Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 24 [ 592 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Moeder ligt in ziekenhuis

 
Profiel   

En dit eens voorstellen omdat jij zegt dat ze vla wel lekker vindt

https://www.nutriciamedischevoeding.nl/ ... Cr%C3%A8me

Die heb ik voor mijn werk wel eens geproefd en deze vind ik redelijk te doen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 13:06 



 
Profiel   

Dank je wel Hennie en genja. Aan vla komt er wel iets in, maar veel te weinig.
Sondevoeding vind ik een prima idee, dan kan ze voor evt behandeling ook wat aansterken. Morgen eens kijken wat mams daarvan vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 13:20 



 
Profiel   

Infuus helpt wel natuurlijk.
Over sondevoeding praten kan nooit kwaad.

Mijn schoonvader kreeg in 2008 longkanker. Kleincellig en uitgezaaid naar de lever.
Levensverwachting was toen zonder chemo 6 maanden en met chemo 12 tot 13 maanden.
Chemo is hij heel ziek van geweest.
En na 13 maanden is hij overleden.
Kanker was toen ook door zijn hele lijf verspreid.
Zijn leven was lijden geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 18:50 



 
Profiel   

Dat is ook vreselijk :(

Ik hoop zo dat mam dat bespaard blijft. Ze weet ook nog niet of ze überhaupt behandeld wil worden.
Dat hangt voor haar af van de uitslag van de week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 19:20 



 
Profiel   

Het ziekenhuis belde net, mam heeft erge hoofdpijn en pijn in haar linker schouder.
Dokter is langs geweest, maar kon daar geen directe aanleiding voor vinden.
Mam was wel behoorlijk overstuur. Logisch het is niet niks wat haar overkomt. |(
Ze gaf aan het rustigst te zijn als
ik bij haar ben.

Dokter heeft tegen de pijn een spuitje morfine gegeven, en ik hoef mij niet meer aan de bezoektijden te houden.
Ga zo naar mam toe, ze zal wel wat suffig zijn van de morfine, als ze maar geen pijn heeft. Dat vind ik het belangrijkste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 11:49 



 
Profiel   

Ooooh arme mama, ik snap haar helemaal, fijn dat je langskunt waneer het jou en mama het beste uitkomt, zou altijd zo moeten zijn in zulke verdrietige situaties. Dikke knuffel, en voor je mams een dikke kus erbij X

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 12:14 



 
Profiel   

Dank je wel tyley :* . Vind dit ook heel fijn van het ziekenhuis. Sta op de bus te wachten dus ben zo bij haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 12:56 



 
Profiel   

Gaan ze onderzoeken waar die pijn vandaan komt? Sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 13:03 



 
Profiel   

Suzanne ze krijgt deze week de pet scan, dan zien ze of het van evt uitzaaiingen komt. Pijn in schouder kan door de longkanker komen, of een uitzaaiing of van het liggen. Zit wel alleen links. Voor nu houden ze haar comfortabel tot de uitslag binnen is van de week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 13:17 



 
Profiel   

Pff wat heftig allemaal zeg! Rot ziekte ook..

Hier ook een ervaring met longkanker. Mijn oma (die nog volop in het leven stond) kreeg iets meer dan een jaar terug de diagnose longkanker (ze was toen 81). Ze was veel moe en was veel afgevallen (zonder daar wat voor te doen). Daardoor is ze naar de huisarts gegaan, in eerste instantie werd er niet zoveel achter gezocht. Uiteindelijk wilde de huisarts toch voor de zekerheid een foto van haar longen. Toen werd het dus duidelijk. 5 april werd de diagnose gesteld.

Ze is nog gestart met chemo, maar eerlijk gezegd hebben we achteraf onze twijfels of dat zo'n goede keuze was geweest. Ze ging binnen een paar weken van (voor ons oog) gezond naar doodziek. Ze had enorm veel pijn en het werd echt lijden.. Vreselijk om te zien. Door de morfine was ze uiteindelijk ook amper aanspreekbaar. Het bleek ook uitgezaaid te zijn naar haar lever (wat op eerdere foto's nog niet eens te zien was) en het zat in haar lymfen. Ze is 19 juli overleden (met palliatieve sedatie). Dus ze is binnen 3 maanden van "gezond" naar doodziek gegaan. Bizar hoe snel zoiets kan gaan.

Ik duim voor jullie, voor een goede afloop en zo min mogelijk leed. Ik leef echt heel erg met jullie mee! Dikke knuffel voor jullie beide. Dat wachten op uitslagen en behandelingen kan zo frusterend zijn, het liefst weet je alles NU. Heel erg veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 13:44 



 
Profiel   

Het is erg verdrietig om te lezen. Veel sterkte met je moeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 14:27 



 
Profiel   

Jeetje wat heftig. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 14:31 



 
Profiel   

Jeetje Celine, dat is ook snel gegaan bij jouw oma. Sterkte met het verlies van je oma :(

Valentijn en Safin, dank jullie wel.

Mams lag er lekker rustig bij. Naast de morfine krijgt ze ook oxazepam 3x per dag en sinds maandag ook oxazepam om te slapen.

Ik heb het met haar over sondevoeding gehad. Dat wil ze niet. Vandaag heeft ze ook alles weer uitgespuugd. Zo wordt ze natuurlijk alleen maar zwakker |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 15:47 



 
Profiel   

Wat fijn dat je zoveel bij haar kunt zijn, hopelijk sterkt ze nog flink aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 17:11 



 
Profiel   

Ik hoop het secretlin, maar dan zal ze toch moeten gaan eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 17:54 



 
Profiel   

Ts wat een verdrietige periode zit je vreselijk om je moeder zo achter uit te zien gaan.

Maar waar ik na het lezen van je topic mij toch beetje zorgen om maak zorg je ook goed voor jezelf ? Het leest of je in de zorg voor je moeder er echt alleen voor staat. Je bent nu continue aan het vliegen naar het ziekenhuis logisch je wilt er voor haar zijn. Maar af en toe even echt tijd voor jezelf is ook heel belangrijk. Niemand heeft er wat aan als je straks compleet instort.
Dus kijk wat er haalbaar is en waar jezelf ook fijn bij voelt om af en toe tijd voor jezelf te hebben.
Soms kunnen ze je daar in het ziekenhuis ook bij helpen.
Heel veel sterkte !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 18:01 



 
Profiel   

Ts fijn dat je zo veel bij je moeder kan en wil zijn.
Wel lastig dat ze geen sondevoeding wil.
Zonder voedingsstoffen verzwak je snel.

Pijnstilling is er. En de scan met uitslag hopelijk ook snel.

Sterkte.
En vergeet jezelf niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 18:03 



 
Profiel   

Ik wil je heel veel sterkte wensen TS!
Hetnis een mallemolen waar je in terecht komt, weet er alles van jammer genoeg.
Mijn moeder van bijna 80 heeft al twee jaar uitgezaaide kanker, dit na 5 jaar “schoon” te zijn geweest na borstkanker.
Ze reageert aardig op de chemo en eiwitremmers maar je ziet haar aftakelen en dan vraag ik aan haar wat wil je zelf eigenlijk maar zij wil door.
Het is ook best zwaar voor mijn zusje en mij want iedere week naar het ziekenhuis voor de chemo en tussendoor nog voor foto’s, hartfilmpje of echo en afspraken bij de artsen, daarbij zijn wij ook niet meer zo piep dus let goed op jezelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 18:09 



 
Profiel   

Genja, ik vind je bezorgdheid lief :)
Ik pas zeker goed op mezelf. Dinsdag, vrijdag en zondag ben ik op bezoek bij mam. Soms nog een x extra. Door de weeks ben ik graag even alleen in mijn eigen huis.
Vrijdag na bezoek ga ik naar mijn vriend. Meestal gaat hij op zondag mee.

Luuntje dank je wel.

Chanicha ppff jij zit er ook middenin, jij ook veel sterkte in deze moeilijke tijd :*

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 18:21 



 
Profiel   

maar uiteindelijk, al het ziekenhuis wel sonde voeding moeten geven toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 18:39 



 
Profiel   

Zkh moet niks, als zij dat niet wil. Het zou wel een uitkomst zijn, het indoen van dat slangetje is niet fijn, maar daarna is het wel erg makkelijk.

Benieuwd wat er uit de scan komt :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 18:55 



 
Profiel   

Waarom dan geen PEG sonde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 18:56 



 
Profiel   

Liezel1 schreef
Waarom dan geen PEG sonde?


Heel simpel omdat de patiënt moet Willen je kan iemand niet zomaar onder dwang eten geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 19:01 



 
Profiel   

Ik vind het moeilijk dat mam dat niet wil. Zelf denkt ze dat het gauw afgelopen is.
Naast de pijn in haar hoofd en schouder, vertelde de verpleegkundige dat ze ook pijn in de nek en haar heup heeft.

Al met al denk ik dat ze helemaal vol zit. Dan wil ze dat het zo snel mogelijk is afgelopen.

Ik respecteer haar keuze, hoe moeilijk ook. Het is haar lijf, haar beslissing <3

Marocje daar ben ik zeker ook benieuwd naar. Pet scan hebben we nog geen datum voor. Uiterlijk donderdag is het resultaat van de biopties bekend.


Laatst bijgewerkt door Devil_ina op 22-09-19 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 19:20 



 
Profiel   

logisch hoor bedoelde mijn opmerking niet banketstaaf, je weet mn pb weet hoe lastig het is heb er zelf ook mee te maken deze rotziekte
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 19:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 24 [ 592 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen