Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 07:56

FlameHorse schreef:
FlameHorse schreef:
heeft iemand nog tips voor squatten? Zodra ik met de barbell 40 kg + pak raak ik best wel uit balans (ben zelf 50 kg) wat ten koste van de techniek gaat o.a.


Is moeilijk te zeggen zonder filmpje. Maar als je denkt dat het aan je balans ligt, dan is de oplossing balansoefeningen doen :D


Het is meer dat die barbell eigenlijk niet zo stabiel meer in mijn nek ligt bij zulke gewichten waardoor ik uit balans raak enz. enz. Balansoefeningen ga ik in ieder geval meepakken volgende keer. :)[/quote]

Klinkt alsof je de barbell niet goed hebt liggen. Gebruik je zo'n kussentje in je nek?
Zo ja, niet doen, schouders naar achteren duwen en de barbell iets verder naar achteren leggen dan je gewend bent. Je zal zien dat hij dan stabieler ligt.

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:36

Ik snap sowieso niet hoe mensen met zo’n pad op de bar kunnen squatten. Ooit een keer geprobeerd en dat voelde zo off. Gewoon de bar tegen m’n lijf gedrukt voelt toch veel beter. Haha

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:59

antje_vip schreef:
Marije_jiplover schreef:
Goedemorgen.
Ik lees al een tijdje mee en wil toch ook wel mee komen kletsen hier, als dat goed is.
Echte spierballen heb ik niet (wil ik ook niet :+ ), ik heb persoonlijk niets met vrouwen die eruit zien als in de openingspost.


Maar dit is de hele essentie van dit topic :Y) Volgens mij is er ook ergens een "gewoon" sportschooltopic.


Nou lees ik bewust al mee vanaf het begin en heb ik me nu pas gemeld, omdat de wending die het topic genomen heeft, maakt dat ik dacht wel mee te kunnen kletsen.
Het gaat om krachttraining, dat doe ik zeer zeker ook.
Mijn lijf is aan het veranderen, komen duidelijk spieren op.
Alleen de foto's uit jouw openingspost, die vind ik persoonlijk te extreem en gewoon niet mooi. Dat is een mening, net zoals het jouw mening is dat je dat wel mooi vindt.

Maar wat wij in onze groepstraining doen, is kwa oefeningen vergelijkbaar als waar hier over gesproken wordt. En gaat wel degelijk over kracht.

Maar bedankt voor het warme welkom en sorrie dat ik je topic binnen gewandeld ben en het niet eens ben met de foto's uit de openingspost.

:evaw:

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 09:10

Marije, sorry hoor maar je begint direct met; ik wil geen spierballen en al helemaal niet zoals de vrouwen uit de OP. :+

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:16

De rest van het topic gaat volgens mij over krachttraining, of ik moet de rest van het topic met een heel vreemde bril gelezen hebben?

Krachttraining doe ik aan, ik heb die eerste zin alleen toegevoegd omdat ik wellicht iets minder vergaande doelen heb dan een aantal van jullie.
Als je de rest van het topic leest, gaat het mi allang niet meer om die foto's, maar om de training.

Ik lees het topic nl al vanaf het begin, en pas toen de strekking van het topic meer leek op waar ik me bij vind passen, heb ik me gemeld.
Maar het gaat jou blijkbaar om het plaatje en niet om de weg ernaartoe en dan heb ik hier idd niks te zoeken.

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:18

Ik moet zeggen dat ik ook gehoopt had op een topic met mensen die puur krachttraining doen.
:o

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:34

Lees nu jouw reactie pas Marije.
Maar ik haalde uit je eerste post ook niet dat je aan krachttraining deed. Het heet vrouwen met spierballen en jij roept als eerste dat je geen spierballen wil... dan denk ik net als antje vip Wat die je hier dan? Haha
(Overigens niet banketstaaf bedoeld! Maar er zijn ook andere sportschooltopics die veel breder zijn dan alleen krachttraining)

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:53

Needje schreef:
Ik snap sowieso niet hoe mensen met zo’n pad op de bar kunnen squatten. Ooit een keer geprobeerd en dat voelde zo off. Gewoon de bar tegen m’n lijf gedrukt voelt toch veel beter. Haha

Vroeger zonder proberen te squatten en dan kreeg ik vreselijke nekpijn. Had echt nul bespiering, dus die stang lag recht op het bot. Ik squat lekker met kussentje :D
Ondertussen wel meer bespiering gekregen, kan 'm nu heel mooi op m'n traps leggen.

Als dame kan je beter met high bar squatten imo. We hebben meer massa in onze bum, waardoor het zwaartepunt anders komt te liggen dan bij mannen. Leg je 'm laag, dan moet je veel te ver naar voren komen met je lijf, wat niet zo handig is voor je houding (meer druk op je onderrug en kans op bol/hol trekken).

Flamehorse, ik zou eens varieeren met voetplaatsing. Ik moet m'n voeten vrij breed zetten (breder dan heupbreedte dus), anders tuimel ik ook om.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:57

Mwah... Ik zou echt niet meer high bar kunnen squatten dus dat is imo niet waar.

Flamehorse, lastig te zeggen zonder filmpje... Inderdaad je voetplaatsing is waar ik ook meteen aan denk, of misschien ga je uberhaupt niet langzaam/gecontroleerd genoeg en krijg je daar last van bij meer gewicht?

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:31

Gisteren een intense legday gehad. Met dit weer toch wel zwaar in ons eigen sportschooltje zonder airco. Maar ff lekker alles eruit gezweet! Vanavond rug + biceps :j

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:37

Needje schreef:
Ik moet zeggen dat ik ook gehoopt had op een topic met mensen die puur krachttraining doen.
:o

Ik heb me hier ooit gemeld met de hoop dat er inderdaad mensen waren die puur kracht deden, maar het lijkt inmiddels wel een normaal fitnesstopic te zijn geworden.

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:01

Mijn bovenlijf komt sowieso ver naar voren tijdens squatten. Als ik high bar ga kukel ik veel sneller voorover. Heb m er n beetje tussenin.
Overigens nog nooit last van Mn rug gehad door het squatten.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:21

Met low bar ben je over het algemeen ook sterker en voor mij is het een stuk makkelijker om m'n diepte te halen met low bar :j

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:29

Ik doe squats inderdaad met zo’n pad. Ik ga het binnenkort eens zonder proberen en kijken of dat beter voelt. Voetplaatsing ga ik ook mee experimenteren. :)

Anoniem

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:40


linoleum

Berichten: 6487
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:47

bobje26 schreef:
Ik zag net dit topic; [MWS] Krachttraining/powerlifting

Is dat niet het zelfde als dit topic?

Als TS van het andere topic kan ik zeggen van niet. Het andere topic is echt gemaakt uit de behoefte om specifiek over (zware) krachttraining te praten. Hier wordt ook veel over crossfit/groepslessen/andere sporten gepraat.

Anoniem

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:04

Ah ok. Ik zie in dit topic 90% krachttraining en 10% iets anders hoor. :) Ik ga jouw topic ook even volgen!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:29

Even een kort headsup: Barebells Protein repen zijn bij de AH in de aanbieding mocht iemand ze hier willen proberen! :) Ik heb er net ook 2 gehaald om te checken hoe ze zijn, ik ben blij verrast :+

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:59

Ja, is het wat?
Dan ga ik ze ook proberen.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:22

Ik vond de White Chocolate Almond erg goed! Niet zo droog als sommige andere wel eens zijn :)

Lous

Berichten: 24249
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:41

Zijn ze ook een beetje betaalbaar?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:51

In bulk meer als los denk ik :) Heb nog een andere doos besteld, die krijg ik van de week binnen. Zal daar wel even een reviewtje over doen ook.

Castilja

Berichten: 2509
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 23:46

Ik vond de barebells in het begin echt de ontdekking van de eeuw, maar ze komen onderhand m'n neus uit. Iets te vaak gehad. :')

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:18

Nog even een andere vraag :+ Ik begin steeds zwaarder te hiptrusten maar ik begin gigantische blauwe plekken op m'n heupen te krijgen. Ik gebruik wel een 'bontje', maar alsnog heb ik wel continue daar 'druk plekken'. Iemand suggesties?

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:21

Matje ertussen? Dat helpt bij mij beter dan zo'n kussentje.