Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sem_
Berichten: 7771
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 17:01

Mooie pr's en doelen komen er voorbij! Helaas ook een aantal ziek/geblesseerd lees ik. Hopelijk knapt iedereen snel weer op.

Ziet er goed uit ZoeyDercks! Fijn dat je een vriend hebt die PT'er is, dan kun je meteen een goede start maken.

Gefeliciteerd met je huis linoleum! :D

En Adamootje gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb geen ervaring met zwangerschapsleggings dus daar kan ik je niet mee helpen.

Alvast succes Eulogy! Hopelijk geen last van je been zondag.

Kan me voorstellen dat het frustrerend is als je lichaam niet meewerkt Needje. Vervelend lijkt me dat...

Hardlopen ben ik ook geen fan van. :+ Vorige zomer tijdens de lockdown tot 30 minuten gekomen met een schema samen met mijn vriend. In het begin vond ik het wel leuk, maar naarmate het langer werd vond ik het echt vreselijk haha. Mijn vriend rende ook altijd een stuk verderop. :')

Hier gaat het trainen ook lekker, sinds een kleine maand train ik met een (online) coach die zich m.n. focust op powerliften. Eén keer in de maand PT, voor de rest alles online via filmpjes, calls, Google Drive. Bevalt goed moet ik zeggen. Ik heb al veel vooruitgang geboekt in de korte tijd dat we samenwerken. :)

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 17:35

Ahhh thanks voor het warme welkom en de complimenten! Vandaag is mijn rustdag, lekker chillen. Gisteren de laatste legday gedaan voor m'n nieuwe tatoeage. Ik word dinsdag op m'n bil/heup geprikt 8 uur lang dus wil geen spierpijn hebben :+

Hardlopen is ook niks voor mij := net als ik niet graag op de loopband sta.

Ik duim ook mee voor snel herstel van de zieken en geblesseerden!

linoleum

Berichten: 6497
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 17:43

Hardlopen is afschuwelijk :') nu word het me tegenwoordig ook afgeraden om zowel m’n bekken als in m’n knieën, net als teveel springen. Dus doe het helemaal niet meer.

Wandelen doe ik wel heel veel. Net begonnen met eerste etappes Pieterpad en komende weken gaan er hopelijk nog paar bij komen.

Kan wel merken dat ik paar weken niks had gedaan. Beetje spierpijn in m’n borst. Had al bewust beetje rustig aan gedaan.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 22:48

Thanks iedereen voor de tips! Heb nu Nike & Adidas via Zalandobesteld en toch ook maar weer gewaagd aan Gymshark, ben benieuwd :D.

Vandaag weer lekker gesport, ben pas 'net' bezig maar merk dat ik heel goed ga hierop qua motivatie :j. Ben nu door m'n trainer op EMOM gezet (5mins roeien en dan: squad, deadlift, strict press & lat pull, push up & bent over row) waarbij ik elke training het minimale gewicht (of #reps) erbij moet doen. Gaat echt lekker.

Lekker bezig Sem!

Haha hardlopen vind ik ook afschuwelijk, helemaal niks voor mij :)). Wandelen vind ik dan wel weer oké.

Hoe is het met je zenuwpijn Eulogy? Inmiddels weel wat verbeterd hoop ik?

Succes ZoeyDercks met je tattoo :D.

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:37

Fijn dat we hier zo eensgezind zijn over hardlopen hahaha. Ik heb gisteren 5,5 km gesupt met hond, was echt heerlijk! Vandaag hou ik het bij een 4 km wandeling want mijn heup moet echt even rusten, grrr… Nu zijn we gisteren uit eten geweest met bij elk gerecht bijpassende wijn dus dagje niet trainen is ook geen ramp. Morgen weer werken dus dan zit ik weer terug op 3 keer per week. Wil wel kijken of ik naar 4 dagen kan maar het moet wel passen natuurlijk.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 14:22

Oh het was gister wel heerlijk weer om te suppen.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:31

Ik heb vandaag voor het eerst gebenched! Vond dat altijd zo'n intimiderende oefening dat ik het niet durfde. Maar dat ga ik nu rustig meepakken :)

Joanne1987Jarig

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:46

Ik kan ook niet hardlopen, m'n knie trekt dat niet

Woensdag mag ik weer naar de orthopeed... m'n man gaat mee, ik wil of verder onderzoek dmv MRI om echt te kijken wat het probleem is en hoe ernstig of een operatie
Of operatie na de MRI

Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:21

Ik ben 3e geworden in m'n gewichtsklasse!! :D

Sem_
Berichten: 7771
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:33

Wat goed! Gefeliciteerd! *\o/*

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:46

Eulogy schreef:
Ik ben 3e geworden in m'n gewichtsklasse!! :D


Wauw!!! Gefeliciteerd! Wat waren je gewichten?

Zoey goed gedaan, gewoon lekker oppakken!

Joanne, MRI waarvan?

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:12

Eulogy schreef:
Ik ben 3e geworden in m'n gewichtsklasse!! :D



Wat goed! *\o/*

Adamootje

Berichten: 6213
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:17

Eulogy schreef:
Ik ben 3e geworden in m'n gewichtsklasse!! :D


Wauw, wat een prestatie! Van harte! Had je nog last van zenuwpijn, of was dit inmiddels minder geworden?

Joanne, succes alvast woensdag.

Zoey, goed bezig! Bench is een van mijn favoriete oefeningen. :)
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 22-08-21 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:18

Netjes! Proficiat!

Sem_
Berichten: 7771
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:38

Zie dat ik helemaal over de rest van de berichten heen heb gelezen. :Y)

Goed bezig RoosvanBlue. Rust is ook belangrijk. :)

Nice ZoeyDercks! Ik kan me voorstellen dat je het een intimiderende oefening vindt. Ik vind het ook vaak spannend om een nieuwe oefening voor het eerst te doen. Gelukkig gaat die spanning meestal snel voorbij!

Over bench press gesproken, ik sport zowel bij een Biggym als een kleinere sportschool en de bankjes in de Biggym zijn zo glad! Erg irritant.

Succes bij de orthopeed Joanne1987! Hopelijk kom je zo wat verder.

Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:49

Nee helemaal geen last van mijn been/knie/heup gehad dus dat was fijn! Squats gingen alleen niet helemaal zoals gepland :+ Op wedstrijd raak ik heel nerveus en onzeker bij squats, ga ik teveel nadenken en anders squatten en dan haal ik vaak net op echt 1-2cm na diepte niet. Dus 115kg opener was niet diep genoeg, daarna 2e poging wel, maar 3e poging 125 weer net niet diep genoeg. Zonde want het vloog omhoog dus had de juiste diepte echt wel gered. Ik ga nog een Instagram post maken maar heb het filmpje van de 125kg even op YouTube gezet in de tussentijd:



Ik baalde echt zo :') Het zat er echt prima in, maar ja. Verder ging het prima: 60kg bench en 150kg deadlift. Die 150kg is niet mijn max (ik denk eerder 155/157.5), maar ik wilde per se 160 proberen en dat lukte net aan niet. Ik kwam net iets vast te zitten waarbij de bar een paar cm naar beneden bewoog wat niet mag. Lockout lukte me wel dus volgende keer lukt het sowieso :D

Dit was de 160kg deadlift:


RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:04

Tof om te zien zeg, wat een bikkel ben jij *\o/*

Adamootje

Berichten: 6213
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:10

Jemig, Eulogy. Heel knap! Die 125 kg squat is jammer dat je die uiteindelijk toch niet diep genoeg had, want je vliegt inderdaad omhoog. Super goed gedaan en leuk om te zien!

Joanne1987Jarig

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:32

Van harte gefeliciteerd eulogy!

RoosvanBlue, voor m'n schouder

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 07:21

Gefeliciteerd Eulogy, suuuupergaaf!!! Mega sterk zeg <3

Succes Joanne met de MRI!

Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:10

Bedankt allemaal! Had beter verwacht haha maar toch echt niet ontevreden hiermee voor de eerste wedstrijd post corona :D en het was een hele leuke dag.

Succes met de MRI Joanne! :(:)

Zoey, lekker bezig! Ik vond dat ook altijd intimiderend, of inderdaad uberhaupt nieuwe oefeningen. Maar toen ik ging powerliften moest ik wel :') Al is het nog steeds niet m'n favoriete oefening.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:15

Gister zowaar voor het eerst in weken weer eens getraind.
Ben benieuwd ho eik me morgen voel. Tweede dag meetsak het ergst.
Vandaag wel 2 lessen yoga gedaan. (hatha en yin) Misschien helpt het.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:33

Lekker Needje, hopelijk niet te veel last!

Gaaf om te zien Eulogy!

Nou heb inmiddels wat sportbroeken binnen, en die van Gymshark zitten inderdaad top! Had de vital en camo. Krijg morgen nog een Adidas binnen, zodra die binnen is even kijken welke ik hou :D.
Helaas alleen geen PT vandaag, voel me niet zo fit dus heb het verzet naar morgen.

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:33

Succes Joanne, hoop dat je er iets aan gaat hebben!

Ik ben helemaal happy! Vandaag bij de fysio geweest en die was erg te spreken over hoe sterk mijn schouder nu is. Qua mobiliteit mis ik nog nét een beetje waardoor hangen dus niet gaat. Maar hij heeft me onder handen genomen en alles helemaal los gemaakt (arm, rug, nek). Daarna moest ik proberen te hangen en dat ging pijnloos! *\o/* Nu afwachten hoe erg de nareactie is, want dan kan ik zomaar weer wat minder happy worden, maar voor nu voelt het goed dat ik kan werken aan de laatste stapjes van het herstel.

Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:16

Goed bezig needje!

Fijn Lisa! Ik moet eigenlijk ook echt wat nieuwe hebben, misschien dat ik toch ook weer eens Gymshark ga proberen.

Wat fijn roos! Heb je ook oefeningen of zo om je mobiliteit te veranderen?

Ik heb vandaag weer getraind, mocht eigenlijk niet maar "ik weet dat je toch wel gaat, maar ga alsjeblieft niet te zwaar" :') Mocht doen waar ik zin in had dus heb mezelf nogal gemarteld haha. En vrijwillig bench press gedaan!! Wordt nu echt tijd daarmee eens stappen te maken dus mocht ook wel haha.

Ik deed:

Squats 4x5 @90kg
Barbell split squats 4x8 per been @40kg
Paused RDLs 4x8 @60kg
Pause bench 4x5 @46kg
Feet up bench 4x8 @40kg
Military press 4x6 @20kg