Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:26

Wat, meer dan 8 al!! :D

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:27

Meer dan 5 :')

Maar niet alles van crossfit is high reps toch? Je hebt ook gewoon weightlifting en meer focus op krachttraining met lager aantal reps soms, toch?

Needje

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:29

Uiteraard.
Maar als je nergens in uitblinkt en je schouder uit de kom gaat bij snatch balance is de lol er wel af.
Laat mij maar gewoon krachttraining doen. haha

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:03

Hahaha, ik heb ook een conditie van niks (en nu helemaal want corona :') ).

Het lijkt me wel erg leuk om een (paar) keer een olympic weightlifting training te volgen!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:07

Verschrikkelijk alles wat richting HIIT of cardio gaat :=

Toen ik nog squatte deed ik zware sets ook met belt, bij deadlift vond ik het niet zo fijn. Deadlift deed ik dan wel weer met straps. Hier ook hypermobiel, en duimen zijn chronisch ontstoken en heb niet zo veel kracht in mijn handen
Sleeves gebruikte ik niet, de hypermobiliteit kwam in mijn knieën alleen naar voren door te overstrekken en locken, daar hield ik dan 'gewoon' extra rekening mee bij de uitvoering

Needje

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:12

Straps gebruik ik ook veel. Bij wat zwaarder DB werk vind ik dat wel fijn. Dan kan ik me gewoon focussen op de oefening ipv de DB vasthouden.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:56

Sem_ schreef:
Janneke is ook mijn coach toevallig! :D

Ah wat leuk! :D Jij doet (nog) geen wedstrijden toch? Wel van plan?

Straps gebruik ik dan weer niet, vind ze niet echt fijn en met deadlifts wen ik er liever niet teveel aan omdat het op wedstrijd natuurlijk niet mag :P

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 09:29

Ik heb van de zomer een beginnerswedstrijd gedaan, maar verder niet! Moet zeggen dat ik de afgelopen vier maanden meer op hypertrofie heb getraind, komend blok gaan we weer meer focussen op powerliften. :D Misschien dat er in de toekomst wel weer een wedstrijd in zit. :j

Hoe gaat het trainen bij jou?

Straps gebruik ik bij RDL's en bij sommige DB of rugoefeningen. :)

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 12:02

Leuk, nog een powerlifter erbij :)

Ik train momenteel enkel met straps en belt op de wat zwaardere DL’s. Ik squat niet, dus daar zal ik ze niet zo snel voor nodig hebben. Kan mij wel goed voorstellen dat sleeves wanneer je hypermobiel bent wel een fijne toevoeging kunnen zijn!

Inmiddels sinds maandagavond wat ziekig en veel op bed, dus deze week even iets minder gym.

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 12:32

Sem_ schreef:
Janneke is ook mijn coach toevallig! :D


Oh, super leuk! Train je daar ook in de gym of ergens anders?

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 13:59

Ah jij ook al, beterschap Courses!

Ik woon zelf heel ergens anders, dus ik train niet in Emmen (behalve af en toe PT, maar dat is nu ook al een tijd geleden). Jij wel? :)

linoleum

Berichten: 6490
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 14:02

Oooh is dat in Emmen?? Dat is moeite waard om eens heen te gaan voor PT om puntjes op de i te zetten met compounds.

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:42

Ik probeer mijn sbd dagen wel bij hun te doen, zo veel chiller dan de basic fit :') Ik woon ook naast Emmen, dus dat is prima te doen :D
Basic is altijd net niet qua materiaal, maar ja wel lekker makkelijk dat ze wel veel machines hebben..

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 18:24

Courses schreef:
Leuk, nog een powerlifter erbij :)

Ik train momenteel enkel met straps en belt op de wat zwaardere DL’s. Ik squat niet, dus daar zal ik ze niet zo snel voor nodig hebben. Kan mij wel goed voorstellen dat sleeves wanneer je hypermobiel bent wel een fijne toevoeging kunnen zijn!

Inmiddels sinds maandagavond wat ziekig en veel op bed, dus deze week even iets minder gym.


Beterschap!

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:03

Hoe gaan jullie om met alle ongevraagde opmerkingen over jullie dieet/leefstyle…

Ik kom net uit mijn bulk die goed ging, ben nog nooit zo zwaar geweest en groot een deels spier. (Ben van 48 naar 54.5 gegaan). En ben nu aan cutten, niet eens heel streng (2300kcal), maar ben wel heel bewust met eten en zeg vooral veel nee tegen zoet/snoep/ongezond. Ik krijg nu dagelijks aan de ene kant opmerkingen dat ik dik geworden ben en meningen dat dat wel to much is (woog hiervoor nooit meer dan 50kg) en aan de andere kant veel opmerkingen of ik geen eetstoornis heb omdat ik nee zeg tegen eten en wel kan hebben.

Ik wil gewoon in rust mijn oats en kip met rijst vreten :’)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:51

Pfff die bemoeienis soms

Mijn moeder kan dat ook zo goed, maar die heeft sowieso een heel beperkte mening.
Krachttraining is niet goed, als ik echt wil afvallen moet ik heel veel cardio doen. Juist, kan ik niet momenteel. Dat ik langzaam afval, dan doe ik vast iets fout of ik eet te veel
Dat ik ben, ja heb natuurlijk veel vet
Ja, te veel ja maar het blijkt dat ik ook nog steeds een flink percentage spier heb

CupCakes_

Berichten: 3347
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:38

Mag ik even een vraag erin gooien? Misschien is het wel een hele domme vraag :o .

Ik kan bij DL iets omhoog gaan in gewicht, maar als ik dat doe merk ik dat ik flink last van mijn handen en/of polsen krijg.

Ik heb al iemand mee laten kijken naar de techniek zonder gewicht en met gewicht maar die is goed geven ze aan. Wat doe ik hier nog verkeerd of moet ik eerst meer de bovenkant trainen voordat ik het gewicht iets omhoog zet?

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:45

Wat voor soort last krijg je? En wat voor grip gebruik je?

CupCakes_

Berichten: 3347
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:31

Eulogy schreef:
Wat voor soort last krijg je? En wat voor grip gebruik je?


Een soort kramp in mijn handen/polsen. Ik ben nog niet zo thuis in alle termen, maar de standaard grip, bovenhands is dat dacht ik.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:35

Probeer eens mixed grip

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:22

Mixed grip zou ik sowieso proberen, als het qua grip te zwaar word kan je ook eens kijken naar straps :)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:41

Nou, ondanks mijn vrij beperkte mate van oefeningen, boek ik wel progressie, das wel lekker

Ik ga nu eigenlijk elke ochtend, behalve zaterdag, vaak een uurtje

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:56

hahaha ik snap heel goed dat een echte powerlifter crossfit als cardio zien _O- .

Ik doe het inmiddels 3 jaar en vind het nog steeds heel erg leuk! Maar.. ik merk wel dat ik minder vooruit ga dan ik zou willen. Maar vrees dat ik daarvoor ook gewoon te weinig sport. Meestal 3 keer per week dusja.
Wel afgelopen week mijn frontsquat 1RM weer verbeterd :) .

Needje

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:17

Is er iemand die toevallig de nieuwe challenge van Mark Carroll gaat doen?

linoleum

Berichten: 6490
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:39

Ik ben deze week voor het eerst weer naar de sportschool geweest :D Gelijk maar twee dagen na elkaar. Was heerlijk. Het stelt nog niet zoveel voor, wat bodyweight oefeningen en paar dingen met wat elastieken, maar we gaan de goede kant weer op!
Moet nog wel even kijken wanneer ik ga sporten qua tijdstip. In mijn eigen planning past het nu fijn om na avondeten te gaan, maar dat doet iedereen en het was zoooo druk maandag. Dus even kijken of ik misschien toch juist wat later ga of dat ik af en toe uurtje eerder stop met werken en dan even ga sporten voor ik dochter ophaal van opvang. Mijn man wil in elk geval zich wel aanpassen zodat ik fijn kan sporten, dus dat is wel top <3