijd een beetje inzicht wat ik verbrand aan cal. En kan ik mijn stappen en slaap monitoren.

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:51

Er is sale bij Gymshark!

Iris1702

Berichten: 3128
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:49

Vond het een beetje een tegenvaller...
Alles waar ik interesse in had was of niet in de sale, of al uitverkocht. Site was erg traag voor het eerst, bij eerdere sales nooit meegemaakt jammer! Deze x niets besteld

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 07:42

Iris1702 schreef:
Vond het een beetje een tegenvaller...
Alles waar ik interesse in had was of niet in de sale, of al uitverkocht. Site was erg traag voor het eerst, bij eerdere sales nooit meegemaakt jammer! Deze x niets besteld


Hetgeen ik op het oog had was ook niet in de sale, maar toch nog een legging en bra kunnen kopen. Had nog een top in mijn mandje, maar die was al uitverkocht toen ik wilde bestellen (een half uur nadat de sale was ingegaan!). Ik denk dat heel veel mensen ook gewoon van alles bestellen omdat het gratis retourneren is.

Joanne1987Jarig

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:10

Iedereen al lekker terug naar de sportschool geweest? Ik gisteren meteen met mn PT
viel me alles mee! Ben niet echt in kracht afgenomen, moet gewoon weer in de bewegingen komen
Voor eerste keer sumo deathlifts gedaan, en daarmee pakte ik op 5 kilo na het gewicht wat ik in de trainingen met haar op gewone deathlift pakte voor corona

Iemand tips voor fijne sport bh? Heb er nu 1 van de Primark, goedkoop maar heel fijn!
Ik heb maat 80 F/G dus dat is al lastig en ik wil er graag beugels in

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:59

Neem aan dat je wel gewoon gesport hebt afgelopen 3 maanden Joanne?

Joanne1987Jarig

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:34

Needje schreef:
Neem aan dat je wel gewoon gesport hebt afgelopen 3 maanden Joanne?


Uhm een enkele keer _O-

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:37

Bijzonder dat je PT je dan meteen zo zwaar laat gaan.
Juist van een (goede) PT zou ik verwachten dat er gewoon rustig opgebouwd zou worden na 3 maanden niets doen. :o

edit: Niet als aanval bedoeld.
Ik struggle zelf beetje met wat wijsheid is.
Wil niet meteen krom lopen van de spierpijn want dat lijkt me niet per zo goed.
Ik heb "gewoon" doorgetraind, alleen met dumbells en banden.
Maar zie mezelf niet verder gaan waar ik gebleven was met de barbell.

Mama3
Berichten: 1813
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:22

Ik ben gisterochtend geweest. We mogen een week vooraf 2x per week inschrijven voor 5 kwartier per keer. En daarna overal waar 12u voor starttijd nog plek vrij is.

Ik ben wel iets aan kracht verloren hoor, ondanks dat ik juni 2-3x pwk een uur funxtionles heb gevolgd.

4sets Squat met 45 kg ipv 60 kg
Leg press op 60 kg ipv 100 etc.

Maar hé ik klaag niet, rustig opbouwen. Ik ben blij dat we weer binnen mogen trainen, al vond ik buiten ook een goed alternatief. Al was ik wel echt toe aan het kg knallen ;)

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:34

Ik ben ook weer geweest vanmorgen. Ik moet zeggen dat ik echt weer moet wennen aan het binnen trainen. Het is veel warmer en er staat natuurlijk geen wind. Was helemaal van top tot teen bezweet haha. Wel lekker om weer op een plateau te kunnen staan en weer harde muziek.

Joanne1987Jarig

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:44

Needje schreef:
Bijzonder dat je PT je dan meteen zo zwaar laat gaan.
Juist van een (goede) PT zou ik verwachten dat er gewoon rustig opgebouwd zou worden na 3 maanden niets doen. :o

edit: Niet als aanval bedoeld.
Ik struggle zelf beetje met wat wijsheid is.
Wil niet meteen krom lopen van de spierpijn want dat lijkt me niet per zo goed.
Ik heb "gewoon" doorgetraind, alleen met dumbells en banden.
Maar zie mezelf niet verder gaan waar ik gebleven was met de barbell.


We zijn rustig begonnen hoor, maar het ging zo lekker dat we toch besloten op te hogen
En ja idd met bandje ook wel oefeningen gedaan, ook ivm mn bekken
En als ik zelf trainde pakte ik wel al meer als bij een training met haar. Maar train ik alleen heb ik volle focus op die paar oefeningen en training bij haar komt er veel meer bij kijken

Zag het ook zeker niet als aanval hoor!

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:10

Had het bij de FB groep van het schema wat ik volg ook nog even gevraagd wat nou beste was.
Daar gaf ie aan dat je met 2 weken op 70-90% kon zitten. Dus beginnen met 50-60%. Weer even het gevoel met de barbell opbouwen.
Dus dat ga ik maar doen dan.

Adamootje

Berichten: 6213
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:07

Ik train al sinds halverwege mei 'normaal', omdat ik sport in een crossfitbox en een gewone sportschool. De tweede had een enorme tent opgezet en daar al het fitnessapparatuur in gestald. Sinds deze week kunnen we ook weer pull ups e.d. doen in de crossfitbox. Die moeten echt wel weer worden verbeterd. :D

Met deadliften laatst 2x 100 kg gelift. Voor mij een hele overwinning, omdat ik maar niet over die 100 kg kwam. :D

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 15:48

Ik vind het zo'n omschakeling steeds, naar buiten, naar binnen, en de spullen die beschikbaar zijn. Nu 2x binnen getraind en dat gaat toch leuker dan buiten, maar ik ben wel eerst weer aan het opbouwen, heb geen zin in blessures ondanks dat ik wel doorgetraind heb :P Nu het dieet ook weer even oppakken, daar heb ik meer moeite mee

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:24

"dieet" ging juist super tijdens Corona. Heb in tijden niet zo'n strakke buik gehad (Voor mij doen dan dus).
Ben echt benieuwd hoe het trainen volgende week gaat.
Kan morgen wel al gaan, maar vanaf komende week gaat nieuwe schema wat ik volg weer in, dus beter ga ik dan gewoon beginnen. Rust is ook niet verkeerd.
Heb me wel weer ingeschreven bij een andere sportschool als extra zodat ik weer yoga kan gaan doen.
Dat vond ik altijd een super fijne combi met m'n krachttraining. Vooral de Yin yoga.

Mama3
Berichten: 1813
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:46

Dat dieet inderdaad Antje, ik moet ook echt op de rem.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:51

Handen omhoog als je alweer getraind hebt vandaag :):)