Migraine, migraine en nog eens migraine

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Re: Migraine, migraine en nog eens migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:42

Hier ook migrainegevalletje... Ik ga sinds een jaar naar een neuroloog, daar werd dmv een scan een kleine cyste gevonden aan de pijnappelklier, dus om de 6 maanden nieuwe afspraak om te kijken of ie groeit of niet.. Doet ie gelukkig niet dus niets gezwel maar zoals al gezegd een cyste... (had misschien toch ergens wat gehoopt dat ik de migraine daar kon op steken..)
Toen ook gestart met betablokkers, de eerste waren bisprolol, hielpen echt niets... Dan overgeschakeld naar propranolol, dosis steeds wat verhogen, van eentje per dag naar twee 's ochtends en twee 's avonds (zit nu op 1,5 2X per dag) en tot nu toe lijk ik dit te verdragen en heb ook maar 1 à 2 aanvallen meer per maand. Bedoeling is natuurlijk het helemaal weg te krijgen!

Als pijnstiller neem ik ook de triptanen, eerst de sumatriptan nu zolmitriptan en domperidon om de maag te beschermen erbij. Zij heeft me ook gezegd dat als ik een "klein hoofdpijntje" voel onmiddellijk die domperidon moet nemen en als ik nog maar denk aan migraine onmiddellijk de zolmitriptan instant moet nemen, want eens een aanval kan je die niet meer wegkrijgen... Ik was vroeger ook niet zo van het ik-neem-onmiddellijk-iets-type maar ik probeer haar raad op te volgen en dit maakt het voor mij een pak draaglijker! Meestal is de migraine na 1 dag voorbij max 2 dagen

Ik zie dat je ook van België bent, ik ga bij Dr. Cindy Van Humbeeck langs in Herent

CalipsoLover

Berichten: 5578
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 22:22

Titsia schreef:
Hier ook migrainegevalletje... Ik ga sinds een jaar naar een neuroloog, daar werd dmv een scan een kleine cyste gevonden aan de pijnappelklier, dus om de 6 maanden nieuwe afspraak om te kijken of ie groeit of niet.. Doet ie gelukkig niet dus niets gezwel maar zoals al gezegd een cyste... (had misschien toch ergens wat gehoopt dat ik de migraine daar kon op steken..)
Toen ook gestart met betablokkers, de eerste waren bisprolol, hielpen echt niets... Dan overgeschakeld naar propranolol, dosis steeds wat verhogen, van eentje per dag naar twee 's ochtends en twee 's avonds (zit nu op 1,5 2X per dag) en tot nu toe lijk ik dit te verdragen en heb ook maar 1 à 2 aanvallen meer per maand. Bedoeling is natuurlijk het helemaal weg te krijgen!

Als pijnstiller neem ik ook de triptanen, eerst de sumatriptan nu zolmitriptan en domperidon om de maag te beschermen erbij. Zij heeft me ook gezegd dat als ik een "klein hoofdpijntje" voel onmiddellijk die domperidon moet nemen en als ik nog maar denk aan migraine onmiddellijk de zolmitriptan instant moet nemen, want eens een aanval kan je die niet meer wegkrijgen... Ik was vroeger ook niet zo van het ik-neem-onmiddellijk-iets-type maar ik probeer haar raad op te volgen en dit maakt het voor mij een pak draaglijker! Meestal is de migraine na 1 dag voorbij max 2 dagen

Ik zie dat je ook van België bent, ik ga bij Dr. Cindy Van Humbeeck langs in Herent

Dokter raad hier ook aan om zolmitriptan te nemen als ik het voel aankomen, maar vaak sta ik er mee op en kan ik er niet meer door slapen. Enkel mag je triptan niet elke dag nemen of toch zo weinig mogelijk, anders kan je inderdaad slokdarm of maagproblemen krijgen (volgens mijn arts). Herent is helaas helemaal uit mijn richting.

Gelukkig de laatste dagen geen last meer van migraine! Ben dus al m'n voeding gaan opschrijven, vermijd cafeïne en suiker. Op deze manier ook al bijna 1kg afgevallen. *\o/*

Anoniem

Re: Migraine, migraine en nog eens migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:25

Ik heb clusterhoofdpijn en migraine - voor de cluster hoofdpijn slik ik Indometacine.
Sinds ik dit regelmatig gebruik, heb ik nooit meer migraine gehad eigenlijk... Sumatriptan werd ik ontzettend naar van, echt disfunctioneel. :')
De indometacine ben ik gewoon het zelfde van.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 23:08

Hier helaas ook last van extreme hoofdpijn. Ik heb het nu ook bijgehouden vanaf Juni, en daarbij ook precies wat ik er tegen heb ingenomen, als ik er wat voor inneem. Het is lastig aangezien zowel de huisarts als apotheek aangaven dat ik wel direct wat moet innemen als de hoofdpijn begint, maar ik wil ook niet met elk kleine beetje hoofdpijn meteen pijnstilling ervoor innemen.. Vanaf 13-06 tot nu heb ik maarliefst 36x flinke hoofdpijn gehad. 2 dagen hiervan was het uit te zingen zonder wat in te nemen en de overige 34x heb ik dus wat moeten innemen. Dan heb ik het over dusdanig erge hoofdpijn dat het voelt alsof mijn hoofd uit elkaar knalt en elke beweging doet zeer. De huisarts vond dit toch wel erg veel en eindelijk een doorverwijzing naar de neuroloog waar ik pas in oktober terecht kan.. Lastige bij mijn hoofdpijn is dat er signalen van migraine tussen zitten, maar ik wordt bijvoorbeeld niet ziek ervan. Migraine zit vaak maar aan 1 kant en bij mij verschilt het, van in mijn voorhoofd tot door heel mijn hoofd heen trekkend naar achter. Van een paar uur tot een hele dag, of zelfs dag en nacht. Als ik slaap merk ik het niet, maar ik word er soms wel wakker van. Als ik zo'n nacht heb dat ik er wakker van wordt, sta ik er in de ochtend ook mee op en begint er een nieuwe dag met hoofdpijn..

Ik ben blij dat ik eindelijk een afspraak bij de neuroloog heb en wil gewoon heel graag iets kunnen innemen wat wél werkt tegen die hoofdpijn. De exedrin en Nurofen Migraine die ik slik werken namelijk lang niet altijd, en de hoofdpijn beïnvloed gewoon mijn dagelijkse bezigheden. Ik kan ook echt niet op pad zonder 'mijn hoofdpijn pilletjes', want ik weet gewoon bijna zeker dat ik wat moet innemen als ik hoofdpijn krijg. (En dit gebeurt natuurlijk ook altijd als je lekker uit eten gaat, naar de film, naar een verjaardah bent of een musical)

Seraphia
Berichten: 272
Geregistreerd: 07-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 23:23

Ik heb vanaf mijn vierde jaar migraine en daar naast ook regelmatig last van stekende hoofdpijn. Het zit bij ons in de familie; mijn vader heeft het, opa, broertje, tante en ik dus ook. Ik gebruikte dan normaal Saridon (paracetamol doet helemaal niks) en dan was het maar afwachten of het weg wilde gaan maar laatst heb ik 2 keer een aanval gehad in een week tijd en toen ben ik toch maar weer naar de huisarts gegaan en dit keer heb ik sumatriptan voorgeschreven gekregen. Gelukkig nog niet hoeven gebruiken en hopelijk hoeft dat voorlopig ook niet. Mijn migraines zijn wel naarmate ik ouder ben geworden verminderd gelukkig maar weg zal het niet gaan. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 22:37

Hier ook al jaren migraine patiënt en alles geprobeerd waaronder verschillende soorten onderhoudsmedicatie. Onder Redomex en Flunatop was ik redelijk goed, maar helaas werkt die therapie maar een jaar. Ik ben nu door mijn neuroloog op Aimovig gezet en wat een wereld van verschil is dit! Ik moet mezelf 1 keer per maand een injectie toedienen en ik reageer er enorm goed op. Voor die spuiten had ik bijna dagelijks een aanval, nu heb ik er nog maar enkele per maand. Dus voor de chronische lijders, praat met je neuroloog en vraag na of je in aanmerking komt voor Aimovig.