Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luuntje

Berichten: 13986
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:49

Dat immuun worden moet wel.
Anders ga je er zelf aan onderdoor.

Hoofd en hart liggen niet altijd op dezelfde lijn.

paddington

Berichten: 2471
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:16

Nee idd want je verstand zegt kappen met de ongein maar met je hart heb je toch
van diegene gehouden of hou je er nog van.

Van de goeie momenten heb ik ook echt genoten en waren werelds maar al die drama
erom heen mis ik echt voor geen meter.

Ik ben weer lekker bezig in me huis en tuin wat ik in al die tijd op een lag pitje had staan
omdat ik vaak de energie er niet voor had om buiten mijn drukke werk en relatie nog dingen voor
elkaar te moeten krijgen.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 11:56

Ik ben nu ook wel eindelijk terug dingen te ondernemen die idd lang zijn blijven liggen vanwege mijn relatie toen.
Want tuinieren was niet belangrijk, ik had andere prioriteiten.........
Maar met 1,5ha grond is tuinieren wél belangrijk en je kan je dus inbeelden na 2 jaar wat een jungle het inmiddels is }:0 Ondanks dat ik ook vaak, wél zin had, kwam ik er nooit aan toe, want alles moest eerst klaar staan voor hem en dit en dat en uiteindelijk had ik ook de energie niet meer of was de zin weer spontaan weg.

Begin nu wel weer plezier te krijgen in de kleine dingen.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:03

Goed dat je terug in actie schiet! Als je klaar bent en je verveelt je, je mag gerust mijn tuin ook gebruiken, beetje vergelijkbaar denk ik haha.
En ja, is lastig om mee om te gaan. Net gehoord dat ex opnieuw 2 maand verlenging van ziekteverlof kreeg en haar fysieke plaats op kantoor nu door nieuwe collega wordt ingenomen waarvan eerst was gepland dat die in hetzelfde lokaal als ik zou zitten. Dus virtueel zit ik op dit moment samen met haar, ik hoop dat als ze terug is er toch iets anders wordt geregeld...

Mer1980

Berichten: 18871
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:12

Goed dat je weer dingen aan het ondernemen bent! Zo kom je er wel echt beter door. Maar toch nieuwsgierig, als je nu je berichten terug leest die je in het begin plaatste en nu je laatste berichten leest, heb je nu dan door hoe diep je al was gegaan?

luuntje

Berichten: 13986
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:07

Ts, fijn dat je weer in je tuin kan en mag werken.
Jezelf terugvinden is erg belangrijk.

Callisto samenwerken met je ex lijkt mij heel lastig.
Ik zou daar zeker een gesprek over aangaan op je werk.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 12:29

@ Mer, ja besef ik zeer goed, alsnog zou ik het nu nog steeds allemaal opnieuw doen, gek he? Misschien omdat ik hem al kende voor de relatie, misschien toch door de "traumabonding" geen idee... maar ja ondanks alle waanzin hou ik wel nog steeds van hem hoor. Maar zie nu heel goed in hoe hard hij mij gemanipuleerd en gebruikt heeft.

fleurtjeuh
Berichten: 10332
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:08

Hey TS,
Hoe gaat het met je?

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 16:19

Hi Fleurtjeuh,

Rustig aan... hard aan het vechten om alles weer op de rails te krijgen want helaas heb ik er wel de nodige problemen aan over gehouden. Daardoor is het nog steeds moeilijk alles te vergeten en verder te gaan.

fleurtjeuh
Berichten: 10332
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 16:34

Is er iets gebeurd? Probeert hij je nog lastig te vallen? Of probeert hij erg te pronken?

luuntje

Berichten: 13986
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:06

Billy hem vergeten zal niet makkelijk zijn.
En sommige aanpassingen die je gedaan hebt zijn lastig om weer terug te draaien.
Je hoeft geen rekening meer te houden met hem. Maar dat zit wel in je systeem.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 19:47

Hij is nu in voortraject en gaat binnenkort even 'binnen' voor een grondige aanpak. Eigenlijk hoor ik niet echt meer iets. Dit weet ik via zijn moeder.
Het is eerder de financiële schulden van het bedrijf dat we samen hadden dat me parten speelt (kosten van de opzeg, sociale lasten en ... wijzelf hebben geen schulden gedraaid).

luuntje

Berichten: 13986
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:13

Jullie hadden samen een bedrijf begrijp ik.
Wordt het bedrijf stop gezet of gaat hij of jij er mee verder?

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:52

Ik heb onlangs overigens het boek “leven met een borderliner” gekocht en gelezen. Echt zo spijker op de kop, aanrader voor iedereen die er op welke manier ook mee te maken heeft. Legt goed uit wat er gebeurt zeg maar, bij beide kanten

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 18:17

Ik heb het bedrijf stop gezet.. zelf was ik er namelijk niets mee en de kosten zijn ook niet niks gezien we een vennootschap hebben, en ik had geen zin in schulden gezien je wel nog privé aansprakelijk bent. De opzeg alleen was natuurlijk ook een behoorlijke hap uit het budget, of laten we zeggen, de volledige spaarrekening geplunderd en nu rekeningen op de kast liggen.. vandaar dat het dus steeds moeilijk blijft om alles achter mij te laten, want met deze onzin is het nog wel even een gesjouw naar boekhouder, de betalingen, ... voorlopig niet echt het leukste toekomstbeeld zo in je uppie hahaha maar we gaan gewoon door, dag voor dag, ..

Heb eigenlijk onlangs iemand leren die me erg aanspreekt en mij lief heeft zoals ik dat nog nooit bij iemand anders heb ervaren.
Maar uiteraard blijf ik nu wel echt nog even de kat uit de bomen kijken, maar het helpt ook wel om iets te hebben om naar uit te kijken. En iemand die je laat zien dat er idd helemaal niks mis is met je en weer alle vertrouwen geeft, ergens wel heerlijk. Mezelf weer terug vinden.

Ik ben ook heel blij om alleen te zijn en kan dat gelukkig ook heel goed appreciëren dus neen een relatie zit er niet direct in voor mij, moesten jullie het je afvragen....
Het is trouwens een Poolse jongen (heb een zwak voor oostblokkers :Y) haha) gelukkig spreek wel een handje Pools en is communiceren geen probleem.. en ja geen idee maar op de een of andere manier voel ik mij bij hem echt goed in mijn vel (en 'sterk'? Krachtig? Weet niet hoe ik het kan zeggen). Ik zag hem staan en voelde al gelijk dat de energie mathcte, heel raar was dat, en toen we oogcontact maakten wisten we eigenlijk allebei ineens nimeer waar we het moesten zoeken en eens de ongemakkelijkheid was verdwenen was het gewoon instant gezellig!!

luuntje

Berichten: 13986
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:39

Ts samen een bedrijf hebben gehad en hebben stop gezet.
Daar zit je nog wel even mee. Alles moet toch afgesloten en betaald worden.

Have fun met die leuke jongen.
Je hoeft niet gelijk samen te gaan wonen. Elkaar keren kennen en leuke dingen doen is mooi zat.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 11:33

Hoe ondervinden jullie het als je probeert weg te geraken van een persoon met bordeline?
Mijn vader is nu al ver 1.5 jaar bezig om te scheiden, scheiding is na 1 jaar in orde maar nu dat het huis eindelijk verkocht is geraakt hier (mijn moeder liet niemand binnen om te bezichtigen en stak alles dwars te bomen) is de verdeling van het geld van het huis nog niet afgewerkt... Ze heeft haar eigen advocaat de deur gewezen en is nu zelf advocaat aan het spelen maar ze moet papieren binnenbrengen van pensiensparen maar weigert van de juiste papieren door te sturen naar de notarissen. En geen van alle partijen kan haar bereiken omdat ze geen telefoon opneemt, op mails reageerd als ze zin heeft, en verder die mensen een boek van 42 pagina's met uitleggen van geld dat ze nog wil hebben van mijn pa heeft opgestuurd ipv het papierwerk dat nodig is... (zelf begragen van enkele luttele euro's staan erin... :n )

We worden er hier echt levensmoe van omdat het blijft aanslepen en ze precies niet wil loslaten en mijn en mijn vader wil dwarszitten met niet mee te werken ;(

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:03

Na heeeel lang meelezen in dit topic, meld ik me ook maar eens. Laat ik voorop stellen dat mijn huidige partner absoluut geen borderline heeft en ik heel blij met hem ben.
Maar ik heb wel veel ervaring met borderliners dicht bij mij. En wat is het toch vermoeiend. Het liegen, chanteren, manipuleren. Je veranderd er zelf als persoon ook door, doordat je jezelf toch meer gaat afsluiten voor de kwetsende woorden en acties. Ik merk dat ik veel meer een ijskonijn ben geworden.
En natuurlijk alles omdraaien. Vervolgens ben IK degene die borderline heeft. Ben IK degene die liegt. Ben IK degene die de ander kwetst. En noem het maar. Voor mij veel herkenbaarheid met wat ik in dit topic lees. Voor de buitenwereld zijn de personen vaak echte charmeurs, loyale en gezellige personen. Waardoor er vaak geen begrip is voor de werkelijke situatie 'want dat kan toch nooit waar zijn'.
Ik ben wel heel benieuwd hoe jullie met de kwetsende opmerkingen en oneerlijke verwijten omgaan. Ik krijg namelijk het idee dat ik het nooit goed doe/goed heb gedaan. Begrip tonen werkt niet, sorry zeggen werkt niet, het afkappen/negeren werkt niet, aanspreken op gedrag werkt niet, het terugdraaien werkt niet, confrontatie uit de weg gaan werkt niet. Wat werkt nou wel?

luuntje

Berichten: 13986
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:22

Abletodream wat enorm vervelend voor je vader.
Ik heb geen idee wat je kan doen. Ja het voor laten komen.
Je wil het toch eens kunnen afsluiten.

Opmerkingen kunnen soms zeer doen.
En het maakt dan niet uit of iemand borderline heeft.
Sommige opmerkingen vergeet ik nooit meer.
Mijn moeder weet het ongetwijfeld niet meer dat ze die dingen gezegd heeft.
Ik weet het helaas wel.

Inmiddels ben ik 43 jaar en heb een soort manier gevonden om met mijn moeder om te gaan.
We praten over koetjes en kalfjes. Ik vraag haar niks. Help af en toe.
En dat is het.
Ik verwacht niks meer.

Ik ben een wees al leven mijn ouders nog.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:29

absque_dubio schreef:
Na heeeel lang meelezen in dit topic, meld ik me ook maar eens. Laat ik voorop stellen dat mijn huidige partner absoluut geen borderline heeft en ik heel blij met hem ben.
Maar ik heb wel veel ervaring met borderliners dicht bij mij. En wat is het toch vermoeiend. Het liegen, chanteren, manipuleren. Je veranderd er zelf als persoon ook door, doordat je jezelf toch meer gaat afsluiten voor de kwetsende woorden en acties. Ik merk dat ik veel meer een ijskonijn ben geworden.
En natuurlijk alles omdraaien. Vervolgens ben IK degene die borderline heeft. Ben IK degene die liegt. Ben IK degene die de ander kwetst. En noem het maar. Voor mij veel herkenbaarheid met wat ik in dit topic lees. Voor de buitenwereld zijn de personen vaak echte charmeurs, loyale en gezellige personen. Waardoor er vaak geen begrip is voor de werkelijke situatie 'want dat kan toch nooit waar zijn'.
Ik ben wel heel benieuwd hoe jullie met de kwetsende opmerkingen en oneerlijke verwijten omgaan. Ik krijg namelijk het idee dat ik het nooit goed doe/goed heb gedaan. Begrip tonen werkt niet, sorry zeggen werkt niet, het afkappen/negeren werkt niet, aanspreken op gedrag werkt niet, het terugdraaien werkt niet, confrontatie uit de weg gaan werkt niet. Wat werkt nou wel?


Niks. Geen contact hebben. Ik heb het meer dan 20 jaar geprobeerd, maar als er geen inzicht komt dan houdt het gewoon op en blijft het hetzelfde. Je kan alleen jezelf beschermen, zo iemand verandert gewoon niet en zal het altijd bij jou blijven neerleggen, wat je ook zegt, doet, probeert.

Wat Luuntje zegt, probeer een manier te vinden om er mee om te gaan zonder jezelf te laten kwetsen.

Sterkte Luuntje, lijkt me heel heftig. Hebben jouw beide ouders een stoornis?

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 20:12

Wow heftige dingen seg... het volledig loskomen kan heel moeilijk zijn.. heb ik zelf ondervonden en iedereen hier denk ik. En neen vaak werkt niets, of wat de ene dag werkt, werkt de week erop weer niet. Het blijft gissen en gokken en eigenlijk kan je ook gewoon nooit wat helemaal goeds doen..

Zoals ik ook al vermelde;; heb dus een leuke jongen leren kennen, laatst super look weekend, totdat ik een of andere lijpe meltdown kreeg en tot huilen uitbarste omdat ik "mij niet goed genoeg voelde, alsof ik alles weer fout deed, alsof ik de verwijten al wel weer naar mijn hoofd ging krijgen" héél bizar!! Want er was helemaal niks aan de hand!! Maar zo diep zit het dus zeker wel.. gelukkig vond hij mij helemaal niet vreemd. Dat gaf mij wel weer een énorme boost.
En ik weet heel goed wat ik kan en hoe geweldig ik ben hoor hahaha maar soms ja, zijn er zo van die momenten...

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 13:58

Dit topic is een beetje stil gevallen,

Maar ik wil toch nog even reageren en een update posten.

Ik ben ontzettend blij dat zovele van jullie hebben gereageerd en hier zo openlijk hebben gepraat over hun ervaringen en gevoelens.

Met mij gaat het goed, soms wat minder, ik merk dat er nog steeds momenten zijn dat ik invloed ondervind van mijn "verleden".
Dat kan zich in vanalles uiten.
Van voelen dat ik niet goed genoeg ben, waardeloos, slecht in alles, ... tot bij bepaalde taken of het koken van bepaalde gerechten, dat de herinneringen boven komen die helaas niet aangenaam zijn en ik hiervan soms gewoon een soort inzinking krijg "waarom doe ik dit nog, ik kan het toch niet, ...".

Maar verder begint alles stilletjes aan weer op zijn pootjes terecht te komen, ik probeer veel tijd te steken in het aarden en vinden van mezelf, rust en balans opzoeken.

Ondanks ik een geweldig persoon heb ontmoet, ben ik toch nog helemaal niet klaar voor een nieuwe relatie. De zelfdestructieve gedachten die opkomen zijn niet iets moois om een relatie mee op te bouwen dus hier onthoud ik mij nog van. Ik wil mijn 'lasten' niet op iemand anders schuiven.

Inmiddels terug sporadisch contact met de ex. Niets zieligs, niets gesmeek, ... echt normale gesprekken , vooral over de honden en hoe hij zich voelt. (Binnenkort word hij opgenomen).
Ik ben blij voor hem dat de medicatie en therapie aanslaan en hij zijn leven terug oppakt, maar ik wil hem nooit meer "dicht bij mij".
De schade die hij heeft aangericht, lijkt op dit moment bijna onomkeerbaar en dit, wil ik echt NOOIT meer!


Hoe loopt het bij jullie??

maralyn

Berichten: 10425
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:25

Ik wil alleen even kwijt dat je een kanjer bent.
Ook jij hebt nu een gevecht, met jezelf. En je bent er duidelijk mee bezig!!

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:30

BillyJ, ik vind je ook een topper. Wat ben jij onwijs goed bezig met zelfreflectie. Ik denk dat een hele hoop in dit topic je gevoelens herkennen. Dikke knuffel. :(:)
Ik lees nog steeds in stilte mee, bedankt voor de tips. ivm evt. meelezers kan ik niet te veel kwijt, maar het blijft een onwijs moeilijk iets..

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:33

Je ervaringen zijn heel herkenbaar :j dus dat je je zo voelt af en toe is heel 'normaal' helaas. Je zult jezelf opnieuw dingen moeten aanleren en afleren die je helaas vanuit je vorige relatie hebt meegekregen. Handelingen waarvan je niet eens doorhad dat je die deed of bepaalde reacties op dingen.

Ik maak dit ook nog steeds mee, zelfs in mijn nieuwe relatie. Hij heeft ook een relatie met een borderliner gehad dus we weten van elkaar precies hoe het zit en waarom we soms bepaalde dingen doen en dat helpt enorm! We weten beide heel goed wat we niet willen en ik weet nu pas écht wat liefde is.

Een relatie komt wel, als je er klaar voor bent.

Verder zou ik je alleen nog adviseren echt heel voorzichtig te zijn met het contact met je ex. Echt het klinkt lelijk, maar het allerbeste om te doen is gewoon het contact verbreken. Want dit zijn ook 'maniertjes' om stiekem weer in je leven te blijven. Mijn ex deed dit door op mijn game account 'per ongeluk' spellen te kopen bijvoorbeeld, waardoor ik hem moest appen om het over te zetten of te cancellen..