Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 109 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

Peuterdochter met ontlastings-/darmproblemen

 
Profiel   

Eventueel met een chirurg kijken? Je hebt verdovingen die zouden kunnen helpen. Maar dan moeten ze echt op dat punt prikken. En soms kan zo’n prik blijvend zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 20:53 



 
Profiel   

Freekieee schreef
Eventueel met een chirurg kijken? Je hebt verdovingen die zouden kunnen helpen. Maar dan moeten ze echt op dat punt prikken. En soms kan zo’n prik blijvend zijn.


Voordat er een chirurg gaat meekijken zullen eerst de andere 'gangbare' mogelijkheden uitgesloten moeten worden, maar het is al een heel gevecht om dat voor elkaar te krijgen. Dat ze überhaupt verder willen kijken dan het psychische stukje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:43 



 
Profiel   

Hoi, is er al eens een urotherapeut betrokken geweest? Die denken vanuit gedrag, medisch en cognitief oogpunt naar het probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:59 



 
Profiel   

Esss schreef
Freekieee schreef
Eventueel met een chirurg kijken? Je hebt verdovingen die zouden kunnen helpen. Maar dan moeten ze echt op dat punt prikken. En soms kan zo’n prik blijvend zijn.


Voordat er een chirurg gaat meekijken zullen eerst de andere 'gangbare' mogelijkheden uitgesloten moeten worden, maar het is al een heel gevecht om dat voor elkaar te krijgen. Dat ze überhaupt verder willen kijken dan het psychische stukje.


Goede woordgrap. Om het wat “luchtig” te houden. Het is natuurlijk geen fijne situatie...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 14:48 



 
Profiel   

Wat een ellende zeg voor jullie. Ik moet zeggen dat ik met gevoelige darmen wel herken wat je zegt dat het met witbrood beter ging.
Onze zoon heeft ook een periode gehad dat het niet wilde maar als hij witbrood eet gaat het het beste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 17:44 



 
Profiel   

Zoals je het gedrag van je dochter beschrijft lijkt het toch wel heel erg sterk op een voedselallergie die hevige krampen veroorzaakt. Hoe was ze als baby?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 17:52 



 
Profiel   

bigone schreef
Zoals je het gedrag van je dochter beschrijft lijkt het toch wel heel erg sterk op een voedselallergie die hevige krampen veroorzaakt. Hoe was ze als baby?


Als baby heeft ze heel veel gespuugd maar ik had toen niet het idee dat ze er last van had. Het kwam er gewoon uit en dan ging ze weer vrolijk verder. Het was over toen ze zelf goed kon zitten.

Met 3-4 maanden kwam haar ontlasting er ook niet goed uit, duurde soms wel meer dan een week dus we kregen lactulose van de dokter om de ontlasting zacht te houden. We hebben dat af kunnen bouwen rond 9 maanden uit mijn hoofd.

Verder heeft ze lang last van darmkrampjes gehad, maar ze was ons eerste kindje dus dan denk je dat het erbij hoort, maar als ik het nu vergelijk met haar jongere zusje dan ging het bij haar toch erg moeizaam. Haar eerste hapjes vaste voeding gingen dus ook niet zonder slag of stoot, daar kreeg ze ook snel buikpijn van (en dan weer enorme krijsbuien) dus dat hebben we langzaam op moeten bouwen.

Alleen het gekke is dat het tussen 1 jaar en 2,5 jaar goed ging, dat vind ik ook zo vreemd. Ze at in die periode goed, ze poepte goed en ze at niks anders dan wat ze nu eet. Dan denk ik weer dat het niks met voeding te maken heeft, want dat had toen ook naar voren moeten komen lijkt me.

Soms weet ik het ook echt niet meer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 13:37 



 
Profiel   

Heb niet alles doorgelezen en misschien is het al genoemd. Al eens met haar bij een osteopaat of orthomoleculair arts geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 16:01 



 
Profiel   

Esss schreef
bigone schreef
Zoals je het gedrag van je dochter beschrijft lijkt het toch wel heel erg sterk op een voedselallergie die hevige krampen veroorzaakt. Hoe was ze als baby?


Als baby heeft ze heel veel gespuugd maar ik had toen niet het idee dat ze er last van had. Het kwam er gewoon uit en dan ging ze weer vrolijk verder. Het was over toen ze zelf goed kon zitten.

Met 3-4 maanden kwam haar ontlasting er ook niet goed uit, duurde soms wel meer dan een week dus we kregen lactulose van de dokter om de ontlasting zacht te houden. We hebben dat af kunnen bouwen rond 9 maanden uit mijn hoofd.

Verder heeft ze lang last van darmkrampjes gehad, maar ze was ons eerste kindje dus dan denk je dat het erbij hoort, maar als ik het nu vergelijk met haar jongere zusje dan ging het bij haar toch erg moeizaam. Haar eerste hapjes vaste voeding gingen dus ook niet zonder slag of stoot, daar kreeg ze ook snel buikpijn van (en dan weer enorme krijsbuien) dus dat hebben we langzaam op moeten bouwen.

Alleen het gekke is dat het tussen 1 jaar en 2,5 jaar goed ging, dat vind ik ook zo vreemd. Ze at in die periode goed, ze poepte goed en ze at niks anders dan wat ze nu eet. Dan denk ik weer dat het niks met voeding te maken heeft, want dat had toen ook naar voren moeten komen lijkt me.


Soms weet ik het ook echt niet meer...


een allergie bouwt zich ook op, hoeft er niet altijd vanaf het begin te zijn. Dus waar ze eerst mogelijk wel tegen kon, kan ze nu misschien niet meer tegen.

Als je echt met het handen in het haar zit en het regulier niet meer weet, zou een goede kinesiologe misschien ook kunnen helpen.
Ik was ook mega sceptisch en dit was mijn laatste hoop, maar het heeft zo ontzettend veel verandert voor me!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 16:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 109 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen