Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:54

Zo, daarnet lekker buik en cardio gedaan. Vanavond voor m'n benen naar m'n PT. Voel me echt lekker vandaag. Gisteren had ik zo'n jankdag, voelde me heel slap en heb na de training thuis zitten janken omdat ik 3 kilo (vocht) was aangekomen van m'n cheatmeal en menstruatie 8)7 Ongesteld, heel weinig kcal en nauwelijks koolhydraten op het moment, beetje loco van die combinatie. :')
Maar vandaag weer oké dus heb mezelf getrakteerd op 2 tubes Steelfit, omdat ik gisteren even zielig was hahaha.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:34

Sem_ schreef:
Dank allemaal! In overleg met de fysio ben ik voor de Adidas Powerlift gegaan. :)


Ik denk dat je daar zeker profeit van gaat hebben! Sowieso fijne schoenen voor je vorm, maar met die specifieke wensen is het een hele fijne schoen! Heb je die van Amazon af gehaald? :D

Urielle schreef:
Zo, daarnet lekker buik en cardio gedaan. Vanavond voor m'n benen naar m'n PT. Voel me echt lekker vandaag. Gisteren had ik zo'n jankdag, voelde me heel slap en heb na de training thuis zitten janken omdat ik 3 kilo (vocht) was aangekomen van m'n cheatmeal en menstruatie 8)7 Ongesteld, heel weinig kcal en nauwelijks koolhydraten op het moment, beetje loco van die combinatie. :')
Maar vandaag weer oké dus heb mezelf getrakteerd op 2 tubes Steelfit, omdat ik gisteren even zielig was hahaha.


Als ik ongesteld ben doe ik ook weinig zwaar liften, dan doet m'n lichaam al genoeg :+

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:48

Helaas waren ze niet op voorraad in mijn maat (het leek van wel, maar wanneer ik er op klikte dan stond er 'momenteel niet verkrijgbaar'). :( Ik heb nu deze besteld: https://www.adidas.nl/powerlift-4-schoenen/FV6597.html. Het liefst was ik voor zwart/witte gegaan, maar die zag ik helaas nergens (in ieder geval niet op betrouwbare sites). Ben benieuwd, ik krijg ze morgen binnen en dan vrijdag uitproberen! Moet wel even over een drempel heen want momenteel squat ik totaal niet zwaar en dan voel ik me een beetje pretentieus in de sportschool, maar het is voor een goed doel.

Treat yourself Urielle! Veel succes en plezier vanavond. :D

Toevallig hier ook ongesteld deze week, meestal doe ik het dan ook wat rustiger aan, maar gister toch een flink barbell split squat pr en hip thrust pr neer gezet, geen idee waar dat vandaan kwam. Ik ging eigenlijk voor een full body training, maar uiteindelijk alleen maar benen gedaan. :') Vandaag dus nog maar even bovenlichaam getraind in de homegym. *D

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:55

(Ik squat niet, ik voel je :D ) Maar maakt niet uit, je moet trainen zoals het voor jou werkt.

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:57

Haha ja het zit puur in mijn hoofd, ik let er ook totaal niet op bij anderen. Ik durf mezelf ondertussen ook schaamteloos te filmen in de sportschool, dus ik moet me gewoon niet aanstellen. :Y)

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:58

Sem, niks van aantrekken! Er zit geen minimum gewicht aan wanneer je hulpmiddelen mag gaan gebruiken. Het zijn dan ook HULPmiddelen. Dus als ze je helpen, dan lekker gaan dragen. Ik draag ze ook met m’n puppy gewichten, net als soms wristwraps en zit ook te denken aan kneesleeves met m’n hypermobiele lijf. Dan kunnen we wat hulp wel gebruiken.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:52

Precies wat de rest al zegt! En ik vind zelfs met bodyweight squats tijdens m'n warmups lifters fijner dan andere schoenen, dus wat dat betreft :D

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:17

En ik heb nog nóóit op die manier naar iemands schoenen gekeken.
Hoogstens die zijn gaaf, waar zou ze ze gekocht hebben?

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:03

Ja jullie hebben helemaal gelijk. :D

Ik hoop vooral dat ze me gaan helpen met de pijn, want daardoor heb ik het plezier in squat en deadlift wel een beetje verloren en het is natuurlijk een duidelijk teken dat er ergens iets mis gaat. :j

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:16

Liever iemand die met low-weight/bodyweight nette vorm heeft op lifters dan iemand die aan het maxen is met verschrikkelijke vorm :)

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:57

Schoenen maken bij mij weinig uit. Squats blijven ruk. :')
Low bar gaat nog enigszins. Maar ik vind squatten ook eng stiekem. :=
Ik doe alles op m'n NoBulls. <3
Afbeelding

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:54

Ik ben ook slecht in squatten. Drie hernia's in m'n onderrug die de boel blokkeren en fibromyalgie waardoor ik steeds stijver word. Ik voel me altijd heel onzeker in de sportschool tijdens het squatten.

Nu net terug van de sportmasseur. Zou het liefste gaan slapen nu hahha. Doet altijd superzeer maar wel fijn als ik terugkom en het is weer los.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:05

Goede keuze imo Sem_ :j Ben benieuwd of het helpt!

Ik mag vanavond weer trainen na 2 rustdagen :D Ik wil snel teveel doen, dus had eigenlijk dinsdag echt willen gaan trainen, maar dat "mocht" niet :+ Zin om vanavond weer te gaan, squats en bench vandaag.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:37

Ik kan vanavond echt niet, probeer dan altijd even uurtje te lopen
Gaan weekend naar center parcs ivm 40 jarige bruiloft schoonouders, dus moet inpakken vanavond. Balen wel omdat Ik dan de zaterdag training ook mis
Maandag maar weer dan

Ik ben gisteren weer rechts gezet, los gemaakt en geneedled bij de bekken therapeut, heb daar die dag dan ook last van, maar wel getraind

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:54

Ik heb laatst Nike Romaleos 4 gekocht. Had ik dit maar veeeel eerder gedaan! Kon meteen een paar kilo meer tillen. Ze zijn echt fantastisch. Pasvorm is perfect en steun op precies de goede plaatsen. Je staat als een huis! Op lopen gaat alleen wat moeilijker :')

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:16

Nike Lifters? Ik wist niet eens dat die er waren! Toch maar eens opzoeken :)

Ik ga morgen voor een massage heen, toch even een beetje alles los maken want ik merk dat er veel vast zit.

Ik heb de Adidas Powerlifters die ik van de week postte nog wel in mijn maat kunnen halen, uiteindelijk 23 euro voor betaald :Y) Mocht iemand nog twijfelen; doen!

Afbeelding

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:18

Dat is geen geld!

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:32

Die Nikes klinken ook goed!

Oh nice Courses! Ook lekker snel binnen.

Ik kreeg de Adidas Powerlift 4 vandaag binnen en meteen geprobeerd. Het voelde goed, een stuk steviger en stabieler en tijdens het squatten geen last! Meteen een stukje gefilmd en zeker niet ontevreden. Beetje jammer dat, toen ik terug wisselde naar mijn Converse voor de rest van de training, het weer in mijn rug schoot bij het overeind komen (ik zat op de grond). :+ Daarna nog wel de rest van mijn training af kunnen maken (bovenlichaam dan wel). Woensdag weer naar de sportfysio, ben benieuwd wat zij er van gaat zeggen.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:40

Fijn dat ze bevallen Sem_! Wat minder fijn van je rug. Hoe is het nu?

Wow courses dat is inderdaad een hele goeie deal, nice!

Hoe is het verder met iedereen, met de sportscholen weer open?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:50

Ik heb ze nog niet gebruikt, maar happy met de deal :Y)

Ik zit een beetje in conclaaf met mezelf over m’n gym(s). Ik train (en betaal) momenteel voor twee gym memberships, waar ik een beetje over twijfel wat ik daarmee wil gaan doen.

Mijn ‘commerciele’ gym train ik nu 2.5 tot 3 jaar bij, het is vrij dichtbij huis (10 min fietsen) en omdat ik voorheen 3 tot 4 keer per week trainde betaalde ik er vrij weinig voor. Het is een vrij kleine vestiging, erg nauw op elkaar en echt powerliften is niet heel erg gewaardeerd (slamming weights), meer een ‘cardio’ gym zeg maar.

Mijn andere gym is echt een powerlift gym, dit is alleen aan de andere kant van de stad waardoor het soms niet ideaal is na werk bijvoorbeeld. Het is een duurdere gym wat ik voor een independent gym zeker over heb, maar omdat ik nu meer bij deze gym train is m’n membership bij de andere gym ook duurder. De sfeer (en community) rondom deze gym voelt ook wat beter, mensen zijn wat meer open en zijn er echt ‘voor zichzelf’. Ik heb daar regelmatig een praatje met mensen, wat bij de commerciele gym niet echt gebeurt (of wenselijk is).

Van de week heb ik bij de commerciele gym een vrij nare ervaring gehad waarbij een man (die niet daar traint) mij lastig heeft gevallen. Er was ook niemand in de buurt (medewerkers waren in de zaal, ik stond te wachten tot m’n slot begon) en ik merkte dat dat voor mij wel een beetje een negatief gevoel aan de gym heeft gegeven. Daarnaast krijg ik zero reactie op mijn berichten naar de Customer Service over hun manier van compenseren en communicatie (vandaar mijn vraag eerder). Dat stoort mij ook enorm, aangezien ze een heel communicatie team hebben en ze gewoon niet normaal kunnen communiceren terwijl genoeg leden al lang lid zijn en gewoon wat duidelijkheid willen.

I’m in doubt :+ Wat zouden jullie doen?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:57

Opzeggen en als je het toch mist weer een nieuw abbo nemen?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:21

Dat is, aangezien ze ook zonder enige vorm van communicatie, enorm nadelig voor mij omdat ze de memberships volledig hebben vernieuwd en deze een stuk (en dan praten we niet over een paar euro) duurder zijn geworden. Dus als ik weg ga, dan is het ook einde oefening voor mij.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:38

Hmm, ik had een soortgelijk dilemma, heb een tijdje ook 2 lidmaatschappen gehad en merkte toen vanzelf dat ik eigenlijk bijna altijd naar de niet-commerciële gym ging. Die is 3 kwartier rijden, dus ga meestal met de auto, maar dat is minder handig en kan niet altijd (en ik loop liever). Maar goed, dat heb ik er dus voor over, ik weet niet of het ook erg verschilt in materiaal en zo? Als het te doen is om naar die andere te gaan, zou ik daarvoor gaan :j

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:00

Weggaan bij de commerciële Courses.

Ik ben juist weggegaan bij de "privé" gym omdat ik daar tegen wat dingen aan liep die ik niet helemaal "eerlijk" vond gezien het bedrag wat ik betaalde.

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:02

Ik zou ook stoppen Courses. Zeker met sporten vind ik wel belangrijk dat ik me er prettig voel, het is hobby, daar moet ik ook met plezier heen gaan.