Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:14

Ik kan sinds afgelopen week sporten op revalidatie, best lekker moet ik eerlijk toegeven :')
Ze zijn net verhuist en gezien mijn interesses wil mijn therapeut toch het Squat rek op gaan bouwen, maar moet plek voor gemaakt worden.
Heb schema gekregen met row, deadlift, Squat, chest press (gaan we uitbouwen naar bench) en 20 minuten cardio

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:07

Fijn Joanne, dat die mogelijkheid er is! Ik hoop zo dat de sportscholen binnenkort weer open mogen. Ik kan thuis gewoon trainen, maar het is af en toe best koud in het tuinhuis en ik vind het juist zo fijn om even onder de mensen te zijn (ook al hoef ik er verder niks mee :Y) ).

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:28

Lekker dat je alsnog even kan gaan Joanne! Dat is toch altijd wel even een opsteker in dat opzicht :)

Ik hoop ook ten zeerste dat alles straks weer open kan, dat buiten sporten is leuk maar qua set-up kan je nooit echt 'goed' trainen als je niet squat. Afgelopen week was er een hele .. constraption opgebouwd om de hiptrust bench stabiel te zetten :+ Gelukkig had een andere dame dat gedaan en uitgevogeld dus ik kon er zo mee door, maar het loopt enorm af bij ons buiten dus als je niet uit kijkt sta je mega instabiel of rolt je bar de weg op.

Afbeelding

Het was een heel avontuur in ieder geval :Y) Ik ga straks nog even een uurtje (gelukkig is het hier goed weer!) maar het is meer een beetje bijhouden dan echt hard doorbouwen op waar ik gebleven was.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:34

F_Orumster schreef:
Wat jammer dat er zoveel materiaal is uitgeleend. Welk gewicht zou je graag mee willen werken?

Heeft iemand een goede fitness bank gekocht voor thuis? Ik zoek een voor zowel buikspier oefeningen maar ook met leg Extension voor been oefeningen.


Ik gebruik afhankelijk van de oefening meestal gewichten tussen de 6 en 25kg per dumbbell, dus nu is het wel enigszins beperkt. Nu probeer ik veel te vervangen voor oefeningen met een stang en schijven. Hopelijk kunnen we snel weer terecht.

Ik doe hipthrusts nu met zo'n step-up. Dat is wat lager dan een bankje maar ik moet zeggen dat het me 100% meevalt, ik voel hem nog steeds 100% in mijn glutes en het voelt veel stabieler aan dan zo'n bankje dat je nergens tegenaan kan zetten.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:31

Als ik hipthrust doe dan idd met een step bankje :j

Op revalidatie is minder gewicht uiteraard, maar toch fijn om bezig te zijn
Gisteren is overhead press ook toegevoegd

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:36

Fijn zeg dat het ook echt bevalt Joanne! Wel fijn ook om nu toch "gewoon" te kunnen trainen :D

Ik geloof dat zo'n step bankje vaak juist een betere hoogte is ook juist? Dus prima lijkt me :j

Hier alles gelukkig gewoon open, duim voor jullie dat jullie ook snel weer gewoon normaal kunnen trainen. Ik had wel bijna 2 weken "vrij" ivm kerst en zo, ik was in Nederland en daarna nog een paar extra dagen rust genomen. Wel veel gewandeld. Maandag weer voor het eerst getraind en mijn god wat had ik daarna een spierpijn, niet normaal :') Zit momenteel ook in een volume blok, dus sets van 6.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:29

Eulogy schreef:
Fijn zeg dat het ook echt bevalt Joanne! Wel fijn ook om nu toch "gewoon" te kunnen trainen :D

Ik geloof dat zo'n step bankje vaak juist een betere hoogte is ook juist? Dus prima lijkt me :j

Hier alles gelukkig gewoon open, duim voor jullie dat jullie ook snel weer gewoon normaal kunnen trainen. Ik had wel bijna 2 weken "vrij" ivm kerst en zo, ik was in Nederland en daarna nog een paar extra dagen rust genomen. Wel veel gewandeld. Maandag weer voor het eerst getraind en mijn god wat had ik daarna een spierpijn, niet normaal :') Zit momenteel ook in een volume blok, dus sets van 6.


Voor mij voelde het inderdaad ook beter, maar ik dacht dat een bankje 'de bedoeling' was omdat je dat eigenlijk altijd ziet op instagram en bij andere mensen die het doen. Zo te horen ben ik verkeerd geïnfluenced :o
Ik heb vorige week lifters besteld (de adidas adipower), ik kreeg een reclame waarbij ze van 200 euro voor 49 euro waren in de laatste paren die ze hadden. Het waren wel echt de laatste, nog een paar in mijn maat en een paar in een grote herenmaat. Ik heb ze net voor het eerst aangehad en hoewel ik alleen wat goblet squats heb gedaan qua squatten vind ik ze wel echt heel prettig zitten 8-)

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:43

Mooie aanbieding zo!

Hoe hoog zetten jullie je stepbank voor de hipthrusts?

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:53

Je moet een hoek maken van 90 graden met je knieën als je bovenin bent. Dus zo hoog. :D

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:46

Nou waar zijn de enthousiastelingen, al een paar uurtjes dat er positieve en hoopgevende berichten uitlekken.. :D

Hier tijdens de sluiting een beetje doorgetraind maar vooral in het algemeen wat fit en in shape willen blijven. Bij de gym kon buiten gesport worden maar meer bootcamp style bijvoorbeeld. Hier geen apparatuur of stangen en schijven die mee naar buiten gingen, alleen een matje hier en kettlebell daar dat soort kleinere dingen. Wel vandaag een training buiten gedaan met mijn PT die stond al eventjes, maar als het goed is dus ook direct de laatste en wij rekenen erop om elkaar maandag binnen gewoon weer te zien om de draad weer volledig op te pakken. Hij was wel enthousiast en vond me er fit uitzien, dat is altijd leuk om te horen. :D

Palmboom wat heb jij even lekker schoenen kunnen scoren trouwens, topdeal!

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:02

*\o/*

Hier thuis door getraind in onze homegym, maar zeker zin om weer warm en onder de mensen te trainen!

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:06

Jaaaa! Ik ben blij!!

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:11

Jaaa ik ben voorzichtig blij! Pas echt na de persco want ik weet niet goed wat ik moet verwachten van 'tot 20u buiten sporten en binnen onder voorwaarden'. Ik word helemaal gek als dat binnen sporten alleen voor mensen onder de 18 blijkt te zijn uiteindelijk :+

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:29

Die powerlifters zijn inderdaad wel vaker in de aanbieding, super chill als je daar een mooie prijs voor kunt krijgen :)

Ben erg benieuwd of alle dingen die gelekt zijn ook door gaan, ik ben wel weer fan van naar binnen gaan (ik ga zo slecht op die kou). Gooi alles maar weer open! (En het liefst alles natuurlijk).

Ik heb van de week voor het eerst sinds m'n bulk gewogen, dat was wel echt even een realisatie :+ Vorig jaar ben ik onbedoeld veel afgevallen en als ik dat 'dieptepunt' vergelijk met waar ik nu op zit is dat 13kg (!!) verschil. Heel bizar, voelt ergens heel gek dat je lichaam dat kan maar ook wel weer goede motivatie om dat eraf te gaan trainen.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:24

Joepie, we kunnen weer!! Vond het alleen nog niet heel duidelijk m.b.t. de openingstijden, zou dat betekenen dat we ook 's avonds gewoon weer binnen terecht kunnen?

En wauw 13kg verschil, kan me voorstellen dat dat even een shock is als je je dat realiseert!

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:36

Volgens mij worden het weer gewone tijden dus ook in de avond uren. Ik heb meteen morgenochtend voor mn werk gereserveerd, ben letterlijk een van de eerste :')

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:19

Ja bij ons is het weer 24/7 zie ik nu, top! Zin in :D

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 00:01

Ik ga morgen ook! Morgen geen sporten op revalidatie

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 12:22

Ik wilde vandaag voor ik weg moest nog. Maar zo rot geslapen dat ik de vroege wekker toch maar heb uitgedrukt.

Morgen dus maar de eerste keer weer sporten. Ben benieuwd of ze om 7 uur open zijn of niet, dan kan ik voor werk. Anders wordt het er na.

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:34

Ik ga morgen na het werk!! Zoveel zin in.

Wel overgestapt van programma. Ik deed altijd StrongerByTheDay van MegSquats. Maar ik ben zwanger, dus overgestapt naar haar Prenatal programma!
Wel nog een ander probleem, m’n gewone leggings zijn eigenlijk te klein, zwangerschapslegging nog te groot :') dus maar sportlegging in een maat groter besteld. Hopelijk is dat voor nu even de oplossing.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:41

Gefeliciteerd Linoleum! De camo's en flex van gymshark hebben een super hoge waistband (die kun je tot ongeveer net onder je borsten optrekken) en die zijn in het buikgebied heel stretchy dus die kunnen denk ik ook wel een flink deel van een zwangerschap mee.

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:33

Palmboom95 schreef:
Gefeliciteerd Linoleum! De camo's en flex van gymshark hebben een super hoge waistband (die kun je tot ongeveer net onder je borsten optrekken) en die zijn in het buikgebied heel stretchy dus die kunnen denk ik ook wel een flink deel van een zwangerschap mee.

Dankjewel! Gymshark zijn me dan weer net te duur daarvoor :') dus ben maar voor een H&M gegaan. Iets leuker bedrag voor maar kort gebruik.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:47

Gefeliciteerd linoleum!

Ik heb behoorlijk spierpijn van mn training van zaterdag ochtend, wilde gisteren eigenlijk direct weer maar heb m maar even doorgeschoven naar vandaag of morgen, even herstellen.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:01

Spierpijn van de kracht viel denk ik wel mee.
Maar had gister ineens een privéles yoga van een invaller en MY GOD!
Als ik daar altijd les van zou hebben zou ik geen krachttraining meer hoeven doen. :=

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:26

Gefeliciteerd linoleum!

Ik ga nu ook, maar wordt loopband. Woensdag en vrijdag gewoon sporten op de revalidatie, en gisteren m'n booster gehad dus m'n arm doet pijn