Moet dit nog gehecht worden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Moet dit nog gehecht worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 09:48

Ik ben inderdaad niet meer naar de HAP geweest. Ik heb net naar mijn HA gebeld en toch maar een afspraak gemaakt voor vanmiddag. Voelt heel stom voor zo’n klein wondje en ik heb het gevoel dat ik die mensen hun tijd ga verdoen. :+ Maar goed.

Vanochtend:
Spoiler:
Afbeelding

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Moet dit nog gehecht worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:50

Dat ziet er al goed uit, ik zou er nu niet meer mee naar de huisarts gaan. Insmeren met honingzalf, dan denk ik dat het zo dicht zit.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Moet dit nog gehecht worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:21

Oh het begint al mooi te herstellen. Wordt waarschijnlijk wel een littekentje. ;-)

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Moet dit nog gehecht worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:53

Huisarts zal er idd niet veel meer mee doen nu... Maar als je gelijk nadat het was gebeurd langs was geweest, (en de foto is natuurlijk statisch dus niet helemaal goed te zien) had ik (als ik jouw huisarts was) er waarschijnlijk wel een hechting doorheen gezet.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:15

Zwaluwstaartjes op plakken om het bijeen te houden, dan geneest het sneller en mooier.
Kan je heel makkelijk zelf maken door dunne reepjes te knippen van het plakstuk van een pleister.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:54

Onali schreef:
Zal eerder lijm worden, maar als het al sinds vanmorgen is vraag ik me af of het uberhaupt nog lukt.

Dat roze prut is gewoon vlees.
Pezen liggen dieper, net als spieren.


Ja hoor, kan tot 24 uur. Hechten ook. Hier moet je zeker altijd mee naar een arts.
Dit is geen klein wondje. In vervolg echt beter voor jezelf zorgen. Altijd goed uitspoelen met water en dan de wond dichtdrukken.

Bij een hand liggen pezen en spieren niet zo diep hoor, tenzij je hele dikke of eeltige handen hebt.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 15:36

Ik heb de dokter toch maar afgezegd en heb het zelf nogmaals schoongemaakt, geprobeerd zo goed mogelijk dicht te plakken met hechtstrips en daarna verpakt met een gaasje. Hopelijk heb ik zo de schade beperkt.

Volgende keer ga ik gelijk bij dit soort dingen voor een hechting. :')

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:40

Fair schreef:
Ik heb de dokter toch maar afgezegd en heb het zelf nogmaals schoongemaakt, geprobeerd zo goed mogelijk dicht te plakken met hechtstrips en daarna verpakt met een gaasje. Hopelijk heb ik zo de schade beperkt.

Volgende keer ga ik gelijk bij dit soort dingen voor een hechting. :')


Graag. Je had ook nu nog gehecht kunnen worden hoor.
De wond ziet er op zich wel rustig uit nu, gezien de foto vanmorgen. Niets op of in smeren, mooi droog houden.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Moet dit nog gehecht worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 15:45

Ik heb ook het idee dat het al snel aan het helen is.

Dit was net na het schoonmaken.

Spoiler:
Afbeelding


Dus komt vast goed. :j

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Moet dit nog gehecht worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:07

Joh nu niks meer aan doen, ziet er goed doorbloed uit!

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Moet dit nog gehecht worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:14

Zou volgende keer wat eerder naar de huisarts gaan en als eerste beginnen om je broodjes anders doormidden te snijden. Heb een collega gehad en die had wat pezen en zenuwen met deze manier van brood doormidden halen beschadigd. Beste man is 3 maanden uit de running geweest.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:36

Ik heb zelf grotere snijwonden gehad zonder hechtingen en flinke littekens aan over gehouden.
Dus ja; als k jou was zal k t toch echt doen!

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:38

kiki1976 schreef:
Ik ben bang dat het eigenlijk al te laat is om nu nog te laten hechten. Ik weet dat het binnen een x aantal uur moet, maar even niet meer precies hoeveel uur,

Maar even voor de zekerheid overleggen kan geen kwaad


Geloof binnen 6 uur
Spreek uit ervaring , ik was te laat :Y)

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:42

PascalB schreef:
kiki1976 schreef:
Ik ben bang dat het eigenlijk al te laat is om nu nog te laten hechten. Ik weet dat het binnen een x aantal uur moet, maar even niet meer precies hoeveel uur,

Maar even voor de zekerheid overleggen kan geen kwaad


Geloof binnen 6 uur
Spreek uit ervaring , ik was te laat :Y)


Nee, echt niet. Ik werk regelmatig met artsen en het kan tot 24 uur, al is dat niet ideaal.
De wond van to ziet er prima uit voor nu.

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Moet dit nog gehecht worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:51

Voortaan toch maar even laten hechten :+ Ik heb een aardig gat in mijn knie gehad. Niet mee naar de dokter geweest en zelf staan prutsen. Achteraf gezien ook lekker dom geweest... het is helemaal genezen, maar er zit 3 jaar later nog steeds een gekke litteken plek. Nooit heel mooi meer geworden. :+ Maarja he, je denkt vaak "oh valt wel mee". :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:17

MusicIsLife schreef:
Voortaan toch maar even laten hechten :+ Ik heb een aardig gat in mijn knie gehad. Niet mee naar de dokter geweest en zelf staan prutsen. Achteraf gezien ook lekker dom geweest... het is helemaal genezen, maar er zit 3 jaar later nog steeds een gekke litteken plek. Nooit heel mooi meer geworden. :+ Maarja he, je denkt vaak "oh valt wel mee". :evaw:

Idem hier, maar dan op m'n arm. Geëindigd met een litteken dat verkleefd is met een zenuw, en dat is geen bijzonder prettig gevoel. :=

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:43

Mkango schreef:
MusicIsLife schreef:
Voortaan toch maar even laten hechten :+ Ik heb een aardig gat in mijn knie gehad. Niet mee naar de dokter geweest en zelf staan prutsen. Achteraf gezien ook lekker dom geweest... het is helemaal genezen, maar er zit 3 jaar later nog steeds een gekke litteken plek. Nooit heel mooi meer geworden. :+ Maarja he, je denkt vaak "oh valt wel mee". :evaw:

Idem hier, maar dan op m'n arm. Geëindigd met een litteken dat verkleefd is met een zenuw, en dat is geen bijzonder prettig gevoel. :=


Aii :+ :=

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 13:32

Voor de geintresseerden, dit is er van over gebleven:


Afbeelding


Ik baal overigens wel. Ik ben bang dat het toch een zenuw heeft geraakt want hij elke vorm van druk doet het nu altijd pijn. Echt een gek soort pijn dat ik nog nooit gevoeld heb. Ik kan mijn hand ook niet meer helemaal strekken. Harde les. :+

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 13:35

mijn vriend had vorig jaar zijn vinger open gehaald met onder middenst kootje binnenkant, is gehecht is nu al aardig jaar verder en nog heeft ie er vaak pijn aan en trekt het