Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 23:02

Ja, das helaas niks nieuws
Ik wordt de laatste jaren letterlijk door de fysio op de been gehouden. Ik ben ook echt nerveus voor die intake woensdag, kan ook afgewezen worden als ze denken dat je er niet genoeg voor open staat of er bijvoorbeeld niet genoeg mee op gaat schieten

Maar we gaan morgen ochtend gewoon sporten hoor! Moet nu alleen wel echt kijken welke oefeningen lukken, voorheen beet ik overal wel doorheen maar dag gaat nu niet meer. Voel de bar bijvoorbeeld al op mijn schouder bij Squats en met m'n hand op positie zetten ook, dus front Squat is helemaal geen optie momenteel. Planken ook niet en ik deed ook bar push ups normaal (kan niet met mijn handen op de vloer steunen door eerdere RSI en pols klachten), maar ook dat gaat nu niet meer
Maar ik weiger op te geven

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:32

Trainen ging niet heel slecht, squaten was vervelend om mijn arm goed te plaatsen, deadlift geen probleem. Verder 2 schouder oefeningen en wat been oefeningen nog. We hebben in ieder geval weer wat gedaan

Fysio was heel aardig en meedenkend. Vroeg of ik het ook nog wel trok allemaal :=
Ze denkt niet dat het artrose of een peesontsteking is, wel dat er bij beide duimen iets niet lekker zit. Ze gaat me overdragen naar de hand fysio, daar kan ik volgende week woensdag terecht. Zo nodig wordt er dan een echo gemaakt als zij ook geen duidelijk idee heeft wat de oorzaak is

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 00:30

Squat je low bar of high bar? Misschien heb je met low bar minder last namelijk, dan ligt de stang meer op je bovenrug.

Verder onwijs vervelend, heel veel succes/sterkte :(:)

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 08:24

Jeetje, blijft een vervelend verhaal joh. Nogmaals veel sterkte :(:)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 12:03

Ik deed altijd high bar, probeer nu een middenweg te zoeken. Low bar moet ik m'n arm ook anders doen en doet alsnog pijn
Maar komt vast wel goed
Ben het ook wel gewend steeds van de regen in de drup

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 12:24

Dumbells vasthouden gaat wel goed? Anders zou je ipv bb squats iets van split squats met dumbells kunnen doen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 12:25

Heb ik toevallig laatst met kettlebells gedaan, dat gaat ook prima. Dus dat is zeker een optie!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 13:57

Hopen dat er snel progressie in zit Joanne!

Ik mag vandaag weer na een week vakantie, heb net toch maar een poging tot 75kg deadlift gedaan wat beter ging dan verwacht. Nu even goed aan het verzuren merk ik, maar dat hebben we er maar voor over :Y) Ik dacht dat ik veeeel krommer trok met m’n rug maar na wat filmpjes viel het mij 100% mee eigenlijk.

Afbeelding

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:37

Ik heb echt vijf minuten lang op die foto zitten klikken omdat ik dacht dat het een filmpje was :')

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:40

Eulogy schreef:
Ik heb echt vijf minuten lang op die foto zitten klikken omdat ik dacht dat het een filmpje was :')


Hahahaha, I’m sorry :+ Ik had er geen foto van, maar zie net pas dat er een ‘Play’ op zit.

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:43

haha ik had hetzelfde Eugoly :+

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:33

Haha ik ook! Goed bezig. :)

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 07:32

Jep, ik zat ook op mijn scherm te rammen :D Maar ziet er goed uit Courses. Bedoel je met krommer, hol of bol? Ik trok nog wel eens juist te hol met mijn rug, dat is ook weer niet goed.

Ik heb gisteren weer 40 kg gecleaned *\o/* Met heel veel gemak. Overhead durf ik nog niet meer dan 35 kg en snatch 22 kg. Voelde me echt sterk en schouder voelde goed. Volgende stap is weer de handstand proberen en dan kan ik alles weer!

(behalve overhead squat… maar dat zie ik niet meer zo gebeuren met mijn schouder)

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 08:56

haha ik had ook al 3x geklikt om te proberen 'het filmpje' te starten :D
Ik ben vorige week begonnen met deadliften :j De fysio dacht dat ik het wel kon omdat ik ook op het back extension apparaat nu 'gewoon' aan de slag ben, dus niet halfkracht en dat gewoon goed gaat.

Moet nu wel nog vanaf hoogte starten, stang (weet ff niet hoe het echt heet) ligt nu net onder kniehoogte. Begonnen met in totaal 30 kilo, dus stang incl 10kg aan gewichten, maar dat was echt te licht, zonder problemen 3x 15, dus direct de volgende keer verhoogd naar 35. Dat ging afgelopen zaterdag ook eigenlijk al erg ok: 2x 15 en 1x 12 omdat er iemand gezellig wilde komen staan buurten, dus denk dat ik vrij snel weer omhoog kan. En als dat goed gaat wil ik eigenlijk zelf graag vanaf lager gaan tillen, tot ik vanaf de grond kan starten. Maar ik weet dus niet of ik dan weer met lager gewicht zal moeten gaan tillen. Dat ga ik vast horen van de fysio. Ik vind het in ieder geval wel erg leuk om te doen!

Gisteren ging het alleen niet. Omdat ik ook ook e-gym doe en je die tijd moet reserveren, zit ik daar een beetje aan vast. Wil mijn deadlifts ervoor doen, omdat mijn coordinatie dan nog goed is omdat ik nog fris ben. Maar het was zooo druk in dat stuk, iedereen stond al bijna bovenop elkaar, dat ik er niet nog tussen wilde frotten :') Dus donderdag nieuwe poging :D

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 21:01

Jammer is dat altijd hé...

Ik klikte ook op play :')
Vind je houding zeer ok, top!

Ik heb een nieuw accesoire en verplicht RUST
Afbeelding

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 21:43

Wat heb je? Balen!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 21:45

Zoals het er nu naar uitziet een overbelasting door de hypermobieliteit
Moet duim anders gaan gebruiken, ik overstrek te veel, en dat kan nu door de tape minder, en oefeningen doen. Volgende week kijken of een spalkje nodig is. Nu alsnog veel pijn ondanks dat het minder moet zijn met de tape

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 22:31

Oh dat is wel lastig als je hypermobiel bent

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 11:37

Ik heb gister m'n kast even opgeruimd en kwam erachter dat ik echt belachelijk veel (té veel) sportkleding heb, dus ga maar weer wat Gymshark weg doen wat ik amper gedragen heb en in de kast ligt te verstoffen. Ik heb daar dus de vorige keer alleen wat ... mindere ervaringen mee gehad via MP _O- Toch maar een kans gegeven en binnen 10 minuten alweer de eerste mail binnen met een request dat ik denk 'MP is geen datingsite vriend'. Waar moet ik het dan verkopen zonder creeps? >;)


RoosvanBlue schreef:
Jep, ik zat ook op mijn scherm te rammen :D Maar ziet er goed uit Courses. Bedoel je met krommer, hol of bol? Ik trok nog wel eens juist te hol met mijn rug, dat is ook weer niet goed.

Ik heb gisteren weer 40 kg gecleaned *\o/* Met heel veel gemak. Overhead durf ik nog niet meer dan 35 kg en snatch 22 kg. Voelde me echt sterk en schouder voelde goed. Volgende stap is weer de handstand proberen en dan kan ik alles weer!

(behalve overhead squat… maar dat zie ik niet meer zo gebeuren met mijn schouder)


Bol, echt vanwege het gewicht dat ik 'm 'krom' trok vanuit m'n onderrug. Dat heb ik in het verleden nog wel eens gehad en omdat ik nu weer rustig aan het opbouwen ben merk ik dat ik daar heel erg op let (heb ook een periode gehad dat ik te laag startte qua set-up, allemaal van die kleine aandachtspuntjes). Zeker omdat er bij IHU geen spiegels zijn is het dan fijn even te filmen voor reference.

Nette clean trouwens! Ik wil dat nog steeds een keer proberen maar ben erg bang dat ik 'm dan laat vallen of een andere stomme fout maak :+

Wennii schreef:
Gisteren ging het alleen niet. Omdat ik ook ook e-gym doe en je die tijd moet reserveren, zit ik daar een beetje aan vast. Wil mijn deadlifts ervoor doen, omdat mijn coordinatie dan nog goed is omdat ik nog fris ben. Maar het was zooo druk in dat stuk, iedereen stond al bijna bovenop elkaar, dat ik er niet nog tussen wilde frotten :') Dus donderdag nieuwe poging :D


Gewoon een paar keer die bar goed hard laten vallen, dan maken ze wel plek :Y)

Joanne1987 schreef:
Zoals het er nu naar uitziet een overbelasting door de hypermobieliteit
Moet duim anders gaan gebruiken, ik overstrek te veel, en dat kan nu door de tape minder, en oefeningen doen. Volgende week kijken of een spalkje nodig is. Nu alsnog veel pijn ondanks dat het minder moet zijn met de tape


Wel fijn dat er wat meer duidelijkheid komt, maar alsnog geen fijn bericht. Hopelijk heb je er snel minder last van, dat is natuurlijk nu even de eerste focus. Sterkte! :+:

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 11:55

Ik zou je kleding verkopen via fb groepen of Vinted! Ik heb via Vinted ook een nieuwe broek gekocht van Stronger. Kan hem vanmiddag ophalen bij het pakketpunt.

Ik voel me eigenlijk weer zo stabiel dat ik morgen wel weer durf te deadliften. De laatste keer werd ik daar zo beroerd van dat ik draaiend en bijna kotsend naar huis ben gelopen. (Hersenschudding) :o is denk ik een jaar geleden oid.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:04

Vinted en FB gebruik ik inderdaad ook, alleen vooral via Vinted krijg ik alleen maar biedingen voor half van de waarde wat niet echt opschiet. Heb nog maar weinig concreet verkocht via daar en zijn wel wat aspecten waardoor ik wat minder fan ben geworden van hun services.

Ben benieuwd hoe het deadliften gaar Marlinde! Gewoon rustig aan beginnen :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:05

Oh ik vind Vinted best fijn!

Rustig aan doen is niet echt mijn talent. Dus ga mijn best doen. :=

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:56

Succes met je duim Joanne, ben benieuwd of het helpt!

Courses ik zou gewoon onder goede begeleiding eens wat techniek gaan oefenen. Veel crossfit boxen geven OLY lessen, specifiek gericht op het olympisch liften. Misschien leuk om eens naar te kijken. Als het eenmaal natuurlijk voelt is het echt een leuke oefening. Laten vallen is sowieso niet erg ook trouwens :)

Leuk MarlindeRooz lekker deadliften! Ben benieuwd hoe het gaat!

Ik sta sinds vandaag eindelijk op de wachtlijst voor de schouderstabilisatie. Orthopeed deed een paar bewegingen, voelde even en vond het meteen wel instabiel voelen. Ik kon kiezen; voorzichtig doen (hahahahaha) of opereren. Met de sporten die ik doe is voorzichtig doen niet echt een optie (crossfit, snowboarden, paardrijden) dus hij zei dat de operatie ook wel slim was om te doen. Tot die tijd mag ik crossfitten, alleen niet backsquatten of alle snatch bewegingen. Now we wait! (5-6 maanden)

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:28

Courses: plaats je aan-foto's op MP? Het viel mij op dat wanneer ik een aan-foto (zonder hoofd uiteraard) plaats ik inderdaad van die rare berichten krijg en wanneer ik een foto op de hanger of op de grond maak niet.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 14:08

RoosvanBluw, ik heb niet echt crossfit instructeurs in beide gyms en door een oude blessure aan m'n schouder is bovenhands sowieso nogal een uitdaging met dat soort oefeningen. Dus dan zou ik eerst eens met een fysio moeten gaan bespreken wat haalbaar is, kortom gedoe :+

Ik gebruik inderdaad wel aanfoto's (ook zonder hoofd) - maar werd een beetje moedeloos van al die mensen die dan continue om aanfoto's vroegen. Vind het vooral komisch, wat wil je er dan mee bereiken? Alsof iemand dan echt zegt 'Nou, jij lijkt me een leuke vent laten we wat gaan drinken!'