Partner met Borderline, eeuwige strijd.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:17

ElviraKelan schreef:
moonfish13 schreef:
Elvirakylan:
Is het wel fair je eigen ik te laten verwoesten omdat je zó op je tenen loopt, dat je bijna verzuipt?
Dat je leeft met een knoop in je maag dat elk moment weer de bom kan barsten?
Nee ik heb er voor gekozen, dus dan laat ik dat maar de rest van mijn leven toe?!
Sorry ik vind dat je hierin geen idee hebt wat je zegt en je maakt het voor mij niet beter zo.

Maar dan was het je eigen keuze geweest om op tijd je grenzen aan te geven
“Ik kan hier toch niet mee omgaan. Ik pak mijn biezen en ik ga”.

Het is niet fair om iets wat je van te voren wist, nl dat je partner (denk ik in jouw geval?) borderline heeft tegen iemand te gaan gebruiken.

Jij kon er niet mee omgaan uiteindelijk. Dat kan en mag.
Maar dan is het uiteindelijk aan jou om dit aan te geven zonder degene met borderline hier de schuld van te gaan geven.

Je hebt hier ook je eigen verantwoordelijkheid in.

En ik weet heel goed waar ik het over heb maar net als iedereen heb ik ook hierin een mening.

Ik heb nergens gezegd dat dat niet kan, mag etc maar wel dat jezelf dus een verkeerde inschatting heb gemaakt in of je dit aan zou kunnen.

Daarnaast mag een tandje minder wel.


Maar vaak in de verliefdheid kan je die inschatting niet goed maken. Of denk je ergens wel veel over te weten, maar blijkt de praktijk toch niet zo simpel. Of denk je dat het bij jou als partner toch wel anders zal lopen.
Zoals in elke andere relatie is het geen schande om voor jezelf te kiezen en om dan de relatie te beëindigen. Bovendien is een relatie tussen twee mensen en heeft ook degene met een stoornis een verantwoordelijkheid daarin. Het is niet omdat je borderline hebt, dat je daarom een vrijbriefje hebt om alle verantwoordelijkheid over jezelf te ontlopen.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:18

Waar heb ik gezegd dat je niet voor jezelf mag kiezen en de relatie beëindigen?
Dat heb ik nl nergens gezegd en anders wil ik het nu zien.

dan noch blijft het eigen verantwoordelijkheid. Verantwoordelijkheid voor je eigen grenzen. Verantwoordelijkheid voor hoe snel je gaat samenwonen en dus iemand leert kennen.
Verkeerde inschatting maken kan.
Maar ga die schuld niet enkel en alleen bij degene met borderline neer leggen. Dat vind ik niet fair en om dan een emoticon te krijgen die tegen zijn voorhoofd wijst heeft niets maar dan ook niets meer met respectvol discussiëren te maken.

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:21

Ik lees dit topic met steeds groter wordende verbazing en vraag mij af of TS aan deze posts eigenlijk nog wel iets heeft.
Begint aardig strijd te worden om wie er nu gelijk heeft :7

TS, ik wens je heel veel kracht en wijsheid toe. Dit is een hele moeilijke situatie.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:22

Tineke dan begrijp jij duidelijk niet wat borderline inhoud.
Ik heb al eerder in dit topic het voorbeeld zonder benen aangehaald om aan te halen dat iemand met borderline net zo goed zijn beperkingen heeft. Om dan degene op zijn beperkingen te wijzen en te zeggen dat degene dat anders moet doen blijkt weinig empathie uit. Als dat zou kunnen zou degene geen borderline hebben. Dat heeft dus ook niets met verantwoordelijkheid ontlopen te maken maar onvermogen om bepaalde vaardigheden te beheersen

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:22

@ElviarKelan er staat niks over schuld. In mijn posts staat zelfs niet eens iets over een stoornis...

We zijn het dus gewoon allemaal eens dat je kunt opstappen wanneer je wilt?

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:25

ElviraKelan schreef:
Maar mensen dan noch blijft het eigen verantwoordelijkheid. Verantwoordelijkheid voor je eigen grenzen. Verantwoordelijkheid voor hoe snel je gaat samenwonen en dus iemand leert kennen.
Verkeerde inschatting maken kan.
Maar ga die schuld niet enkel en alleen bij degene met borderline neer leggen. Dat vind ik niet fair en om dan een emoticon te krijgen die tegen zijn voorhoofd wijst heeft niets maar dan ook niets meer met respectvol discussiëren te maken.

Er is geen emoticon die wijst naar iemands voorhoofd op bokt.
Alleen een die zwaait met de boodschap de groeten, kijk maar: :evaw:
En ik vind jou niet fair, eigenlijk zijn álle slachtoffers van borderliners gewoon onzorgvuldig geweest met daten/samenwonen/alles namelijk.
Hun fout, hadden ze maar grenzen aan moeten geven.
Grenzen aangeven in een situatie waarin je heel heel geleidelijk je eigen ik verliest en niet eens meer dúrft die grens aan te geven.
Dat is wat emotionele chantage en mishandeling doet mentaal, kun je iemand niet kwalijk nemen want dat hoort daar 100% bij.
Sta je dus 1-1, maar jij vind vast wel dat de borderliner niet de enige schuldige is terwijl dat degene is die destructief is.
Dat sommige duveltjes pas later uit het doosje komen en je ook nog om iemand geeft besef je ook niet.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:25

ElviraKelan schreef:
Tineke dan begrijp jij duidelijk niet wat borderline inhoud.


Oooh, sorry, wat ben ik onwetend. Wat zei jij weer over respectvol discussiëren? Als iemand het niet eens is met jou die persoon afdoen als iemand met gebrek aan begrip? Je bewijst precies het punt wat velen maken, zonder dat je het doorhebt.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:29

ElviraKelan schreef:
Als je kiest om met iemand die borderline heeft een relatie aan te gaan dan lijkt het mij handig om de borderline te accepteren met alles wat daarbij komt kijken.
Om dan na bv twee jaar samen wonen te zeggen “het bevalt mij niet dat je borderline hebt dus ik ga” daar zet ik persoonlijk wel mijn vraagtekens bij. Degene wist dit nl van te voren. Degene had van te voren al een inschatting kunnen maken daarvan. Dan ligt dat degene er toch niet mee om kan gaan niet aan degene met borderline maar toch echt aan degene zelf. Die heeft een foutieve inschatting gemaakt en blijkt er niet mee om te kunnen gaan. Het dan vervolgens afschuiven op degene met borderline is vind ik niet fair


Je zegt het eens te zijn met mijn vorige bericht, waarin ik stel dat veel mensen die een relatie aangaan met bijvoorbeeld iemand met een bps, zelf problemen hebben met oa hun eigenwaarde, waardoor ze een ongelijkwaardige relatie accepteren, of niet inzien dat de relatie ongelijkwaardig is.
Dat strookt dus niet met: "je kunt van te voren wel inschatten wat je te wachten staat".
Nee, dat kan je niet, en zelfs als je wèl heel goed in je vel zit en grenzen kunt stellen kun je een relatie aangaan die anders blijkt te zijn dan je had gedacht. Alleen lukt het je dan waarschijnlijk eerder om je er weer van los te maken.
En mocht het zo zijn dat je het wèl kunt inschatten dan nog is het iemands goed recht om te zeggen: ik wilde het toen wel, maar ik wil het nu niet meer.

Ik vind dat je gelijk hebt dat als je een relatie hebt met iemand die bps heeft, dat je dan moet accepteren dat iemand zijn beperkingen heeft. Je kunt niet verwachten dat iemand met bps zijn stoornis verandert, want dat kan namelijk niet.
Maar juist dat maakt, dat het ontzettend moeilijk is om een relatie te hebben met iemand die een bps heeft. Laat staan een gelijkwaardige relatie.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:29

Tieneke schreef:
ElviraKelan schreef:
Tineke dan begrijp jij duidelijk niet wat borderline inhoud.


Oooh, sorry, wat ben ik onwetend. Wat zei jij weer over respectvol discussiëren? Als iemand het niet eens is met jou die persoon afdoen als iemand met gebrek aan begrip? Je bewijst precies het punt wat velen maken, zonder dat je het doorhebt.

Omdat ik een medisch feit aanhaal inzake verantwoordelijkheid nemende over gedragingen die voortkomend uit veelal pannetje 5 waarin degene de controle over zich zelf verliest?
Iemand met borderline heeft dan de controle niet meer en juist dat is hetgeen wat het destructief in relaties maakt.
Dat is helaas geen mening.
Het dan hebbende over geen verantwoordelijkheid nemende dat noem ik geen begrip voor borderline

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:33

Nikass schreef:
ElviraKelan schreef:
Als je kiest om met iemand die borderline heeft een relatie aan te gaan dan lijkt het mij handig om de borderline te accepteren met alles wat daarbij komt kijken.
Om dan na bv twee jaar samen wonen te zeggen “het bevalt mij niet dat je borderline hebt dus ik ga” daar zet ik persoonlijk wel mijn vraagtekens bij. Degene wist dit nl van te voren. Degene had van te voren al een inschatting kunnen maken daarvan. Dan ligt dat degene er toch niet mee om kan gaan niet aan degene met borderline maar toch echt aan degene zelf. Die heeft een foutieve inschatting gemaakt en blijkt er niet mee om te kunnen gaan. Het dan vervolgens afschuiven op degene met borderline is vind ik niet fair


Je zegt het eens te zijn met mijn vorige bericht, waarin ik stel dat veel mensen die een relatie aangaan met bijvoorbeeld iemand met een bps, zelf problemen hebben met oa hun eigenwaarde, waardoor ze een ongelijkwaardige relatie accepteren, of niet inzien dat de relatie ongelijkwaardig is.
Dat strookt dus niet met: "je kunt van te voren wel inschatten wat je te wachten staat".
Nee, dat kan je niet, en zelfs als je wèl heel goed in je vel zit en grenzen kunt stellen kun je een relatie aangaan die anders blijkt te zijn dan je had gedacht. Alleen lukt het je dan waarschijnlijk eerder om je er weer van los te maken.
En mocht het zo zijn dat je het wèl kunt inschatten dan nog is het iemands goed recht om te zeggen: ik wilde het toen wel, maar ik wil het nu niet meer.

Ik vind dat je gelijk hebt dat als je een relatie hebt met iemand die bps heeft, dat je dan moet accepteren dat iemand zijn beperkingen heeft. Je kunt niet verwachten dat iemand met bps zijn stoornis verandert, want dat kan namelijk niet.
Maar juist dat maakt, dat het ontzettend moeilijk is om een relatie te hebben met iemand die een bps heeft. Laat staan een gelijkwaardige relatie.

Maar dat neemt niet weg dat iemand zonder borderline geen eigen verantwoordelijkheden kent zoals grenzen aangeven binnen de relatie.
Om dan de schuld enkel toe te schuiven naar degene met borderline wat in dit topic gebeurd is niet fair.
Daarmee zeg ik niet dat het gemakkelijk is om een relatie met iemand die borderline heeft aan te gaan maar wel dat de partner ook zijn eigen verantwoordelijkheden kent.
Dat degene er achteraf toch niet goed mee blijkt om te kunnen gaan etc is begrijpelijk. Maar de schuld dan geheel bij degene met borderline neer te leggen en ze zodanig als hier gebeurt neer te zetten gaat mij een stap te ver.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:33

Ik ben wel benieuwd of ts hier nog iets gaat zeggen.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:37

moonfish13 schreef:
ElviraKelan schreef:
Maar mensen dan noch blijft het eigen verantwoordelijkheid. Verantwoordelijkheid voor je eigen grenzen. Verantwoordelijkheid voor hoe snel je gaat samenwonen en dus iemand leert kennen.
Verkeerde inschatting maken kan.
Maar ga die schuld niet enkel en alleen bij degene met borderline neer leggen. Dat vind ik niet fair en om dan een emoticon te krijgen die tegen zijn voorhoofd wijst heeft niets maar dan ook niets meer met respectvol discussiëren te maken.

Er is geen emoticon die wijst naar iemands voorhoofd op bokt.
Alleen een die zwaait met de boodschap de groeten, kijk maar: :evaw:
En ik vind jou niet fair, eigenlijk zijn álle slachtoffers van borderliners gewoon onzorgvuldig geweest met daten/samenwonen/alles namelijk.
Hun fout, hadden ze maar grenzen aan moeten geven.
Grenzen aangeven in een situatie waarin je heel heel geleidelijk je eigen ik verliest en niet eens meer dúrft die grens aan te geven.
Dat is wat emotionele chantage en mishandeling doet mentaal, kun je iemand niet kwalijk nemen want dat hoort daar 100% bij.
Sta je dus 1-1, maar jij vind vast wel dat de borderliner niet de enige schuldige is terwijl dat degene is die destructief is.
Dat sommige duveltjes pas later uit het doosje komen en je ook nog om iemand geeft besef je ook niet.

Die duiveltjes waren er al. Ook in andere relaties. Dat degene zonder borderline dat niet heeft gezien kan je degene met borderline never verwijten. Heb je dat niet gezien dan heb je ofwel een hele grote roze bril op gehad of men heeft niet de tijd genomen om elkaar goed te leren kennen voor het samenwonen of vul het maar in.
Maar 1 ding is zeker bepaalde gedragingen door borderline moeten aanwezig zijn geweest voordat iemand de stap nam om samen te gaan wonen. Dit komt niet uit de lucht vallen

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:37

ElviraKelan schreef:
Tieneke schreef:

Oooh, sorry, wat ben ik onwetend. Wat zei jij weer over respectvol discussiëren? Als iemand het niet eens is met jou die persoon afdoen als iemand met gebrek aan begrip? Je bewijst precies het punt wat velen maken, zonder dat je het doorhebt.

Omdat ik een medisch feit aanhaal inzake verantwoordelijkheid nemende over gedragingen die voortkomend uit veelal pannetje 5 waarin degene de controle over zich zelf verliest?
Iemand met borderline heeft dan de controle niet meer en juist dat is hetgeen wat het destructief in relaties maakt.
Dat is helaas geen mening.
Het dan hebbende over geen verantwoordelijkheid nemende dat noem ik geen begrip voor borderline

Maar je blijft verantwoordelijk, ongeacht of je de controle verliest. Het is jouw gedrag, jij bent verantwoordelijk. Punt.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:40

Achterom: gedrag waar degene niets aan kan doen. Niet eerlijk dus om daar verwijten over te gaan maken. Wel om te kijken hoe het zo vaak mogelijk voorkomen kan worden al dan niet met behulp van de ander. Punt.
Laatst bijgewerkt door Blazy op 04-08-19 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

manubres

Berichten: 2786
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:41

Ook ervaring met een borderliner op stal. Jeemie...ze kwam nieuw op stal en wat was ze leuk en bruisend. Geen saai moment met haar. Ze was aardig, slim, sociaal...zo leek het. Maar binnen een half jaar had ze alles naar haar hand gezet. Ze zat altijd in de problemen en dat kwam altijd door anderen. Toen geloofde ik dat nog...Maar op gegeven moment werd ik zo moe van haar problemen en toen ze mij een enorme poets bakte zag ik mijn kans waar de "vriendschap" te verbreken. Ik heb enorme medelijden met haar partner. Ik kwam los van haar. Maar hij werd aan de kant door haar gezet, omdat ze allerlei dingen zag die er niet waren en super impulsief is. Hij mocht daarna zijn kind niet zien. Hij vechtte tegen de bierkaai, stak al zijn geld in rechtszaken en raakte alles kwijt. Uiteindelijk ook zijn kind. En het ergste vond ik dat instanties al haar leugens geloofde. Ben blij dat ze bij onze stal weg is en ze zal bij de nieuwe stal ook wel weer allerlei gemene "waarheden" over onze stal vertellen. Deze mensen hebben altijd problemen, zijn die er niet dan verzinnen ze problemen of maken ze zelf....pfff...zo vermoeiend en zeker voor hunzelf. Maar als ze totaal niet in willen zien dat ze hulp nodig hebben dan maken ze heel wat levens kapot....

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:42

Geen grenzen aangeven niet fair?
Ik ga een voorbeeld geven:
Als je nu niet x of x doet ga ik nu weg en zie je me nooit meer terug!!!!
Om één teen scheef zetten bij wijze van.
Gevolg: je geeft je grenzen niet meer aan want dat tolereerde hij gewoon niet.
Ik durfde met mijn nieuwe vriend niet eens aan te geven dat ik liever s’middags afsprak ipv s’morgens bij wijze van.
Dan stond ik te trillen op mijn benen bij het idee dat ik eigen inbreng gaf, want ja straks zag ik hem nooit meer.
En ik was stekeblind en zag niet dat dat niet ok was, want buiten de buien was hij zo zo lief.
Ik wil hem ook niet meer zien hoe graag ik ook normaal af wil sluiten, want ik ga echt geheid weer stapelverliefd worden.
Ook niet meer grenzen aangeven is een stoornis ten gevolge van destructief gedrag, staat ook gewoon in die DSM=stoornis.
Daar mag je best wel bij stil staan.

Jij schermt met stoornis dus kan er niks aan doen, nou gevolgen van mishandeling zijn dat ook, punt.
Als we het dan toch over argumenten hebben in de DSM heb je er bij deze hier dus een.

BigOne
Berichten: 38437
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:42

Er zijn borderliners die je leert kennen terwijl ze medicatie slikken en dan gaat het soms erg goed, kom je die tegen en word je verliefd dan leer je dus niet de duivel kennen. Die komt pas wanneer ze weer eens denken dat ze echt wel zonder medicatie kunnen en dan kun je inderdaad al samenwonen, misschien zelfs kinderen hebben en dan?? Niet genoeg je best gedaan om je partner te leren kennen?? Dacht het niet.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:45

moonfish13 schreef:
Geen grenzen aangeven niet fair?
Ik ga een voorbeeld geven:
Als je nu niet x of x doet ga ik nu weg en zie je me nooit meer terug!!!!
Om één teen scheef zetten bij wijze van.
Gevolg: je geeft je grenzen niet meer aan want dat tolereerde hij gewoon niet.
Ik durfde met mijn nieuwe vriend niet eens aan te geven dat ik liever s’middags afsprak ipv s’morgens bij wijze van.
Dan stond ik te trillen op mijn benen bij het idee dat ik eigen inbreng gaf, want ja straks zag ik hem nooit meer.
En ik was stekeblind en zag niet dat dat niet ok was, want buiten de buien was hij zo zo lief.
Ik wil hem ook niet meer zien hoe graag ik ook normaal af wil sluiten, want ik ga echt geheid weer stapelverliefd worden.
Ook niet meer grenzen aangeven is een stoornis ten gevolge van destructief gedrag, staat ook gewoon in die DSM=stoornis.
Daar mag je best wel bij stil staan.

Jij schermt met stoornis dus kan er niks aan doen, nou gevolgen van mishandeling zijn dat ook, punt.
Als we het dan toch over argumenten hebben in de DSM heb je er bij deze hier dus een.

Jij verdraait al mijn woorden in jouw eigen straatje en op deze wijze ga ik dus geen discussie met je aan

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:46

Sorry nu maak je me oprecht aan het lachen.
Kom ik met een argument wbt het grenzen aangeven ben je uitgepraat.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:48

bigone schreef:
Er zijn borderliners die je leert kennen terwijl ze medicatie slikken en dan gaat het soms erg goed, kom je die tegen en word je verliefd dan leer je dus niet de duivel kennen. Die komt pas wanneer ze weer eens denken dat ze echt wel zonder medicatie kunnen en dan kun je inderdaad al samenwonen, misschien zelfs kinderen hebben en dan?? Niet genoeg je best gedaan om je partner te leren kennen?? Dacht het niet.

Maar we zijn het hopelijk met elkaar eens dat degene met borderline geen zelfinzicht heeft gehad in de persoonlijkheidsstoornis borderline anders was hij nooit met de medicatie gestopt.
Feit is ook dat medicijnen een hulpmiddel is en therapie het belangrijkste
Waar was de partner zonder borderline bij de keuze stoppen met medicatie?

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:50

moonfish13 schreef:
Sorry nu maak je me oprecht aan het lachen.
Kom ik met een argument wbt het grenzen aangeven ben je uitgepraat.

Lees je eerste zin nu eens. Dat heb ik nergens geschreven

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:54

Jeetje... hier heeft TS echt niks meer aan. :\

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:57

Zie je niet dat je compleet over mijn tekst over wat destructief gedrag aanricht heen praat?
Echt ik geef aan waarom grenzen aangeven lastig is maar daar ga je niet op in, feit is dat daarom iemand stopt met grenzen aangeven.
Manipuleren, chanteren, emotionele mishandeling.
Gevolg= stoornis volgens DSM = dus dat ook de borderline slachtoffers een stoornis hebben waar ze niets aan kunnen doen.
Jij neemt dat die mensen kwalijk, gewoon bewijs van geen ziekteinzicht.
Hadden ze je moeten leren imo bij die training.
Maar dat wil je niet lezen en dan zeg je dat ik dingen verdraai in mijn straatje.
Ik geef het op, je praat ts met je theoriën nog schuldgevoel aan ook als ze denkt over weggaan.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:58

moonfish13 schreef:
Zie je niet dat je compleet over mijn tekst over wat destructief gedrag aanricht heen praat?
Echt ik geef aan waarom grenzen aangeven lastig is maar daar ga je niet op in, feit is dat daarom iemand stopt met grenzen aangeven.
Manipuleren, chanteren, emotionele mishandeling.
Gevolg= stoornis volgens DSM = dus dat ook de borderline slachtoffers een stoornis hebben waar ze niets aan kunnen doen.
Jij neemt dat die mensen kwalijk, gewoon bewijs van geen ziekteinzicht.
Hadden ze je moeten leren imo bij die training.
Maar dat wil je niet lezen en dan zeg je dat ik dingen verdraai in mijn straatje.
Ik geef het op, je praat ts met je theoriën nog schuldgevoel aan ook als ze denkt over weggaan.

1 vraag
Wat is jouw eigen aandeel hierin???

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:58

Pandora2 schreef:
Jeetje... hier heeft TS echt niks meer aan. :


Hmm. Weet ik niet. Ze kan letterlijk lezen hoe een andere borderliner persoon met BPS een compleet topic volledig naar haar hand zet, en de schuld bij alle anderen neer legt. Misschien is het een grotere eye-opener dan je denkt.