Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 24 [ 592 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Moeder ligt in ziekenhuis

 
Profiel   

ppfff dat is wel een domper op je vakantie, gelukkig is in Spanje de gezondheidszorg ook prima :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 19:28 



 
Profiel   

Even een update, :(

Na 13 dagen ziekenhuis is mijn moeder naar Sneek verhuisd voor revalidatie op de COPD afdeling.

Echter kreeg zij binnen een week weer koorts en was de longontsteking weer terug, ditmaal is die niet meer weggeweest.
In het ziekenhuis in haar woonplaats hebben ze haar bloed en sputum op kweek gezet.
Daar kwam 10 dagen geleden de uitslag van binnen. Ze heeft de klebsilla bacterie in haar linker long, deze vlamt weer op zodra ze met ab stopt.

Door die aanhoudende ontsteking wordt ze steeds zwakker.
Ook is mams sinds 3 weken haar stem kwijt, is erg kortademig, eet niks en is erg grauw in haar gezicht.

Afgelopen vrijdag heeft de verpleeghuis arts haar naar de ehbo gestuurd. Longarts heeft haar opgenomen in Sneek. Ab via infuus een een zuurstofbrilletje.

Gezien haar lichamelijke toestand is er maandag een CT scan gemaakt.
De uitslag sloeg in als een bom.

Longkanker |(

7 weken terug zat er nog niks...

Morgen bronchoscopie om te zien hoe alles er van binnen uit ziet, en om een biopsie te nemen.
Wel weten ze dat de tumor op haar luchtwegen drukt, daarom is ze zo benauwd.

En nu? Geen idee..
Ik weet wel dat ze erg zwak is, kan niet meer zelf naar het toilet of postoel en heeft overal hulp bij nodig.
Wel heeft ze 2 bloedtransfusies gehad inmiddels.
Ze krijgt nutridrink om aan te sterken, maar ze eet en drinkt bijna niks.
Mams weegt nog maar 50 kilo en ben dan ook bang dat haar lichaam geen behandelingen aan kan.

Pppff ik zit er zelf ook aardig doorheen. Zo verdrietig en machteloos |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 12:29 



 
Profiel   

Wat een k**** nieuws.
Kan weinig zeggen als heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 12:31 



 
Profiel   

Vreselijk TS, heel veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 12:34 



 
Profiel   

Verschrikkelijk, wat een vreselijk nieuws.. Ontzettend veel sterkte, ik ga duimen draaien dat je lieve mams er bovenop komt.. Bizar zeg, dat zo alles tegelijk op haar pad komt.. Dikke knuffel voor jullie

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 12:47 



 
Profiel   

Wat een rotnieuws. Heel veel sterkte gewenst, zorg goed voor elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 12:47 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor de lieve woorden.

De Copd heeft ze al een jaar of 4 5, viel met medicatie goed mee te leven, als ze een beetje op zichzelf past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 12:48 



 
Profiel   

Wat een afschuwelijk nieuws hebben jullie gekregen. Ik wens jullie veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 12:51 



 
Profiel   

Devil_ina schreef
Even een update, :(

Na 13 dagen ziekenhuis is mijn moeder naar Sneek verhuisd voor revalidatie op de COPD afdeling.

Echter kreeg zij binnen een week weer koorts en was de longontsteking weer terug, ditmaal is die niet meer weggeweest.
In het ziekenhuis in haar woonplaats hebben ze haar bloed en sputum op kweek gezet.
Daar kwam 10 dagen geleden de uitslag van binnen. Ze heeft de klebsilla bacterie in haar linker long, deze vlamt weer op zodra ze met ab stopt.

Door die aanhoudende ontsteking wordt ze steeds zwakker.
Ook is mams sinds 3 weken haar stem kwijt, is erg kortademig, eet niks en is erg grauw in haar gezicht.

Afgelopen vrijdag heeft de verpleeghuis arts haar naar de ehbo gestuurd. Longarts heeft haar opgenomen in Sneek. Ab via infuus een een zuurstofbrilletje.

Gezien haar lichamelijke toestand is er maandag een CT scan gemaakt.
De uitslag sloeg in als een bom.

Longkanker |(

7 weken terug zat er nog niks...

Morgen bronchoscopie om te zien hoe alles er van binnen uit ziet, en om een biopsie te nemen.
Wel weten ze dat de tumor op haar luchtwegen drukt, daarom is ze zo benauwd.

En nu? Geen idee..
Ik weet wel dat ze erg zwak is, kan niet meer zelf naar het toilet of postoel en heeft overal hulp bij nodig.
Wel heeft ze 2 bloedtransfusies gehad inmiddels.
Ze krijgt nutridrink om aan te sterken, maar ze eet en drinkt bijna niks.
Mams weegt nog maar 50 kilo en ben dan ook bang dat haar lichaam geen behandelingen aan kan.

Pppff ik zit er zelf ook aardig doorheen. Zo verdrietig en machteloos |(


Wat verschrikkelijk. Ik wilde het in het begin al vragen eigenlijk of ze onderzocht is op longkanker maar ik lees net hierboven dat er toen nog niks zat? Of in ieder geval niks te zien was?
Heel veel sterkte. Wanneer weten ze of het operabel is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 13:05 



 
Profiel   

@Suzanne, na het weekend hopen ze te weten om wat voor tumor het gaat.

Ik hoop dat ze kunnen opereren, maar zoals ze nu is denk ik dat ze dat niet overleefd.

Volgende week gaan ze ook kijken of ze op kan voor een pet scan, dat moet in een ander ziekenhuis.

7 weken terug was alleen de longontsteking te zien. Op de foto van vrijdag was de plek fors uitgebreid. Op de ct is te zien dat de tumor onder de ontsteking zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 13:10 



 
Profiel   

Getver, wat een nare ontwikkeling. Heel veel sterkte gewenst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 13:13 



 
Profiel   

Sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 13:15 



 
Profiel   

Heel veel sterkte toegewenst, wat een poedersuiker nieuws!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 13:15 



 
Profiel   

Wat een nare ontwikkelingen en wat een k.. nieuws, je denkt eerst ze gaat weer opknappen en dan nu dit. Hopelijk kan ze geopereerd worden en heeft ze de kracht om er weer voor te gaan. Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 13:23 



 
Profiel   

Poeh, wat heftig zeg. Helaas weet ik precies wat je doormaakt nu.

Mijn moeder kreeg eind juni ineens uitvalverschijnselen. Hersentumor, en week later bleek dus longkanker. Inmiddels ligt zij in een Hospice en ‘wil ze niet meer’.

Heel erg veel sterkte, dit slaat in als een bom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 13:24 



 
Profiel   

Dank jullie wel, ga alle beterschapdwensen naar mams doorsturen. Misschien helpt het :j

Marocje, jij ook veel sterkte. Vanaf eind juni? Wat gaat het snel :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 16:03 



 
Profiel   

Jeetje TS wat een heftig nieuws. Heel veel sterkte gewenst voor jou, je moeder en alle andere naaste..
misschien een idee om je moeder voor te lezen uit een boek wat ze mooi vind of een tijdschrift? Vaak is het al fijn om naar een stem te luisteren :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 16:10 



 
Profiel   

Wat een rotnieuws.
Vooral omdat er 7 weken geleden niks te zien was op de foto.
Heel veel sterkte voor je moeder en voor jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 16:11 



 
Profiel   

Gut wat een verdrietig nieuws zeg...
Kan alleen maar heel veel sterkte wensen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 16:23 



 
Profiel   

Devil_ina schreef
Dank jullie wel, ga alle beterschapdwensen naar mams doorsturen. Misschien helpt het :j

Marocje, jij ook veel sterkte. Vanaf eind juni? Wat gaat het snel :(:)


Ja, vrijdag 29 juni aan het werk en liep ze prompt tegen een paal aan die ze wel zag, maar niet ‘bedacht’ te ontwijken. Afspraak met huisarts gemaakt voor maandags, maar zaterdag al niet meer kunnen aankleden of op woorden komen: dit was neurologisch dus met spoed naar het zkh. Daar bleek dus de tumor. Hele week onderzoeken gehad, want het was een uitzaaiing en die komt ergens vandaan. Longen leken schoon op wat plekjes na. Die zijn verder onderzocht en idd: longkanker.
Ze mocht naar huis, is afscheid gaan nemen van alles, slikte medicijnen om het vocht bij de tumor te verminderen die dus voor de klachten zorgde.

Ze konden de tumor verwijderen, dan had ze nog maanden. Aan de longen konden ze niks meer doen, chemo zou de boel verlengen maar zou ze ook ziek van worden. Dus mijn moeder koos voor geen verdere behandeling.

Ze heeft nog 6 weken thuis gewoond, haar bed naar beneden gehaald want traplopen kon ze niet meer. Half augustus is ze naar de Hospice gegaan, waar het nu heel wisselend gaat: ene moment is ze heel opgewekt, wil ze naar huis en vanalles doen, andere moment is ze klaar, moe en wil ze niet meer. Leeft ook steeds vaker in andere tijden, vraagt ze naar de hond die al een tijd (jaar?) dood is.

Ze is vorige week wel Ambulance wens naar Texel geweest, dat was echt haar eiland en hebben mijn ouders een aantal jaar een winkel gehad. Dat vond ze dus heel fijn dat dit nog kon. Wellicht een idee om over te denken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 16:28 



 
Profiel   

Jeetje marocje dat is ook heftig |(

Ambulance wens is zeker wat om over na te denken.
Ook de voorlees tip is een hele goeie, dank je wel.

Omdat ze in de afgelopen weken zo verslechterd is, hadden ze bij revalidatie al aangegeven eigenlijk niks meer te kunnen doen.
Omdat ze op eten na niks meer zelf kan, kwam het erop neer dat ze naar een verzorgingstehuis moet.
Ze is nog zo jong :( 69 pas, maar op deze manier zie ik haar geen 70 worden.

In het ziekenhuis hebben ze zowel tegen haar als mij gezegd, dat ze ook in haar slaap kan overlijden, 9mdat ze zo zwak is |(

Ik wil mijn lieve mamma nog lang niet kwijt, maar als het snel en pijnloos zou kunnen, dat eindeloos lijden bespaart blijft...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 17:01 



 
Profiel   

Das ook jong nog. Mijn moeder is in augustus 65 geworden, hadden we niet verwacht dit nog mee te maken!

Maar zo moeilijk dat je moeder (ook) niks meer kan. Is ze geestelijk nog wel bij? Dat is hier hetgeen wat het zo moeilijk maakt: bewust van de aftakeling. Zou zo fijn zijn als ze inderdaad in haar slaap gaat..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 17:06 



 
Profiel   

Wat vreselijk voor jullie :( heel erg veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 17:07 



 
Profiel   

Dat is het grootste probleem bij haar marocje. Haar koppie wil van alles, het liefst naar haar eigen huisje.

Maar haar lijf werkt niet meer mee. Ze is zoveel slechter dan toen mam 5 weken geleden naar de revalidatie ging. Toen liep ze nog, voor half juli deed ze alles nog zelf. Koken en boodschappen doen met wat moeite, maar ze deed het.
Er kwam alleen 1x per 2 weken iemand van thuiszorg schoonmaken.

Ze heeft echt in 2 maanden alles ingeleverd.

De rest van jullie ook bedank voor de steun en lieve berichtjes. Dat doet me goed <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 17:20 



 
Profiel   

Heel veel liefs en sterkte; vreselijke berichten laatste tijd. En zo snel..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 18:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 24 [ 592 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen