Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:13

Fijn om te horen dat je wel een positieve look erop hebt Roos, dat is altijd goed! Ik gun je alle positivteit, naar de gym kunnen gaan en kunnen sporten kan ook heel positief werken voor je mentale gesteldheid dus hopelijk heeft dat voor jou ook een goed resultaat :) Succes!

Wel tof om te lezen dat er meerdere mensen met een powerlift coach werken, werken jullie dan idealiter met vrouwen (vanwege verschillende soorten trainingen/spiermassa/etc) of mannelijke coaches? Vind ik altijd wel een interessante!

Ik heb inmiddels reactie terug van het Australische merk; retouren zou voor eigen rekening zijn (en kneiterduur), maar ze willen het aanschafbedrag naar credit omzetten voor de webshop. Ik ga nog heel even denken of dat interessant is, want dan krijg ik hetzelfde probleem met inklaringskosten.

Vandaag wel even wezen trainen, goede legday gehad en met de hiptrust 2x8 90kg, 2x8 100kg, 2x4 110kg en till failure 70kg met iso-metric holds voor 2 sec. Ik kon daarna amper meer opstaan maar het was het waard :Y)

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:12

Thanks Courses :) Klinkt als een goede training :D Ik heb vandaag spierpijn van 40 lunges en 40 GHD sit-ups. Wow :j

Het is op zich wel een nette oplossing van de webshop, zou je in Australië wonen dan -O- Is toch vaak gedoe met buiten de EU bestellen of niet? Hoe duur zijn die inklaringskosten?

daniquexx

Berichten: 1673
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Grou

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:08

Dankjulliewel! ik ga er ook zeker van uit dat het binnenkort allemaal wat beter en makkelijker zal worden, zit nu midden in het psychologische tourtje dus het zou straks beter moeten gaan en meer energie voor sporten :D
Leuk om te lezen dat jullie ook zo ambiteus en fanatiek zijn zeg!!

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:04

Courses, je wilde ook om deze reden niet bij Tala bestellen toch? Vind het wel een nette oplossing op zich maar dan heb je inderdaad al snel weer hetzelfde probleem lijkt me.

Nou, na mijn 122.5 squat 3RM maandag en een beetje een gefaalde sessie door spierpijn dinsdag, wilde ik vandaag heel specifiek een 150kg deadlift 3RM... Maar zat er niet in :+ Ik vind sowieso deadlift triples lastig, heb veel liever singles of doubles. Eerste poging zat er maar 2x 150kg in, 3e herhaling kwam niet langs m'n benen. Uiteindelijk was m'n 3RM 145kg, minder dan ik gehoopt had maar ook niet ontevreden mee. Benieuwd hoe de rest van dit blok gaat.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 08:09

Nou ik heb er diep respect voor, zulke gewichten.
Ik was al trots dat ik woensdag weer ben gaan trainen. :')
Ik hou echt van front foot elevated split squats. :D

daniquexx

Berichten: 1673
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 10:38

Eulogy schreef:
Courses, je wilde ook om deze reden niet bij Tala bestellen toch? Vind het wel een nette oplossing op zich maar dan heb je inderdaad al snel weer hetzelfde probleem lijkt me.

Nou, na mijn 122.5 squat 3RM maandag en een beetje een gefaalde sessie door spierpijn dinsdag, wilde ik vandaag heel specifiek een 150kg deadlift 3RM... Maar zat er niet in :+ Ik vind sowieso deadlift triples lastig, heb veel liever singles of doubles. Eerste poging zat er maar 2x 150kg in, 3e herhaling kwam niet langs m'n benen. Uiteindelijk was m'n 3RM 145kg, minder dan ik gehoopt had maar ook niet ontevreden mee. Benieuwd hoe de rest van dit blok gaat.


Waaauw wat knap zeg!! je gaat wel lekker :D
Ik ga mijn intake forumulier dit weekend inleveren (nog even de pr's testen en opschrijven) en dan over 2 weken ook los met powerliften *\o/*

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:41

Hm Courses dat is vanuit hen wel een nette oplossing, maar inderdaad jammer dat je dan opnieuw met het invoeren zit. Kun je de oude producten niet op Vinted of Marktplaats zetten? Misschien kun je ze dan voor een mooie prijs kwijtraken en zo quitte spelen met de invoer van een nieuwe bestelling?

Danique ik snap dat je je vervelend voelt over het aankomen. Aan de andere kant kun je nu wel extra kracht gebruiken dus dat is weer een voordeel!

Trainen hier gaat goed, 5x per week valt voor nu prima te combineren met werk en studie dus dat blijf ik lekker doen.
Via scoupy kun je nu Wunda plantaardige melk halen en het aankoopbedrag terugkrijgen, heb dat afgelopen week gedaan en dat is wel echt top als eiwitshake :D Ik heb persoonlijk in principe geen problemen met koemelk en reageer daar ook prima op, maar ik vind dit stiekem toch wel een stuk lekkerder op de een of andere manier? Het is wat romiger en drinkt makkelijker weg lijkt het.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:01

Voor de mensen hier met tattoos, hoe snel zijn jullie weer gaan trainen? Begin maart laat ik een tattoo op mijn bovenbeen zetten. Nu dacht ik er zelf aan om dan misschien een deload te (laten) plannen. Zweten doe ik sowieso eigenlijk niet tijdens het trainen (in deze tijd van het jaar). Ik ben benieuwd hoe jullie dat hebben aangepakt!

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:13

Ligt er een beetje aan hoe groot en waar. Je kunt natuurlijk gewoon een lange legging aan en dan is het in elk geval bedekt/komt er geen vuil bij :j Dezelfde dag ben ik meestal toch doodop haha, de dag erna of aantal dagen later ga ik eigenlijk wel weer trainen. Zeker als je toch niet echt zweet en het dus kunt afdekken.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:07

Ik heb een hele grote op m'n bovenbeen, in 3 sessies gezet en ik ging gewoon daags/2 dagen erna trainen

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:43

Ik heb ook een behoorlijk groot stuk, op heup/bil en zij en altijd de dag erna gewoon weer gaan. Wat eugoly zegt, de dag zelf ben je gesloopt maar daarna geen probleem.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:53

Bedankt voor de reacties! Mijn artiest zei 10 dagen, maar dat leek me wel erg lang...

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 00:34

Hier een goede leg day, ander schema met hulp van needje ;)
Ik voel m billen nu al, heerlijk!

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:35

xx_Irisje schreef:
Hier een goede leg day, ander schema met hulp van needje ;)
Ik voel m billen nu al, heerlijk!


Ahh ben je ook met een MC-schema begonnen? :D

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:39

Misschien dat ik maandag ook wel weer ga beginnen.
(Misschien :') )

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:08

Welke heb jij eigenlijk allemaal gedaan van hem, jij had best wat guides liggen toch? Ben wel benieuwd naar wat je favoriete was!

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:51

Ik heb BBB1 tm 3, Art of reverse dieting, Art of gen pop en 2 challenges.
Maar ik heb alleen de challenges gedaan en begonnen aan BBB1 maar toen kwam de lockdown in december 2020. Daarna nooit meer opgepakt. Dus ik heb een hoop maar niets gedaan nog :')

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:53

Maar van de challenges was de tempo contrast mijn favoriet.
Eerst een aantal hh met een pauze en dan een paar zonder.

De challenge met DUP vond ik ook goed alleen ik haaaaat high rep day. :')

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:08

Heeft the art of reverse dieting eigenlijk ook een programma, of is dat alleen een informatieboek over reverse dieting? Die challenge klinkt goed!
In fase 2 van BBB1 zitten nu ook squats waarbij je 3 seconden moet vasthouden op het laagste punt, had dat wel een beetje onderschat :')

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:13

AoRD heeft ook trainingsschema ja.

Nou vind ik squatten toch al poedersuiker. :')
Dus die 3 seconden maken het er voor mij niet beter op dan. hahaha

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:43

Ik zag dat BBB3 een blok van 3 weken heeft met 8x8 (m.u.v. de deadlifts, daar zijn wel minder setjes voor). Weet ook nog niet echt hoe ik me daarbij voel, lijkt me té intens (en te lang met 5 oefeningen waarbij je 8x8 moet doen..) :')

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:55

Wow 8x8 klinkt echt als de hel :')

Pause squats vind ik altijd wel fijn, maar ik ben een beetje simpel en vind het dus serieus heel lastig om eerlijk tot 3 te tellen (dus niet gehaast) en dan ook het aantal herhalingen te tellen :') Raak altijd helemaal de tel kwijt.

Na mijn deadlift fiasco vorige week, vandaag echt zo lekker getraind! Deadlifts waren vrij licht maar kon daardoor echt fijn focussen op techniek, heb ze gefilmd en was heel tevreden (staat op insta). Ik deed:

3x3 deadlifts @135kg
3x3 back off deadlifts @120kg
3x6 RDLs @85kg
3x3 bench @56kg want ik doe nu 4 keer per week bench dus eigenlijk bijna elke dag :+ werpt wel z'n vruchten af!

En hier was ik dus anderhalf uur mee bezig :')

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:04

Eulogy schreef:
Wow 8x8 klinkt echt als de hel :')

Pause squats vind ik altijd wel fijn, maar ik ben een beetje simpel en vind het dus serieus heel lastig om eerlijk tot 3 te tellen (dus niet gehaast) en dan ook het aantal herhalingen te tellen :') Raak altijd helemaal de tel kwijt.

Na mijn deadlift fiasco vorige week, vandaag echt zo lekker getraind! Deadlifts waren vrij licht maar kon daardoor echt fijn focussen op techniek, heb ze gefilmd en was heel tevreden (staat op insta). Ik deed:

3x3 deadlifts @135kg
3x3 back off deadlifts @120kg
3x6 RDLs @85kg
3x3 bench @56kg want ik doe nu 4 keer per week bench dus eigenlijk bijna elke dag :+ werpt wel z'n vruchten af!

En hier was ik dus anderhalf uur mee bezig :')


Dat tellen heb ik dus ook!!! Ik dacht dat het aan mij lag, maar ik vergeet dan ook bij welke rep ik ben :') Moet nu ook bij bv. hamstring curls tellen hoe lang ik over een bepaalde fase van de beweging doe en dan zit ik als een of andere kneus op mijn vingers mee te tellen omdat het me anders echt niet lukt om alles tegelijk te doen.
En wow wat een mooie gewichten! 135kg licht noemen tho |( Dat is voor mij echt nog een ver weg toekomstdoel haha _/-\o_ .

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:06

Mooie gewichten Eulogy. _/-\o_

Bij 3 sec paused bench press tel ik altijd tot 8, in de hoop dat ik dan enigszins bij 3 in de buurt kom. :')

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:15

Heel herkenbaar dat tellen!
Wel lekker bezig jullie allemaal, respect

Hier bal...
Moest gisteren naar de handchirurg, hand therapeut had via de huisarts een verwijzing voor me gevraagd daarvoor om zilversplints aan te vragen omdat dat hygiënischer is met werk en omdat de spalkjes goed werken.
Nu wilde de chirurg eerst onderzoeken en kwam tot de.conclusie dat ik aan beide kanten een troggen duim hebt en spalkjes/splints de oorzaak niet wegnemen, dus heb ik een cortisone spuit gekregen ;(
Afgesproken dit max 2x te doen, als het dan geen effect heeft wordt het opereren, viel echt even heel rauw op m'n dak moet ik zeggen.
Gisteren ontzettend veel pijn gehad daardoor, vandaag iets minder, maar moet even rustig aan doen met grijpen etc